Pitkästä aikaa jokin projekteistani alkoi kehittyä joksikin pelin kaltaiseksi, ja nimesin sen Palikkahyppelyksi. Pelin grafiikat on tuotettu kokonaan CBn piirtokomennoilla (joita kokeillakseni koko pelin alunperin teinkin), se on vielä keskeneräinen, arvostele sitä siis mielellään sen mukaan. Pelissä tarkoituksenasi on siis hypellä vastustajiesi päälle, pysyä hengissä ja kerätä comboja. Tulevaisuudessa ajattelin lisätä peliin ainakin uusia, eri tavoin käyttäytyviä vihollisia, saavutuksia, yms hienouksia.
Löysin pelistä bugin/huijauksen: Aluksi väistelin vihollisia jonkin aikaa tuhoamatta niistä yhtään tavoitteena saada niitä mahollisimman monta päällekkäin ja tällä tavoin suuren combon, mutta kun hyppäsin vihollisten päälle, vain yksi niistä tuhoutui kerrallaan. Tuhoutuneiden palikoiden tilalle spawnasi uusia melkein samalla nopeudella, joten jäin vain hyppimään paikalleen kartuttaen koko ajan comboa. Parannusehodotuksia:
Lisää vihollisille törmäys, jolloin ne eivät mene sisäkkäin. Koko onglemaa tämä ei kuitenkaa ratkaise, koska tuhoutuneen vihollisen tilalle tulisi kuitenkin nykyisellä tekoälyllä heti uusi.
Hyppäämällä monen vihollisen päälle samanaikaisesti, kaikki niistä tuhoutuisi.
Paranna vihollisten tekoälyä, tai sitten vain yksinkertaisesti laita ne liikkumaan ruudun läpi välittämättä pelaajasta.
Comboista saatavaa pistemäärää tulisi muuttaa. Nykyisellään vihollisesta saa 10 pistettä välittömästi ja 5 combon loputtua, eli monta pientä comboa ajaa saman asian kuin yksi iso.
Peli on muuten ihan hyvä, mutta käy nopeasti tylsäksi. Lisäsisältöä siis kaivataan.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)