Asciimaster
Asciimaster
Päätin julkaista tänne supistetun version 9-luokan atk-työstäni josta sain 10!
(Eikö olekin mahtava koulu kun opetetaan ohjelmoimaan cb:llä?)
Yksinkertaisesti: Pelin ideana on harhailla satunnaisgeneroidussa "luolastossa?" etsien pääsyä alempiin kerroksiin vältellen samalla vihollisia.
Itse peli on tehty ascii-grafiikoilla mutta melko turhassa valikossa on käytetty valmista kuvaa.
Voit avata konsolin painamalla backspacea!
Pelin konsolin komennot:
Saat huijaukset käyttöön: "gmod 1"
Valaisee koko kentän: "valo 1"
Pimentää koko kentän: "valo 0"
Tekee tyhjän kentän: "uusi"
Kun olet aktivoinut huijaustilan niin ikkunan otsikoksi muuttuu..."Trolli"
Voit myös poistaa seiniä klikkaamalla niitä hiiren vasemmalla painikkeella.
Seiniä lisätäksesi käytä hiiren oikeaa painiketta.
+Viholliset tekoälyllä
+Kenttien väriteemat
+Musiikki
+Loputtomasti kenttiä
-Tekoäly tökkii välillä
-Pienet bugit (harvinaisia)
-Liian simppeli idea?
-Loputtomasti kenttiä
Musiikista lisää readme:ssä
Huom:
"Tässä viestissä ja itse pelissäkin saattaa olla tökeröitä kirjoitusvirheitä"
Paketti ei sisällä pelin "sorsaa"
Pelin latauslinkki:http://www.mediafire.com/?nmef4w2een887n2
(Liian suuri tiedosto cb:n foorumille!)
Vaihtoehtoinen tileset:http://www.mediafire.com/i/?qle7ct6yl1tz883
screenshot:
Kommentoikaa!
Muutokset:
1.0 Korjattu funktio joka nollaa pelaajan koordinaatit ja hirviöiden sijainnit.
(Sijoitti pelaajan ruutujen väliin) Kiitokset MetalRain:ille joka huomasi bugin!
1.1 Fps huomattavasti korkeampi!
(Eikö olekin mahtava koulu kun opetetaan ohjelmoimaan cb:llä?)
Yksinkertaisesti: Pelin ideana on harhailla satunnaisgeneroidussa "luolastossa?" etsien pääsyä alempiin kerroksiin vältellen samalla vihollisia.
Itse peli on tehty ascii-grafiikoilla mutta melko turhassa valikossa on käytetty valmista kuvaa.
Voit avata konsolin painamalla backspacea!
Pelin konsolin komennot:
Saat huijaukset käyttöön: "gmod 1"
Valaisee koko kentän: "valo 1"
Pimentää koko kentän: "valo 0"
Tekee tyhjän kentän: "uusi"
Kun olet aktivoinut huijaustilan niin ikkunan otsikoksi muuttuu..."Trolli"
Voit myös poistaa seiniä klikkaamalla niitä hiiren vasemmalla painikkeella.
Seiniä lisätäksesi käytä hiiren oikeaa painiketta.
+Viholliset tekoälyllä
+Kenttien väriteemat
+Musiikki
+Loputtomasti kenttiä
-Tekoäly tökkii välillä
-Pienet bugit (harvinaisia)
-Liian simppeli idea?
-Loputtomasti kenttiä
Musiikista lisää readme:ssä
Huom:
"Tässä viestissä ja itse pelissäkin saattaa olla tökeröitä kirjoitusvirheitä"
Paketti ei sisällä pelin "sorsaa"
Pelin latauslinkki:http://www.mediafire.com/?nmef4w2een887n2
(Liian suuri tiedosto cb:n foorumille!)
Vaihtoehtoinen tileset:http://www.mediafire.com/i/?qle7ct6yl1tz883
screenshot:
Kommentoikaa!
Muutokset:
1.0 Korjattu funktio joka nollaa pelaajan koordinaatit ja hirviöiden sijainnit.
(Sijoitti pelaajan ruutujen väliin) Kiitokset MetalRain:ille joka huomasi bugin!
1.1 Fps huomattavasti korkeampi!
Last edited by mkn on Fri Jun 17, 2011 6:30 pm, edited 6 times in total.
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous
Re: Asciimaster
Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas. Näinpä ei tullut peliä kauhean pitkälle pelattua.
Huomasin myös miten pelaajan liike hidastui mitä enemmän kenttää oli näkyvillä. Text on aika hidas yksittäisten merkkien piirtoon. Kannattaa käyttää kuvia näkymän piirtoon, piirrä vaikka kaikki tarvitsemasi merkit kuviin ja piirtele näitä kuvaan jota näytät pelaajalle. Voit ottaa esimerkkiä vaikka tästä.
Roguelike pelejä CB-yhteisössä ei hirveämmin ole tullut vastaan, joten odotan innolla mitä tästä tulee. (:
Huomasin myös miten pelaajan liike hidastui mitä enemmän kenttää oli näkyvillä. Text on aika hidas yksittäisten merkkien piirtoon. Kannattaa käyttää kuvia näkymän piirtoon, piirrä vaikka kaikki tarvitsemasi merkit kuviin ja piirtele näitä kuvaan jota näytät pelaajalle. Voit ottaa esimerkkiä vaikka tästä.
Roguelike pelejä CB-yhteisössä ei hirveämmin ole tullut vastaan, joten odotan innolla mitä tästä tulee. (:
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Asciimaster
Näin btw, suomalainen servutus tarjoaa ilmaista dropboxia, joka tukee filuja 30 MiB:n asti. Kokeilen peliä myöhemmin.
Re: Asciimaster
Portaiden kohdalla hahmo siirtyy automaattisesti alempaan kerrokseen... Onkohan taas joku mysteeribugi?MetalRain wrote:Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas. Näinpä ei tullut peliä kauhean pitkälle pelattua.
Huomasin myös miten pelaajan liike hidastui mitä enemmän kenttää oli näkyvillä. Text on aika hidas yksittäisten merkkien piirtoon. Kannattaa käyttää kuvia näkymän piirtoon, piirrä vaikka kaikki tarvitsemasi merkit kuviin ja piirtele näitä kuvaan jota näytät pelaajalle. Voit ottaa esimerkkiä vaikka tästä.
Roguelike pelejä CB-yhteisössä ei hirveämmin ole tullut vastaan, joten odotan innolla mitä tästä tulee. (:
Testailin peliä ahkerasti enkä törmännyt kertaakaan bugiin jossa pääsisin kävelemään seinän läpi... Portaatkin toimivat
Kiitos hyvästä ideasta grafiikan toteuttamiseen. Seuraavassa versiossa fps toivottavasti korkeampi...
Päivitin latauslinkin palveluun jossa ei pidä odottaa lataamisen alkamista...
Last edited by mkn on Wed Jun 15, 2011 9:18 am, edited 1 time in total.
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous
Re: Asciimaster
Mulla toimii ainakin hyvin, mutta tottahan toki joitakin bugeja saattaa esiintyä (joskus) Tekoäly on sopivan vaikea ja vihollisiakin on riittävästi... Kunhan vielä fps saadaan korkeammaksi seuraavaan versioon niin bueno!
Jonkinsortin juoni voisi olla hyvä?
Myös mahdollisesti aseet, armorit yms voisivat olla hieno lisä peliin.
Kiinnostavaa nähdä mitä tästä kehittyy
Jonkinsortin juoni voisi olla hyvä?
Myös mahdollisesti aseet, armorit yms voisivat olla hieno lisä peliin.
Kiinnostavaa nähdä mitä tästä kehittyy
Tässä pitäisi kai lukea jotakin hauskaa muuta eipä lue
Re: Asciimaster
Kas löysin bugin, kun kuolee ja aloittaa pelin alusta niin ukko liikkuu hassusti, ei aivan ruutujen mukaan ja pystyy kävelemään seinistä läpi. Ilmeisesti tällöin pelaajan koordinaatteja ei alusteta kunnolla ja ne eivät vastaa pelimaailman ruutuja.mkn wrote:Portaiden kohdalla hahmo siirtyy automaattisesti alempaan kerrokseen... Onkohan taas joku mysteeribugi?MetalRain wrote:Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas.
Ehdotan myös että lisäät peliin näppäimet liikumiseen kulmittain, kentissä on muuten varsin paljon alueita joihin ei kovin helposti pääse. Luontevinta olisi ehkä numpadin käyttö.
Re: Asciimaster
Nyt selveni että mikä oli ongelmana Kuoleman jälkeen pelaajan koordinaatit muutettiin virheellisiksi!!MetalRain wrote:Kas löysin bugin, kun kuolee ja aloittaa pelin alusta niin ukko liikkuu hassusti, ei aivan ruutujen mukaan ja pystyy kävelemään seinistä läpi. Ilmeisesti tällöin pelaajan koordinaatteja ei alusteta kunnolla ja ne eivät vastaa pelimaailman ruutuja.mkn wrote:Portaiden kohdalla hahmo siirtyy automaattisesti alempaan kerrokseen... Onkohan taas joku mysteeribugi?MetalRain wrote:Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas.
Ehdotan myös että lisäät peliin näppäimet liikumiseen kulmittain, kentissä on muuten varsin paljon alueita joihin ei kovin helposti pääse. Luontevinta olisi ehkä numpadin käyttö.
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous
Re: Asciimaster
Ohhoh, kylläpäs se musiikki luokin heti kunnon tunnelman pelille vaikutti lupaavalta peliltä. Tuotahan voisi pelatakin vähän pidemmälle sitten kun text-komento on korvattu kuvalla - nyt on vähän nihkeätä.
Huomasin yhden jutun, en kyllä tiedä onko bugi vai feature: Kun edessä on seinä ja menet sitä päin, näet hieman pidemmälle kenttää - ikään kuin olisit astunut sen askeleen sinne oikeasti ja katsellut ympärillesi, mutta sitten palannut takaisin.
Huomasin yhden jutun, en kyllä tiedä onko bugi vai feature: Kun edessä on seinä ja menet sitä päin, näet hieman pidemmälle kenttää - ikään kuin olisit astunut sen askeleen sinne oikeasti ja katsellut ympärillesi, mutta sitten palannut takaisin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Asciimaster
Tiedostettu bugi. Liittyy pelin törmäystunnistukseen.
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous
Re: Asciimaster
Text komennot korvattu kuvilla! Fps nousi huimasti
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous
Re: Asciimaster
Pelasin vitoskenttään asti kun erehdyin menemään umpikujaan ja yksi vihu jäi sitten istumaan siihen ainoaan oviaukkoon... Siihen se peli sitten päättyi, mutta hyvä peli oli. Viistoon liikkuminen olisi hyvä ja jotain voisi olla jolla noista vihuista pääsisi umpikujatilanteessa eroon.