Solupeli - ohjaa kulmikas solusi ravintoketjun huipulle!
Posted: Sat Jun 11, 2011 2:43 pm
Elikkäs olen tässä jonkinaikaa ohjelmoinut tällaisen projektin parissa. Pelin ideana on päästä omalla nelikulmaisella yksisoluisellasi ravintoketjun huipulle syömällä muita yksisoluisia. Pelin grafiikat on toteutettu pelkästään piirtokomennoilla.
Ohjeet:
Solusi liikkuu hiiren ykkösnappia painamalla ja hakeutuu kohti hiirtä. Voit syödä ainoastaan pinta-alaltaan itseäsi pienempiä soluja. Syöminen tapahtuu törmäämällä toiseen soluun.
- Siniset solut ovat ns. Tutkasoluja jotka pyrkivät karkuun sinulta ja joilta saa tutka-powerupin kun syö sellaisen. Oman tutkan range kasvaa jokaisen syödyn tutkasolun myötä.
- Oranssit solut ovat nopeutussoluja joita syömällä saa väliaikaisen nopeutuksen.
- Mustat solut ovat tavallisia soluja.
- Keltaiset solut ovat sähköisiä ja kun syöt sellaisen koko alue sähköistyy ja muut solut taintuvat.
- Violetit solut taas ovat erittäin ravintopitoisia ja lisäävät siksi elämiesi määrää yhdellä kun syöt sen.
- Vihreät, tavalliset solut ovat geneettisesti manipuloituja. Ne jättävät jälkeensä kasvisoluja ja niiden syömisellä on erikoiset seuraukset
- Vihreät, pyöreät solut ovat kasvisoluja. Vaarattomia, ja voit syödä sellaisen kunhan olet sitä isompi.
- Punaiset (luonnostaan ei tutkassa) ovat... Sanotaanko vaikka niin että tekevät solustasi kymmeneksi sekunniksi todella vaarallisen muille soluille.
Kuvia pelistä: Pelin zippi: Changelist:
7.8.2011
- Yksi uusi solutyyppi, Geneettisesti manipuloitu. (vihreä)
- Palkintokaappi (Kaikki saavutukset listattuna ja saavutetut saavutukset merkittynä)
- Pelaajanimelle asetettu pituusraja (24 merkkiä)
- 3 Uutta saavutusta.
- "Ravintoketjun huipulle" saavutuksen vaatimuksia muutettu.
- Asetuksiin lisätty vaihtoehto muiden solujen solutyypin vaihtumiseen niiden syödessä muita solutyyppejä.
- Pelin vaikeutuminen loppuu viidennessä kerroksessa. (Suuret solumäärät alkavat hidastaa peliä ja solujen syntymismäärä ei sen takia enää kasva viidennen kerroksen jälkeen)
20.7.2011
- 4 uutta solutyyppiä (kasvisolu, stunner, godlike ja uusi-elämä-solu)
- HUD
- Valikko
- Asetukset (Tällä hetkellä vain musiikin mute ja pelaajanimen vaihto)
- 11 saavutusta (ei näy vielä muualla kuin .ini tiedostossa ja saavutettaessa mutta palkintokaappi tulossa valikkoon...)
- Saattoi olla muutakin pientä mutta tuossa suurimmat...
16.6.2011
- Taustakerros lisätty
- Taustamusiikki lisätty (Ei välttämättä lopullinen... Nykyinen nyt on vaan kaapelin testauksessa tullut sivutuote.)
- Valtavasti pieniä muutoksia tehty
13.6.2011
- Tekoälyä paranneltu
- 2 uutta solutyyppiä lisätty (tutkasolu ja über-nopea solu)
- Otustyyppien mukana power-upit. (tutka ja nopeutus)
- kursoria muokattu vähäsen
- peli vaikeutuu nyt tason aina tason vaihtuessa
- tekoälyt syövät nyt myös toisiaan
- soluilla on nyt laatikko-törmäyksentunnistus ympyrätörmäyksen sijaan (Kiitos MetalRain)
Kiitokset:
Kiitän kaikkia jotka ovat auttaneet tyhmissä kysymyksissäni. Pelissä olen käyttänyt muiden tekemää koodia:
MD5 hash algoritmi by. Bagard
ParseSettings & SaveSettings by. Latexi95
BoxOverlap2 by. MetalRain
Trifiller by. Atomimalli
Ohjeet:
Solusi liikkuu hiiren ykkösnappia painamalla ja hakeutuu kohti hiirtä. Voit syödä ainoastaan pinta-alaltaan itseäsi pienempiä soluja. Syöminen tapahtuu törmäämällä toiseen soluun.
- Siniset solut ovat ns. Tutkasoluja jotka pyrkivät karkuun sinulta ja joilta saa tutka-powerupin kun syö sellaisen. Oman tutkan range kasvaa jokaisen syödyn tutkasolun myötä.
- Oranssit solut ovat nopeutussoluja joita syömällä saa väliaikaisen nopeutuksen.
- Mustat solut ovat tavallisia soluja.
- Keltaiset solut ovat sähköisiä ja kun syöt sellaisen koko alue sähköistyy ja muut solut taintuvat.
- Violetit solut taas ovat erittäin ravintopitoisia ja lisäävät siksi elämiesi määrää yhdellä kun syöt sen.
- Vihreät, tavalliset solut ovat geneettisesti manipuloituja. Ne jättävät jälkeensä kasvisoluja ja niiden syömisellä on erikoiset seuraukset
- Vihreät, pyöreät solut ovat kasvisoluja. Vaarattomia, ja voit syödä sellaisen kunhan olet sitä isompi.
- Punaiset (luonnostaan ei tutkassa) ovat... Sanotaanko vaikka niin että tekevät solustasi kymmeneksi sekunniksi todella vaarallisen muille soluille.
Kuvia pelistä: Pelin zippi: Changelist:
7.8.2011
- Yksi uusi solutyyppi, Geneettisesti manipuloitu. (vihreä)
- Palkintokaappi (Kaikki saavutukset listattuna ja saavutetut saavutukset merkittynä)
- Pelaajanimelle asetettu pituusraja (24 merkkiä)
- 3 Uutta saavutusta.
- "Ravintoketjun huipulle" saavutuksen vaatimuksia muutettu.
- Asetuksiin lisätty vaihtoehto muiden solujen solutyypin vaihtumiseen niiden syödessä muita solutyyppejä.
- Pelin vaikeutuminen loppuu viidennessä kerroksessa. (Suuret solumäärät alkavat hidastaa peliä ja solujen syntymismäärä ei sen takia enää kasva viidennen kerroksen jälkeen)
20.7.2011
- 4 uutta solutyyppiä (kasvisolu, stunner, godlike ja uusi-elämä-solu)
- HUD
- Valikko
- Asetukset (Tällä hetkellä vain musiikin mute ja pelaajanimen vaihto)
- 11 saavutusta (ei näy vielä muualla kuin .ini tiedostossa ja saavutettaessa mutta palkintokaappi tulossa valikkoon...)
- Saattoi olla muutakin pientä mutta tuossa suurimmat...
16.6.2011
- Taustakerros lisätty
- Taustamusiikki lisätty (Ei välttämättä lopullinen... Nykyinen nyt on vaan kaapelin testauksessa tullut sivutuote.)
- Valtavasti pieniä muutoksia tehty
13.6.2011
- Tekoälyä paranneltu
- 2 uutta solutyyppiä lisätty (tutkasolu ja über-nopea solu)
- Otustyyppien mukana power-upit. (tutka ja nopeutus)
- kursoria muokattu vähäsen
- peli vaikeutuu nyt tason aina tason vaihtuessa
- tekoälyt syövät nyt myös toisiaan
- soluilla on nyt laatikko-törmäyksentunnistus ympyrätörmäyksen sijaan (Kiitos MetalRain)
Kiitokset:
Kiitän kaikkia jotka ovat auttaneet tyhmissä kysymyksissäni. Pelissä olen käyttänyt muiden tekemää koodia:
MD5 hash algoritmi by. Bagard
ParseSettings & SaveSettings by. Latexi95
BoxOverlap2 by. MetalRain
Trifiller by. Atomimalli