Page 1 of 3

Creature Slayer *Update 22.Huhtikuu*

Posted: Sat Mar 26, 2011 9:06 pm
by Knoy
Screenshottia:
Image
Image
Update 4:
Hahmoluokat poistettu.
Uusi vastustaja (Tarkoituksella erittäin vaikea.)
Muutama uusi tavara
Kauppa
Character ja Mission screen eroteltu
Musiikki (Voi laittaa pois menustakäsin.)
Vanhat savefilut eivät toimi.


Koodi ja media by: Knoy

Sellasta... Oilisin kiitollinen jos saisin jtn kommenttia pelistä.

Ps. Kannattaa grindata.

ChangeLog:

Code: Select all

Edit 1:
-Lisätty menu grafiikoita.
-Lisätty missioneja.
-Attribute pointtien käyttämisen "+" paikka korjattu.

Edit 2:
-Lisätty White Knight ja Conjurer hahmo luokat
-Peli balanssia muutetttu.
-Dark Knightin bugi korjattu.
-Kun valitset missionin voit katsoa vastustajien sijainnin yms ennen aloitusta. Peli alkaa painamalla Spacea.

Edit 3:
-Conjurer korjattu
-Inventory, Kamat
-6 skilliä.
-options
-ohjaukset vaihdettu
-Ehkä jotain muuta...
-Vanhat savefilut EIVÄT toimi.

Edit 4:
Hahmoluokat poistettu.
Uusi vastustaja (Tarkoituksella erittäin vaikea.)
Muutama uusi tavara
Kauppa
Character ja Mission screen eroteltu
Musiikki (Voi laittaa pois menustakäsin.)
Vanhat savefilut ei toimi (Luultavasti)
Luultavasti maailman surkein change log. Mutta ainakin siitä saa jtn tietoa.

Tulossa:
-Lisää tavaraa
-Lisää vastuksia.

Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 9:14 pm
by Execute
Okei ekaksi: Outo, en tajunnut yhtään mistä isketään tai mitään. Valikkon taso: heikko. Vihut iski kuoliaaksi sekunnissa. Ohjaus meni välillä sekaisin, mutta muuten aika hyvä peli! Jatka vain kehittämistä.

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 9:16 pm
by Knoy
Execute wrote:Okei ekaksi: Outo, en tajunnut yhtään mistä isketään tai mitään...
Niin no help?
EDIT:

Paitsi jos Muse Button on vaikea yhdsitää Mouse Buttoniin

EDIT:

Jatketaan tätä edit putkea nyt sitten. Kiitos vain kehusta.

EDIT:

Ja jatketaan tätä edit sarjaa vielä hieman eteenpäin. Itsellenihän mikään ei oikeen näytä oudolta koska olen tämän roskan koodannut. hahah

EDIT:

Ja vielä eteen tässä edit sarjassa... Niin valikot tulevat muuttumaan erilaisiksi kunhan saan varsinaisen pelin valmiiksi tai valmiimmaksi.


Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 9:20 pm
by Execute
Luin helpin ennen aloitusta............. Silti ihan kummallinen. Hämääviä kohtia. Muuta häiritsevää ja hieman outoa. Parannettavaa kyllä löytyy! Älä kuitenkaan luovuta. Ahkeruus aina palkitaan! (Tai sitten e..)

Edit:
Ole hyvä vain kehuista.

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 9:49 pm
by Frozen
Tämähän oli jo nyt tosi hyvä :D tuli mieleen erikoisesti yhtäaikaa Diablo ja League of Legends... ainut asia mitä kaipasin oli potionit, mutta niitä kai nähdään tulevaisuudessa?
Korjattavaa: Se passiivinen loitsu oli periaatteessa lähes turha, sillä se ei tehnyt lähes ollenkaan vahinkoa.
Kehuja: Firemagen kaikki loitsut olivat onnistuneesti erilaisia, vaikka ne olivat kaikki vahinkoa aiheuttavaa tyyppiä.
Odotin kyllä peliltä, että tässä olisi vapaa maailma, mutta kyllähän tämä tällaisenakin toimii.
Execute wrote:Valikkon taso: heikko. Vihut iski kuoliaaksi sekunnissa.
Tällaisessa pelissä vaikeustason kuuluukin olla melko vaikea.
Sitäpaitsi miksi sinä yrität etsiä keksiä mahdollisimman paljon huonoja puolia pelistä? Valikkojen ei kuulukkaan olla mitenkään mullistavat näin alkuvaiheissa. Tärkeimmät asiat tehdään aina ensin? :)

Edit:
Knoy wrote:Itsellenihän mikään ei oikeen näytä oudolta koska olen tämän roskan koodannut. hahah
Ei tuo minun mielestäni myöskään näyttänyt oudolta :D

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 10:05 pm
by TheDuck
Hyvä pelinalku!

Valikkosysteemi oli sopivan simppeli, mutta suosittelisin pistämään safeexit off koodin alkuun ja asettamaan escin menemään taaksepäin valikossa. Esim helpissä aina ihan tottumuksesta painoin esciä ja peli sammui. Ja sitten siinä kohdassa kun syötetään hahmon nimi. Voisiko olla mahdollista saada tähän kohtaan myös enter päättämään inputin pelkän continue-nappulan lisäksi?

Itse peli oli vaikeahko. Ja syynä tähän on kummalliset kontrollit. IMO pelaajan pitäisi liikkua WASD-näppäimistä kulmasta riippumatta. Suosittelisin näppäimiksi jotain tyyliin näin:

W - liikkuu ylös
S - liikkuu alas
A - liikkuu vasemmalle
D - liikkuu oikealle
Hiiren rulla tai vaihtoehtoisesti numeronäppäimet 1-9 (niille joilla ei oo rullaa) - spellin vaihtaminen
Hiiren ykkösnappi - Lyöminen
Hiiren kakkosnappi - Spellin castaaminen

Ja Executen on vähän paha tänne tulla sanomaan valikon kehnoudesta. Tämän pelin valikkohan on suorastaan mahtava tuotos verrattuna Spairin valikkoon.
EDIT:

Ja jos tuossa on joku reload time olemassa, niin olisi hyvä saada se näkyviin (spelleissä siis).

EDIT:

Jos haluat lyömisen ja spellin castaamisen eri nappeihin, niin lyöminen voisi olla mouse1 ja castaaminen mouse2?

EDIT:

Joo niin se olisi parempi!

EDIT:

Tässä vielä esimerkki kontrolleista:

Code: Select all

SCREEN 800, 600

obj = LoadObject("media/guy.bmp", 72)
mobj = MakeObject()

Dim spells(3) As String 
spells(0) = "Fireballs"
spells(1) = "Random"
spells(2) = "Even more random"
spells(3) = "ASDFGH"

Dim txt As String 

Repeat
	
	spell = spell + MouseMoveZ()
	spell = Max(0, Min(3, spell))
	If KeyHit(cbkey1) Then spell = 0
	If KeyHit(cbkey2) Then spell = 1
	If KeyHit(cbkey3) Then spell = 2
	If KeyHit(cbkey4) Then spell = 3
	
	Text 0, 0, "Current spell: " + spells(spell)
	
	TranslateObject obj, (KeyDown(cbkeyd) - KeyDown(cbkeya)) * 5, (KeyDown(cbkeyw) - KeyDown(cbkeys)) * 5
	
	PositionObject mobj, MouseWX(), MouseWY()
	PointObject obj, mobj
	
	If MouseHit(1) Then txt = "Lyö!"
	If MouseHit(2) Then txt = "Castaa " + spells(spell)
	
	Text 0, 13, txt
	
	DrawScreen
Forever 
[/edit]

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 10:25 pm
by Knoy
Kiitos kommenteista.

@Frozen: Kiitoksia. Skillien määrän ja hotkey systeemin ideanhan sain Heroes of Newerethistä joka on LOL:ia edeltävä client AOS. Ja ohjauksen piti jäljitellä hieman diabloa.
Potioneista sen verran voin paljastaa, että en aio tehdä suoranaisia potioneja, mutta aioin tehdä tavara skillit kirjaimiin D ja F jotka muistattavat siis hieman LOL:in
(APUA VOIHAN KEI MUN LIMU ON PAKKASESSA OLLUT JO 2 TUNITA... Krhm... Takaisin asiaan... Ei muuten limu ollut jäässä vielä :D) Summoner spellejä.
Vapaan maailman luonnissa on ongelmana, se että en osaa oikein luoda toimivaa vapaata maailmaa :D.

@TheDuck: Kiitos noista nappula ideoista. Se helpottaisi varmasti monien pelaamista. Hyvä idea tuo WASD liikkumis systeemi. Voisin toteuttaa sen niin, että voit valita itse liikkumis systeemisi tämän ja tuon sinun ideasi välillä.

Innostuin työstämään valikoitani :D olen saanut pari mukavaa kuvaa jo aikaan.
Image
Image

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 10:53 pm
by esa94
Knoy wrote:Heroes of Newerethistä joka on LOL:ia edeltävä client AOS.
Heroes of Newerth on kyllä DoTA-klooni siinä missä League of Legendskin, mutta ei kai niillä muuta tekemistä ole?

Vai tätäkö yritit sanoakin?

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 11:06 pm
by Knoy
esa94 wrote:
Knoy wrote:Heroes of Newerethistä joka on LOL:ia edeltävä client AOS.
Heroes of Newerth on kyllä DoTA-klooni siinä missä League of Legendskin, mutta ei kai niillä muuta tekemistä ole?

Vai tätäkö yritit sanoakin?
Hieman offtopic vai? Sitähän tässä yritin suunnilleen sanoa.

Jottei oma postini menisi täysin off topic tänne ilmestyy taas 1 uusi kuva.
Image
Kuva on hieman simppeli, sillä se on help ja game menun taustana.

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 11:17 pm
by Sly_Jack0
Knoy wrote:
Image
Ihan kiva kuva, mutta antialiasointi voisi olla poikaa, kun on niin rosoinen reuna.

Re: Creature Slayer

Posted: Sat Mar 26, 2011 11:20 pm
by Awaclus
Frozen wrote: Sitäpaitsi miksi sinä yrität etsiä mahdollisimman paljon huonoja puolia pelistä?
Varmaan siksi, että ne on helpompi korjata jos niistä ollaan tietoisia.

En jaksanut vielä ladata, mutta sen verran lupaavalta vaikuttaa että ennemmin tai myöhemmin luultavasti tulen testaamaan.

Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 1:10 am
by Wingman
Knoy wrote:
Image
Image
jälkimmäinen on oikein hieno! Miekasta tulisi ehkä vielä näyttävämpi jos se olisi vaaleampi.

Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 3:07 am
by Misthema
Haters gonna hate.
---- v1:
Image
Image

---- v2:
Image
Image

Oli todellakin tylsää... =DD Tykkäsin kuitenkin pelistä todella paljon. ^^
Meni vähän nuo attribute pointsit väärin, joten kuvissa niillä on eroa. =)

Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 11:44 am
by Knoy
Wingman wrote:
Knoy wrote:
Image
Image
jälkimmäinen on oikein hieno! Miekasta tulisi ehkä vielä näyttävämpi jos se olisi vaaleampi.
Kiitoksia, poistinkin tuon ensimmäisen sillä se oli niin ruma lolol :)

@Misthema: Lol? hhahah, kiitos kiitos.
EDIT:

Dark Knightistä löytynyt bugi, tullaan korjaamaan seuraavaan versioon. Suosittelen, että ette pelaa Dark Knightillä ennen sitä.


Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 12:17 pm
by MetalRain
Näemmä tuo noidan passiivinen kyky sytyttää viholliset tuleen toimii vaikkei sitä käyttäisikään tai ainakin liekkejä näkyy.

Suurin kompastuskivi on kuitenkin pelin nopeus. Ensimmäisillä kerroilla tuntui ettei tiennyt että toimiko taiat ollenkaan ja siinä ihmetellessä (noin 10s) bandiitit olivatkin jo tappaneetkin minut. Taikojen toimimattomuuteen huomasin vasta jälkikäteen cooldown ajan joka oli asetettu ennen taistelua tiettyyn aikaan vaikken taikaa ollutkaan käyttänyt. Mikä tuntui vähän erikoiselta päätökseltä etenkin kuin kymmenessä sekunnissa jo kuolee ja tehokkainta taikaa pääsee käyttämään vasta kun aikaa on kulunut 5s ja viholliset ovat hyvän aikaa hakanneet päätäsi tohjoksi.

Jos peli olisi hieman hitaampi saisi enemmän aikaa miettiä mitä tekee ja mitä loitsuja käyttää. Selkästi olisi myös hyvä näyttää miten taiat/lyönnit vaikuttavat. Ääni tai/ja teksti ruudulla tehdystä vahingosta ei haittaisi ollenkaan.

Tulinuoli tuntuu vain sujahtavan vihollisista ohi, se ei pysähdy tai sytytä niitä tuleen. Se voisi myös tönäistä hieman vihollista kulkusuuntaansa, jolloin vaikutus olisi selvempi.

Noidalla olisi myös kiva olla vaikka tuliseinämä loitsu, jonka loitsittuaan voisi hiirellä vetää ruudulle liekkirintaman.

Kaipaisin kenttiin myös jotain esteitä, jolloin taktikointi olisi vielä merkityksellisempää. Esim vihollisten houkuttelu kapealle kujalle ja liekkimerta kaikkien perään. Tosin silloin reitinetsintä olisi lähes pakollista tai ainakin suositeltavaa.

Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 12:29 pm
by Misthema
MetalRain veikin jalat suustani ehdotuksien osalta. ^^

Tässä olisi teille tällainen...Kakku:

v3: http://up.servut.us/29506.ciuar8

Tiedoston on oltava samassa kansiossa "Creature Slayer.exe":n kanssa!
EDIT:

Tulinuolesta mainittakoon, että se itseasiassa hidastaa vihollisia ja tekee vahinkoa vaikkakin lentää niistä läpi (ideana luultavasti joku piercing-tsyteemi).
Ja tuo minun "Kakkuni", jota ette uskalla ladata, on siis tuo sovellus josta jo aikaisemmin postailin kuvia.
Sillä näette hahmonne statistiikat ja muutamia voitte muokata (vähän niin kuin character editor).


Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 3:18 pm
by ukkeli
Hyvä pelinalku! Itse nautin ainakin. Tässä vinkkejä miten siitä tulisi vielä parempi:
-W\A\S\D ja hiiri olisi hyvät kontrollit.
-Amulettejä, joista saataisiin nopeutta, voimaa ja elämän maksimimäärää.
-Rahaa jota saataisiin vihuista.
-Esineitä, vihut tiputtaisi ja voisi ostaa kaupasta.

Noiden jälkeen vielä parempi ;)

Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 3:59 pm
by Knoy
Kiitos ideaoista. Olen hieman säätänyt Pathefinderin kanssa. Saanut siitä melko toimivan jopa.

Mitshema se vaan sörkkii meittin save systeemiä.... :P hieno character editor.
EDIT:

Ei muuten taida toimia uuden version kanssa.


Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 4:29 pm
by TheDuck
Suosittelisin kryptaamaan savefilut niin niitä ei niin helposti muokkailtaisi.

Re: Creature Slayer

Posted: Sun Mar 27, 2011 4:50 pm
by Misthema
TheDuck wrote:Suosittelisin kryptaamaan savefilut niin niitä ei niin helposti muokkailtaisi.
Hiljaa! =D

Ei mutta, testailin tuota päivitettyä versiota tänään. Todella mukava kun tuli lisää tehtäviä ja vihollisia. Valikotkin näytti hienommilta, mutta tekstien väriä voisi muuttaa? Mielestäni tuossa käärön päällä olevat tekstit on liian kirkkaat. =/