Ensinnäkin, kuten sanottua, nykyään kuva ei ole enää turha, vaan peliä voi pelata jopa täysin koordinaatteja käyttämättä, jos nuo reunamerkit ovat päällä. Itse suosin pelaamisessa taktiikkaa, jossa naputtelen koko ajan Z- ja C-näppäimiä (joka onkin lähes välttämätöntä sitten kun mato on liian pitkä mahtuakseen suorana ruutuun.) ja ohjaan A-, D-, W- ja X-näppäimiä käyttämällä ensimmäisen ja toisen ulottuvuuden kohdalleen. Pian naputtelu johtaa myös loppujen ulottuvuuksien asettumiseen kohdalleen ja omena on saavutettu helposti ja nopeasti. Ja lohdutuksena niille, joille tämäkin on vaikeaa, voin vain sanoa, että suurin osa seuraavista peleistämme tulee olemaan vuoropohjaisia tai muuten tätä rauhallisempia. Tähänkin voisi tehdä vielä hidastempoisempia vaikeusasteita.
Emme mielellämme julkaise pelimme lähdekoodia, mutta asia voi olla järjestettävissä. Neuvottelen asiasta Ikuisen aloittelijan kanssa kenties lähitulevaisuudessa.JATothrim wrote:Haluaisin pelata peliä, mutta mutta. Tarvisisin lähdekoodit tähän.
Tällä koneella yksikään toisella koneella käännetty CB-Ohjelma ei toimi. Tai oikemmin "Build Exe", eli editorin ulkopuolelta käynistettynä. Ohjelmat kaatuvat Maviin heti käynnistyttyään.
F5 startti toimii taas ilman mitään ongelmia.
Ulottuvuuksien olemuksesta käytävään keskusteluun olen kantani jo ilmaissut, mutta täsmennetäänpä vielä: uskon, että kaikki todellisuuden ulottuvuudet ovat luultavasti kutakuinkin samanlaisia. Todellisuuden, ei pelin. Pelaamiseen tarvitaan aikaa, muuten siinä ei olisi mitään järkeä. Pelejä, joissa on ajan lisäksi kolme tilaulottuvuutta, sanotaan 3D-peleiksi. Siksi meidän pelejämme on täysin korrektia sanoa 4D-peleiksi.
Niin, projisointihan tässä suurin ongelma on. Jotta 4D-peli voitaisiin projisoida yhtä selkeästi kuin nykyiset 3D-pelit (ottamatta siis huomioon ihmisten tottumusta 3D-ympäristöön), tarvittaisiin kolmiulotteinen näyttöpinta. Viime päivinä olen miettinyt anaglyfikuvien soveltumista tähän.Risord wrote:Itse pelistä: 3D amatööripelissä ei kovin usein ole etu. Jos katsoo arvosteluja niin arvosana = sqrt(arvosana jos olisi 2D). 4 ulottuvuus vie vielä syvemmälle. Ongelma on siinä että 3D:stä voit tehdä illuusion 2D näytölle. Jos yrität kuvata 4 ulotteista avaruutta niin mössöähän siitä tulee kun ei 2 ylimääräistä ulottuvuutta voi fiksusti illusioida. Monimutkaisempien 3 ulotteisten kappaleiden realistisen näköinen illusiointi vaatii pintojen valaistuksen huomioon ottamisen jotta muoto "näkyy".
Pyrimme tietysti laittamaan jokaiseen peliimme selkeimmän ja kyseiseen peliin parhaiten soveltuvan projektion. Esimerkiksi projektio, joka tulee ristinollaamme, on äärimmäisen selkeä, mutta ei sopisi näin nopeatempoiseen peliin ja vaatisi 4D-Snaken tapauksessa huikeasti tilaa näytöltä.
Jotain tämän tapaista saattaa toki esiintyä joissain tulevissa peleissämme.Risord wrote:4 ulotteisuus ei kuintenkaan ole kenties aivn tuhoon tuomittu idea. Omasta mielestäni kannattaisi keskittyä kuvaamaan 3D avaruutta jossa osittain olisi / jonka läpi menisisi 4 ulotteisia esineitä.
Kommentteja, parannusehdotuksia ja mieluusti myös omia piste-ennätyksiään (omani löydätte aloitusviestistä) voi jatkossakin laittaa tähän keskusteluun, 4-Dimensional Gamesin sähköpostiin, sivuiltamme löytyvään palautelomakkeeseen tai Facebook-fanisivullemme, joista viimeisenä mainitusta näkee helposti tuoreimmat uutiset peliemme kehitykseen liittyen.