Way to Mount Black RPG peli
Re: Way to Mount Black RPG peli
Kyllähän tämä lupaavalta näyttää. Kunhan sitä koodia sais tehtyä :p.
- Sami The Great
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
- Contact:
Re: Way to Mount Black RPG peli
Kyllä sen aijon tehdä että teen nopeat graffat moottoria varten mutta kun CB:n hitaus tässä on esteenä... Kun ei tuo läpinäkyvyys tsydeemi oikein toimi tarpeeksi nopeasti, että saisin tehtyä kaiken tarpeellisen. Koodaillut CB:llä olen vuodesta 04. Eli siis suunnitelmani ovat: Odotan että uusi CB tai ChB tulee ja aloitan koodaamisen sillä. Siihen asti väkerrän näitä grafiikoita. Ja jos nyt alkaa liikaa venymään koodauksen aloittelu niin sitten pitää vain pysyä CB ssä ja toivoa parasta
EDIT: Itse asiassa tuli tässä mieleen, että olenkin jo koodaillut vähäsen peli moottoria CB:eellä. En kuitenkaan aio käyttää tätä peli moottoria koska siinä on paljon puutteita... Olen suunnitellut paperille valmiiksi uuden moottorin toiminnot esim. Kartan lataukset, animaatiot, tekoälyn toiminta periaate ja objectien hallinta periaatteet. Nyt vain se pitäisi koodata... Tarkoituksena olisi tehdä moottorista sellainen, että itse moottoria ei tarvitse muokata kun peliä tekee vaan kaikki tiedot lisätään omaan listaansa. Esim olen suunnitellut "eventit" niin, että on tiedosto jonka nimi on events.joku sinne sitten kirjoitetaan eventin ID ja missä tilessa pitää toimia jne.. Lisäksi vihollisen tiedot voidaan ladata omasta scriptistä jne. Eli vihuja voi tehdä niin että kopioidaan tyhjä tiedosto pohja. Kirjoitetaan vihun tiedot ja kuva polku kuvaan jota käytetään vihollisen animaatio sarjana ja sitten includetetaan vihollinen "monsters.joku" tiedostoon.
EDIT: Itse asiassa tuli tässä mieleen, että olenkin jo koodaillut vähäsen peli moottoria CB:eellä. En kuitenkaan aio käyttää tätä peli moottoria koska siinä on paljon puutteita... Olen suunnitellut paperille valmiiksi uuden moottorin toiminnot esim. Kartan lataukset, animaatiot, tekoälyn toiminta periaate ja objectien hallinta periaatteet. Nyt vain se pitäisi koodata... Tarkoituksena olisi tehdä moottorista sellainen, että itse moottoria ei tarvitse muokata kun peliä tekee vaan kaikki tiedot lisätään omaan listaansa. Esim olen suunnitellut "eventit" niin, että on tiedosto jonka nimi on events.joku sinne sitten kirjoitetaan eventin ID ja missä tilessa pitää toimia jne.. Lisäksi vihollisen tiedot voidaan ladata omasta scriptistä jne. Eli vihuja voi tehdä niin että kopioidaan tyhjä tiedosto pohja. Kirjoitetaan vihun tiedot ja kuva polku kuvaan jota käytetään vihollisen animaatio sarjana ja sitten includetetaan vihollinen "monsters.joku" tiedostoon.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.