Spair - DEMO

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
DumBasZ
Newcomer
Posts: 20
Joined: Fri Aug 29, 2008 7:52 am

Re: Spair - DEMO

Post by DumBasZ »

Tämä "päivitetty" versio on oikeastaan samanlainen (ellei huonompi) kuin aiemmin. Satunnaisuus puuttuu edelleen, kauhea räpsiminen taistelussa yms. Sitten tuo aikaraja: se toimii oikein ainoastaan kun on "Super Attact" valmiudessa. Muutoin se kuluu hirmu nopeasti. Vaikeusaste ei näyttänyt tekevän mitään erityistä. Pelissä ja README:ssä oli vieläkin paljon kirjoitusvirheitä.

Nyt alkoi minuakin mietityttämään se kokoversio.
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Spair - DEMO

Post by ukkeli »

Ei tämä ainakaan huonontunut... Mutta kuten jo mainittiin, satunnaisuus puuttui. Sitä paitsi itse tekisin kaiken erillisillä kuvilla.... Koska nuo valtavat kuvat paisuttaa ihan kamalasti kansion kokoa. No hyvä että korjasit readme:sta edes pari virhettä. Sitten, käytä keyhit() komentoa keydown() komennon tilalla siinä vaikeus aste valikossa. Aikaa oli vuorossa aika vähän... Kannattaisi pistää siihen kymmenen enemmän. Mutta jos tämä kerran oli ensi-pelisi, niin melko hyvä .
Omani fightspace(Parallax scroller) oltaisiin varmaan haukuttu maanrakoon jos sinne olisi tullut edes 5 postia :lol:
Jatka kehitystä niin kyllä tästä jotain tulee...
...
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Spair - DEMO

Post by MaGetzUb »

Vinkki: Jos käyttäisit taulukoita, kuvaa ei tarttisi noin ärsyttävästi päivitellä. Piirtäisit vain silmukassa aina tilanne kuvan. :)
Koodi toimisi suurinpiirtein näin:

Code: Select all


Const Tilanteita = 11 //Tilanne kuvien määrä pelissä
Dim TilanneKuva(Tilanteita) //Määritellään Tilanne kuville varattu taulukon tila ylläolevalla arvolla.  

TilanneKuva(0) = LoadImage("Media\Valikko.PNG") //Valikon kuva
For i = 1 To 4
      TilanneKuva(i) = LoadImage("Media\startanimation_"+i+".PNG") //Ladataan 4 animaatiokuvaa pelin alussa tapahtuvalle "videolle"
Next i
For i = 4 To 7
     TilanneKuva(i) = LoadImage("Media\PelaajaHyökkää_"+i+".PNG") //Ladataan pelaajan hyökkäys kuvat
Next i
For i = 8 To 10
     TilanneKuva(i) = LoadImage("Media\VihollinenHyökkää_"+i+".PNG") //Ladataan vihollisen hyökkäys kuvat
Next i
Tilanne(11) = LoadImage("Media\GameIdling.PNG") //Pelitilanteessa odotetaan toisen tekemää siirtoa. 

Repeat 
        DrawImage situationimage(currentsituation), 0, 0
DrawScreen
Forever 
Sitten voisit itsellesi muistin vuoksi määritellä hyökkäys kuvien ID numerot vakioina:

Code: Select all

Const Oma_AMPUU = 4
Const Oma_LYÖ = 5
Const Oma_LYÖLAASERMIEKALLA = 7

Const Vihu_SYLKEETULTA = 8
Const Vihu_LYÖ = 9
Const Vihu_SYÖ = 10

Const Peli_ODOTETAAN = 11
Ylläolevat arvot tulisi määritellä pelin alussa. :)

Et tainnut ymmärtää tuota ylläolevaa.. D: Ainakin yritin selittää. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Spair - DEMO

Post by Execute »

Ei hell! Mikä idiootti minäkin olen kun en tuota hoksannut! Vai en tuota ymmärrä? Kukkuluuruu! Tämä oli ensimmäinen pelini. Monta monta kuukautta vanha. Aloin tekemään tätä kun vasta hoksasin mikä oli muuttuja. Aion varmasti käyttää tuota keinoa. Muuten... Se aluksen lento siinä alussa on latausruutu eikä animaatio.

JOS LÖYDÄN VIELÄ PALJON KORJATTAVAA JA SIITÄ MAINITAAN, PÄIVITÄN TAAS TÄTÄ MIELENNE MUKAISEKSI! :mrgreen:
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Spair - DEMO

Post by Execute »

Ajattelin että voisin päivittää seuraavaksi vähän sellaista että iskut valitaan hiirellä. Satunnaisuutta lisätään ja muuta kivaa lisätään... Siitä oikeasta versiosta... Siinä on vain enemmän tasoja, galaxy valikko ja planeetta valikko. Voisin jättää tämän demon tähän ja ruveta kyhäämään projua joka on vähän kuin tämä mutta taistelet joukkueessa ja paljon parempia ominaisuuksia tulisi. Siihen tarvittaisi kokenut grafiikko. Jos sellainen löytyy aloitan uuden projun. Vähän kui tämä mutta 200 kertaa paremman. Olisiko ketään grafiikkoa?
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Spair - DEMO

Post by Latexi95 »

Execute wrote:Ajattelin että voisin päivittää seuraavaksi vähän sellaista että iskut valitaan hiirellä. Satunnaisuutta lisätään ja muuta kivaa lisätään... Siitä oikeasta versiosta... Siinä on vain enemmän tasoja, galaxy valikko ja planeetta valikko. Voisin jättää tämän demon tähän ja ruveta kyhäämään projua joka on vähän kuin tämä mutta taistelet joukkueessa ja paljon parempia ominaisuuksia tulisi. Siihen tarvittaisi kokenut grafiikko. Jos sellainen löytyy aloitan uuden projun. Vähän kui tämä mutta 200 kertaa paremman. Olisiko ketään grafiikkoa?
Aika harva lähtee tekemään grafiikkaa, jos projektin valmistumisesta ei ole mitään näyttöä. Suosittelen tekemään pelin mahdollisimman pitkälle testigrafiikoilla, niin halukkaita graafikoita on varmasti enemmän.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Spair - DEMO

Post by legend »

Execute wrote:Ajattelin että voisin päivittää seuraavaksi vähän sellaista että iskut valitaan hiirellä. Satunnaisuutta lisätään ja muuta kivaa lisätään... Siitä oikeasta versiosta... Siinä on vain enemmän tasoja, galaxy valikko ja planeetta valikko. Voisin jättää tämän demon tähän ja ruveta kyhäämään projua joka on vähän kuin tämä mutta taistelet joukkueessa ja paljon parempia ominaisuuksia tulisi. Siihen tarvittaisi kokenut grafiikko. Jos sellainen löytyy aloitan uuden projun. Vähän kui tämä mutta 200 kertaa paremman. Olisiko ketään grafiikkoa?
Jos otat graafikon silloin et saa ikinä projua valmiiksi, paras tehdä vain itse ja sun grafiikat oli muutenkin hienoja, joten jatka samaan malliin, mutta tee tausta ja ukot erikseen. Kuvat tulevat pienemmiksi.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Spair - DEMO

Post by valscion »

legend wrote:Jos otat graafikon silloin et saa ikinä projua valmiiksi, paras tehdä vain itse ja sun grafiikat oli muutenkin hienoja, joten jatka samaan malliin, mutta tee tausta ja ukot erikseen. Kuvat tulevat pienemmiksi.
Koska kukaan tätä ei ole tuntunut sanovan niin tallenna ne kuvat PNG-muodossa! Silloin ne vievät huikeasti vähemmän tilaa eikä laatu kärsi yhtään ;)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Re: Spair - DEMO

Post by Execute »

Minä ja TukeKoodi alettiin viemään tätä eteenpäin. Lähiaikoina saattaa siis kuulua jotain uutta Spairista.
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Spair - DEMO

Post by TukeKoodi »

Joo, eli mä nyt ajakuluks vähän alennuin siistimään koodia.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Spair - DEMO

Post by Execute »

Siistimään mun vanhoja sotkuja? Vooh! Toi oli kyllä paras läppä ikinä! Sattumoisin tämä on mun vanhoja sotkuja joita päätin julkaista netissä mutta pitääpä tehdä oikea suursiivous että tästä tulee jotain.
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Spair - DEMO

Post by TukeKoodi »

*Vahinko tuplaposti* Tämän viestin saa poistaa.
Last edited by TukeKoodi on Sun Mar 20, 2011 2:48 am, edited 1 time in total.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Spair - DEMO

Post by TukeKoodi »

Execute ei oo näköjään liitettä päivitelly. Noh tässä:
Uutta:
-Drawscreenbugi korjattu
-Mediakansion koko 5 kertaa alhaisempi
-Hiiriohjattava valikko
-Cheatti
-Lataa
Paina hyökkäyksen valinnassa ilman capsia c, h, ja e yhtä aikaa, päästä ne irti ja paina enter.
EDIT:

Wohoo! Newcomer -> Member

EDIT:

Oho, vahingossa meni väärä paketti dropboxiin jossa oli sorsat mukana. Linkki vaihdettu.

Last edited by TukeKoodi on Sun Mar 20, 2011 9:38 am, edited 1 time in total.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Spair - DEMO

Post by MaGetzUb »

Lähdekoodi tarkoituksella vai vahingossa mukana? Noh kuitenkin pikaisen analyysin perusteella koodi on hirveää sotkua.. D: Nyt peli ei einää pätki kuin hyväksi käytetty jumala.. ei edes puolikäytetyn jumalan veroisesti. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Re: Spair - DEMO

Post by Execute »

Arvasin että joku kämmii tuon koodin kanssa... Otappa tuukka se nyt pois ja laita se ilman.

Noniin... Newcomer -> Member.
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
User avatar
Peltsi
Active Member
Posts: 121
Joined: Thu Sep 30, 2010 12:16 pm

Re: Spair - DEMO

Post by Peltsi »

Peli on parantunut jonkinverran, mutta joitain epäkohtia on vielä:

1. Ruudunkaappaus "asetuksista"
Image
2. Vaikeustasolla vain vähäinen vaikutus peliin

3. Satunnaisuutta ei ole.

4. Bossin normaali isku ei hittaa pelaajaan jos vaikeustaso on < 4

5. Lisäelämää voi käyttää loputtomasti (?)

6. Peliä ei voi hävitä (?)

7. Kun voittaa pelin -> MAV

8. Media kansiossa joitakin turhia kuvia (alus, alus1, alus2 jne.)
EDIT:

9. "Lataa peli":ä ei voi käyttää

PLUSSAA:

1. Englantia on korjattu

2. Media kansio ei enää niin suuri

3. Grafiikka värikästä ja hauskaa

4. Valikko on parempi
Last edited by Peltsi on Sun Mar 20, 2011 8:01 pm, edited 1 time in total.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Spair - DEMO

Post by MaGetzUb »

Älkää käyttäkö enää jatkossa valikoissa Objekteja, käyttäkää vaikka kuvia mieluummin. :)
Tehkää mieluummin tähän tyyliin:

Code: Select all

//Ladatkaa hiiri
aloitusnappula = LoadImage("Media\Start.BMP")
hiiri = LoadImage("Media\hiiri.BMP")
ShowMouse OFF
Repeat
       
       DrawImage aloitusnappu, ScreenWidth()/2, ScreenHeight()/4
       If ImagesCollide(Hiiri, Mousex(), MouseY(), 0, aloitusnappula, ScreenWidth()/2, ScreenHeight()/4, 0) And Mousehit(1) Then
             menu = 2
       Endif
       DrawImage Hiiri, Mousex(), Mousey()       
Drawscreen
Forever

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Re: Spair - DEMO

Post by Execute »

Peltsi wrote:Peli on parantunut jonkinverran, mutta joitain epäkohtia on vielä:

[Execute: Olen vastaillut puute-kohtiin. Lukekaa ne jos jokin jäi epäselväksi.]


1. Ruudunkaappaus "asetuksista"
Image
[Execute: Tämä on kyllä bugi johon yritetään löytää ratkaisua.]

2. Vaikeustasolla vain vähäinen vaikutus peliin [Execute: Vaikeusasteen muuttaja on vasta esi-asteella.]

3. Satunnaisuutta ei ole. [Execute: Tätä puutetta ollaan yritetty korjata ja siihen etsitään ratkaisua.]

4. Bossin normaali isku ei hittaa pelaajaan jos vaikeustaso on < 4 [Execute: Tästä bugista en tiennytkään..]

5. Lisäelämää voi käyttää loputtomasti (?) [Execute: Tahallisesti tehty. Bossin super-siku tulee nopeammin kun käytät tätä.]

6. Peliä ei voi hävitä (?) [Ei voi hävitä? Korjailen.]

7. Kun voittaa pelin -> MAV [Korjattu asia. Laitan sen tänään aloitusviestiin.]

8. Media kansiossa joitakin turhia kuvia (alus, alus1, alus2 jne.) [Nämä kuvat tullaan poistamaan.]

PLUSSAA:

1. Englantia on korjattu

2. Media kansio ei enää niin suuri

3. Grafiikka värikästä ja hauskaa

4. Valikko on parempi
Juu.. Tässä on jotain hiottavaa.. Korjasin mavit ja pistän korjatun version kohta aloitus viestiin.

Edit: Onko koodi vielä siinä paketissa?
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Spair - DEMO

Post by TukeKoodi »

Execute wrote:
Peltsi wrote:Peli on parantunut jonkinverran, mutta joitain epäkohtia on vielä:

[Execute: Olen vastaillut puute-kohtiin. Lukekaa ne jos jokin jäi epäselväksi.]


1. Ruudunkaappaus "asetuksista"
Image
[Execute: Tämä on kyllä bugi johon yritetään löytää ratkaisua.]

2. Vaikeustasolla vain vähäinen vaikutus peliin [Execute: Vaikeusasteen muuttaja on vasta esi-asteella.]

3. Satunnaisuutta ei ole. [Execute: Tätä puutetta ollaan yritetty korjata ja siihen etsitään ratkaisua.]

4. Bossin normaali isku ei hittaa pelaajaan jos vaikeustaso on < 4 [Execute: Tästä bugista en tiennytkään..]

5. Lisäelämää voi käyttää loputtomasti (?) [Execute: Tahallisesti tehty. Bossin super-siku tulee nopeammin kun käytät tätä.]

6. Peliä ei voi hävitä (?) [Ei voi hävitä? Korjailen.]

7. Kun voittaa pelin -> MAV [Korjattu asia. Laitan sen tänään aloitusviestiin.]

8. Media kansiossa joitakin turhia kuvia (alus, alus1, alus2 jne.) [Nämä kuvat tullaan poistamaan.]

PLUSSAA:

1. Englantia on korjattu

2. Media kansio ei enää niin suuri

3. Grafiikka värikästä ja hauskaa

4. Valikko on parempi
Juu.. Tässä on jotain hiottavaa.. Korjasin mavit ja pistän korjatun version kohta aloitus viestiin.

Edit: Onko koodi vielä siinä paketissa?
Tosi bugi, ratkaisu on clearobjects, ja pelin voi kyllä hävitä.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Re: Spair - DEMO

Post by Execute »

Hiton clearobjects ei toimi. Laitan sen niin sama. Not work! Sorry but commond "ClearObjects" is not working...
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
Post Reply