Page 4 of 7

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Posted: Sun Mar 06, 2011 10:17 pm
by valscion
legend wrote:Peliin sopisi codin tapainen piste järjestelmä, että vaikka jos tappaa jonkun takaa päin, tulee teksti "backstabber" ja extra pisteitä!! Myös killstreakit sopisi peliin loistavasti!!
EDIT:

Kirjotinkohan ton back... jutun oikein =D

Kirjotit tuon backstabber ihan oikein, mutta taasen pistejärjestelmä on yhdyssana.

Mutta niin itse asiasta... en itse pidä tuosta takaapäin tapetuksi tulemisesta saatavista lisäpisteistä, mutta killstreakit olisi kyllä mukava lisä. Laitanpas tuonne todo-listalle, eli Issuesseihin.

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Posted: Sun Mar 06, 2011 10:45 pm
by Sly_Jack0
Tsekkailinpa noita Issueita ja totesin, että nuo vaihdettavat näppäimet eivät olisi kovin vaikea asia toteuttaa. Itse tekisin näin: tallennetaan näppäinten scan-koodit taulukkoon tyyliin gPlayerKeys(0) = 14 ja sitten käytetään gPlayersKeys(0) KeyDown() - funktiossa. WaitKey():llä saisi sitten kätevästi toteutettua näppäinten asetuksen. Saatanpa ehkä itse tämän toteutttaa, kunhan ensin hieman tutustun pelin koodiin.

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Posted: Sun Mar 06, 2011 10:57 pm
by Viltzu
Sly_Jack0 wrote:Tsekkailinpa noita Issueita ja totesin, että nuo vaihdettavat näppäimet eivät olisi kovin vaikea asia toteuttaa. Itse tekisin näin: tallennetaan näppäinten scan-koodit taulukkoon tyyliin gPlayerKeys(0) = 14 ja sitten käytetään gPlayersKeys(0) KeyDown() - funktiossa. WaitKey():llä saisi sitten kätevästi toteutettua näppäinten asetuksen. Saatanpa ehkä itse tämän toteutttaa, kunhan ensin hieman tutustun pelin koodiin.
Jos haluat koodailla peliä, suosittelen todella paljon sitä githubin käyttöön ottoa. #NetMatch @ IRCnet saa apua tarvittaessa nopeimmiten. ;)
EDIT:

Ohops. ;) No muillekkin vielä kerran että koodaillessa github käyttöön ja apuja kyselemään mieluusti sieltä irkistä.


Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Posted: Mon Mar 07, 2011 4:05 pm
by Sly_Jack0
Viltzu wrote:Jos haluat koodailla peliä, suosittelen todella paljon sitä githubin käyttöön ottoa. #NetMatch @ IRCnet saa apua tarvittaessa nopeimmiten. ;)
Offtopic, mutta niinhän minä olen jo tehnytkin.

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Posted: Fri Mar 11, 2011 8:20 pm
by Viltzu
Tässäpä teille hieman tietoja itse pelin koodista:
Rivejä on yhteensä noin 8000. Tyhjiä noin 500 ja kommentteja 1300 kpl. Itse koodia on lähemmäs 7000 riviä. Vakioita löytyy 259 kappaletta sekä funktioita tällä hetkellä 136.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Fri Mar 25, 2011 3:51 am
by valscion
Versio v2.4 julkaistu!
Pitkästä aikaa taas. Aloitusviestistä löytyy latauslinkit, tosin te joilla on jo versio 2.3 niin pystyvät päivittämään NetMatchin suoraan jo olemassa olevalla ohjelmalla ;). Alla taas tuttuun tapaan lainaus aloitusviestin muutoksista. Kommentit ovat erittäin tervetulleita.

Jos teet uusia karttoja niin lähetä ne tänne topikkiin - ne lisätään yleiselle karttapalvelimelle, eli tänne: http://netmatch.vesq.org/maps/
VesQ wrote:Changelog:
v2.4
  • Lisäys: Nopeampi palvelin! Palvelinta optimoitiin vaihtamalla huikeat määrät funktiokutsuja Gosub-komennoiksi. Tämä tietenkin tekee koodista itsestään hieman vaikeaselkoisempaa mutta palvelin pyörii nopeammin.
  • Lisäys: Palvelimen nopeutta lisättiin myös rajoittamalla clienttien pakettien lähettämistä. Näppäimellä R voitte säätää omaa packetwait-arvoanne, mutta suosittelen kuitenkin sen pitämistä normaalina.
  • Lisäys: Nätimpi FPS-mittari, näyttää nyt latenssin ja liikkuvan datan määrän (näppäin F).
  • Lisäys: Speedhack-tarkistus (Viltzun käsialaa). Saattaa olla vähän buginen - konfigista saa sen pois asetuksella DisableSpeedhackTest.
  • Lisäys: Uusia komentoja, /timelimit, /bot limit, /bot freeze, /radars.
  • Lisäys: Uusien komentojen ohjeet lisätty dokumentaatioon. Lisätty myös tekijöille kunnon kreditsit.
  • Lisäys: Kun palvelimella on custom-kartta jota clientillä ei ole, yritetään ladata karttaa palvelimen konfigissa MapServer-asetuksen määräämästä URL:sta. Oletuksena http://netmatch.vesq.org/maps/.
  • Lisäys: Verkkoliikennettä on myös optimoitu tunkemalla enemmän tavaraa samaan bittimäärään. Tästä kiitos Valtzulle.
  • Lisäys: Chattihistoria - näkyy viisi viimeisintä viestiä, kun chatti-input on auki.
  • Lisäys: Väliaikainen tiimichatti toimii laittamalla viestin eteen tähti-merkin. U-näppäin avaa chatin ja kirjoittaa siihen jo valmiiksi kyseisen tähden. Y avaa myös normaalin chatin C:n kanssa. Kiitokset Viltzulle.
  • Muutos: Tuplapistooli ampuu yhden panoksen kerrallaan vaihdellen oikean ja vasemman käden välillä. Vaatii vähän hiiren naputtelua jos sillä meinaa alkaa populaa tuhoamaan. Tämänkin teki Valtzu.
  • Muutos: Oletuskontrolli on nyt 2, eli WASD-näppäimet liikuttavat ukkoa aina samalla tavalla xy-suunnassa.
  • Muutos: Fiksailtu automaattista päivitintä, nyt se ilmoittaa jos jotain elintärkeää tavaraa puuttuu ja pyytää päivittämään. Konfiggeihin on lisätty mahdollisuus valita oma updaterin osoite - tämä on hyödyllinen lähinnä jos haluaa päivittää devbuildeihin. (Tällöin UpdateUrl:n arvoksi laitetaan http://nm.vesq.org/devbuild/updater.php.)
  • Muutos: Uusi dynaaminen tapa tallentaa kartat muistiin. Tämä on mahdollistanut sen, että "All maps" lista on oikeasti kaikki map-kansiossa olevat kartat. All_Maps.mpr tiedosto poistetaan automaattisesti, jos se on olemassa - tilalle tulee Default_maps.mpr.
  • Bugfix: Nyt kun pelaajan joukkuetta vaihdetaan, niin pelaajalle tulee heti oikea skini. Jos pelaaja näyttää jostain syystä olevan väärässä joukkueessa, niin heti kun pelaaja on ruudulla niin tiimi korjaantuu oikeaksi.
  • Bugfix: Viestit pysyvät nyt oikeasti pidempään ruudulla riippuen viestin pituudesta.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Fri Mar 25, 2011 8:08 am
by skinkken
Tulee executable error kun käynnistän pelin. Latasin siis aloitusviestisä rarin ja yritin.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Fri Mar 25, 2011 4:18 pm
by Ilkka
skinkken wrote:Tulee executable error kun käynnistän pelin. Latasin siis aloitusviestisä rarin ja yritin.
Samaa herjaa. "Executable error (&FF_23A78DD)"

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Fri Mar 25, 2011 5:16 pm
by valscion
Ilkka wrote:
skinkken wrote:Tulee executable error kun käynnistän pelin. Latasin siis aloitusviestisä rarin ja yritin.
Samaa herjaa. "Executable error (&FF_23A78DD)"
Oho, näköjään jotain oli mennyt pieleen kun säädin UPX-pakkauksen ja Resource Hackerin kanssa kuvaketta exeen. Nyt on toimivat paketit aloitusviestissä linkitettynä.
VesQ wrote:Uusin versio: v2.4 - Lataa tästä: [ZIP @ GitHub]
Yllä oleva paketti lataava netistä tarvitsemansa ylimääräiset tiedostot. Jos kuitenkin haluat kokonaisen paketin, tässä olisi: [RAR-paketti]
EDIT: Pistin myös servun päälle, taidan pitää sitä loppupäivän auki.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Mon Mar 28, 2011 3:04 pm
by Frozen
Ajattelin ilmoittaa että pidän taas serveriäni NetMatchissa pystyssä ainakin tämän päivän ajan. klo 15:00-21:00~
EDIT:

Niin ja serverillä on kaksi uutta kenttää, Restaurant ja Sever.

EDIT:

Ja nähtävästi serverini ei näytä toimivan aina kovin hyvin tehoiltaan epätasaisen internet yhteyden vuoksi.

EDIT:

Eikä serveri ole silloin päällä kun pelaan lotroa tai lolia :D


Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Tue Mar 29, 2011 4:51 pm
by Frozen
Tiedetään ettei tuplapostaamista siedetä, mutta kukaan ei olisi muuten huomannut tätä:

http://up.servut.us/29557
Restaurant ja Sever

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Mon Apr 11, 2011 5:18 pm
by TukeKoodi
Viittiskö joku pistää servun illaks vaik 20:00-21:00 pystyyn. Itel ku ei servun tekeminen toimi.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Mon Apr 11, 2011 6:00 pm
by valscion
TukeKoodi wrote:Viittiskö joku pistää servun illaks vaik 20:00-21:00 pystyyn. Itel ku ei servun tekeminen toimi.
Pitääpä katsoa jos vaikka pistäisin. Enköhän

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Wed Apr 20, 2011 5:56 pm
by Execute
Saisikos tänään servun? Olisi kiva taas kokeilla tätä... Itselläni ei katsos servun luonti oikein toimi. No enyway...

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Fri Jun 03, 2011 6:49 pm
by DJ-Filbe
Heitettäiskö viimeset pelit ennen kesälomaa?
Peliservuni iltaan n. klo 22 asti päällä ("Kesäloma")

NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuksia!

Posted: Fri Jun 03, 2011 8:39 pm
by Execute
Eipä ole päällä se servusi...

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Jun 12, 2011 9:00 pm
by DJ-Filbe
MAV, kun avaan ohjelman.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Jun 12, 2011 9:04 pm
by valscion
DJ-Filbe wrote:MAV, kun avaan ohjelman.
Toistuuko tämä jatkuvasti? Onkos tämä ongelma tullut vasta uusimmassa versiossa? Miksi MAVaa vasta nyt? Onko sinulla kaikki tiedostot olemassa?

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sat Feb 25, 2012 4:34 pm
by VerkkoGuru
Harmittaa, ku ei päässyt pelaamaan, kun ei ollut ketään pelaajia ;_; tää ois kiva silleen julkisena, ettei se olis ainoostaan tääl coolbasicin sivuil. Saakos tätä mainostaa :o?

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sat Feb 25, 2012 4:46 pm
by Awaclus
Jaa, pitäisikö jonakin päivänä johonkin kellonaikaan järjestää peliä? Löytyykö halukkaita pelaajia tarpeeksi (minä ilmoittaudun halukkaaksi pelaajaksi)? Voiko joku hostata pelin (minä en kovin mielelläni hostaisi, nettiyhteys on huono tähän tarkoitukseen)?

Minä en näe mitään syytä sille, että tätä peliä ei saisi mainostaa. Nämä ovat kuitenkin ihan julkiset foorumit joilta kuka tahansa sen löytää rekisteröitymättäkin. En tosin ole pelin devteamissa mukana, joten 100% varmasti en voi sanoa.