Page 3 of 7

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sat Feb 26, 2011 11:14 pm
by MaGetzUb
Soldatin äänet pitäisi olla ihan ilmaisia, en vain tiedä missä niiden alkuperä. :) Ainakin niitä on muut käyttänyt omissa projuissaan. Mukaanlukien minä. :D Kranaatteja ajattelin että ne voisi olla kokoajan käytettävissä, esim kun painaa G:tä tai hiiren rullaa. Ainakin tämmöinen systeemi oli Modern Warfare 1:ä. :)

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 12:02 am
by Frozen
Btw mikä muuten on järjellinen selitys sille, mitä tapahtuu mouse button 2:sesta? Aseitahan voi vaihtaa myös rullasta ja näppäimistöstä, miksi myös siitä? :?

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 12:16 am
by MaGetzUb
Jospa hiirtä on haluttu hyödyntää kokonaan. Itse suunnittelin että hiiren 2. napista voisi käyttää tarkkuuskiväärin zoomia. :) (niin se kyllä onkin aika monessa pelissä.)

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 12:38 am
by Misthema
Frozen wrote:Btw mikä muuten on järjellinen selitys sille, mitä tapahtuu mouse button 2:sesta? Aseitahan voi vaihtaa myös rullasta ja näppäimistöstä, miksi myös siitä? :?
Kaikilla ei välttämättä ole hiiressään rullaa - ja jos on niin se ei aina välttämättä ole parhaimmasta päästä. =P
Omasta mielestäni hiiren 2. näppäimellä on nopeampi vaihtaa asetta.

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 9:00 am
by Awaclus
Minulla on hyvä näppäimistö ja hyvä hiiren rulla (on a side note, ja ihan vitin huono tietokone). Käytän aseen vaihtoon RMB:tä, koska sillä se on helpointa.

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 1:43 pm
by valscion
Näppäimet tulevat olemaan vaihdettavissa vielä jossain vaiheessa, se on TODO-listalla aika korkealla prioriteetilla.

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 1:52 pm
by MaGetzUb
Tabulaattorilla (TAB) näppäimellä pitäisi saada kans vaihdettua asetta. Mutta itse tykkään kyllä eniten numeroista/hiiren rullaa pyörittämällä. :)
Konekiväärin ääni on kyllä älyttömän huono, sevoitaisiin suosista vaihtaa.. :)

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 2:40 pm
by TheDuck
MaGetzUb wrote:Tabulaattorilla (TAB) näppäimellä pitäisi saada kans vaihdettua asetta. Mutta itse tykkään kyllä eniten numeroista/hiiren rullaa pyörittämällä. :)
Konekiväärin ääni on kyllä älyttömän huono, sevoitaisiin suosista vaihtaa.. :)
Tabissa kuuluis olla scoreboard..

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 3:13 pm
by valscion
TheDuck wrote:
MaGetzUb wrote:Tabulaattorilla (TAB) näppäimellä pitäisi saada kans vaihdettua asetta. Mutta itse tykkään kyllä eniten numeroista/hiiren rullaa pyörittämällä. :)
Konekiväärin ääni on kyllä älyttömän huono, sevoitaisiin suosista vaihtaa.. :)
Tabissa kuuluis olla scoreboard..
Elkää nyt alkako näppäimistä taistelemaan. Saatte sitten ite myöhemmin päättää että missä näppäimessä on mitäkin :) Oletusnäppäimistöön otetaan mitä luultavimmin samat kuin on esimerkiksi Counter-Strikessä tai TF2:ssa.

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 6:30 pm
by Taatero
VesQ wrote:Vissiin vois tehdä käsikranaatteja, jotka kimpoilis sitten seinistä. Nopeus vois riippua kursorin etäisyydestä ukkoon - mitä kaueampana on, sitä kovempaa heitetään. Oletus tulilangan pituudeksi voisi olla viisi sekuntia ja sitten hiiren näppiä pohjassa pitämällä voisi taktikoida kranaatinheiton kanssa.

Kukas sitten haluais tehdä tuolle uuden median? Tarttis uuden kuvan aseen valintaan, uuden ammuksen jotka kerättäis, jonkunlaisen kuvan kranaatille jota heitetään ja sitten mieluusti vielä joku ääni heitosta, vaikka joku "klok" ääni kun kranaatti osuu seinään/lattiaan sekä ehkä erilainen ääni räjähdykselle.
Voin tehdä kranaatin jos heitätte noita referenssiksi muita aseikoneita joista voin ottaa mallia.

EDIT: Tai no jos kuitenkin lataisin sen tortoisen :/

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 6:34 pm
by valscion
Taatero wrote:Voin tehdä kranaatin jos heitätte noita referenssiksi muita aseikoneita joista voin ottaa mallia.

EDIT: Tai no jos kuitenkin lataisin sen tortoisen :/
Voit ladata sen viimeisimmän sorsapaketin myös suoraan githubista. Esim. tästä linkistä: https://github.com/VesQ/NetMatch/zipball/master

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Sun Feb 27, 2011 11:21 pm
by Wingman
eikös rmb.stä vaihda aseeseen jossa on ammuksia? Itse käytän silti rullaa, siihen kun on tottunut..

Voisin tehdä ääniä ja/tai musaa, pitänee katsoa miten on aikaa koulun väleissä

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Mon Feb 28, 2011 1:16 pm
by valscion
Wingman wrote:eikös rmb.stä vaihda aseeseen jossa on ammuksia? Itse käytän silti rullaa, siihen kun on tottunut..
Näinhän se tekee.
Wingman wrote:Voisin tehdä ääniä ja/tai musaa, pitänee katsoa miten on aikaa koulun väleissä
Se olisi hyvin mukavaa, saisi vähän lisää sisältöä pelin äänimaailmaan :). Suunnilleen sama fiilis pitäisi kuitenkin musiikissa olla kuin nykyisessä kappaleessa.


Huomio!
Nyt kun täällä on puhuttu siitä että otettaisiin mahdollisesti muista peleistä grafiikoita tai muuta mediaa, niin ajattelin ihan tänne topikkiin pistää viestin, jonka sain reBornilta, alkuperäisen NetMatchin graafikolta:
reBorn wrote:Se tuli vielä mieleen, että Netmatchiin ei tule ujuttaa materiaalia, kuten ääniä ja kuvia, jotka on napattu jostain toisesta pelistä tai vastaavasta, tai pöllitty erilaisista kuva- ja äänikirjastoista. Mediaa kannattaa ehdottomasti valmistaa yhteisön kesken, kunhan se on itse tehtyä. Äänissä tämä on kinkkisempi tilanne, sillä niitä on melko hankala itse tehdä, joten tällöin on turvauduttava äänikirjastoihin, jossa ääniä saa vapaasti käyttää ei-kaupallisiin projekteihin.

Tämä koko huomio siksi, että Netmatch on itsenäisesti seisova, tekijöidensä näköinen peli, eikä sieltä täältä haalittujen osien yhteensulautuma.

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Posted: Thu Mar 03, 2011 12:43 am
by valscion
Pahoittelen tuplapostausta.

Tein nyt jotenkuten valmiiksi ohjeet Gitin toimintaan saamiseksi. Ohjeet löytyvät täältä: https://github.com/VesQ/NetMatch/wiki

Olen myös lisännyt ensimmäiseen topikin viestiin tiedon siitä että NetMatchilla on oma IRC-kanava, #NetMatch @ IRCnet.
Kehitysehdotuksia ja bugeja voitte lisäillä NetMatchin github-sivuille täältä: https://github.com/VesQ/NetMatch/issues. Voitte myös äänestää tiettyjä bugeja/pyyntöjä, jolloin on suurempi todennäköisyys että ne toteutetaan ensin.
EDIT:

En viitsi nyt triplapostausta tehdä, joten ilmoitetaanpa tässä: NetMatchista on julkaistu uusi versio, v2.2b! Aloituspostauksessa enemmän tietoa.


Re: NetMatch v2.2b - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Posted: Thu Mar 03, 2011 4:18 pm
by Valtzu
Tiimit bugaa oudosti toisen servulla, taitaa johtua omista konfigeista(?) ;)

Re: NetMatch v2.2b - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Posted: Thu Mar 03, 2011 4:29 pm
by Wingman
Valtzu wrote:Tiimit bugaa oudosti toisen servulla, taitaa johtua omista konfigeista(?) ;)
Joskus auttoi se, että hostaat oman servun (pistät vain päälle ja sammutat). Se loi jonkun filun josta ohjelma sai tiimit kohdilleen. Tarkkaan en muista kyl.

Re: NetMatch v2.2b - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Posted: Thu Mar 03, 2011 4:30 pm
by valscion
Valtzu wrote:Tiimit bugaa oudosti toisen servulla, taitaa johtua omista konfigeista(?) ;)
Kiitokset kun huomasit että se johtuu konfigeista! Uusi versio, v2.2c julkaistu. Se korjaa tämän mystisen bugin, jonka takia pelaajien nimet ovat näkyneet väärillä väreillä.

Re: NetMatch v2.2c - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Posted: Thu Mar 03, 2011 8:19 pm
by MaGetzUb
Miten olisi liekinheitin asevarusteluun? :) Olen tehnyt omaani peliini liekkianimaation, ja annan myös luvan sitä myös käyttää vain tässä pelissä. :)
Image

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Posted: Sun Mar 06, 2011 9:55 pm
by valscion
Versio v2.3 on julkaistu!
Tiedot löytyvät aloitusviestistä, mutta tässä myös suoraan lainaus tarpeellisista tiedoista:
VesQ wrote:Uusin versio: v2.3 - Lataa tästä: [ZIP] [RAR]
Yllä olevat paketit lataavat netistä tarvitsemansa ylimääräiset tiedostot. Jos kuitenkin haluat kokonaisen paketin, tässä olisi: [ZIP] [RAR]
VesQ wrote:Changelog:
v2.3
  • Lisäys: Automaattinen päivitys, ohjelma lataa uusimman version itse suoraan netistä tästä lähtien.
  • Lisäys: Admin-oikeudet, palvelimella voidaan asettaa hallintasalasana jolla pelaajat voivat autentikoitua admineiksi komennolla /admin <salasana>.
  • Lisäys: Admineille oikeus potkia pelaajia, syntaksi on /kick <pelaajan_nimi> (syy). Botteja ei voi potkia.
  • Lisäys: Palvelimen sammutuksen yhteydessä yritetään lähettää kaikille clienteille tieto että palvelin sammuu.
  • Lisäys: Jos palvelimesta ei ole kuulunut määräaikaan mennessä, sammuttaa client yhteyden palvelimeen (server timeout).
  • Lisäys: Palvelin ei salli enää liittyä peliin, jos nimimerkki on jo käytössä.
Kunnia automaattisten päivitysten CB-puolen toteutuksesta kuuluu tuhoojabotille ;)

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Posted: Sun Mar 06, 2011 11:13 pm
by legend
Peliin sopisi codin tapainen piste järjestelmä, että vaikka jos tappaa jonkun takaa päin, tulee teksti "backstabber" ja extra pisteitä!! Myös killstreakit sopisi peliin loistavasti!!
EDIT:

Kirjotinkohan ton back... jutun oikein =D