Touhou Winterheart
Posted: Wed Jan 19, 2011 9:47 pm
Pitkä posti, joten laitan tähän pääasiat: Winterheart jatkuu... Päivitän statusta viikoittain. Demo tulee kun 1. taso valmis...
Kuten muutamat ehkä muistavatkin aloitin tuossa parisen vuotta sitten tekemään shmuppia
nimeltä Touhou Winterheart; eräänlaista (Touhou pelisarjaan pohjautuvaa fanitekelettä).
No kävipä sitten niin, että peli jäi pahasti kesken oman osaamattomuuteni ja suoranaisen laiskuuden takia.
Mutta nyt kuitenkin on asia niin, että viime syksynä tehdessäni tuotetta HAMKin tradefairiin niin sain
uuden kipinän homman aloittamiseen. Lopputuloksena oli Voile Invaders SE.
Lopputuloksesta innostuneena aloin paiskimaan hiki hatussa töitä tuossa joulun alla päästäkseni samaan
pisteeseen kuin viimeksi (Vanha sorsa oli mystisesti häipynyt Windowsin 32kt tiedoston sisään, onneksi
löysin netistä tutoriaalin kuinka muuttaa ne takaisin kansioiksi - koodi oli kyllä hirveätä purkkaa).
Nyt ollaan siinä tilanteessa, että koodi on viimeistä vaille valmis (kaikki olennaiset funktiot on tehty...
Ainoastaan pomojen käyttäytyminen taisteluiden aikana pitää ohjelmoida - runko tosin löytyy).
Sisällöllisiä puutteita vielä on ja paljon:
- Lopetuksia varten täytyy piirrustella grafiikat.
- Pomojen spritet pitää animoida ja viimeistellä.
- Tasoja täytyy hioa hieman (alunperin oli 2.5 min puolisko ja 1 min puolisko, mutta oikeissa shmupeissa
tuskin ehdit täristä minuuttiakaan kun jo välivastusta pukkaa kentälle).
Ei kai tässä muuta... Kaksi mitätöntä screeniä nykyisestä tilanteesta:
Pyrin viikoittain kirjoittamaan uuden päivityksen tilanteesta. Demoa tulee ulos sitten kun saan ensimmäisen
tason tehtyä varttia vaille valmiiksi (julkaisin eräällä toisella foorumilla tosin vanhempaa versioon perustuvan
demon missä olivat vain nuo ensimmäiset 150 sekuntia... Kaippa se kelpaa enginedemosta).
Kuten muutamat ehkä muistavatkin aloitin tuossa parisen vuotta sitten tekemään shmuppia
nimeltä Touhou Winterheart; eräänlaista (Touhou pelisarjaan pohjautuvaa fanitekelettä).
No kävipä sitten niin, että peli jäi pahasti kesken oman osaamattomuuteni ja suoranaisen laiskuuden takia.
Mutta nyt kuitenkin on asia niin, että viime syksynä tehdessäni tuotetta HAMKin tradefairiin niin sain
uuden kipinän homman aloittamiseen. Lopputuloksena oli Voile Invaders SE.
Lopputuloksesta innostuneena aloin paiskimaan hiki hatussa töitä tuossa joulun alla päästäkseni samaan
pisteeseen kuin viimeksi (Vanha sorsa oli mystisesti häipynyt Windowsin 32kt tiedoston sisään, onneksi
löysin netistä tutoriaalin kuinka muuttaa ne takaisin kansioiksi - koodi oli kyllä hirveätä purkkaa).
Nyt ollaan siinä tilanteessa, että koodi on viimeistä vaille valmis (kaikki olennaiset funktiot on tehty...
Ainoastaan pomojen käyttäytyminen taisteluiden aikana pitää ohjelmoida - runko tosin löytyy).
Sisällöllisiä puutteita vielä on ja paljon:
- Lopetuksia varten täytyy piirrustella grafiikat.
- Pomojen spritet pitää animoida ja viimeistellä.
- Tasoja täytyy hioa hieman (alunperin oli 2.5 min puolisko ja 1 min puolisko, mutta oikeissa shmupeissa
tuskin ehdit täristä minuuttiakaan kun jo välivastusta pukkaa kentälle).
Ei kai tässä muuta... Kaksi mitätöntä screeniä nykyisestä tilanteesta:
Pyrin viikoittain kirjoittamaan uuden päivityksen tilanteesta. Demoa tulee ulos sitten kun saan ensimmäisen
tason tehtyä varttia vaille valmiiksi (julkaisin eräällä toisella foorumilla tosin vanhempaa versioon perustuvan
demon missä olivat vain nuo ensimmäiset 150 sekuntia... Kaippa se kelpaa enginedemosta).