Mushroom Adventures

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Mushroom Adventures

Post by MaGetzUb »

Niin ja grafiikatkin ovat toistaiseksi tuolla mallilla kuten Frozeni ekassa viestissä mainitsi.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Mushroom Adventures

Post by Frozen »

Uusi versio päivitetty. (Yhdessä välissä ei voinut oikein koodata, kun meni aikaa kokeisiin.)
uutta
-1 uusi Vihollinen
-1 uusi sieni
-Pausenappi, välilyönti
-itsetuhonappi, kummitus
-Uusi tausta

Pause ei vielä toimi kunnolla, jos painaa oikeassa kohdassa, yellow sludget lakkaa toimimasta.

Skinkkenin ehdottama vähemmän leijuva hyppy tulee luultavasti seuraavaan versioon. Mutta kärpässieniä syödessä ukko alkaa leijumaan vanhaan tapaan.
Last edited by Frozen on Thu Jan 05, 2012 11:23 pm, edited 1 time in total.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Mushroom Adventures

Post by Frozen »

"Uusi" versio (Tämäkin päivitys on tehty jo ajat sitten, en ole vain muistanut päivittää)

Sisältää kohtalaisen paljon uutta, joita en nyt jaksa luetella. :D
Tässä
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Mushroom Adventures

Post by Misthema »

Jostain syystä paketti ei toimi...
Lisää tekstiä ettei vallan tyhjäksi jää.
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Mushroom Adventures

Post by Frozen »

Misthema wrote:Jostain syystä paketti ei toimi...
Lisää tekstiä ettei vallan tyhjäksi jää.
Jaa... nyt en kyllä tiedä miksi se ei toimi.. itselläni ainakin toimi moitteettomasti
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Mushroom Adventures

Post by Latexi95 »

Frozen wrote:
Misthema wrote:Jostain syystä paketti ei toimi...
Lisää tekstiä ettei vallan tyhjäksi jää.
Jaa... nyt en kyllä tiedä miksi se ei toimi.. itselläni ainakin toimi moitteettomasti
Minullakin tuntui toimivan. En kyllä aivan tajunnut pelin syvällistä filosofiaa. Voiko tuossa tehdä muutakin kuin pomppia kenttää eteenpäin? :lol:
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Mushroom Adventures

Post by KilledWhale »

Olipas jännä peli :D Tason läpäisyyn meni vain hetki mutta pelin tunnelma oli kuitenkin mukava.

Jääkaappini takana asustava norsu kuitenkin meinasi, ettei tämä muistuta kovin paljoa sienitrippiä vaikka idea sinäänsä hauska onkin. Grafiikkoihin pitäisi saada jonkinlaista väreilyä ja mukavana lisänä olisi jos pelin tunnelma voisi kääntyä välissä iloisesti sienitripistä huonompaan suuntaan ns. bad tripiksi.
Referenssiä voi hakea vaikka shroomerysta tai taikasieniforumilta. Molemmista löytyy trippitarinoita. Google auttanee :)

Suurimpana miinuksena oli omasta mielestäni pakotettu koko ruudun tila. Jonkinlainen vaihtoehto tähän olisi poikaa.
Muuta korjattavaa olisi muun muassa tekstissä joka näkyy kauppaan mennessä "paina enter tjsp", joka valkoisella värillä näkyy erittäin surkeasti.
Musiikki oli pirteä, mutta siihen kyllästyi n. 1s aikana kun sama looppi toistaa itseään :D
Korkea hyppy tuntui välissä hirveältä, varsinkin kun odotteli useita minuutteja että hahmo pääsee takaisin maahan hypyn jälkeen.
Lisäksi escistä exittaaminen pitäis ehdottomasti estää. Pelaamisinto meinasi loppua välittömästi kun yritin poistua kaupasta escin avulla ja peli sulkeutuikin :D
Tarina saisi ehkä näkyä vähän enemmän myös pelissä :)

Erityiskiitos hienoista tähtipartikkeliefekteistä <3 Niitä näkyy cbllä aivan liian vähän.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Mushroom Adventures

Post by Frozen »

KilledWhale wrote:Olipas jännä peli :D Tason läpäisyyn meni vain hetki mutta pelin tunnelma oli kuitenkin mukava.

Jääkaappini takana asustava norsu kuitenkin meinasi, ettei tämä muistuta kovin paljoa sienitrippiä vaikka idea sinäänsä hauska onkin. Grafiikkoihin pitäisi saada jonkinlaista väreilyä ja mukavana lisänä olisi jos pelin tunnelma voisi kääntyä välissä iloisesti sienitripistä huonompaan suuntaan ns. bad tripiksi.
Referenssiä voi hakea vaikka shroomerysta tai taikasieniforumilta. Molemmista löytyy trippitarinoita. Google auttanee :)

Suurimpana miinuksena oli omasta mielestäni pakotettu koko ruudun tila. Jonkinlainen vaihtoehto tähän olisi poikaa.
Muuta korjattavaa olisi muun muassa tekstissä joka näkyy kauppaan mennessä "paina enter tjsp", joka valkoisella värillä näkyy erittäin surkeasti.
Musiikki oli pirteä, mutta siihen kyllästyi n. 1s aikana kun sama looppi toistaa itseään :D
Korkea hyppy tuntui välissä hirveältä, varsinkin kun odotteli useita minuutteja että hahmo pääsee takaisin maahan hypyn jälkeen.
Lisäksi escistä exittaaminen pitäis ehdottomasti estää. Pelaamisinto meinasi loppua välittömästi kun yritin poistua kaupasta escin avulla ja peli sulkeutuikin :D
Tarina saisi ehkä näkyä vähän enemmän myös pelissä :)

Erityiskiitos hienoista tähtipartikkeliefekteistä <3 Niitä näkyy cbllä aivan liian vähän.
Kiitos kehuista :D

Alkuperäisiin suunnitelmiin ainakin kuuluu, että peli alkaisi sitten loppupuolella muuttumaan pikkuhiljaa "bad tripiksi"
Tulen poistamaan escistä sulkemisen kyllä ajallaan, ehkä jo seuraavassa versiossa. Seuraavassa versiossa tulee ehkä myös uusi musiikki.

Minun mielestäni hyppy ei ole liian korkea, koska se sopii mielestäni pelin tunnelmaan.

Peli on vasta pelkkä beta, eikä sen tarinan kuulukaan näkyä vielä kovin paljoa. Luultavasti teen tämän pelin loppuun joko cbEnchantedilla tai CBC:llä sitten kun ne ilmestyvät.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
VerkkoGuru
Member
Posts: 73
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:42 pm

Re: Mushroom Adventures

Post by VerkkoGuru »

Aika sekava peli. Pelihän, onkuin olisi pimeässä luolassa ilman näkökykyä. Koskaan ei osaa arvata mitä mistäkin tapahtuu. Peli saisi olla hieman selvempi, että heti, kun pääsee mukaan pelin jujuun, niin peli sujuu. En vieläkään käsitä mikä varten siitä yhdestä sienestä pursuaa niitä :( -hymiöitä. Mutta ihan mukava peli. Jos tuo oli tarkoitettu ensimmäiseksi kentäksi, niin turha valittaa liiallisesta helppoudesta. Idea taitaa olla sellainen, että mitä pitemmälle pääsee, sitä vaikeammaksi menee. Graffat on ihan kivat, mutta pelattavuus on kyllä aika matalaa tasoa.
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Mushroom Adventures

Post by Frozen »

VerkkoGuru wrote:Aika sekava peli. Pelihän, onkuin olisi pimeässä luolassa ilman näkökykyä. Koskaan ei osaa arvata mitä mistäkin tapahtuu. Peli saisi olla hieman selvempi, että heti, kun pääsee mukaan pelin jujuun, niin peli sujuu. En vieläkään käsitä mikä varten siitä yhdestä sienestä pursuaa niitä :( -hymiöitä. Mutta ihan mukava peli. Jos tuo oli tarkoitettu ensimmäiseksi kentäksi, niin turha valittaa liiallisesta helppoudesta. Idea taitaa olla sellainen, että mitä pitemmälle pääsee, sitä vaikeammaksi menee. Graffat on ihan kivat, mutta pelattavuus on kyllä aika matalaa tasoa.
Tuo kenttä on kyllä vasta betakenttä, joka ei todennäköisesti tule lopulliseen peliin (lopullisessa versiossa aloitetaan kyllä helpoista kentistä). Nuo hymiöt ovat vain efekti jonka tein koristamaan elämäsienien poimintaa. Vielä kun ymmärtäisi mitä epäselvää itse pelissä on. Voitko tarkentaa?
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm

Re: Mushroom Adventures

Post by aloittelijamies »

Hauska peli vaikkakin tuo lyhyt ja toistuva musiikki hiukan häiritsi.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Mushroom Adventures

Post by Misthema »

aloittelijamies wrote:Hauska peli vaikkakin tuo lyhyt ja toistuva musiikki hiukan häiritsi.
Miksi tarttua musiikkiin, kun peli on kuitenkin selkeästi kehitysvaiheessa - tarkoittanee sitä, että tekijää ei välttämättä kiinnosta kiinnittää huomiotaan johonkin taustamusiikkiin, kun edessä on muutakin tarpeellisempaa puuhaa. Rakentavampaa kommenttia SAA antaa.[/rage]

*Alkaa lataamaan pelipakettia ja kommentoi kohta*

Noniin, toimihan se paketti tällä kertaa. Peli oli aivan h******n nostalginen! Tykkäsin todella paljon. Omasta mielestä pelattavuudessa ei ole mitään vikaa, vaan nimenomaan tuntuma on samantapainen mitä ikiwanhoissa Nintendo-peleissä. :P Kaupan ikkunasta kurkkiva mölli oli myös huvittava lisä ja nosti tunnelmaa korkeammalle.

Mielenkiinto pelaamiseen kuoli siinä, kun monta kauppaa ohittaneena menin sitten myöhemmin yhteen sisälle ostelemaan sieniä; vanhasta tottumuksesta olin menossa takaisin peliin painamalla ESC:iä, ja pelihän sitten sammui siihen... :D Suosittelen suuresti ottamaan SAFEEXIT:n pois päältä ja laittamaan poistumisen jonnekin namiskaan (esim. päävalikon Quit tms., jahka sellaisen saat aikaiseksi joskus).

Muuten kyllä kaikinpuolin viihdyttävä peli! Jatka samaa rataa! ;)
Kiitos!
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Mushroom Adventures

Post by Frozen »

aloittelijamies wrote:Hauska peli vaikkakin tuo lyhyt ja toistuva musiikki hiukan häiritsi.
Olen työstänyt uutta musiikkia, joka tulee seuraavaan versioon.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Mushroom Adventures

Post by Frozen »

Misthema wrote: Noniin, toimihan se paketti tällä kertaa. Peli oli aivan h******n nostalginen! Tykkäsin todella paljon. Omasta mielestä pelattavuudessa ei ole mitään vikaa, vaan nimenomaan tuntuma on samantapainen mitä ikiwanhoissa Nintendo-peleissä. :P Kaupan ikkunasta kurkkiva mölli oli myös huvittava lisä ja nosti tunnelmaa korkeammalle.

Mielenkiinto pelaamiseen kuoli siinä, kun monta kauppaa ohittaneena menin sitten myöhemmin yhteen sisälle ostelemaan sieniä; vanhasta tottumuksesta olin menossa takaisin peliin painamalla ESC:iä, ja pelihän sitten sammui siihen... :D Suosittelen suuresti ottamaan SAFEEXIT:n pois päältä ja laittamaan poistumisen jonnekin namiskaan (esim. päävalikon Quit tms., jahka sellaisen saat aikaiseksi joskus).

Muuten kyllä kaikinpuolin viihdyttävä peli! Jatka samaa rataa! ;)
Kiitos!
Totta pitää kyllä korjata tuo ESC:stä sammuttaminen..

Sitten kun saan käsiini cbE:n niin alan muokkaamaan grafiikkaa ehkä hiukan Braidin suuntaan. Tai ainakin yritän sellaista. Lopputulos onkin sitten toinen juttu.. :)
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm

Re: Mushroom Adventures

Post by aloittelijamies »

Pelasin peliä uudestaan ja se oli kyllä ihan hauskaa pelattavaa vieläkin. Kentässä oli hienosti salapaikkoja, joissa oli lisää kolikoita.

Olisin kuitenkin toivonut kärpässienen hyppytehon olevan pidempi. Esimerkiksi viimeiseen salapaikkaan on lähes mahdoton(?) mennä, koska sienen hyppyteho ei kestä tarpeeksi kauan hyppiäksesi pilveltä toiselle päästäksesi salapaikkaan. Peli myös hidastuu hiukan kun tätä sientä käytetään.

Pelissä oli myös noita rappusmaisia kohtia jotka ovat niin korkeita ettei niiden päälle pääse enää hyppäämään. Esim unohdin ensimmäisestä kaupasta ostaa heittosieniä joita tarvitaan niihin pinkkeihin seiniin, että ne saataisiin rikki. Unohdukseni takia, en pystynyt hakemaan lisää sieniä kaupasta, koska maasto on liian korkea hypyille.

Esimerkiksi olisi hyvä, jos sieniä olisi pelaajalla valmiina mukana (esim heittosieniä) tai sitten se, että kärpässieniä saa käyttää silloin kun itse tahtoo ja tietenkin ostaa niin paljon kun haluaa eikä heti kaupasta poistumisen jälkeen vaikkakin salapaikat oltiin sijoitettu kauppojen lähelle.

Mutta hyvä peli. Ainakin itse ajattelen niin.
Post Reply