Page 2 of 3

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Wed Nov 24, 2010 8:35 pm
by DJ-Filbe
naputtelija wrote:Hyvin menee, jos vain sais ladattua; file not found 404...
Nyt saa. Failasin pisteen verran URL :ssä :)
EDIT:

Versio 0.1.5. ulos: Alkutekstit. Tarvitsisin kääntäjän :D

EDIT:

Versio 0.1.6. päivitettyä materiaalia. Lopputekstit.

EDIT:

Versio 0.1.7. päivitetty järjestelmä: kieltä voi vaihtaa lennossa pelin aikana (F8). Viron kielipaketti. WTC-tekstuuri pakattu pikku paloihin, joita monistetaan valmiiseen tekstuuriin (tämä vähentää tietysti latauspaketin kokoa ja hidastaa pelin latautumista n. 2 sekunnilla). Selkeä kielivalikko. Lopputeksteille muokkaamissuoja, joka kysyy dev-salasanaa mikäli käyttäjän muokkaamat creditsit pitäisi näyttää (creditsit tulevat ruutuun painamalla Esc pelin aikana. Tällöin peli päättyy).

Tulossa lähiaikoina:
110 kerrosta molempiin torneihin; portaat.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 12:59 am
by DJ-Filbe
Uusi versio: v0.2.1:
- automaattinen version tarkistus ja mahdollisen uuden version lataaminen
- korkealaatuista musiikkia; latauspaketin koko kasvoi huomattavasti (tähän keksin ratkaisun myöhemmin, esim. musat ladattaisiin netistä tjs)
- toiseen kerrokseen kiipeäminen (bugaa vielä, portaat eivät ole oikeilla paikkoillaan...)

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:22 am
by Viltzu
DJ-Filbe wrote:Uusi versio: v0.2.1:
- korkealaatuista musiikkia; latauspaketin koko kasvoi huomattavasti (tähän keksin ratkaisun myöhemmin, esim. musat ladattaisiin netistä tjs)
Mitä tämä vaikuttaisi? Lataaminen kestää silti saman verran. (Ehkä jopa kauemmin)
DJ-Filbe wrote:- toiseen kerrokseen kiipeäminen (bugaa vielä, portaat eivät ole oikeilla paikkoillaan...)
Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 11:32 am
by DJ-Filbe
Viltzu wrote:
DJ-Filbe wrote:Uusi versio: v0.2.1:
- korkealaatuista musiikkia; latauspaketin koko kasvoi huomattavasti (tähän keksin ratkaisun myöhemmin, esim. musat ladattaisiin netistä tjs)
Mitä tämä vaikuttaisi? Lataaminen kestää silti saman verran. (Ehkä jopa kauemmin)
Käyttäjä voisi valita mahdollisesti kevyemmän paketin, jos nettiyhteys ei ole paras mahdollinen.
Viltzu wrote:
DJ-Filbe wrote:- toiseen kerrokseen kiipeäminen (bugaa vielä, portaat eivät ole oikeilla paikkoillaan...)
Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.
En ole keksinyt ratkaisua tähän. Läppärillä toimii itselläni lähes aina moitteetta, pöytäkoneella n. joka neljäs kerta jumittaa seinän viereen. Taitaa olla näytönohjaimesta kiinni, koska peli piirtää kerroksen kuvaan, jota piirtää koordinaattien perusteella näytölle.
EDIT:

V. 0.2.2.

- päivitysominaisuuden korjaus; tunnistaa jos ei Internet-yhteyttä

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 12:03 pm
by DJ-Filbe
Paketti on rikki hetken... nettiyhteys katkesi kun olin siirtämässä pakettia palvelimelle...
EDIT:

Nyt pitäisi version 0.2.2. lataus toimia


Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 12:06 pm
by Kille
Viltzu wrote: Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.
Sama täällä. Yläreunan teksti vaihtuu plazasta 1.kerrokseen, mutta muuten peli jumahtaa. Tekstin mukaan takaisin plazallekin pääsee, mutta ukko ei talon seinästä irtoa.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 12:12 pm
by DJ-Filbe
Kille wrote:
Viltzu wrote: Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.
Sama täällä. Yläreunan teksti vaihtuu plazasta 1.kerrokseen, mutta muuten peli jumahtaa. Tekstin mukaan takaisin plazallekin pääsee, mutta ukko ei talon seinästä irtoa.
Tiedän. Yritän korjata tänään. Itselläni vika korjaantuu, kun käynnistän pelin uudelleen. Vika ilmenee noin 1/4 pelikerroista.
EDIT:

Hetkonen! Ilmeneekö vika silloin kun yritetään piirtää läpinäkyvää kattotekstuuria (silloin kun seinä "loppuu kesken" näytöllä)??? Itselläni tuossa yrittäessä peli pätkäisi hieman tuolloin... Vika olisi helposti kierrettävissä näyttämällä ensimmäinen kerros jo hieman ennen kun taloon menee sisään (esim 1 tilen aikaisemmin)


Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 12:21 pm
by MetalRain
Itse luulen että peli koittaa piirtää liian montaa kerrosta seinässä mutta lopulta piirrettävää on vain liikaa kun näkyvien kerroksien määrä kasvaa rajusti seinää lähestyessä.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 12:27 pm
by DJ-Filbe
MetalRain wrote:Itse luulen että peli koittaa piirtää liian montaa kerrosta seinässä mutta lopulta piirrettävää on vain liikaa kun näkyvien kerroksien määrä kasvaa rajusti seinää lähestyessä.
Voi se sekin olla... Testailen tuota nyt jos saisi hieman nopeammin kerroksen näkyviin...
Pitänee tehdä pelistä myös versio ilman noita 3d-hässäköitä...

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:13 pm
by KilledWhale
Itse meinasin jopa testata peliä, mutta paskan myit.
Zip-paketti ei tahtonut millään purkautua vaikka monta kertaa sen latasin ja kun viimein sain toimivan paketin sekin oli väärin pakattu (olisi fiksumpaa pakata kansio jolloin purkaessa ei saisi epämääräistä läjää tiedostoja sekaisin downloads-kansioon.)
Kun viimein sain ohjelman käyntii peli lataili kaiken ja sen jälkeen näkyi BSOD (musta ruutu) ja taustalla kuului vain ärsyttävä, itseään toistava biisi,

Lisäksi kun 20mb pakettia joutuu lataamaan yli 2min odottaisi saavan jotain vastineeksi, mutta kun ei niin ei. Äänten laatua kannattaisi tosiaan laskea reilusti tai miettiä, sopisiko jokin muu formaatti paremmin.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:22 pm
by DJ-Filbe
KilledWhale wrote:Itse meinasin jopa testata peliä, mutta paskan myit.
Zip-paketti ei tahtonut millään purkautua vaikka monta kertaa sen latasin ja kun viimein sain toimivan paketin sekin oli väärin pakattu (olisi fiksumpaa pakata kansio jolloin purkaessa ei saisi epämääräistä läjää tiedostoja sekaisin downloads-kansioon.)
Kun viimein sain ohjelman käyntii peli lataili kaiken ja sen jälkeen näkyi BSOD (musta ruutu) ja taustalla kuului vain ärsyttävä, itseään toistava biisi,
Ja mitä sattuukaan lukemaan sinulla gameloadinginfo.dat -tiedostossa?

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:27 pm
by KilledWhale
DJ-Filbe wrote:
KilledWhale wrote:Itse meinasin jopa testata peliä, mutta paskan myit.
Zip-paketti ei tahtonut millään purkautua vaikka monta kertaa sen latasin ja kun viimein sain toimivan paketin sekin oli väärin pakattu (olisi fiksumpaa pakata kansio jolloin purkaessa ei saisi epämääräistä läjää tiedostoja sekaisin downloads-kansioon.)
Kun viimein sain ohjelman käyntii peli lataili kaiken ja sen jälkeen näkyi BSOD (musta ruutu) ja taustalla kuului vain ärsyttävä, itseään toistava biisi,
Ja mitä sattuukaan lukemaan sinulla gameloadinginfo.dat -tiedostossa?
Vaikea sanoa, kun moista tiedostoa ei ilmestynyt mihinkään.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:42 pm
by DJ-Filbe
Veikkaan kuitenkin ettei ruutu ihan musta ollut. Tai jos sattui olemaan, peli oli juuri lataamassa karttaa ja objekteja (sitä se tekee vain pienen hetken niin en ole viitsinyt laittaa siihen tekstejä, mutta taidan sittenkin kohta lisätä).
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.


Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:47 pm
by Guest
Kannattaa filbe suosiolla jättää koodi hommat niille jotka osaa.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:51 pm
by DJ-Filbe
Vieras wrote:Kannattaa filbe suosiolla jättää koodi hommat niille jotka osaa.
Ihan hyvää hyvyyttäni julkaisen keskeneräisiä versioita...

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 1:52 pm
by TheDuck
DJ-Filbe wrote:
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.

Ensinnäkin, kannattaisiko tehdä se itse peli ennen kuin alkaa säätämään jotain noin turhia ominaisuuksia? Ja sitä paitsi oletko ottanut huomioon, että aika useilla ihmisillä IP-osoite vaihtelee jatkuvasti kuten minulla?

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 2:16 pm
by DJ-Filbe
TheDuck wrote:
DJ-Filbe wrote:
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.

Ensinnäkin, kannattaisiko tehdä se itse peli ennen kuin alkaa säätämään jotain noin turhia ominaisuuksia? Ja sitä paitsi oletko ottanut huomioon, että aika useilla ihmisillä IP-osoite vaihtelee jatkuvasti kuten minulla?
Ainahan on se käyttäjätunnus.
Ja peliä tehdään ihan samaan tahtiin kun sitä tehtäisiin ilman noita "turhia ominaisuuksia". Pitää välillä koodata jotain muuta "kivempaa" eikä vaan samaa "tylsää" pelimoottoria :D jaksaa sitten paremmin koodailla muutakin.
EDIT:

Done, v0.2.3. ulkona. Käyttäjät tilastoidaan.


Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 5:33 pm
by Taatero
DJ-Filbe wrote:
TheDuck wrote:
DJ-Filbe wrote:
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.

Ensinnäkin, kannattaisiko tehdä se itse peli ennen kuin alkaa säätämään jotain noin turhia ominaisuuksia? Ja sitä paitsi oletko ottanut huomioon, että aika useilla ihmisillä IP-osoite vaihtelee jatkuvasti kuten minulla?
Ainahan on se käyttäjätunnus.
Ja peliä tehdään ihan samaan tahtiin kun sitä tehtäisiin ilman noita "turhia ominaisuuksia". Pitää välillä koodata jotain muuta "kivempaa" eikä vaan samaa "tylsää" pelimoottoria :D jaksaa sitten paremmin koodailla muutakin.
EDIT:

Done, v0.2.3. ulkona. Käyttäjät tilastoidaan.

Taitaa olla ikuisuusprojekti. Paras keino vältää projektin päätymistä romukoppaan on juuri karsia turhat ominaisuudet suunnitteluvaiheessa pois ja lisätä sälää sitten kun itse peli on pääosiltaan valmis. Ja koska ette ole ilmeisestikään suunnitelut itse peliä lähes ollenkaan, miksi ihmeessä väännätte jotain sisäänkirjautumista? Mhin tarvitsette sitä, varsinkaan kun pelityypistä ja -mekaaniikasta ei ole päätetty? Nyt kyllä sohitaan pilkkopimeässä.

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 5:44 pm
by Koodiapina
Taatero wrote:Ja koska ette ole ilmeisestikään suunnitelut itse peliä lähes ollenkaan
Aloitusviestissä ainakin väitetään, että täysi suunnitelma olisi valmis.
DJ-Filbe wrote:
Grandi wrote:Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
Itse et olisi kuitenkaan valmis tekemään mitään paremman "räpellyksen" eteen.
Asia on niin, että paremman räpellyksen eteen ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään. Marcoderin alkuperäinen talomoottorin demo oli sellaisenaan moninkertaisesti toimivampi ja hienompi kokonaisuus kuin se versio pelistäsi, jonka latasin.

http://www.kpelit.net/?c=1562

Re: World Trade Center Rescue

Posted: Sun Nov 28, 2010 6:57 pm
by DJ-Filbe
Tarvitsemme grafiikkaa. Kun Wingmanilta tulee sitä (ilmeisesti jo valmista), teen toimistotilat valmiiksi. Sitten pääsemmekin jo AI:n ja itse pelin kimppuun :).
Bugikorjauksia tulee pikkuhiljaa.
EDIT:

V0.2.4. ulos, pohjoistornissa 110 (identtistä (johtuu graffojen puutteesta)) kerrosta. Pohjagrafiikkaa: WTC:n lattiaa. - käyttäjien listaus [poistettu]