World Trade Center Rescue

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe » Sun Nov 21, 2010 12:50 am

Idea
Pelin idea perustuu New York Cityssä 11.9. vuonna 2001 tapahtuneeseen terrori-iskuun Etelä-Manhattanilla sijaitsevaan World Trade Centeriin. Peli alkaa, kun ensimmäinen lentokone iskeytyy World Trade Center 1 :n (pohjoistorni).

Pelitilat
Officer aloittaa pelin jostain kohdalta tornia. Hän yrittää päästä alas tornista ennen kuin se romahtaa ja auttaa muita selviytymisessä.
Palomies yrittää pelastaa mahdollisimman paljon ihmisiä torneista.
Poliisi opastaa ihmisiä liikkumaan turvaan ja rajaa alueen liikenteeltä

Valmiina...
- "kielimoottori" ja sille tekstiä sitä mukaa kun pelin kehitys etenee
- wtc-tornit
- kerroksia (#1 kerroksen pohjat)
- pohjagrafiikka
- pelimoottorin tynkä
- musiikkia (kaikkea ei julkaistu)
- täysi suunnitelma


Lataus v. 0.2.4 (päivitetty 28.11.2010 klo 18.21)
Tästä lähtien paketin voi ladata avaamalla pelin (game.exe).
Last edited by DJ-Filbe on Sun Nov 28, 2010 7:21 pm, edited 17 times in total.

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: World Trade Center Rescue

Post by TheDuck » Sun Nov 21, 2010 2:07 am

Meinasin kokeilla, mutta kyllästyin latausruutuun.. Ei tämä nyt niin suuri peli ole että lataisi yli minuutin! Joko koko latausruutu on feikattu, tai jotain on pahasti pielessä.
^^

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe » Sun Nov 21, 2010 8:47 am

TheDuck wrote:Meinasin kokeilla, mutta kyllästyin latausruutuun.. Ei tämä nyt niin suuri peli ole että lataisi yli minuutin! Joko koko latausruutu on feikattu, tai jotain on pahasti pielessä.
Riippuu näytönohjaimesta. Peliä ei suositella pelattavaksi heikolla näytönohjaimella varustetulla tietokoneella (no okei, helppohan minun on sanoa kun teen peliä uudella pöytiksellä). Selvä, teen nopeasti grafiikoista versiot hieman hitaammille koneille... TOSIN! Tämän olisit kyllä itsekin osannut tehdä! (Kopioit Data-kansion, esim nimelle slow machines, muokkaat kuvat pieniksi ja määrität media-config.dat-tiedostosta oikeat uudet sijainnit ;) )
EDIT:

Tein nyt slow-version, minkä latausaika pieneni n. 55% :n edellisestä (mittasin pelin latausajan sekä slow(71s) että fast(127s) -asetuksilla). Uusi versio on ladattavissa nyt samasta polusta.

Pelissä ilmenee näköjään jonkinlainen bugi: pelin muistinkuluus nousee minulla latauksen yhteydessä n. 1 250 000 kt :n ja sitten kun liikun kentällä n. 10 sekuntia, peli pysähty ja muistinkulutus laskee n. 35 000 kt :n. Tämä siis pöytäkoneella, läppärillä latausaika puolet pöytäkoneen latausajasta (läppäri on melko surkea verrattuna pöytäkoneeseen). Mistäköhän moinen voisi johtua?

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: World Trade Center Rescue

Post by Viltzu » Sun Nov 21, 2010 11:30 am

DJ-Filbe wrote:
TheDuck wrote:Meinasin kokeilla, mutta kyllästyin latausruutuun.. Ei tämä nyt niin suuri peli ole että lataisi yli minuutin! Joko koko latausruutu on feikattu, tai jotain on pahasti pielessä.
Riippuu näytönohjaimesta. Peliä ei suositella pelattavaksi heikolla näytönohjaimella varustetulla tietokoneella (no okei, helppohan minun on sanoa kun teen peliä uudella pöytiksellä). Selvä, teen nopeasti grafiikoista versiot hieman hitaammille koneille... TOSIN! Tämän olisit kyllä itsekin osannut tehdä! (Kopioit Data-kansion, esim nimelle slow machines, muokkaat kuvat pieniksi ja määrität media-config.dat-tiedostosta oikeat uudet sijainnit ;) )
EDIT:

Tein nyt slow-version, minkä latausaika pieneni n. 55% :n edellisestä (mittasin pelin latausajan sekä slow(71s) että fast(127s) -asetuksilla). Uusi versio on ladattavissa nyt samasta polusta.

Pelissä ilmenee näköjään jonkinlainen bugi: pelin muistinkuluus nousee minulla latauksen yhteydessä n. 1 250 000 kt :n ja sitten kun liikun kentällä n. 10 sekuntia, peli pysähty ja muistinkulutus laskee n. 35 000 kt :n. Tämä siis pöytäkoneella, läppärillä latausaika puolet pöytäkoneen latausajasta (läppäri on melko surkea verrattuna pöytäkoneeseen). Mistäköhän moinen voisi johtua?
Täh? Käytättekö sitä aavesoturin tekemää ogl-wrapperia kun näytönohjaimesta riippuu? Ja melko jännä että lataatte näytönohjaimen prosessorilla kaiken. Ehkä se olisi kuitenkin cpu:lla parempi (jota cb:kin osaa vain käyttää).

Ja sitten tuo muistivuoto, ei hyvä.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: World Trade Center Rescue

Post by koodaaja » Sun Nov 21, 2010 2:48 pm

Kummallisen pitkän latausajan lisäksi suihkulähteen alphaus ei toiminut niin nätisti kuin olin toivonut :D Versionumero 0.0.0 on myös hieman hämmentävä ja itse tekisin hiiri- enkä nuolitähtäyksen, mutta tähän tullee parannusta lähiaikoina. Paljoa muuta tästä ei uskalla sanoa kuin että onnea ja kärsävällisyyttä matkaan, eiköhän siitä vielä peli tule jos jaksatte tiiviisti väsäillä.

Latausajat eivät muuten riipu näytönohjaimesta käytti peli sitä tai ei, koska RAM:sta GPU:lle data siirtyy kuitenkin huomattavasti nopeammin kuin kovolta RAM:iin. Lisäksi näytönohjaimen 'prosessorilla' (yleensä puhutaan kyllä coresta) ei voi ladata kovolta mitään, se ei osaa lukea kovoa koska sen ei tarvitse, tämä hoidetaan CPU:lla jolloin näyttiksen ei tarvitse osata monimutkaista laitteiden käsittelyä. Eikä CB tosiaan osaa käyttää näytönohjainta ilman DLL:iä. (tai ainakaan moisesta ei ole koskaan julkisesti huudeltu)

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe » Sun Nov 21, 2010 3:12 pm

koodaaja wrote:...itse tekisin hiiri- enkä nuolitähtäyksen
Hieman epäselvä pohjagrafiikka kieltämättä, kyseinen kuva korvataan ukkelilla tulevaisuudessa :D

Mutta hetkonen, pitkät latausajat!
Mistä johtuu? Lataan tornit cbMapin funktioilla CreateBuilding ja SetTexture. Pystyisinkö jotenkin tiivistämään tuota, kun kerran torneissa joka seinällä on sama tekstuuri...?

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: World Trade Center Rescue

Post by koodaaja » Sun Nov 21, 2010 5:43 pm

En tarkoittanut grafiikkaa vaan sen kääntymistä nuolinäppäimistä eikä hiirtä liikuttaen :)

Itse en ole cbMapia ikinä käyttänyt, mutta nopeammin sitä käyttävät pelit ovat yleensä latautuneet.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe » Sun Nov 21, 2010 6:41 pm

koodaaja wrote:En tarkoittanut grafiikkaa vaan sen kääntymistä nuolinäppäimistä eikä hiirtä liikuttaen :)

Itse en ole cbMapia ikinä käyttänyt, mutta nopeammin sitä käyttävät pelit ovat yleensä latautuneet.
Tile = 20px ja tornien leveys (ja pituus) 30til, korkeus 120til.
Olisiko jollakin parempaa (nopeampaa) viritelmää tarjota?

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: World Trade Center Rescue

Post by koodaaja » Sun Nov 21, 2010 6:56 pm

Kurkattuani tuonne fast- ja slow-kansioihin, esittäisin arviona että hitaus johtuu siitä, että venyttelet yhtä valtavan suurta tekstuuria, joka kuitenkin koostuu miljuunasta pienemmästä palasta. Voi olla että cbMap ei suoraan moista tue, mutta kannattanee kirjoitella oma systeemi, jolla sinun ei tarvitse ladata ja venyttää kuin kerran alalaita, ikkuna, välipalkki ja ylälaita. ja sivusuunnassa vain yhdelle tilelle.

Kannattanee tehdä ongelmat-alueelle oma topikki aiheesta jos moista kaipaat, ettei projektin topikki täyty pelkästään tähän liittyvästä keskustelusta.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: World Trade Center Rescue

Post by Koodiapina » Sun Nov 21, 2010 7:15 pm

Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: World Trade Center Rescue

Post by MetalRain » Sun Nov 21, 2010 7:36 pm

Peli muuten jumittaa kun menee tarpeeksi lähelle tornia, ilmeisesti liian paljon piirrettävää. Millaiseksi olette ajatelleet sisätilat tehdä? Kehottaisin myös miettimään mittakaavaa, monesti peleissä se on pahasti vääristynyt.

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe » Sun Nov 21, 2010 10:38 pm

Grandi wrote:Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
Itse et olisi kuitenkaan valmis tekemään mitään paremman "räpellyksen" eteen.
MetalRain wrote:Millaiseksi olette ajatelleet sisätilat tehdä? Kehottaisin myös miettimään mittakaavaa, monesti peleissä se on pahasti vääristynyt.
Sisätilat (kumpaankin torniin 110 kerrosta) toteutetaan tekemällä ensin hissit ja niiden ympärille identtiset kerrokset. Tavaroiden paikat arvotaan etukäteen (jo täällä päässä) ja ne tallennetaan modattaviin tiedostoihin, toimistosermit myös (mutta isoimmat ja tärkeimmät seinät luntitaan jostain alkup. pohjapiirrustuksesta).
Mittakaava on tässä vaiheessa vielä toissijainen juttu: pelistä tehdään niin modattava, että mittakaavan voi vaikka laittaa viimeiseksi pelin kehityksen jälkeen tai jopa käyttäjä voi muuttaa sitä. Myös etäisyyksiä tulee pystymään muuttaa, en vielä tiedä mitä annan pelaajan valita ja mitä en joten en lupaa vielä tarkalleen mitään.
Last edited by DJ-Filbe on Mon Nov 22, 2010 5:57 pm, edited 1 time in total.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: World Trade Center Rescue

Post by naputtelija » Mon Nov 22, 2010 11:34 am

Grandi wrote:Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
Odotas kun viewtopic.php?f=11&t=2395 eli CityStrike julkaistaan...
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: World Trade Center Rescue

Post by Kille » Mon Nov 22, 2010 4:55 pm

Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by esa94 » Mon Nov 22, 2010 5:19 pm

Kille wrote:Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
Käytä sitten 7-zip?

User avatar
Herra Siili
Advanced Member
Posts: 308
Joined: Tue Nov 25, 2008 9:06 pm
Location: Viitasaari, Keski-Suomi
Contact:

Re: World Trade Center Rescue

Post by Herra Siili » Mon Nov 22, 2010 5:22 pm

esa94 wrote:
Kille wrote:Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
Käytä sitten 7-zip?
Minulla aukesi TugZipillä ihan ongelmitta.
a.k.a. Hedge

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe » Mon Nov 22, 2010 5:58 pm

Herra Siili wrote:
esa94 wrote:
Kille wrote:Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
Käytä sitten 7-zip?
Minulla aukesi TugZipillä ihan ongelmitta.
Joskus saattaa olla, että olen juuri uppimassa uutta versiota nettiin samaan aikaan. Tästä johtuen kannattaa odotella minuutti-pari ja yrittää latausta uudestaan ;)

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: World Trade Center Rescue

Post by valscion » Mon Nov 22, 2010 6:12 pm

DJ-Filbe wrote:Joskus saattaa olla, että olen juuri uppimassa uutta versiota nettiin samaan aikaan. Tästä johtuen kannattaa odotella minuutti-pari ja yrittää latausta uudestaan ;)
Ehdottasin, että laittaisit niitä uusia versioita nettiin eri nimisinä paketteina. Näin vois pysyäkin latausten perässä eikä selainten väliaikaistiedostot menisi sekaisin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe » Mon Nov 22, 2010 11:39 pm

Uutta pukkaa (ks. eka viesti).
Ensimmäisen kerroksen pohjat, ohjelmoin etelätorniin.
EDIT:

Kumpaankin torniin #1 kerros, v.0.1.3

EDIT:

Lisää tekstiä (yläpalkkiin); kerroksen tunnistus eri kielillä, tunnistaa alueen missä on (tätä kehitellään wtc plazan teon yhteydessä). v.0.1.4


User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: World Trade Center Rescue

Post by naputtelija » Wed Nov 24, 2010 11:29 am

Hyvin menee, jos vain sais ladattua; file not found 404...
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

Post Reply