City Strike

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: City Strike

Post by Koodari » Mon Nov 15, 2010 12:25 pm

Hyvää edistystä! :)
Toimiiko tämän pelimoottori hyvin ja onko tullut mysteerimaveja?

Offtopic:
DJ-Filbe wrote:
naputtelija wrote:Projekti on edennyt paljon, ja sen kunniaksi julkaisen pelin musiikkia! Eli tällaista musaa siihen tulee:

http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /sivfs.mp3
musiikin tehnyt DJ Filbe.
DJ Filbe & Wilizucoder...
Btw (sisältää piilomainontaa)
tämän pelimoottorin pohjalta aletaan kehittelemään WTCR -peliä (projekti käynnissä). Julkaisen v. 0.01 :n sitten kun pelimoottori toimii kunnolla. Ensimmäisen WTC-tornin teksturit kunnossa tällä hetkellä ja WTC plaza työn alla.
Koskakohan kaatuu 3(?) kerran?
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: City Strike

Post by DJ-Filbe » Mon Nov 15, 2010 2:30 pm

Koodari wrote:Hyvää edistystä! :)
Toimiiko tämän pelimoottori hyvin ja onko tullut mysteerimaveja?

Offtopic:
DJ-Filbe wrote:
naputtelija wrote:Projekti on edennyt paljon, ja sen kunniaksi julkaisen pelin musiikkia! Eli tällaista musaa siihen tulee:

http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... /sivfs.mp3
musiikin tehnyt DJ Filbe.
DJ Filbe & Wilizucoder...
Btw (sisältää piilomainontaa)
tämän pelimoottorin pohjalta aletaan kehittelemään WTCR -peliä (projekti käynnissä). Julkaisen v. 0.01 :n sitten kun pelimoottori toimii kunnolla. Ensimmäisen WTC-tornin teksturit kunnossa tällä hetkellä ja WTC plaza työn alla.
Koskakohan kaatuu 3(?) kerran?
Mysteerimaveja ei ole tullut (sikäli kun olen tuota testannut).
Ja offia:
WTCR :n puolella ei ole mavittanut myöskään vaikka 3d-tornit hitautta osaltaan aiheuttavatkin. WTCR:stä lisää infoa myöhemmin kunhan saan peliä koottua, tässä on paljon muutakin tekemistä (muutto Joensuuhun).
Koodari:
turha v*ttuilla projektin kaatumisesta, kukakohan sen on kaksi kertaa kaatanut ;)
Ja edellisestä spoilauksesta minun kai pitäisi sietäisi saada putkaa linnaa vankeutta parhaanakin puhujana :roll: :cry:

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija » Mon Nov 15, 2010 10:19 pm

Mitään ongelmia ei ole tullut, tosin se ei ole mahdollista, kun mitään moottorista ei ole vielä valmiina. Se on siis perus juttu jossa voi vain ampua, eli ei vihollisia tai tehtäviä (vielä) Grafiikkapuolta olen viime aikoina rustannut ja aion myös rustata, kun tuosta kaupungista nyt iso tulee... :) Katsotaan sitten koodipuolta kun kaupunki valmiina. Vihollisia ei kannata laittaa ennen karttaa, tekoälyä joutuu jatkuvasti korjata uuden kartan mukaiseksi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: City Strike

Post by Henkru » Mon Nov 15, 2010 11:17 pm

Eikö tekoälystä kannattaisi tehdä karttariippumaton?

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: City Strike

Post by temu92 » Tue Nov 16, 2010 1:18 am

Tietenkin jos tekee skriptattuja vihollisia mutta eikö silloin olis järkevä jo suunnitella kartta niin että vaikka viholliset laittaiskin niin kartta ei välttämättä tarvitse olla vielä valmis?

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija » Wed Nov 17, 2010 11:42 am

Henkru wrote:Eikö tekoälystä kannattaisi tehdä karttariippumaton?
temu92 wrote:Tietenkin jos tekee skriptattuja vihollisia mutta eikö silloin olis järkevä jo suunnitella kartta niin että vaikka viholliset laittaiskin niin kartta ei välttämättä tarvitse olla vielä valmis?
Niin, mutta kun ei osaa/jaksa... Ja jos panen jonkun muun tekemään homman, niin tulee vain lisää ongelmia. Mitä useampi kokki, sen huonompi soppa.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: City Strike

Post by phons » Wed Nov 17, 2010 12:59 pm

Voin koittaa hoitaa tekoälyn, tosin luulen että joudutaan tekemään hiukan skriptimäinen..
Image

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija » Wed Nov 17, 2010 3:09 pm

Tee niin. Katsotaan sitten yhteensopivuus.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: City Strike

Post by MaGetzUb » Wed Nov 17, 2010 11:08 pm

Itse suosittelen ihan tekemään kenttään tekoälyn triggereillä, saa paljon parempaa jälkeä aikaan, kuin datalla. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija » Wed Nov 24, 2010 5:20 pm

Kehitys on edennyt paljon, joten päätin sen kunniaksi julkaista demon. Siinä ei ole mitään mahtavan hienoja ominaisuuksia, mutta niitä kyllä tulee valmiiseen versioon.
Lataus:
http://ohjelmointi.suntuubi.com/datafil ... //peli.zip
koko 7,20 Mt.
Last edited by naputtelija on Wed Nov 24, 2010 6:25 pm, edited 1 time in total.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: City Strike

Post by Kille » Wed Nov 24, 2010 5:26 pm

"Unable to set graphics mode"
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija » Wed Nov 24, 2010 5:32 pm

Kille wrote:"Unable to set graphics mode"
Toimii mulla, ainakin jos laittaa hitaille koneille.
EDIT:

Juu, toimii myös nopeilla.

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: City Strike

Post by TheDuck » Wed Nov 24, 2010 5:50 pm

Yrität käyttää resoluutiota, jota killen näyttö ei tue. Kannattaa pitää peli windowedissa, koska IMO windowed pelit on paljon kivempia kuin kokoruudun. Hyvä reso olis joku 800x600, muttei ainakaan yli 1024x768, sillä joillain ihmisillä on vielä pienet näytöt. Fullscreenin jos tahot, niin tulee aikamoista säätöä löytää sopiva reso kaikille näytöille, koska niitähän on aika monenkokoisia.. Toki voit tehdä niin että ohjelma tunnistaa automaattisesti henkilön resoluution (GfxModeExists tjsp. manuaalista) ja kaikki grafiikka skaalautuu sen mukaan.
EDIT:

Myös itselläni on sama errori kuin killellä. Näytön koko 1920x1080

Ethän vain muuten ala seurata DJ-Filben jalanjälkiä, siitä ei nimittäin hyvää seuraa

EDIT: jaahas DJ-Filbe on jo projektissasi mukana.. Peli on menetetty!
^^

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija » Wed Nov 24, 2010 6:25 pm

Kas niin, nyt pitäis toimia...
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: City Strike

Post by SPuntte » Wed Nov 24, 2010 7:18 pm

Tai sitten suunnittelet pelisi niin, että se toimii resolla kuin resolla, jonka saa kaiken kukkuraksi säätää itse - tai valita riittävän suuresta haitarista. Minusta ainakin olisi kiva, jos voisin testailla joitain mielenkiintoisia CB-tekeleitä miniläppärillänikin.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: City Strike

Post by temu92 » Wed Nov 24, 2010 7:39 pm

Paras keino jos haluaa fullscreenin välttämättä peliinsä on antaa käyttäjälle mahdollisuus valita kahden väliltä ja defaulttina pitää windowed modea.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: City Strike

Post by naputtelija » Wed Nov 24, 2010 8:22 pm

Nyt siinä on noin 12+ screen-valintaa. (korkeat näyttötilat vaativat toimiakseen niin yliluonnollisen prossun, että tuskin sellaista on olemassakaan...)
EDIT:

Niille, jotka ei ymmärtäny:
Nyt toimii!

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: City Strike

Post by DJ-Filbe » Wed Nov 24, 2010 10:30 pm

SPuntte wrote:Tai sitten suunnittelet pelisi niin, että se toimii resolla kuin resolla, jonka saa kaiken kukkuraksi säätää itse - tai valita riittävän suuresta haitarista. Minusta ainakin olisi kiva, jos voisin testailla joitain mielenkiintoisia CB-tekeleitä miniläppärillänikin.
Tuli tuosta mieleen:
toimiikohan kaikilla miniläppäreillä 640*480 -fullscreen vai pitääkö joissakin tapauksissa (muka) kutistaa vielä 320*240 :D
(tyhmä kysymys varmaan)

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1165
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: City Strike

Post by Latexi95 » Wed Nov 24, 2010 11:02 pm

DJ-Filbe wrote:
SPuntte wrote:Tai sitten suunnittelet pelisi niin, että se toimii resolla kuin resolla, jonka saa kaiken kukkuraksi säätää itse - tai valita riittävän suuresta haitarista. Minusta ainakin olisi kiva, jos voisin testailla joitain mielenkiintoisia CB-tekeleitä miniläppärillänikin.
Tuli tuosta mieleen:
toimiikohan kaikilla miniläppäreillä 640*480 -fullscreen vai pitääkö joissakin tapauksissa (muka) kutistaa vielä 320*240 :D
(tyhmä kysymys varmaan)
Yleensä miniläppäreiden näyttö on muistaakseni 1024*640, joten se varmaan toimisi. Kysymyshän on kaiketi kuvasuhteesta ei niinkään resoluutiosta.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: City Strike

Post by koodaaja » Thu Nov 25, 2010 3:21 am

1024x600 tuntuisi olevan tämä yleisin reso kymmenen tuuman miniläppäreissä, vähän isommissa 1366x768. Voi toki olla pienempiäkin, mutta uskoisin melko pieneksi marginaaliryhmäksi.

Post Reply