Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.

Millainen peli oli?

Mahtava
2
7%
Hyvä
2
7%
Keskinkertainen
8
30%
Huono
3
11%
Surkea
12
44%
 
Total votes: 27

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Koodari » Mon Sep 20, 2010 7:57 pm

Eli lataa tuo rallipeli -> kokeile ja tule sanomaan KAIKKI viat, jotka itse keksit pelistä!
Huomatkaa, että grafiikat ovat tarkoitettu vain TÄHÄN peliin, ei omiinne! Voit kysyä, jos tahdot pätkän koodia tai grafiikkaa omaan käyttöösi!

Mutta älkää kirjoittako: "V**** mikä p****!" -tyylisiä viestejä! Etsikää viat ja huonot puolet ja kommentoikaa niistä asiallisesti.

Muokkaan pitkin viikkoa peliä paremmaksi ja aidommaksi kommenttien mukaan, eli kommentoikaa paljon :)

Ja muistakaa, että äänestyksessä voi vaihtaa mielipidettä pelin version mukaan!
EDIT:

Katsoin, että 2 "Surkea" -ääntä. Siis tämähän on vasta ALPHA -tasolla. Ja jos peli on mielestänne surkea, perustelkaa se, älkääkä nimettöminä laittako "Surkea" :roll:

Attachments
Rallipeli.zip
(848 KiB) Downloaded 192 times
Last edited by Koodari on Wed Sep 22, 2010 6:38 pm, edited 3 times in total.
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:46 pm
Location: Suomi

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by Frozen » Mon Sep 20, 2010 8:31 pm

Jos topicissa jo lukee: "hauku rallipeliäni", ei odotukset voi olla peliä kohtaan korkealla... Ensiksikin, ajotuntuma ei ollut mahdottoman hyvä, ei ole minkäänlaista tavoitetta vielä koko pelissä ja mikä ihmeen driftausnappi? Tuossa olisi pieniä seikkoja joita voisit korjata. Eli ajamiseen vähäsen vähemmän kankeutta, jokin kierrosmitari, mahdollinen kierrosaikamittari ja tuo driftaaminen vähän "älykkäämmäksi". Ja sitten voisi aloittaa sen haukkumisen... ;)
EDIT:

Niin, miksi auto liikkuu paikallaan sivusuunnissa kun yrität kääntyä samalla kun yrittää driftata?

EDIT:

Nojoo myönnetäänn, että kärjistelin vähä liikaa..

Last edited by Frozen on Tue Sep 21, 2010 3:31 pm, edited 1 time in total.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua

User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 10:01 pm

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by ukkeli » Mon Sep 20, 2010 8:45 pm

hmm... aika hyvä!siis alpaksi
grafiikka(kuten auto :D )oli tosi hienoa.

parannuksia:
- neljä autoa
- nopeus mittari

ja vielä loppuun teitkö grafiikat itse?
...

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by Koodari » Mon Sep 20, 2010 9:25 pm

ukkeli wrote:hmm... aika hyvä!siis alpaksi
grafiikka(kuten auto :D )oli tosi hienoa.

parannuksia:
- neljä autoa
- nopeus mittari

ja vielä loppuun teitkö grafiikat itse?
Auto - Itse - Paint
Ruoho - CoolBasicin media -kansiosta - Muokkasin paintilla isoksi
Hitmap - Itse - Paint
Overlay - Itse - Paint
Koodi - Itse - cb

Ja kiitos! Auton värit tulevat huomenna (kai) ja nopeusmittari myökemmin
Minkäs väriset autot (3) piirrän?
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 10:01 pm

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by ukkeli » Mon Sep 20, 2010 9:32 pm

mielestäni nämä:
-keltanen
-punanen
-vihreä
...

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by Koodari » Mon Sep 20, 2010 9:48 pm

ukkeli wrote:mielestäni nämä:
-keltanen
-punanen
-vihreä
Erimuotoisteko? Vai vain eriväriset?
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by MrMonday » Mon Sep 20, 2010 9:49 pm

Itse huomasin vioista ainakin sen, että kun "driftaa", niin auto ei suostu kääntymään toiseen suuntaan laisinkaan..
Auto oli ihan näppärän näköinen, mutta muutoin grafiikat olivat mielestäni tökeröt (toki tämä on aika alussa, joten grafiikoihin ei sinällään ole tarvetta puuttua vielä..)
Ajotuntuma oli hyvinkin.. yksinkertainen.. ei mitään ajamisen tuntua, joten siinä riittää ainakin hiomista, sekä rata oli todella pieni..

User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 10:01 pm

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by ukkeli » Mon Sep 20, 2010 9:57 pm

eri väriset vaan...
vaikka jotkut voisivat olla ehkä isompia. tai pienenpiä.
muuten ehdottaisin pelimuotoja,aika ajo ja random(yht äkkiä saattaisit olla vaikka punainen! :mrgreen: )
...

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by CCE » Mon Sep 20, 2010 10:56 pm

Aika hyvä, tykkäsin liirauksesta joskin hitailla nopeuksilla se lähti välillä liitelemään omiin matkoihinsa. Radan reunoihin olisi hyvä saada jonkinmoiset törmäykset (auto voisi vaikkapa kimmahtaa seinästä) nykyisen töksähdyksen sijaan.

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Hauku rallipeliäni!

Post by Koodari » Tue Sep 21, 2010 5:20 pm

Eli toinen versio on valmis!

Muutokset:
- Uusi, keltainen auto
- Drifti + jarrutusjäljet ruskeat (multaa)
- Kiihdyttäessä ruopii
- Nopeusmittari
- Driftausta yritetty parantaa huonoin tuloksin :D

Seuraavassa versiossa (ainakin nämä):
- Uusi auto
- Uusi kartta
EDIT:

Voisitteko kommentoida?

Attachments
Rallipeli_v2.zip
Versio 2
(848.77 KiB) Downloaded 149 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Ilkka » Wed Sep 22, 2010 8:00 pm

Todella hyvä alku rallipelille. Itse ehdottaisin, että laittaisit ainakin alkuun tuohon autoon pakin. Lisäksi, ettei peli ala mennä liian raskaaksi, voisit laittaa jarru jäljet poistumaan pikku hiljaa. ( Peliä pelasi noin 4 min niin alkoi hidastumaan. :lol: ) Pistä seuraavaan versioon ainakin kierroslaskuri, kello ja paras kierrosaika yläkulmaan! ;)
Image

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by kaneli2000 » Wed Sep 22, 2010 8:34 pm

Vaadimme kuvia. /me ei halua ladata sikaa säkissä.
I see the rainbow rising

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Taatero » Wed Sep 22, 2010 9:22 pm

Koodari wrote: Auto - Itse - Paint
BUSTED! Autohan on muokattua CB-mediaa, kuten kuvasta näkyy


Imo tälläiset saisi jättää julkaisematta, ja keskittyä hiomaan sitä kaikessa rauhassa. Foorumeille voisi postata sitten kun peli on hieman valmiimpi.

Grafiikat olivat ihan ok, tosin ruoho oli CB:n mediaa ja myös auto oli pientä tuunausta lukuunottamatta oli lähtöisin CB:n kansiosta, kuten jo mainitsin. Rata oli imo todella ruma, niitä parin värin paint -tuherruksia. Ajotuntumakin oli varsin kökkö, koska auto tuntui massattomalta tai raiteilla liikkuvalta. Purkkadriftaus oli suurilla nopeuksilla aika mukavan oloinen, mutta hiljaa ajettaessa auto tuntui leijuvan sivuun ja paikallaan olessa driftausnapilla pääsi jo viistosti taaksepäin. Voisit rajoittaa driftauksen vain tietyn nopeuden yläpuolelle, tai jopa simuloida sen. Driftausnapin voisi myös vaihtaa, sillä ainakaan oma näppikseni ei sulata kaasu-vasemmalle-space -komboa. Kyllä tästä kelvollinen peli tulee, jos jaksat nähdä vaivaa.

EDTI: Renkaanjälkien koordinaati ja suunta kannattaisi tarkistaa ennen niiden piirtämistä, eikä toisinpäin. Driftatessa ensimmäinen "renkaanjälkisektio" on usein vinossa tämän takia.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Koodari » Thu Sep 23, 2010 5:13 pm

Taatero wrote:
Koodari wrote: Auto - Itse - Paint
BUSTED! Autohan on muokattua CB-mediaa, kuten kuvasta näkyy


Imo tälläiset saisi jättää julkaisematta, ja keskittyä hiomaan sitä kaikessa rauhassa. Foorumeille voisi postata sitten kun peli on hieman valmiimpi.

Grafiikat olivat ihan ok, tosin ruoho oli CB:n mediaa ja myös auto oli pientä tuunausta lukuunottamatta oli lähtöisin CB:n kansiosta, kuten jo mainitsin. Rata oli imo todella ruma, niitä parin värin paint -tuherruksia. Ajotuntumakin oli varsin kökkö, koska auto tuntui massattomalta tai raiteilla liikkuvalta. Purkkadriftaus oli suurilla nopeuksilla aika mukavan oloinen, mutta hiljaa ajettaessa auto tuntui leijuvan sivuun ja paikallaan olessa driftausnapilla pääsi jo viistosti taaksepäin. Voisit rajoittaa driftauksen vain tietyn nopeuden yläpuolelle, tai jopa simuloida sen. Driftausnapin voisi myös vaihtaa, sillä ainakaan oma näppikseni ei sulata kaasu-vasemmalle-space -komboa. Kyllä tästä kelvollinen peli tulee, jos jaksat nähdä vaivaa.

EDTI: Renkaanjälkien koordinaati ja suunta kannattaisi tarkistaa ennen niiden piirtämistä, eikä toisinpäin. Driftatessa ensimmäinen "renkaanjälkisektio" on usein vinossa tämän takia.
Auton olen piirtänyt paintilla. cb:n auto oli vieressä, ja otin osia siitä. Edes ääriviivoja en ottanut Ctrl + C :llä, vaan tuhersin lähes samanlaisen ITSE!
Joo driftiä voisi parantaa ja näppäinkomentoja vaihtaa.
Joo, ruohon olin kopioinut, mutta älä pelkää, se ei tule lopulliseen versioon! :)
Rata on ruma, sen ei pitänytkään olla hieno vielä tässä versiossa.
Mutta kyllä tosta jotain saa aikaiseksi, kun vaan jaksaa muokkailla :D
EDIT:

Tässä on nyt sitten kuva pelistä:
Image

Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:37 pm

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by matti3 » Mon Sep 27, 2010 12:24 pm

Ajofysiikka parannuksia:
- Autohieman liukkaammaksi (ajetaanhan me sentään hiekalla)
- Kovemmasta vauhdista auto ei käänny hiekalla vaan jää "liiroon"
- Tee rataan joku asfaltti kurvi ja pieni pätkä suoraa. Hiekalla auto on liukkaampi ja asfaltilla jämäkämpi. Näin voit testata fysiikoita paremmin kun osa radasta on asfalttia ja osa hiekkaa.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Wingman » Mon Sep 27, 2010 3:53 pm

aivan hyvähän tuo, driftauksessa pitäisi saada auto vähän enemmän sivuttain... ja muutenkin fysiikoissa on vielä hiomista. Tuohon sitten vaan kierrosmittari, aikamittari, ja AI, niin hieno peli käsissä :)
- - - -

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Koodari » Mon Sep 27, 2010 8:44 pm

Haluaako Wingman mukaan projektiin hiomaan driftiä? :D
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
Lobodomy
Member
Posts: 77
Joined: Tue Sep 09, 2008 6:11 pm
Location: Pälkäne

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Lobodomy » Mon Sep 27, 2010 10:58 pm

Tää on hieno mutta karttaa voisi isontaa (kaveri vois tehä tähän monzan :P) Ja muutenkin isompaa kenttää olis mukavampi ajaa.

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Wingman » Tue Sep 28, 2010 7:40 am

Koodari wrote:Haluaako Wingman mukaan projektiin hiomaan driftiä? :D
empä taida, kännykällä kun selailen :P (testasin koulussa).
- - - -

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Lisäyksiä ALFA-rallipeliin?

Post by Koodari » Tue Sep 28, 2010 7:16 pm

Lobodomy wrote:Tää on hieno mutta karttaa voisi isontaa (kaveri vois tehä tähän monzan :P) Ja muutenkin isompaa kenttää olis mukavampi ajaa.
Pääsee tekemään karttoja ja saa nimensä creditseihin... :)
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

Post Reply