Rallipeli kuukaudessa -projekti
Rallipeli kuukaudessa -projekti
Hei,
joku saattaa vielä muistaa Taateron ja minun Strategiapeli kuukaudessa -projektin. Koska edelliskertainen projekti tuotti tulosta(tai ainakin minun kohdallani), päätimme ottaa uusintaerän, tosin tällä kertaa myös Knoy on mukana.
Hiukan kilpailuhenkisen projektin ideana on saada motivaatiota pelin koodaamiseen valmiiksi asti. Jokainen koodaa tietysti oman pelinsä, ja aikaa on about kuukausi. Tässä ajassa täytyisi siis saada peli kokonaan valmiiksi. Mitään tiukkoja rajoja pelin valmiuden suhteen ei ole, mutta järkeä saa tietenkin käyttää(ja käytetäänkin.) Jokaisen on toteutettava pelinsä kokonaan itsenäisesti aikarajan sisällä, musiikkia ja ääniä lukuun ottamatta. Jos peli ei ole valmiina kun deadline iskee, joutuu kyseinen henkilö maksamaan 5e niille henkilöille, jotka ehtivät saada omansa valmiiksi. Pelinsä valmiiksi saaneille on tietysti myös luvassa runsain mitoin mainetta ja kunniaa. Jos kukaan ei saa, tai kaikki saavat pelinsä valmiiksi, niin näin ei kuitenkaan käy. Joten motivaatiota pitäisi jokaiselta löytyä
Valitsimme aiheeksi tällä kertaa rallipelin. Tähänkään ei ole mitään tiukempia rajoituksia, tosin järkeä saa tässäkin käyttää. Toteutuskielenä tietysti CoolBasic.
Jonkinlaista blogia saa myös pitää täällä projektit-osiolla, pakko ei tietenkään ole. Aloitan samantien oman blogin tässä postissani. Toivottavasti myös Taatero ja Knoy pistävät bloginsa pystyyn.
Deadline on 20.7.2010. Eli aikaa on nyt jäljellä vähän vajaa kuukausi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vähän infoa pelistäni. Tarkoituksena on tehdä graafiselta puoleltaan retrohenkinen ylhäältä kuvattu rallipeli. Hirveän tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole, mutta tulossa on tietysti lukuisia ominaisuuksia. Tällä hetkellä pelissä voi jo ajaa rataa ympäri ja liirailla. Valmiina on myös auto-sprite sekä yksi rata.
Sana on vapaa.
joku saattaa vielä muistaa Taateron ja minun Strategiapeli kuukaudessa -projektin. Koska edelliskertainen projekti tuotti tulosta(tai ainakin minun kohdallani), päätimme ottaa uusintaerän, tosin tällä kertaa myös Knoy on mukana.
Hiukan kilpailuhenkisen projektin ideana on saada motivaatiota pelin koodaamiseen valmiiksi asti. Jokainen koodaa tietysti oman pelinsä, ja aikaa on about kuukausi. Tässä ajassa täytyisi siis saada peli kokonaan valmiiksi. Mitään tiukkoja rajoja pelin valmiuden suhteen ei ole, mutta järkeä saa tietenkin käyttää(ja käytetäänkin.) Jokaisen on toteutettava pelinsä kokonaan itsenäisesti aikarajan sisällä, musiikkia ja ääniä lukuun ottamatta. Jos peli ei ole valmiina kun deadline iskee, joutuu kyseinen henkilö maksamaan 5e niille henkilöille, jotka ehtivät saada omansa valmiiksi. Pelinsä valmiiksi saaneille on tietysti myös luvassa runsain mitoin mainetta ja kunniaa. Jos kukaan ei saa, tai kaikki saavat pelinsä valmiiksi, niin näin ei kuitenkaan käy. Joten motivaatiota pitäisi jokaiselta löytyä
Valitsimme aiheeksi tällä kertaa rallipelin. Tähänkään ei ole mitään tiukempia rajoituksia, tosin järkeä saa tässäkin käyttää. Toteutuskielenä tietysti CoolBasic.
Jonkinlaista blogia saa myös pitää täällä projektit-osiolla, pakko ei tietenkään ole. Aloitan samantien oman blogin tässä postissani. Toivottavasti myös Taatero ja Knoy pistävät bloginsa pystyyn.
Deadline on 20.7.2010. Eli aikaa on nyt jäljellä vähän vajaa kuukausi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vähän infoa pelistäni. Tarkoituksena on tehdä graafiselta puoleltaan retrohenkinen ylhäältä kuvattu rallipeli. Hirveän tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole, mutta tulossa on tietysti lukuisia ominaisuuksia. Tällä hetkellä pelissä voi jo ajaa rataa ympäri ja liirailla. Valmiina on myös auto-sprite sekä yksi rata.
Sana on vapaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Vaikuttaa hyvältä, ja hienoahan se olisi jos täällä ihan valmiitakin pelejä nähtäisiin
Kaikille menestystä projektiensa parissa, jään seuraamaan tätä mielenkiinnolla!
Kaikille menestystä projektiensa parissa, jään seuraamaan tätä mielenkiinnolla!
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Sama täällä! Lisääppä tuohon viestiisi vielä sitten, kuinka paljon ketkäkin on voitolla ja kuinka paljon tappiollaMrMonday wrote:Vaikuttaa hyvältä, ja hienoahan se olisi jos täällä ihan valmiitakin pelejä nähtäisiin
Kaikille menestystä projektiensa parissa, jään seuraamaan tätä mielenkiinnolla!
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...
[/size]
Code: Select all
[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Kuulostaa hyvältä, mutta haluaisin tietää miten ajattelit tehdä tuon mockupissa möllöttävän doublepixel efektin? ResizeImagea ei varmaan kannata käyttää
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
No tällä hetkellä käytän sizablewindowia. Tuo screenshotti on vain skaalattu nelinkertaiseen kokoon(320x240->640x480.)
EDIT:
Pilkunviilaus: Kaksinkertainen leveys ja korkeus = neljä kertaa enemmän pikseleitä = nelinkertainen koko.
Last edited by Pate5 on Thu Jun 24, 2010 9:20 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Pilkunviilaus: se on 2x vaan :PPate5 wrote:nelinkertaiseen kokoon
Nonetheless, screeni näyttää siistiltä. Saa nähä tuleeko tästä eka ns. tosihyvä CB rallipeli :D
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Itse en ole saanut vielä mitään aikaan Kävin eilen tallinnassa hakemassa halpoja viinaksia limppoja, ja mukaan tarttui kolme lavaa (24 litraa) virvoitusjuomia - tölkkeinä. Aika halvaksi tuli, vaikka kassan Svetlana taisikin vetää pari euroa välistä. Noh, näiden voimalla olisi sitten tarkoitus alkaa koodailemaan juhannuksen jälkeen. Vähän jo pelottaa kun katselee tuota screeniä, toivottavasti saisin edes jotain valmiiksi. Mites liiraus on toteutettu, simulointia vai purkkaa?
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Mutta onhan niitä hyviä jo tehty. Kellin tekemä autopeli vetää vertoja Turbo Slidersille ja mäihällä generallylle ja lisäksi olihan kaarlenkin tekemä autopeli ihan hyvä.temu92 wrote:Pilkunviilaus: se on 2x vaanPate5 wrote:nelinkertaiseen kokoon
Nonetheless, screeni näyttää siistiltä. Saa nähä tuleeko tästä eka ns. tosihyvä CB rallipeli
E: Miksi aina keksin kysymyksen vasta jälkeenpäin? Pate, teetkö ratasi peliin jollain tileeditorilla vai pelkkänä kuvana jossa on takana törmäyskuva?
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Itseasiassa/periaatteessa se on 4x koko, koska;temu92 wrote:Pilkunviilaus: se on 2x vaanPate5 wrote:nelinkertaiseen kokoon
Nonetheless, screeni näyttää siistiltä. Saa nähä tuleeko tästä eka ns. tosihyvä CB rallipeli
x <- yksi pikseli
--------------------------------------------------------------------
xx <¬
xx <- Sama pikseli, mutta kaksin kertainen koko, silti neliä pikseliä läjässä.
Ei enepää offtopikkia minulta. Kiitos.
Peli itse näyttää mielenkiintoiselta, sormeni sauhuavat, haluaisin päästä testaamaan.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Joudun poistumaan kilpailusta johtuen siitä, että olen mökillä 2 viikkoa tuosta ajasta. (Olin jo 4 päivää...) Joten minulla olisi aikaa paljon vähemmän aikaa kuin... plää plää
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
En ole koodannut paljoakaan kuluneina viikkoina, mutta havahduin taas tällä viikolla koodaamaan. Tässä kuva tulevasta editorista:
EDIT:
.jpg näköjään sumensi kuvan.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Hienolta näyttää! Onkos kyseinen kuva mockup vai onkos päästy jo ihan editorivaiheeseen :O . Itse en -edelleenkään- ole aloittanut. Tuntuu aina vaan tukalammalta avata se editori ja ruveta koodaamaan. Taitaa taas se femma kadota lompaksota :S Driftaus ja spritejen teko on se onglema, kun en saa gimppiä toimimaan. Muuten varmaan sujuisi. Spriten kooksi ajattelin jotain tälläistä surrealistista "melkeinlaatikkoa" kuten patella, koska neliömäisyys hieman häivyttaa sitä kökköä ajotuntumaa.
EDIT: Tämän pohjalta alan nyt vääntämään spriteä, saa nähdä mitä tulee.
EDIT2 Nyt kun katsoin kuvaa tarkemmin, nuo raidoitetut reunat näyttävär aika tyhmiltä. Oikeastihan niitä löytyy lähinnä mutkista, eikä koko radan varrelta.
EDIT: Tämän pohjalta alan nyt vääntämään spriteä, saa nähdä mitä tulee.
EDIT2 Nyt kun katsoin kuvaa tarkemmin, nuo raidoitetut reunat näyttävär aika tyhmiltä. Oikeastihan niitä löytyy lähinnä mutkista, eikä koko radan varrelta.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
-
- Active Member
- Posts: 106
- Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Kai tähän tulee realistiset fysiikat ja manuaalivaihteet? D:
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Aika kiire alkaa tulla.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
BUM!
Eikös aika ole loppu? Missä vaiheessa pelit?
Eikös aika ole loppu? Missä vaiheessa pelit?
I see the rainbow rising
Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti
Niinpä. Missä viipyy tulokset?kaneli2000 wrote:BUM!
Eikös aika ole loppu? Missä vaiheessa pelit?