Rallipeli kuukaudessa -projekti

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Pate5 » Thu Jun 24, 2010 5:33 pm

Hei,

joku saattaa vielä muistaa Taateron ja minun Strategiapeli kuukaudessa -projektin. Koska edelliskertainen projekti tuotti tulosta(tai ainakin minun kohdallani), päätimme ottaa uusintaerän, tosin tällä kertaa myös Knoy on mukana.
Hiukan kilpailuhenkisen projektin ideana on saada motivaatiota pelin koodaamiseen valmiiksi asti. Jokainen koodaa tietysti oman pelinsä, ja aikaa on about kuukausi. Tässä ajassa täytyisi siis saada peli kokonaan valmiiksi. Mitään tiukkoja rajoja pelin valmiuden suhteen ei ole, mutta järkeä saa tietenkin käyttää(ja käytetäänkin.) Jokaisen on toteutettava pelinsä kokonaan itsenäisesti aikarajan sisällä, musiikkia ja ääniä lukuun ottamatta. Jos peli ei ole valmiina kun deadline iskee, joutuu kyseinen henkilö maksamaan 5e niille henkilöille, jotka ehtivät saada omansa valmiiksi. Pelinsä valmiiksi saaneille on tietysti myös luvassa runsain mitoin mainetta ja kunniaa. Jos kukaan ei saa, tai kaikki saavat pelinsä valmiiksi, niin näin ei kuitenkaan käy. Joten motivaatiota pitäisi jokaiselta löytyä :)

Valitsimme aiheeksi tällä kertaa rallipelin. Tähänkään ei ole mitään tiukempia rajoituksia, tosin järkeä saa tässäkin käyttää. Toteutuskielenä tietysti CoolBasic.
Jonkinlaista blogia saa myös pitää täällä projektit-osiolla, pakko ei tietenkään ole. Aloitan samantien oman blogin tässä postissani. Toivottavasti myös Taatero ja Knoy pistävät bloginsa pystyyn.

Deadline on 20.7.2010. Eli aikaa on nyt jäljellä vähän vajaa kuukausi.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vähän infoa pelistäni. Tarkoituksena on tehdä graafiselta puoleltaan retrohenkinen ylhäältä kuvattu rallipeli. Hirveän tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole, mutta tulossa on tietysti lukuisia ominaisuuksia. Tällä hetkellä pelissä voi jo ajaa rataa ympäri ja liirailla. Valmiina on myös auto-sprite sekä yksi rata.

Image

Sana on vapaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by MrMonday » Thu Jun 24, 2010 6:10 pm

Vaikuttaa hyvältä, ja hienoahan se olisi jos täällä ihan valmiitakin pelejä nähtäisiin :)
Kaikille menestystä projektiensa parissa, jään seuraamaan tätä mielenkiinnolla!

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Koodari » Thu Jun 24, 2010 7:13 pm

MrMonday wrote:Vaikuttaa hyvältä, ja hienoahan se olisi jos täällä ihan valmiitakin pelejä nähtäisiin :)
Kaikille menestystä projektiensa parissa, jään seuraamaan tätä mielenkiinnolla!
Sama täällä! Lisääppä tuohon viestiisi vielä sitten, kuinka paljon ketkäkin on voitolla ja kuinka paljon tappiolla :D
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by CCE » Thu Jun 24, 2010 8:35 pm

Kuulostaa hyvältä, mutta haluaisin tietää miten ajattelit tehdä tuon mockupissa möllöttävän doublepixel efektin? ResizeImagea ei varmaan kannata käyttää ;)

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Pate5 » Thu Jun 24, 2010 9:09 pm

No tällä hetkellä käytän sizablewindowia. Tuo screenshotti on vain skaalattu nelinkertaiseen kokoon(320x240->640x480.)
EDIT:

Pilkunviilaus: Kaksinkertainen leveys ja korkeus = neljä kertaa enemmän pikseleitä = nelinkertainen koko.

Last edited by Pate5 on Thu Jun 24, 2010 9:20 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by temu92 » Thu Jun 24, 2010 9:12 pm

Pate5 wrote:nelinkertaiseen kokoon
Pilkunviilaus: se on 2x vaan :P

Nonetheless, screeni näyttää siistiltä. Saa nähä tuleeko tästä eka ns. tosihyvä CB rallipeli :D

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Taatero » Fri Jun 25, 2010 10:05 am

Itse en ole saanut vielä mitään aikaan :P Kävin eilen tallinnassa hakemassa halpoja viinaksia limppoja, ja mukaan tarttui kolme lavaa (24 litraa) virvoitusjuomia - tölkkeinä. Aika halvaksi tuli, vaikka kassan Svetlana taisikin vetää pari euroa välistä. Noh, näiden voimalla olisi sitten tarkoitus alkaa koodailemaan juhannuksen jälkeen. Vähän jo pelottaa kun katselee tuota screeniä, toivottavasti saisin edes jotain valmiiksi. Mites liiraus on toteutettu, simulointia vai purkkaa?
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Ilkka » Fri Jun 25, 2010 2:42 pm

temu92 wrote:
Pate5 wrote:nelinkertaiseen kokoon
Pilkunviilaus: se on 2x vaan :P

Nonetheless, screeni näyttää siistiltä. Saa nähä tuleeko tästä eka ns. tosihyvä CB rallipeli :D
Mutta onhan niitä hyviä jo tehty. :lol: Kellin tekemä autopeli vetää vertoja Turbo Slidersille ja mäihällä generallylle ja lisäksi olihan kaarlenkin tekemä autopeli ihan hyvä. ;)

E: Miksi aina keksin kysymyksen vasta jälkeenpäin? Pate, teetkö ratasi peliin jollain tileeditorilla vai pelkkänä kuvana jossa on takana törmäyskuva?
Image

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by MaGetzUb » Sat Jun 26, 2010 6:31 pm

temu92 wrote:
Pate5 wrote:nelinkertaiseen kokoon
Pilkunviilaus: se on 2x vaan :P

Nonetheless, screeni näyttää siistiltä. Saa nähä tuleeko tästä eka ns. tosihyvä CB rallipeli :D
Itseasiassa/periaatteessa se on 4x koko, koska;
x <- yksi pikseli
--------------------------------------------------------------------
xx <¬
xx <- Sama pikseli, mutta kaksin kertainen koko, silti neliä pikseliä läjässä.

Ei enepää offtopikkia minulta. Kiitos.

Peli itse näyttää mielenkiintoiselta, sormeni sauhuavat, haluaisin päästä testaamaan. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Knoy » Sun Jun 27, 2010 11:29 pm

Joudun poistumaan kilpailusta johtuen siitä, että olen mökillä 2 viikkoa tuosta ajasta. (Olin jo 4 päivää...) Joten minulla olisi aikaa paljon vähemmän aikaa kuin... plää plää

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Pate5 » Wed Jul 07, 2010 1:01 pm

En ole koodannut paljoakaan kuluneina viikkoina, mutta havahduin taas tällä viikolla koodaamaan. Tässä kuva tulevasta editorista:

Image
EDIT:

.jpg näköjään sumensi kuvan.

CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Taatero » Wed Jul 07, 2010 11:10 pm

Hienolta näyttää! Onkos kyseinen kuva mockup vai onkos päästy jo ihan editorivaiheeseen :O . Itse en -edelleenkään- ole aloittanut. Tuntuu aina vaan tukalammalta avata se editori ja ruveta koodaamaan. Taitaa taas se femma kadota lompaksota :S Driftaus ja spritejen teko on se onglema, kun en saa gimppiä toimimaan. Muuten varmaan sujuisi. Spriten kooksi ajattelin jotain tälläistä surrealistista "melkeinlaatikkoa" kuten patella, koska neliömäisyys hieman häivyttaa sitä kökköä ajotuntumaa.

EDIT: Tämän pohjalta alan nyt vääntämään spriteä, saa nähdä mitä tulee.
EDIT2 Nyt kun katsoin kuvaa tarkemmin, nuo raidoitetut reunat näyttävär aika tyhmiltä. Oikeastihan niitä löytyy lähinnä mutkista, eikä koko radan varrelta.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
Someday coder
Active Member
Posts: 106
Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Someday coder » Tue Jul 20, 2010 6:08 pm

Kai tähän tulee realistiset fysiikat ja manuaalivaihteet? D:

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Awaclus » Tue Jul 20, 2010 6:12 pm

Aika kiire alkaa tulla.

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by kaneli2000 » Wed Jul 21, 2010 5:54 pm

BUM!

Eikös aika ole loppu? Missä vaiheessa pelit?
I see the rainbow rising

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Rallipeli kuukaudessa -projekti

Post by Ilkka » Sat Jul 24, 2010 4:01 pm

kaneli2000 wrote:BUM!

Eikös aika ole loppu? Missä vaiheessa pelit?
Niinpä. Missä viipyy tulokset? :evil:
Image

Post Reply