StickFigunator [Java]

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

StickFigunator [Java]

Post by Dibalo »

Meillä oli koulussa ohjelmoinnin jatkokurssilla tehtävänä tehdä pienimuotoinen ohjelma/peli. Itse valitsin aiheeksi tikku-ukkoanimaattorin, eli ohjelman, jolla voidaan luoda tikku-ukkoja ja animoida niitä. Animaatio pitää pystyä myös lataamaan ja tallentamaan tiedostosta. Lisäksi ohjelmassa tulee olla graafinen käyttöliittymä. Kuvia laitan tähän postiin heti kun ehdin/jaksan.

Tosiaan, kurssi on jo jonkun aikaa sitten ohi, projektit arvosteltu ja arvosanat kirjattu järjestelmään, joten voin laittaa oman tuotokseni näkyville. En jaksa tähän topicciin käydä sen kummempia jorisemaan, paketissa on dokumentaatiota luettavaksi tarpeeksi asti (lähemmäs 50 sivua..). Mikäli kiinnostaa, niin projektin lähdekoodia voi myös tutkiskella. Huomatkaa, että koko paketin sisältö (lähdekoodit, dokumentit...) kuuluu tekijänoikeuden alaisuuteen, joten kyseisten artikkelien käyttäminen (varsinkin julkisissä sovelluksissa) ilman minun henkilökohtaista lupaani on tekijänoikeusrikkomus/-rikos. Mikäli tarvetta tekniikan lainaamiseen on, nykäiskää hihasta. Koodin tutkiskelusta ei suinkaan rankaista ja on jopa suotavaa katsella hieman koodia ja ottaa mallia joistain kikoista, mitä itse ei ole ennen tullut ajatelleeksi.

Tosiaan, projekti on kirjoitettu Javalla. Itse projekti on zippinä paketin sisällä Eclipse-projektina. Projektin voi tuoda omaan eclipseensä valikosta "File -> Import.. -> Project -> From archive" (tarkemmat ohjeet: http://agile.csc.ncsu.edu/SEMaterials/t ... rt_export/). Lisäksi mukana on niin ikään zippinä projektista generoitu Javadoc. Paketissa on myös suunnitteludokumentit, luokkadiagrammi, esimerkkiprojekti ja valmis suoritettava Java-ohjelma (StickFigunator.jar). Näin kokeilemaan pääsee varsin helposti. Käyttöliittymä on kuitenkin sen verran "vaikea", että sen käyttö olisi syytä lukea Projektidokumentti.pdf -tiedostosta.

Mutta sen pidemmittä puheitta: Lataa StickFigunator.
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: StickFigunator [Java]

Post by Knoy »

Kokeilin ohjelmaa ja se oli aika ovela. Sain tehtyä hauskan tikku-ukko taistelun ja muuta vastaavaa pientä.

Ohjelman ulkoasu oli mukava ja sitä oli helppo käyttää.

Voisit tehdä nivelten liikuttelun niin, että muut ruumiin osaat eivät seuraa liikutettua osaa, vaan jos haluaa liikuttaa koko hahmoa pitää ottaa kiinni jostain muusta kohdasta joka on hieman irrallaan muusta kehosta ja samalla siitä voisi pyörittää koko hahmoa.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: StickFigunator [Java]

Post by MaGetzUb »

Minä en taas voi käyttää tuota .jar päätteistä tiedostoa, nokia ohjelmani ovat heti sitä asentamassa kännykälleni. Javalla tuskin saa käännettyä suoraan .exe muotoon.. o_O Olisi vaan suuri apu tuosta figuuri animaattorista, koska itse olen vähän kökkö tekemään paintilla animaatioita.
EDIT:

Eiköh öh CoolBasicin ulkopuoliset projektit pitäny postata Yleiset alueelle? :o

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: StickFigunator [Java]

Post by legend »

MaGetzUb wrote:Minä en taas voi käyttää tuota .jar päätteistä tiedostoa, nokia ohjelmani ovat heti sitä asentamassa kännykälleni. Javalla tuskin saa käännettyä suoraan .exe muotoon.. o_O Olisi vaan suuri apu tuosta figuuri animaattorista, koska itse olen vähän kökkö tekemään paintilla animaatioita.
Sama juttu, itse en pysty testaamaan ohjelmaa.
EDIT:

Ai ai ai, modeilla on selvästikkin kaikki valta =)

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: StickFigunator [Java]

Post by TheFish »

MaGetzUb wrote:Minä en taas voi käyttää tuota .jar päätteistä tiedostoa, nokia ohjelmani ovat heti sitä asentamassa kännykälleni. Javalla tuskin saa käännettyä suoraan .exe muotoon.. o_O Olisi vaan suuri apu tuosta figuuri animaattorista, koska itse olen vähän kökkö tekemään paintilla animaatioita.
EDIT:

Eiköh öh CoolBasicin ulkopuoliset projektit pitäny postata Yleiset alueelle? :o

Klikkaa tiedostoa hiiren oikealla painikkeella ja valitse, että avaa sovelluksessa "Java Runtime Environment" (tai millä nimellä se nyt näkyykään siellä). Kannattaa muutenkin ruksittaa se kohta, että avaa aina jar:it JRE:llä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: StickFigunator [Java]

Post by MaGetzUb »

Vaikea tuolla on animoida, kun yhden pisteen perässä menee koko äijä. Sitäpaitsi kun lataat taustakuvan, se on ärsyttävää, koska tausta kuva skaalaantuu siksi ruudun kokoiseksi. :evil:
TheFish wrote:Klikkaa tiedostoa hiiren oikealla painikkeella ja valitse, että avaa sovelluksessa "Java Runtime Environment" (tai millä nimellä se nyt näkyykään siellä). Kannattaa muutenkin ruksittaa se kohta, että avaa aina jar:it JRE:llä.
Aijaa okei, kiitti. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply