Path to Belt

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Path to Belt

Post by phons » Thu Jun 10, 2010 1:59 pm

Tämä on jo suht vanha projektini, mutta lähdin sitten jatkamaan sitä. Eli kyseesä on ninja-tasohyppelyä.
Pelimoottori on täysin valmis. Pelimoottori on sen verran automaattinen että tekee vain mappeja lisää niin se osaa itse lukea niitä. Pelaajalla on siis vapaat kädet tällä hetkellä kun en salannut mitenkään mappien configure-filejä.

Tulossa:
-lisää mappeja ja bosseja
-valikko
-ehkä ääniä ja musiikkia
-ehkä parempaa grafiikkaa
-MUST: paremmat fysiikkat narulle, tätä kyselinkin jo täällä foorumeilla.

Edit: Kontrollit oppii niistä kysymysmerkeistä mutta kerrataan ne tässä:
Liikkuu: A ja D
Hyppy ja seinähyppy: W
Hyppy seinästä pois: S
Heitä köysi: oikea hiiri
Heitä Shuriken: vasen hiiri
Nouse köyttä pitkin: W
Tipu köydestä: S
Lopeta: Esc

Screenshottia oli vaikea ottaa ilman että kuoli :D
Ja itse peli:
Attachments
Path to Belt.zip
Download here
(627.91 KiB) Downloaded 103 times
screenshot.PNG
shot
screenshot.PNG (22.6 KiB) Viewed 3401 times
Last edited by phons on Wed Sep 15, 2010 10:34 pm, edited 7 times in total.
Image

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Path to Belt

Post by Ilkka » Thu Jun 10, 2010 2:12 pm

Peli oli vaikea. Olisi hyvä tietää jos pelissä on muitakin näppäimiä kuin nuolinäppäimet, sillä roboteista on melkeen mahdoton päästä ohi. Huijasin kaksi ensimmäistä robottia kuiluun, jonka jälkeen mulla oli 3 elkkua. Kolmas robotti tuli vastaan ja väistöin hypyllä ensimmäisen laukauksen, jonka jälkeen odotti kolme väistämätöntä osumaa ja kuolema. Grafiikat olivat ihan menettelevät, mutta kenttää pelatessa ne alkoivat tuntua turhan yksitoikkoisilta ja musta tausta alkoi häiritä. Onko pelissä minkäänlaista juonta?
EDIT: Olit näköjään laittanutkin sinne näppäimet. :lol:
EDIT2: No nyt peli alkoi tuntua vähän helpommalta, vaikka vaikea se on vieläkin. ;)
Image

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Path to Belt

Post by Awaclus » Thu Jun 10, 2010 2:21 pm

Tämä on kyllä yksi harvoista peleistä, jotka herättävät sen verran mielenkiintoa että niitä jaksaa ladata. Itse peli sitten ei ollutkaan ihan niin hyvä kuin miltä vaikutti: kontrollit olivat epäloogiset (alanuolesta kiipeää köyttä ja ylänuolesta pudottautuu) ja hankalat (WASD+hiiri on erittäin paljon mukavampi kuin nuolet+hiiri), seinähyppy vaikuttaa ainakin minusta erittäin turhalta toiminnolta jos käytössä on köysikin ja siitä on lähinnä haittaa, FPS pomppii ihan miten sattuu about väliä 10-50, ja sen lisäksi ampumisesta on tehty turhan hankalaa kun se ei onnistu ilmassa. Nämä ongelmat kun korjaat, niin en näkisi mitään estettä sille etteikö pelin voisi jaksaa pelata vaikka läpikin.

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Path to Belt

Post by phons » Thu Jun 10, 2010 2:40 pm

Hmm CW, epäilen että sinulla bugaa koska ilmassa voi ampua, tuo köysi on tehty sellaista liani-hyppy juttua varten mutta jäi siihen että semmoinen olikin suht vaikea tehdä, eli sillä ei alunperin pitänyt kiivetä mitenkään.. Tosiaan unohdin säätä botteja vähän helpommiksi, koska en itsekkään päässyt kovin pitkälle : D, korjaan -> .. Voin vaihtaa nuolet -> WASD jos ihmiset sitä haluavat.

Edit: noniin..
Image

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Path to Belt

Post by Ilkka » Thu Jun 10, 2010 7:13 pm

Parempaan suuntaan mennään. Nuo kysymyskyltit ovat hyviä näppäimien kertojia. Kaksi ensimmäistä kenttää oli liian helppoja ja kolmas kenttä liian vaikea. Kolmatta kenttää voisi helpottaa joissakin kohti, vaikka lääkepaketeilla. Tästä on hyvä jatkaa! ;)
Image

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Path to Belt

Post by phons » Thu Jun 10, 2010 7:25 pm

Ilkka wrote:Parempaan suuntaan mennään. Nuo kysymyskyltit ovat hyviä näppäimien kertojia. Kaksi ensimmäistä kenttää oli liian helppoja ja kolmas kenttä liian vaikea. Kolmatta kenttää voisi helpottaa joissakin kohti, vaikka lääkepaketeilla. Tästä on hyvä jatkaa! ;)
Kyllä! Näitä on tulossa, lääkepaketteja siis, tai oikeastaan ne ovat riisikulhoja mutta ihan sama :D
Image

User avatar
Tuxi
Active Member
Posts: 189
Joined: Wed Jan 21, 2009 11:25 pm
Contact:

Re: Path to Belt

Post by Tuxi » Thu Jun 10, 2010 9:39 pm

Ihan hyvä peli, mutta se vaatii vielä parantelua. Äänet, musiikki ja jonkillainen tarina olisivat hyviä. Varsinkin äänet auttaisivat paljon, sillon huomaisi helpommin, milloin vihollinen kuolee tai pelaajan osuu kuti.
Pääsin pelin lopulta läpi. Alussa pähkäilin pitkään, miten tuosta köydestä pääsee eroon, kun tuota kontrollia ei kerrottu missään. Kolmas kenttä ei ollut edes kovin vaikea viimeisen rinnalla, mutta paha sekään ei ollut, koska hoksasin yhden todella peliä helpottavan jutun: tuhosin kaikki viholliset etukäteen ruudun ulkopuolelta, ennenkuin ne edes hyökkäsivät kimppuuni. Bossinkin voitin vain ampumalla muutaman heittotähen sen suuntaan (kuoltuani ensin kerran, koska en tiennyt bossin sijaintia).
Viholliset söivät pelaajan elkut turhan nopeasti ja niiden kuteja oli liki mahdoton väistää, koska ne olivat liian nopeita ja erottuivat huonosti taustasta. Mielestäni tällaisten pelien idea on juuri kutien väistelyssä. Ärsyttävää oli myös se, kun muutaman kerran vahingossa näpäytin ruudun ulkopuolelta, jolloin peli pienentyi tehtäväpalkkiin, ja kun avasin sen taas, ninja oli tippunut keskelle vihollislaumaa ja kuollut.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Path to Belt

Post by phons » Fri Jun 18, 2010 6:25 pm

Noniin uutta versiota pukka, tähän mennessä pelissä on siis 7 mappia joista 2 on bosseja! Yritän panostaa jatkossa grafiikkaan tilesetti on vain "testigrafiikka"-tasolla.. ;) Pelin voit ladat ylimmästä viestistä..

Seuraavaksi teen valikon ja lisään äänet ja musiikkia. Teen myös vähän jotain settings juttuja kuten:
Fullscreen OFF\ON
Resolution, erilaisia yleensä toimivia vaihtoehtoja
Sond volume
Music volume
Image

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Path to Belt

Post by temu92 » Fri Jun 18, 2010 6:37 pm

En suosittele resoluution vaihtamisen tekemistä. Se on rasittavaa & hyöty on minimaalinen.

T: Joku joka teki sellaisen systeemin.

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Path to Belt

Post by phons » Fri Jun 18, 2010 7:50 pm

temu92 wrote:En suosittele resoluution vaihtamisen tekemistä. Se on rasittavaa & hyöty on minimaalinen.

T: Joku joka teki sellaisen systeemin.
Noh, lisään sen sitten kun porukka rupeaa itkemään kun ei voi pelata fulscreenissä...

Aivan mutta luitko akisempia viestejä joissa kismiteltiin kun hän oli painanut ikkunan ulkopuolella ja kuollut...
Last edited by phons on Fri Jun 18, 2010 7:53 pm, edited 1 time in total.
Image

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Path to Belt

Post by temu92 » Fri Jun 18, 2010 7:51 pm

Oikeestaan ne valitukset mitä fullscreeniin liittyen olen CB-foorumiaikanani huomannut on lähinnä ollut miten ikkunan saa pois fullscreenistä.

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Path to Belt

Post by Latexi95 » Fri Jun 18, 2010 8:24 pm

temu92 wrote:Oikeestaan ne valitukset mitä fullscreeniin liittyen olen CB-foorumiaikanani huomannut on lähinnä ollut miten ikkunan saa pois fullscreenistä.
Sitten me, joilla se ongelma esiintyy, emme ole valittaneet tarpeeksi.

Post Reply