Labyrint I
Labyrint I
Pelin tarkoitus on vielä hieman hakusessa, mutta todennäköisesti tästä tulee selviydy labyrintista -peli, koska suuri määrä erilaisia tilejä vaatisi hirveästi latausaikaa ainakin nykyisellä systeemillä. Seuraavan version varmaan toteutan DLL:liä käyttäen, mutta tulipahan todettua, että kyllä cb:lläkin saa toimivan raycastingin rakennettua, kunhan jaksaa alussa vähän odotella
Pelin engine on ladattavissa, että saisin hieman tietoa FPS-lukemista yms erroreista Seinien lähellä tulee pieni illuusio, kun ohjelma säästää aikaa hieman kuvien generoinnissa tässä versiossa..
Pelin enginen komentoja:
- liikkuu w.s.a.d
- juoksee w + Lshift
Pelin engine on ladattavissa, että saisin hieman tietoa FPS-lukemista yms erroreista Seinien lähellä tulee pieni illuusio, kun ohjelma säästää aikaa hieman kuvien generoinnissa tässä versiossa..
Pelin enginen komentoja:
- liikkuu w.s.a.d
- juoksee w + Lshift
- Attachments
-
- Labyrint_I.rar
- Engine versio 0.01
- (589.49 KiB) Downloaded 429 times
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia
Re: Labyrint I
Epic. Kansa vaatii Doomia.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Re: Labyrint I
DTaatero wrote:Epic. Kansa vaatii Doomia.
Hienoa... Mutta kun menee seinää päin tekstuuri näyttää ihan oudolta, kun menee kulmaa kohti, se muuttu... noh... emt.. kokeilkaa..
Ihan ok, minulla taitaa olla koneella jokin samantyyppinen ilman tekstuureita..
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Labyrint I
Ihan hauska viritelmä, pientä bugausta tosin ilmenee seinien lähellä. FPS oli tasaisesti 30.
Aavesoturi toteutti tällaisen muutamia vuosia sitten wanhoilla foorumeilla ja MgZ (jos nyt meni nikki oikein) teki vastaavalla tekniikalla teksturoidun doom -kloonin. Shadow Squad taisi olla pelin nimi.
Aavesoturi toteutti tällaisen muutamia vuosia sitten wanhoilla foorumeilla ja MgZ (jos nyt meni nikki oikein) teki vastaavalla tekniikalla teksturoidun doom -kloonin. Shadow Squad taisi olla pelin nimi.
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Labyrint I
Seinistä huomautettiinkkin jo ja FPS oli 10, prossuna ADM atloni 64 x2 6000+ toinen ydin simahtaneena
Kyllä tästä hyvä pelin saa aikaan , eikä tuo FPS:ni haitannut menoa.
Kyllä tästä hyvä pelin saa aikaan , eikä tuo FPS:ni haitannut menoa.
Re: Labyrint I
FPS tasaiset 60. Tämä on huomattavasti hienompi ja tarkempi kuin Aavesoturin versio - tuolloinen versiohan ei tukenut teksturointia näin sophisticatedly. Tämä tukee, ja on vielä tuplasti nopeampikin - how can this be??
Hienoa työtä.
Hienoa työtä.
Last edited by Ruuttu on Fri May 14, 2010 7:13 pm, edited 1 time in total.
Re: Labyrint I
Voisitko valaista, miten olet onnistunut simauttamaan prosessorisi toisen ytimen o_ONassi_Setä wrote:prossuna ADM atloni 64 x2 6000+ toinen ydin simahtaneena :D
Re: Labyrint I
Alku lataus oli kohtuullinen koneellani ja FPS oli 60. Tosta saisi ihan hauskan pelin, kunhan korjaisi seinä bugin. Itse olen koittanut samaa, mutta en ole onnistunut.
Re: Labyrint I
Hieno on, mutta jäin jumiin seinän sisälle. Kannettavalla koneellani FPS pysyi välillä 20-25. Miten tuo edes cb:llä saadaan toimimaan reaaliajassa?
Edit: lataus kesti noin 5s.
Edit: lataus kesti noin 5s.
Last edited by Kille on Sat May 15, 2010 9:10 am, edited 1 time in total.
Re: Labyrint I
Jumiin seinän sisälle? Sen ei pitäisi olla mahdollista.. Katsoit vain seinää päin etkä kääntynyt tarpeeksi kärsivällisesti Itsellä FPS 20 kannettavalla.. Taidan tyytyä 400*300 resoon, jolloin latausaika vähentyisi puolella ja fps pysyisi kaikilla koneilla 60fps tuntumassa.Kille wrote:Hieno on, mutta jäin jumiin seinän sisälle. Kannettavalla koneellani FPS pysyi välillä 20-25. Miten tuo edes cb:llä saadaan toimimaan reaaliajassa?
Tuo toimii reaaliajassa cb:llä, kun kaikki kuvat generoidaan muistiin erilaisissa koissa, jolloin itse ohjelma ajaa pääloopissa vain ruudun leveyden verran kuvien piirtoa ( sekä näiden piirtokohtien koordinaattien vektorilaskennan ). Latausaika tulee ongelmaksi, jos haluaa pieniäkin muutoksia tileihin, koska jokaisesta pienestä värinvaihdosta joutuu tekemään uudet variaatiot jokaiselle eri tilen koolle.
EDIT: Seinä-ongelma selvityksen alla.. Onneksi koodirivejä on vasta alle 300, että ongelman pitäisi ratketa helposti
EDIT2:
Jos jollain olisi tallessa tuo, niin olisin kiinnostunut testaamaanKoodaaja wrote:Aavesoturi toteutti tällaisen muutamia vuosia sitten wanhoilla foorumeilla ja MgZ (jos nyt meni nikki oikein) teki vastaavalla tekniikalla teksturoidun doom -kloonin. Shadow Squad taisi olla pelin nimi.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia
Re: Labyrint I
Latauksessa meni ~15 minuuttia ja FPS pyöri viiden paikkeilla. Muistia mokoma vei 500 Mt myös. Mutta olihan hieno!
Re: Labyrint I
Hieno oli
FPS pyöri 40 paikkeilla ja lataus kesti noin 5s
FPS pyöri 40 paikkeilla ja lataus kesti noin 5s
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Labyrint I
Jonkin aikaa ladattuun peli ilmoitti että MakeImage failed ja siihen jäätiin
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Labyrint I
Lataus kesti <10 sekuntia, ja FPS pysyi tasaisesti siinä 51 kohdalla.. Oli kyllä ihan näppärä, tuli heti mieleen Ken's Labyrinth
Re: Labyrint I
Lataus n. 20s ja FPS huitelee virransäästöllä 5-7 ja parhaalla suoritusteholla 15 :n tuntumassa.
Peliin tulee aika ajoin virheilmoitus "Cannot read negative array index" tjs.
Peliin tulee aika ajoin virheilmoitus "Cannot read negative array index" tjs.
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Labyrint I
lataus kesti about kaksi minuuttia, fps pyöri siinä 50-61 välillä. Nyt lähdekoodit jakoon niin olet koko CB-kansan sankari.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Labyrint I
Voin pistääkkin jakoon, kunhan saan ensin vähän siistittyä koodia-Z- wrote:lataus kesti about kaksi minuuttia, fps pyöri siinä 50-61 välillä. Nyt lähdekoodit jakoon niin olet koko CB-kansan sankari.
Olen ajatellut tehdä hieman tehokkaamman enginen taustalle DLL:ien avulla. CB:n ikkunan päälle piirrettäisiin läpinäkyvä ruutu WinApilla, johon voisi piirtää kuvat reaaliajassa ilman suurta latausaikaa. Etuna olisi myös se, että ei menettäisi CB:n komentoja käytöstä.. Parempi tapa olisi kyllä vielä saada CB:n ikkuna läpinäkyväksi ja tämän alle sijoittaa toinen ruutu, joka hoitaisi raskaan renderöinnin, koska jos CB:n ruutu on alempana, niin DLL:n kautta piirretyn kentän päälle ei pystyisi piirtämään cb:n komennoilla.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia
Re: Labyrint I
Todella hieno!
Ikävä kyllä tuo latausaika taitaa olla aika konekohtainen, käytössä vista, latausaika n. 10 min...
Mutta on kyllä silti tosi hyvä!
Ikävä kyllä tuo latausaika taitaa olla aika konekohtainen, käytössä vista, latausaika n. 10 min...
Mutta on kyllä silti tosi hyvä!
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: Labyrint I
Lataus kesti sen 1min 32.4s ja tasaisesti 20fps tuntumassa.
Re: Labyrint I
Latas jonku alle 16s (puhelimen sekunttikello) ja fps bout 30-50 (pomppi aika lailla).