Labyrint I

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Labyrint I

Post by Jonhu »

Pelin tarkoitus on vielä hieman hakusessa, mutta todennäköisesti tästä tulee selviydy labyrintista -peli, koska suuri määrä erilaisia tilejä vaatisi hirveästi latausaikaa ainakin nykyisellä systeemillä. Seuraavan version varmaan toteutan DLL:liä käyttäen, mutta tulipahan todettua, että kyllä cb:lläkin saa toimivan raycastingin rakennettua, kunhan jaksaa alussa vähän odotella :D

Image

Pelin engine on ladattavissa, että saisin hieman tietoa FPS-lukemista yms erroreista :D Seinien lähellä tulee pieni illuusio, kun ohjelma säästää aikaa hieman kuvien generoinnissa tässä versiossa..

Pelin enginen komentoja:
- liikkuu w.s.a.d
- juoksee w + Lshift
Attachments
Labyrint_I.rar
Engine versio 0.01
(589.49 KiB) Downloaded 429 times
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Labyrint I

Post by Taatero »

Epic. Kansa vaatii Doomia.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Labyrint I

Post by phons »

Taatero wrote:Epic. Kansa vaatii Doomia.
:DD

Hienoa... Mutta kun menee seinää päin tekstuuri näyttää ihan oudolta, kun menee kulmaa kohti, se muuttu... noh... emt.. kokeilkaa..
Ihan ok, minulla taitaa olla koneella jokin samantyyppinen ilman tekstuureita..
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Labyrint I

Post by koodaaja »

Ihan hauska viritelmä, pientä bugausta tosin ilmenee seinien lähellä. FPS oli tasaisesti 30.

Aavesoturi toteutti tällaisen muutamia vuosia sitten wanhoilla foorumeilla ja MgZ (jos nyt meni nikki oikein) teki vastaavalla tekniikalla teksturoidun doom -kloonin. Shadow Squad taisi olla pelin nimi.
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Labyrint I

Post by Nassi_Setä »

Seinistä huomautettiinkkin jo ja FPS oli 10, prossuna ADM atloni 64 x2 6000+ toinen ydin simahtaneena :D
Kyllä tästä hyvä pelin saa aikaan , eikä tuo FPS:ni haitannut menoa.
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Labyrint I

Post by Ruuttu »

FPS tasaiset 60. Tämä on huomattavasti hienompi ja tarkempi kuin Aavesoturin versio - tuolloinen versiohan ei tukenut teksturointia näin sophisticatedly. Tämä tukee, ja on vielä tuplasti nopeampikin - how can this be??
Hienoa työtä.
Last edited by Ruuttu on Fri May 14, 2010 7:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Labyrint I

Post by esa94 »

Nassi_Setä wrote:prossuna ADM atloni 64 x2 6000+ toinen ydin simahtaneena :D
Voisitko valaista, miten olet onnistunut simauttamaan prosessorisi toisen ytimen o_O
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Labyrint I

Post by legend »

Alku lataus oli kohtuullinen koneellani ja FPS oli 60. Tosta saisi ihan hauskan pelin, kunhan korjaisi seinä bugin. Itse olen koittanut samaa, mutta en ole onnistunut.
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Labyrint I

Post by Kille »

Hieno on, mutta jäin jumiin seinän sisälle. Kannettavalla koneellani FPS pysyi välillä 20-25. Miten tuo edes cb:llä saadaan toimimaan reaaliajassa?

Edit: lataus kesti noin 5s.
Last edited by Kille on Sat May 15, 2010 9:10 am, edited 1 time in total.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Labyrint I

Post by Jonhu »

Kille wrote:Hieno on, mutta jäin jumiin seinän sisälle. Kannettavalla koneellani FPS pysyi välillä 20-25. Miten tuo edes cb:llä saadaan toimimaan reaaliajassa?
Jumiin seinän sisälle? Sen ei pitäisi olla mahdollista.. Katsoit vain seinää päin etkä kääntynyt tarpeeksi kärsivällisesti ;) Itsellä FPS 20 kannettavalla.. Taidan tyytyä 400*300 resoon, jolloin latausaika vähentyisi puolella ja fps pysyisi kaikilla koneilla 60fps tuntumassa.

Tuo toimii reaaliajassa cb:llä, kun kaikki kuvat generoidaan muistiin erilaisissa koissa, jolloin itse ohjelma ajaa pääloopissa vain ruudun leveyden verran kuvien piirtoa ( sekä näiden piirtokohtien koordinaattien vektorilaskennan ). Latausaika tulee ongelmaksi, jos haluaa pieniäkin muutoksia tileihin, koska jokaisesta pienestä värinvaihdosta joutuu tekemään uudet variaatiot jokaiselle eri tilen koolle.

EDIT: Seinä-ongelma selvityksen alla.. Onneksi koodirivejä on vasta alle 300, että ongelman pitäisi ratketa helposti :D

EDIT2:
Koodaaja wrote:Aavesoturi toteutti tällaisen muutamia vuosia sitten wanhoilla foorumeilla ja MgZ (jos nyt meni nikki oikein) teki vastaavalla tekniikalla teksturoidun doom -kloonin. Shadow Squad taisi olla pelin nimi.
Jos jollain olisi tallessa tuo, niin olisin kiinnostunut testaamaan :)
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Labyrint I

Post by Awaclus »

Latauksessa meni ~15 minuuttia ja FPS pyöri viiden paikkeilla. Muistia mokoma vei 500 Mt myös. Mutta olihan hieno!
User avatar
85 spider
Newcomer
Posts: 35
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:01 pm
Location: Vihanti, Alpua

Re: Labyrint I

Post by 85 spider »

Hieno oli
FPS pyöri 40 paikkeilla ja lataus kesti noin 5s
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Labyrint I

Post by KilledWhale »

Jonkin aikaa ladattuun peli ilmoitti että MakeImage failed ja siihen jäätiin :(
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Labyrint I

Post by MrMonday »

Lataus kesti <10 sekuntia, ja FPS pysyi tasaisesti siinä 51 kohdalla.. Oli kyllä ihan näppärä, tuli heti mieleen Ken's Labyrinth
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Labyrint I

Post by DJ-Filbe »

Lataus n. 20s ja FPS huitelee virransäästöllä 5-7 ja parhaalla suoritusteholla 15 :n tuntumassa.
Peliin tulee aika ajoin virheilmoitus "Cannot read negative array index" tjs.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Labyrint I

Post by -Z- »

lataus kesti about kaksi minuuttia, fps pyöri siinä 50-61 välillä. Nyt lähdekoodit jakoon niin olet koko CB-kansan sankari.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Labyrint I

Post by Jonhu »

-Z- wrote:lataus kesti about kaksi minuuttia, fps pyöri siinä 50-61 välillä. Nyt lähdekoodit jakoon niin olet koko CB-kansan sankari.
Voin pistääkkin jakoon, kunhan saan ensin vähän siistittyä koodia :)

Olen ajatellut tehdä hieman tehokkaamman enginen taustalle DLL:ien avulla. CB:n ikkunan päälle piirrettäisiin läpinäkyvä ruutu WinApilla, johon voisi piirtää kuvat reaaliajassa ilman suurta latausaikaa. Etuna olisi myös se, että ei menettäisi CB:n komentoja käytöstä.. Parempi tapa olisi kyllä vielä saada CB:n ikkuna läpinäkyväksi ja tämän alle sijoittaa toinen ruutu, joka hoitaisi raskaan renderöinnin, koska jos CB:n ruutu on alempana, niin DLL:n kautta piirretyn kentän päälle ei pystyisi piirtämään cb:n komennoilla.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Labyrint I

Post by skinkken »

Todella hieno!

Ikävä kyllä tuo latausaika taitaa olla aika konekohtainen, käytössä vista, latausaika n. 10 min...

Mutta on kyllä silti tosi hyvä!
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Labyrint I

Post by Viltzu »

Lataus kesti sen 1min 32.4s ja tasaisesti 20fps tuntumassa.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Labyrint I

Post by temu92 »

Latas jonku alle 16s (puhelimen sekunttikello) ja fps bout 30-50 (pomppi aika lailla).
Post Reply