HellHole

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

HellHole

Post by KillBurn »

HellHole on perinteinen tappelupeli 90-luvun alun tapaan.
Juoni:
Pelissä helvetinportti aukeaa ja demonit rynnivät sieltä maanpäälle. Portin voi sulkea rikkomalla kolme porttia auki pitävää pylvästä.
Pylväät on eripaikoissa ja niitä vartioi isot demonit. Tehtävsi on tappaa isot demonit, rikkoa pylväät ja sulkea helvetinportti.
Eikä hommaa helpota isot ryppäät demoneita, ehei.

Toimintoja:
Onneksi päähenkilömme ei ole kädetön, vaan hän voi lyödä ja potkia demoneita. Lisäksi hänellä on käytössään raivo tila, jossa aiheutettu vahinko tuplaantuu, enegiat korjaantuu ja hyppy korkeus pidentyy. Jos maasta löytyy kivi, voi sen vierittää demonin pälle potkaisemalla sitä(kyllä se on hauskaa). Tehtäviä pelissä on 17 ja ne on jaettu kolmeen lukuun. Jokaisen luvun lopussa odottaa hieno loppari. Erilaisia varusteita pelissä riittää 24 kappaletta, joilla voi parantaa mm. hahmon kestävyttä, vahinkoa tai nopeutta. Pelin musiikit on vanhasta klassikkopelistä nimeltä splatterhouse 2.

Peliohjeita(kopioitu manuaalista):
Move left = Left arrow
Move right = Right arrow
jump = up arrow
Punch = A or Z
Kick = S or X
Rage(hold) = space
Shoot = D or C
Use Health Potion = Q or 1
Use Rage Potion = E or 2

-While you are in rage mode your attack damage is more powerful, jump is higher and you regain health
-Quickly kick right after jumping to do backflip kick.
-Kick stones and hit enemies with them to deal a lots of damage.
-Keep eye on for enviromental hazards like spikes and flames.
-Be aware of your type of items(remember to equip them too)
-After hitting it is good to retreat a little.
-Remember to use potions

Kuvia
Lataa HellHole koneellesi viimeistään nyt
Last edited by KillBurn on Sat Jan 08, 2011 3:17 pm, edited 4 times in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: HellHole

Post by koodaaja »

Musta ikkuna ja pam, MAV.
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: HellHole

Post by KillBurn »

Jaa. voisikohan johtua alkuvideosta? Jos sitä ei voida toistaa niin MAV. Mitäs Peli muilla sanoo? Taidan laittaa videottoman version.
EDIT:

Videollista versiota ei enää edes ole.

Last edited by KillBurn on Wed Dec 22, 2010 7:39 pm, edited 2 times in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: HellHole

Post by buke44 »

Peli oli ihan hyvä, mutta vaikeustaso oli todella korkea. En päässyt ekaa kenttää läpi, vaikka pelasin 10 minuuttia. Seuraavaan versioon vois pistää vähän helpommaksi
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: HellHole

Post by KillBurn »

Ei kymmenenminuuttia liikaa ole. En kymmeneminuutin testin perusteella helpottaisi peliä. Yritä uudestaan.

Ragetilan käytöllä pääsee pitkälle. Esimerkiksi jos näpäyttää spacea samaan aikaan kuin iskee, niin ragehahloa kuluu vähän, mutta isku on tehokas. Rage myös parantaa energioita. Kanattaa myös iskun jälkeen paeta hieman, ja hyppikää paljon. En usko, että peli on liian vaikea (Aina sama juttu).
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: HellHole

Post by Koodiapina »

KillBurn wrote:Ei kymmenenminuuttia liikaa ole. En kymmeneminuutin testin perusteella helpottaisi peliä. Yritä uudestaan.
Kannattaa miettiä peliä tehdessä jaksavatko muutkin kuin sinä yrittää samaa kenttää kymmentä minuuttia kauempaa. Olen muutenkin sitä mieltä, että vaikka peli olisi kuinkea vaikea tahansa, ensimmäisen kentän olisi hyvä olla suhteellisen helppo, jotta peliin pääsee nopeasti mukaan.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: HellHole

Post by Pate5 »

Milläs kodekilla tuo intro on pakattu? KMPlayer ei suostu toistamaan sitä, eikä Windows media playerkaan toista kuin äänet. Seitsemän megaa on muutenkin aika hillitön koko parinkymmenen sekunnin pätkälle.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: HellHole

Post by KillBurn »

Kodekki oli indeo video 5.10, eli ilmesesti huono. Mitäs hyviä niitä olisi? Entäs pelinlaita, onko kukaan pässyt minnekkään?
Sumu Games: Sam, Ur eye!
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: HellHole

Post by phons »

Loppujen lopuksi aika helppoa mättöä kun siihen saa semmosen.. öh, "touchin". Mutta kolmos tasossa olin aika kauan koska tajusin aika myöhään että ne ilmassa leijuvat olennot oli possessedeja eikä ne liilaat demonit. :D Mutta mites tää pilari tuhotaan ammukset menee läpi kivet ei tehoo, nirhannu myös demoneita jonkun verran mut ei mitään.. Ja se kivi on aika pwnage kun on rage ja potkasee sitä..
Image
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: HellHole

Post by Tuxi »

Aluksi oli vähän vaikeuksia, mutta kun oppi pari kikkaa, pelaaminen sujui helposti. Pääsin Mission 13:an asti. Pidemmälle en päässyt, koska en älynnyt miten se muuri pitää "polttaa". Helpoimpia mielestäni olivat bossit. Tuhosin ekan bossin alle viidessä sekunnissa.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: HellHole

Post by KillBurn »

Kiva että peli ei ollut liian vaikea. Pilarit tuhotaan ihan vain hakkaamalla ja potkimalla. @Tuxi olet kai huomannut, että jotkin demonit sytyttävät maan palamaan kuollessaan... Ja loppareiden säätö jai vähän vaiheeseen mutta no. Lisäksi lopussa on pieni bugi yksi teksti ei näy ja loppu mainoksissa alkuvalikko pukkaa ruudulle, Mutta nuo on vain kosmeettisia. Kertokaa toki mitä voisi kehittää, jos jaksaisi jatko osan tehdä.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Re: HellHole

Post by ezbe »

Vaikea peli oli, vaikka loppujen lopuksi läpi menikin. Osaltaan vaikeuteen vaikuttanee sekin, että napit eivät tuntuneet kovin luontevilta, usein onnistuin painamaan aina väärää nappia. Spacen huitominen kaiken muun ohessa tekee asioista vielä hankalampia. Yllättävän viihdyttävä peli silti, vaikka paljon pientä paranneltavaa olisi, nämä nyt ainakin jäivät mieleen:
-latauspalkki käynnistykseen (tai edes viesti, että voi kestää), luulin koko systeemin jo kaatuneen, kun mitään ei tuntunut tapahtuvan
-pelaajan itse asetettavissa olevat napit
-ammuksien ja lyöntien osuma-alue on grafiikkaan nähden hämäävä, kun luulee hypänneensä ammuksen yli, pelaaja osuukin siihen alastullessaan
-animaatiot kaipaisivat paljon hiontaa
-kenttä loppuu aina "yllättäen", joku loppuanimaatio tms. joka kentässä voisi olla hyvä
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: HellHole

Post by KillBurn »

Tuota juuri kaipasin, rakentavaa kommenttia. Kakkosen kehitys alkoi :D Tehtynä on jo kontrollien vaihto ja osuma-alue pinenennetty. Kakkososaan olen suunnitellut mm. kaksinpelin, uusia liikkeitä(kamppaus,Vihollisen päänpäältä ponnistus), aseita, tehtäviä, vihollisia ja hahmon kehityksen. Mitäs olette mieltä?
EDIT:

Sain tehtyä uudet liikkeet. Tuntuu että tästä voi tulla huväkin peli ;)
Taiteilin uuden alkuvalikon:Valikko. Kommentit olisi nyt erittäin tärkeitä.

Sumu Games: Sam, Ur eye!
Post Reply