Nimetön Peli - Testi

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Nimetön Peli - Testi

Post by Knoy » Sat Feb 13, 2010 3:07 pm

Projectin koodaus aloitettu kerran täysin alusta...
Syynä oli että ensimmäinen versio oli koodattu P****sti.


Uuden version Toinen versio on ladattavissa

Kuva: (Laatu on aivan mykistävän karmea.)
Image
Kontrollit ovat pelin help valikoissa.
(Casteistä vain pelatessa olevassa cast vailikossa)

Päivitetty:
Lisättynä Level 2 ja Level 4 skillit kaikille classeille.
Skillien castääminen on muuttunut ensimmäisestä versiosta.
Nyt pitää enää vain painaa numero näppäintä skillin tekemiseen.

Spellbookin selaus, Page Up ja Page Down vaihtavat sivua.
Uusi vastustaja: Oranssi - Dodger (Väistelevä vastus)[Tulee level 5 ylöspäin]{Ei väistä erikoisiskuja (Yrittää väistää sonic bladea)}
Kehittyvät vastustajat (Levelisi mukaan)
Combat Login värit ovat nyt kaikki harmaana. (Paljon selkeämpi)

Kommentteja saa antaa.
Attachments
Game5.rar
(594.69 KiB) Downloaded 61 times
Last edited by Knoy on Sun Mar 07, 2010 8:43 pm, edited 32 times in total.

User avatar
Someday coder
Active Member
Posts: 106
Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Someday coder » Sat Feb 13, 2010 3:59 pm

Todella loistava idea!! Mutta kuitenkin näyttäisi olevan kehitys vaiheessa vielä, ennen pelin alkua asettelut olivat selkeät ja hyvät mutta taistelu jotenkin ontui ja taiat + muut olivat tosi vaikeita(ehkä hyväkin homma). Voisinpas alkaa säätämään omaa versiota tälläisesta niin hieno idea IMO.

Paranteluita: hitaammat vihut ja erilaisia vihuja että ranged hyökkäyksiäkin voi käytellä.

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Knoy » Sat Feb 13, 2010 6:05 pm

Tein taioista tarkotuksella vaikeita sitä varten, että mitä enemmän pelaa sitä paremmaksi niitten tekemisessä tulee.
Tämän takia pelissä vaikuttaa enemmän oikea taito, eikä kerätyt kokemuspisteet.

Mietin itsekkin parhaillani ampuvia vastuksia.
Vastuksilta on liika helppo päästä karkuun tällä hetkellä.

Hene
Active Member
Posts: 122
Joined: Wed Apr 22, 2009 8:13 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Hene » Sat Feb 13, 2010 8:20 pm

Pakko myöntää, että yksi parhaista pelaamistani CB-peleistä pitkään aikaan! : )

Laita kehityslistalle ainakin kehittyvät viholliset; pelin kiinnostavuus kärsii suhteellisen paljon, jos peli on jatkuvasti samaa jauhamista. Vihollispalloille olisi myöskin mukava saada jonkinlaiset "ilmestymispaikat", josta ne lähtisivät liikkeelle; nykyisellään on mahdotonta edes seurata, montako palloja on.

Jatka kehitystä, sillä ainakin minä tulen jatkamaan pelaamista : )
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Knoy » Sat Feb 13, 2010 8:36 pm

Hene wrote:
Laita kehityslistalle ainakin kehittyvät viholliset; pelin kiinnostavuus kärsii suhteellisen paljon, jos peli on jatkuvasti samaa jauhamista. Vihollispalloille olisi myöskin mukava saada jonkinlaiset "ilmestymispaikat", josta ne lähtisivät liikkeelle; nykyisellään on mahdotonta edes seurata, montako palloja on.

Jatka kehitystä, sillä ainakin minä tulen jatkamaan pelaamista : )
Kiitos ideoista ja kehuista.

Pelistä tulee lopulta rpg joten teen alueita joissa on eri monsuja.
Vakituiset tai loogise ilmestymis paikat ovat tulossa.
Palloja on maksimissaa 5 samaan aikaan.
Seuraavaan versioon jo valmiina on Väistö ja Wizardille on teleportaatio.
Myös ampuvat viholliset ovat valmiina.
Edit:
Levelit ovat valmiit, levelistä saa 5 attribuutti pistettä lisää.
Maximi leveliä ei ole( Mikä on tyhmää sillä voi ottaa liikaa nopeutta -> Attack lataus menee miinukselle -> ei voi hyökätä :lol:. Kehittelen maximi leveliä atm.)
Edit2:
Huvittavaa pelissäni tuli ongelmia kun tein teleportaatiota testiä. En voinut teleportata sen jälkeen, kun olin tehnyt magic missiles loitsun.
Ongelma poistui kokonaan kun käynnistin ja testasin peliä 2 kertaa uudestaan. Nyt ei ole tätä ongelmaa tullut enää muissa testeissä ...
Edit3:
Uusi versio on nyt valmis!

User avatar
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:12 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Rufi » Sun Feb 14, 2010 1:06 pm

Hei, wau, erittäin hieno pelin alku!
Interaktiiviset taiat ovat erittäin hieno idea :P En nyt osaa antaa mitään rakentavaa palautetta, onhan peli melko aikaisessa vaiheessa, mutta huomasin pari typoa: Alussa, kun valittiin attribute pointsit, strength oli pienellä, muut isolla. Sitten Sonic Bladen kuvauksessa on voima(suomea)/2+Speed(englantia) ja tuo voimakin on pienellä ;) Joo kyllähän mie vähän pilkunviilaaja olen :D
Tahtoo lisää~
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Knoy » Sun Feb 14, 2010 1:21 pm

Pidän itsekkin taikojen ideasta... Hauska ajatella viimeisten taikojen tekoa... -> Oikea Vasen Oikea Vasen Ylös Alas Oikea A Q A Oikea A Vasen Oikea A Q A ... ha se oliki ylös voi kekka...

Haa hienoa, korjaan heti typot... Kiitos kun sanoit.

Tosiaan archerin 3 skilli bugittaa lukekaa lisää 1. viestistä jos kiinnostaa.

En osaa itse päättää laitanko level 5 skilliksi racial passiven, class passiven vai normaali cast skillin... Voisitteko antaa ehdotuksia level 5 skillistä...

User avatar
mkn
Member
Posts: 61
Joined: Wed Feb 17, 2010 4:12 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by mkn » Wed Feb 17, 2010 5:24 pm

Tosi hyvä cb peliksi :D Ei löydy muuta valitettavaa kuin vaikeat taijat:(
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Knoy » Fri Feb 19, 2010 5:45 pm

Kiitos kehusta. Taiat ovat tarkoituksella "vaikeita" (Tulee vielä vaikeampia taikoja...)

Uusi versio on nyt tullut.
Päivityksiä:
-Inventory, 2 kamaa -> hp pottu ja mp pottu
-Wizardin Magic Missiless taikaa on paranneltu -> ampuu 2 missilä enemmän
-1 uusi vastustaja
-Dodge bug korjattu
-Helppi päivitetty(Vaan ingame help)
-Muuta pientä
-Level ilmoitukset

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Wingman » Sat Feb 20, 2010 9:19 am

tuleeko enemmän muita iskuja kuin taikoja, ettei mene aika siihen sähläykseen (1+up+q+left+q+right, oho, eiku...)
muuten aivan loistava peli
- - - -

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön RPG - Testi

Post by Knoy » Sat Feb 20, 2010 10:37 am

Kiitos.
Teen erilaisia castejä spelleihin esim FF Limitbraket ja Overdrivet. Sen tyylistä... rämpytystä.
Insta castejä ei taida tulla. Passive skillitkin tulossa. Teen vielä varmaan weapon levelin josta saa weapon skillejä. Kunhan nyt jaksaisin tehdä kamojen päälle laittamisen.

Hene
Active Member
Posts: 122
Joined: Wed Apr 22, 2009 8:13 pm

Re: Nimetön Peli - Testi

Post by Hene » Tue Feb 23, 2010 9:00 pm

Pakko sanoa jälleen pari sanaa pelin uudesta versiosta.

Kun seuraavan kerran lähden yli tunnin automatkalle, otan varmasti pelisi mukaan. Se toimii loistavana ajantappopelinä, jossa saa vähän ajatellakkin. Peli on tietysti nykyisellään hieman sekava (tarkennukset alempana luettelossa), mutta siihen saa hyvinkin vierähtämään tovin.

Palaute pähkinänkuoressa
-Vihollisten monipuolisuus (liikkuvuus, iskeminen, ym.) yllätti positiivisesti.
-Peli osittain sekava;
--Pisteet eivät näy pelin aikana
--Levelien eroaminen toisistaan hieman hakusessa
-Jonkinlainen selvä manuaali (pelin sisäinen toimii hyvin) olisi hyvä saada, selostettuna eri vaiheet nopeasti
--Vihollisten eroaminen toisistaan
--Kenttien erot
--Näiden "huutomerkkien" vaikutukset
--jne.
-Pelin tallentaminen on suuri plussa kun(?) se aikanaan tulee

Jatka pelin kehittämistä, niin me jatkamme sen pelaamista. Very simple. : )
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."

User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 10:01 pm

Re: Nimetön Peli - Testi

Post by ukkeli » Wed Feb 24, 2010 5:07 pm

ihan hyvä hän se mutta miekka
oli vähän tehoton mutta graffat oli hyvät
veri efecti oli hieno jos annan pisteet niin 8/10
...

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön Peli - Testi

Post by Knoy » Wed Feb 24, 2010 9:52 pm

Okei, nyt on kovan uurastuksen jälkeen saatu uusi versio kasattua alusta asti. Peli on edelleen lähes täysin saman lainen.
Muutoksina on parempi koodi ja erilaiset valikot.
Myös hahmoluokkia on pudotettu (väliaikaisesti). Ranger on poistettu ja Archer on korvattu gunnerilla.
Warriorilla ei ole range attackiä, mutta melee attack on tehokkaampi.
Peliin ei ole lisätty toplistaa, koska peli on pahasti kesken ja hahmoluokat eivät ole balanssissa.

Hene
Active Member
Posts: 122
Joined: Wed Apr 22, 2009 8:13 pm

Re: Nimetön Peli - Testi

Post by Hene » Thu Feb 25, 2010 6:46 pm

Ai samanlainen? Uusi versio on ainakin paljon selvempi! : )

Tuo mahdollisuus fullscreeniin yllätti positiivisesti, toteutuskin oli suhteellisen hyvä (eli ei joka kerta asetuksia uudestaan), joskin peruskoneeni heittää erroria sitä käynnistettäessä. Suosittelen kuitenkin välttämään tummansininen-musta -väriyhdistelmää, näkyy helkutin huonosti yhtään energiajuomahuuruissa. Jos mahdollista, tee taustavärinkin vaihto mahdolliseksi (vaikkapa samaan fullscreen-tyyliin). Reunassa oleva "tietopalkki" pisteistä, elämistä ym. toimii paljon paremmin kuin aiemmissa versioissa nähty print text -strategia. Englanninkielisiä pelejä muille kuin syntyperäisille englanninkielisille tehtäessä on hyvä muistaa Simple English -sääntö. Vaikka itsellänikin englanti ollut ihan skidistä asti yksi vahvimmista aineista, tulee tässäkin pelissä sanastoa, jota en hallitse.

Ja vielä se legendaarinen viimeinen lause; muista kehittää myös pelaamista, ei vain grafiikoita.
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön Peli - Testi

Post by Knoy » Thu Feb 25, 2010 9:19 pm

Siitä englannin kielen vaikeudesta.
Minulle ei koskaan tullut edes mieleeni, että siellä olisi vaikeita sanoja. Minulla tulee enempi vaikeuksia suomenkielisissä sanoissa kuin englannin kielisissä.
Tässä versiossa ei ole paljoa pelattavaa(, koska tein koodin täysin alusta uusiksi), mutta kohta tulevaan versioon on jo laitettu ensimmäiset taiat, jotka nekin ovat parempia (ainakin grafiikallisesti [joskin vain vähän]).
Tumman sinistä ja mustaahan esiintyy aika harvoin pelissä (vain combat logissa [muistaakseni] jota juuri olen muutamassa musta harmaaksi) korjaan ne kohdat. (Huomasin sen itsekkin aamulla kun pelailin hieman...)

Taustavärin vaihto... Mainio idea... Lisään sen joskus.
... Voisin kyllä saman tien tehdä, että voi vaihtaa kaikki värit ...

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Nimetön Peli - Testi

Post by Misthema » Fri Feb 26, 2010 2:33 am

Hahhah! Ihan mahtava pikkupeli (ja vaikea!). Todella mahtavaa ajan vietettä, kuten aikasemmin onkin jo mainittu. Näppäimet oli mielestäni hyvät ja pelattavuuskin kohdallaan. Vähän kyllä harmitti, ettei miekan iskut aina osuneet sivuilla oleviin vihollisiin, vaikka miekka siellä heilahtikin (tai sitten näin väärin).
Enää äänet ja jonkinlainen ambient-tausta tai musiikki, niin peli saa todella jyrkän buustin tunnelmallaan pelaamiseen. =P

Keep up the good work! o/

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: Nimetön Peli - Testi

Post by Knoy » Fri Mar 05, 2010 11:39 pm

Kiitos kehuista Misthema. Miekkan osumisessa ei minulla itselläni ole ollut mitään vikaa. En aio tuoda mitään tiedostoja peliin ulkoa... Noh musiikko voi kyllä olla poikkeus. Se nyt on hieman pakollinen loppujenlopuksi.

Noniin nyt on uusi päivitys tullut peliin.
Ensimmäisessä viestissä on lataus ja tiedot siitä mitä on päivitetty.

Post Reply