Page 1 of 1

AnteroDance Valmis!

Posted: Sun Jan 31, 2010 1:37 am
by buke44
Noni nyt on peli valmis. Voit ladata:
http://rapidshare.com/files/348306400/A ... e.zip.html
tai
http://www.megaupload.com/?d=57BULGRN

Eli siis nuolinäppäimillä pelattava rytmipeli. Kaikki songit on Stepmaniasta haettuja. Valitettavasti en saanut/jaksanut tehä multiple BPM:miä toimimaan joten stepmaniasta ei voi tuoda tohon mitä tahansa songeja. Saatan tehä seuraavaan versioon.

Eli anterodance 2 kehitteillä. Pääosin samanlainen, mutta pystyy lukemaan kaikkia stepmanian sm filejä suoraan ilman muutoksia.

Re: AnteroDance

Posted: Sun Jan 31, 2010 3:22 am
by Aavesoturi
Suosittelisin lämpimästi että laittaisit pelisi lukemaan StepManian SM-formaattia ( http://www.stepmania.com/wiki/The_.SM_file_format ), johon on saatavilla valmiiksi paljon biisejä. Se ei ole kovin vaikea ja voit helposti sivuuttaa kaiken ylimääräisen infon (kuten CDTITLE, RADARVALUES tms.) ja keskittyä olennaiseen. (Näin tiimimme teki kun koodattiin Performous musiikkipeliin tanssipeli).

PS. Sangen mielenkiintoiset biisivalinnat sulla :P

Re: AnteroDance

Posted: Sun Jan 31, 2010 1:12 pm
by TheDuck
Megaupload = SUX, uppisitko jonnekkin muualle, jossa ei tarvitsisi oottaa minuuttia että voi lataa....

Re: AnteroDance

Posted: Sun Jan 31, 2010 6:40 pm
by buke44
Ok, aloin tekemään SM lukijaa. Tohon peliin. Mutta miten suosittelette että tallennan nuottirivit, sillä typeinä yhdessä tyyppijutussa pitäisi olla yli 1000 jäsentä, ja sellainen tietääkseni hidastaa aika paljon. Ja laulu oli luokkalaiseni tekemä pikkubiisi jos oli aika outo.

Re: AnteroDance

Posted: Sun Jan 31, 2010 11:05 pm
by Aavesoturi
Älä koskaan käy koko kokoelmaa läpi. Pidät sen aikajärjestyksessä ja kun pitää piirrella nuotteja, alotat aina ekasta vielä ruudulla olevasta (johon on siis viittaus tallessa - en muista onko tyypeillä mahdollista / kovin helppo toteuttaa mutta aina voi käyttää taulukoita) ja lopetat läpikäymisen heti kun tulee ensimmäinen nuotti vastaan joka ei enää ole ruudulla. Sitten muistat vielä päivittää sitä ekan ruudulla ovelan viittausta sitä mukaa kun nuotteihin osutaan / ne poistuvat. Näin ei koskaan tarvi käydä läpi kuin max muutama kymmenen nuottia per frame, joten nuottikokoelman koko voi olla niin iso kuin muisti sallii.

Re: AnteroDance

Posted: Mon Feb 01, 2010 4:52 pm
by buke44
Vielä tosta SM-formaatista:
Miten tosta bmp:stä lasketaan aika jolloin nuotti sattuu ruudulle? Ja mitkä noista kohdista on olennaisia kun niitä on nii mahottomasti.

Re: AnteroDance

Posted: Mon Feb 01, 2010 7:24 pm
by Aavesoturi
Olennaisimpia ovat OFFSET (jotta saa alun kohdalleen) ja BPMS (Beats Per Minute, eli siis tempo). Lisäksi täydelliseen ajoitukseen kaikissa biiseissä pitäisi vielä ottaa STOPS mukaan, mutta niitä ei ole läheskään joka kappaleessa, joten sen voi aluksi sivuuttaa.

BPM siis kertoo kuinka monta iskua (beat) tulee minuuttiin - yhden iskun keston sekunneissa saat siis kaavalla 1.0 / (BPM / 60.0). Käsittääkseni SM formaatissa isku tarkoittaa neljäsosanuottia (quarter note) eli jos tahdissa (measure, pilkku-rivien välissä olevat nuottirivit) on tasan neljä nuottiriviä (kuten formaatti sivun esimerkin ekassa tahdissa), jokainen nuottirivi osuu iskulle, eli saat sekunti ajat ynnäämällä tarpeeksi yhden iskun kestoja. (Aivan 100% en ole, koska en itse parseria ole henk. koht. kovin paljon koodannut)

Muista myös parsia vain yksi vaikeusaste / pelimuoto kerrallaan (tiedosto voi sisältää useita).

Re: AnteroDance

Posted: Fri Feb 05, 2010 8:18 am
by buke44
Noni, nyt on toi SM formaattilukija samassa vaiheessa kuin toi beta oli.

Re: AnteroDance Valmis!

Posted: Thu Feb 18, 2010 8:24 am
by buke44
Eka viesti päivitetty.

Re: AnteroDance Valmis!

Posted: Fri Feb 19, 2010 9:00 pm
by Knoy
Grafiikat ovat karmeat muuten peli on hyvä.
Pelissä ilmenee ongelmia biisejä valitessa. Kun valitset vaikeusasteen peli voi bugahtaa täysin.