AnteroDance Valmis!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

AnteroDance Valmis!

Post by buke44 » Sun Jan 31, 2010 1:37 am

Noni nyt on peli valmis. Voit ladata:
http://rapidshare.com/files/348306400/A ... e.zip.html
tai
http://www.megaupload.com/?d=57BULGRN

Eli siis nuolinäppäimillä pelattava rytmipeli. Kaikki songit on Stepmaniasta haettuja. Valitettavasti en saanut/jaksanut tehä multiple BPM:miä toimimaan joten stepmaniasta ei voi tuoda tohon mitä tahansa songeja. Saatan tehä seuraavaan versioon.

Eli anterodance 2 kehitteillä. Pääosin samanlainen, mutta pystyy lukemaan kaikkia stepmanian sm filejä suoraan ilman muutoksia.
Last edited by buke44 on Fri Feb 26, 2010 3:31 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: AnteroDance

Post by Aavesoturi » Sun Jan 31, 2010 3:22 am

Suosittelisin lämpimästi että laittaisit pelisi lukemaan StepManian SM-formaattia ( http://www.stepmania.com/wiki/The_.SM_file_format ), johon on saatavilla valmiiksi paljon biisejä. Se ei ole kovin vaikea ja voit helposti sivuuttaa kaiken ylimääräisen infon (kuten CDTITLE, RADARVALUES tms.) ja keskittyä olennaiseen. (Näin tiimimme teki kun koodattiin Performous musiikkipeliin tanssipeli).

PS. Sangen mielenkiintoiset biisivalinnat sulla :P

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: AnteroDance

Post by TheDuck » Sun Jan 31, 2010 1:12 pm

Megaupload = SUX, uppisitko jonnekkin muualle, jossa ei tarvitsisi oottaa minuuttia että voi lataa....
^^

User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: AnteroDance

Post by buke44 » Sun Jan 31, 2010 6:40 pm

Ok, aloin tekemään SM lukijaa. Tohon peliin. Mutta miten suosittelette että tallennan nuottirivit, sillä typeinä yhdessä tyyppijutussa pitäisi olla yli 1000 jäsentä, ja sellainen tietääkseni hidastaa aika paljon. Ja laulu oli luokkalaiseni tekemä pikkubiisi jos oli aika outo.

User avatar
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: AnteroDance

Post by Aavesoturi » Sun Jan 31, 2010 11:05 pm

Älä koskaan käy koko kokoelmaa läpi. Pidät sen aikajärjestyksessä ja kun pitää piirrella nuotteja, alotat aina ekasta vielä ruudulla olevasta (johon on siis viittaus tallessa - en muista onko tyypeillä mahdollista / kovin helppo toteuttaa mutta aina voi käyttää taulukoita) ja lopetat läpikäymisen heti kun tulee ensimmäinen nuotti vastaan joka ei enää ole ruudulla. Sitten muistat vielä päivittää sitä ekan ruudulla ovelan viittausta sitä mukaa kun nuotteihin osutaan / ne poistuvat. Näin ei koskaan tarvi käydä läpi kuin max muutama kymmenen nuottia per frame, joten nuottikokoelman koko voi olla niin iso kuin muisti sallii.

User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: AnteroDance

Post by buke44 » Mon Feb 01, 2010 4:52 pm

Vielä tosta SM-formaatista:
Miten tosta bmp:stä lasketaan aika jolloin nuotti sattuu ruudulle? Ja mitkä noista kohdista on olennaisia kun niitä on nii mahottomasti.

User avatar
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: AnteroDance

Post by Aavesoturi » Mon Feb 01, 2010 7:24 pm

Olennaisimpia ovat OFFSET (jotta saa alun kohdalleen) ja BPMS (Beats Per Minute, eli siis tempo). Lisäksi täydelliseen ajoitukseen kaikissa biiseissä pitäisi vielä ottaa STOPS mukaan, mutta niitä ei ole läheskään joka kappaleessa, joten sen voi aluksi sivuuttaa.

BPM siis kertoo kuinka monta iskua (beat) tulee minuuttiin - yhden iskun keston sekunneissa saat siis kaavalla 1.0 / (BPM / 60.0). Käsittääkseni SM formaatissa isku tarkoittaa neljäsosanuottia (quarter note) eli jos tahdissa (measure, pilkku-rivien välissä olevat nuottirivit) on tasan neljä nuottiriviä (kuten formaatti sivun esimerkin ekassa tahdissa), jokainen nuottirivi osuu iskulle, eli saat sekunti ajat ynnäämällä tarpeeksi yhden iskun kestoja. (Aivan 100% en ole, koska en itse parseria ole henk. koht. kovin paljon koodannut)

Muista myös parsia vain yksi vaikeusaste / pelimuoto kerrallaan (tiedosto voi sisältää useita).

User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: AnteroDance

Post by buke44 » Fri Feb 05, 2010 8:18 am

Noni, nyt on toi SM formaattilukija samassa vaiheessa kuin toi beta oli.

User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: AnteroDance Valmis!

Post by buke44 » Thu Feb 18, 2010 8:24 am

Eka viesti päivitetty.

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: AnteroDance Valmis!

Post by Knoy » Fri Feb 19, 2010 9:00 pm

Grafiikat ovat karmeat muuten peli on hyvä.
Pelissä ilmenee ongelmia biisejä valitessa. Kun valitset vaikeusasteen peli voi bugahtaa täysin.

Post Reply