Tuli pitkästä aikaa koodatuksi ja sain jopa jotain aikaiseksi. Space War perustuu vuonna 1961 tehtyyn peliin Spacewar! (jota en tosin itse ole ikinä pelannut).
Peli on ulkoasultaan karun yksinkertainen. Ideana on 2-4:n pelaajan mittelö avaruudessa. Kuten esikuvansa, Space Warin perusideana on keskellä möllöttävä suuri gravitaatiolähde (koska taiteellinen vapaus on suotu minulle, sanon että se on neutronitähti). Tähden gravitaatio vaikuttaa kaikkeen niin aluksista ammuksiin, joka tuo oman lisämausteensa (ainoan mausteen) peliin.
Tällä hetkellä pelissä on aika yksinkertainen tekoäly, sekä mahdollisuus korkeintaan neljän ihmis/tietokonepelaajan väliseen taistoon. Itse pelimekaniikka on lähes täysin säädeltävissä config.dat-tiedostosta. Äänet tein rikkinäisellä mikillä parissa minuutissa.
Lataa tästä
Space War
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Space War
Minäkin olen tehnyt pariin otteeseen SpaceWar!-kloonia, mutta projektit jäätyivät kyllästymiseen.
Peliä en testannut, koska...
Peliä en testannut, koska...
This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy.
Re: Space War
Joo, tuo tripod-tunnukseni on joku antiikinaikainen, jota käytän paremman puutteessa. Saan ainakin itse ladattua tiedoston, kun kopioin linkin osoiteriville.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Space War
KYllä minä pystyin lataamaan. Arvostelen piakkoin.
EDIT: Ihan mukava pikkupeli. Näppäimet olivat kyllä vähän oudohkot, mutta niihin tottui.
EDIT: Ihan mukava pikkupeli. Näppäimet olivat kyllä vähän oudohkot, mutta niihin tottui.
I see the rainbow rising
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Space War
Dodi.
Plussat
- Kohtalaiset asetus-mahdollisuudet.
- Alusten ja panosten painovoima oli realistisen näköinen.
- Alusten hajoamisefekti.
Miinukset
- Match over-tilassa alukset lensivät välillä tähden läpi.
- Olisin toivonut mahdollisuutta teleporttaukseen ja KSpaceDuelmaisiin miinoihin.
- Voisi olla myös mahdollisuus sille, että aluksen lentäessä pelialueen ulkopuolelle se ilmestyisi kentän toisesta reunasta.
- Vihollinen oli turhan innokas tuhoamaan itseään.
Plussat
- Kohtalaiset asetus-mahdollisuudet.
- Alusten ja panosten painovoima oli realistisen näköinen.
- Alusten hajoamisefekti.
Miinukset
- Match over-tilassa alukset lensivät välillä tähden läpi.
- Olisin toivonut mahdollisuutta teleporttaukseen ja KSpaceDuelmaisiin miinoihin.
- Voisi olla myös mahdollisuus sille, että aluksen lentäessä pelialueen ulkopuolelle se ilmestyisi kentän toisesta reunasta.
- Vihollinen oli turhan innokas tuhoamaan itseään.
Re: Space War
Näppäimet ovat mitä ovat, koska tuo on minusta ainoa järkevä tapa jos peliä haluaa pelata kolmen muun kaverin kanssa samalla näppäimistöllä (ehkä aika harvinainen tilannekaneli2000 wrote:Ihan mukava pikkupeli. Näppäimet olivat kyllä vähän oudohkot, mutta niihin tottui.

- Match-over-tilassa ei voi kuolla: se on vain tilastojen katsomista varten, sekä hengähdystauko seuraavaan matsiin.Grandi wrote:Dodi.
Plussat
...
Miinukset
...
- Teleportti ainakin toisi peliä lähemmäs esikuvaansa. Miinojen toteutuksesta en oikein tiedä: tähti imaisee ne sisäänsä kuitenkin melkein heti.
- Kokemuksen perusteella jätin tuon "reunattoman" pelialueen pois. Omasta mielestäni se vie osan pelin taktisesta puolesta. Mutta ehkä voin lisätä peliin valinnan mahdollisuuden kummallekin. Tällä hetkellä pelissä ei ole nopeusrajoitusta, josta syystä reunaton pelialue ei mielestäni toimisi.
- Pelin tekoälyssä tosiaan on parantamisen varaa. Botit eivät osaa etsiä vihollisia ja lentävät muutenkin välillä tähteä päin. Se johtunee siitä, että koodasin tekoälyn painovoimalla 0.01, ja vaihdoin sen sitten 0.02:een, jonka takia tähden pakonopeus on selvästi suurempi. Pelin modattavuus tuokin lisähankaluuksia tekoälylle.