Parallax scroller
Re: Parallax scroller
Hienoa työtä! Toivottavasti teet kenttiä jonkinmoisella editorilla, että siitä ei synny liikaa vaivaa. Efektit ovat todella hienoja , jatka vaan projektia.
Re: Parallax scroller
Oli kyllä mahtava pelikokemus. Musiikkia taustalle vaan ja vähän matalammalle vaikeustaso, kun vihollisia tuli joissain vaiheissa miljioonittain ja panoksiakin ihan hemmetisti.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Parallax scroller
Ei ollenkaan huono, oikein hyvä itseasiassa. Latauskuva erityisesti oli mainio.
Itselläni hieman hidasteli räjähdyksissä, mutta se johtuu siitä, että pelasin Winen läpi. Olipahan vähän helpompaa
Itselläni hieman hidasteli räjähdyksissä, mutta se johtuu siitä, että pelasin Winen läpi. Olipahan vähän helpompaa
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Parallax scroller
Näyttää kieltämättä tyylikkäältä.
Ja mikähän mahtoi olla käyttöjärjestelmä ja winen versio? Entä miten winesi on konffattu? Itse en saa oikein mitään cb-ohjelmia pyörimään kunnolla. Ruutu ei tahdo päivittyä.Aavesoturi wrote:Ei ollenkaan huono, oikein hyvä itseasiassa. Latauskuva erityisesti oli mainio.
Itselläni hieman hidasteli räjähdyksissä, mutta se johtuu siitä, että pelasin Winen läpi. Olipahan vähän helpompaa
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Re: Parallax scroller
Jaa, pääsin tuon kyllä läpi ottamatta yhtään vahinkoa, minusta luoteja ja vihollisia oli ihan säädyllinen määrä, mutta ruutu oli ehkä liian pieni.MaGetzUb wrote:Oli kyllä mahtava pelikokemus. Musiikkia taustalle vaan ja vähän matalammalle vaikeustaso, kun vihollisia tuli joissain vaiheissa miljioonittain ja panoksiakin ihan hemmetisti.
Tässä niitä luoteja on aika paljon, vaikkakin aluksen hitboxi on pieni.
Re: Parallax scroller
Grafiikka oli hienoa. Peli pyöri täydellisesti. Vaikeustaso on kyllä sen verran korkea, että jos tuo olis eka kenttä, en varmaan pääsis toista kenttää pitemmälle . Jos kouluarvosana(onko yhdyssana?) annetaan niin mun mielestä 9+. Good work!
Re: Parallax scroller
Hyvältä näyttää, fps pysyi aika tiukasti 60:ssä, vaikka tavaraa ruudulla oli astetta enempikin. Lisää kenttiä vain ja erilaisia aseita, kyllä tuosta vielä hieno roiskinta tulee.
Re: Parallax scroller
Ohhoh, uteliaisuuttani latasin tämän uudellen koneelleni tesetatakseni sen suorituskykyä, jä fps pysyi aika kiltisti siinä kuudenkympin paikkella. Kun kuolin kerran, fps hyppäsi junnaamaan 180:neen loppupelin ajaksi. Aika hyvin pyörii uudella prossulla nämä pelit.
Re: Parallax scroller
Pienehkö päivitys. Nyt ensimmäinen taso on kokonaan bossia myöten valmis. Lisäsin myös vihreän palkin. Kun se on täynnä, voi tehdä jonkin powerupin, kuten asebuustin tai slowmotionin. Vaikeustasoa on myös helponnettu aavistuksen.
Kuvat:
Ja lataus tästä.
Kontrollit:
-Nuolista liikkuu
-Vasen control ampuu
-1 tekee slowmotionin ja 2 asebuustin, kun vihreä palkki on täynnä
Saa kommentoida!
Kuvat:
Ja lataus tästä.
Kontrollit:
-Nuolista liikkuu
-Vasen control ampuu
-1 tekee slowmotionin ja 2 asebuustin, kun vihreä palkki on täynnä
Saa kommentoida!
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Parallax scroller
Vaikuttaavaa. Hienot grafiikat ja paljon erilaisia efektejä, vielä kun lisäät kenttiä, jykevät musiikit ja poistat sen oudon kuuloisen naurun niin tulee tosi hyvä peli. Jäin kaipaamaan hiiriohjausta ja lisäaseita, mutta vielä ehtii lisätä Peli oli aika helppo, mutta sehän oli vasta ensimmäinen kenttä. Koeta jaksaa tehdä peli valmiiksi.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Parallax scroller
Peli on minusta vaikea. (Kuolin jotain 16 kertaa) Vaan on kyllä ihan saamarin nätin näköinen! Asebuusti saisi olla ehkä tehokkaampi, tuskin kerkesin osua mihinkään ennenkuin se jo kului pois.. Ohjaus on tosiaan hieman "alkeellinen" alus liikkuu töksähtäen. Sanoisin, että tee pelin alkuun yksi level ½ tuosta vaikeus asteesta, niin peliin pääsee sisään paremmin. Ko. level voi olla myös lyhyt, niin ei tylsisty. Saat haukut jos et tee tätä peliä valmiiksi, se on hieno.
EDIT:
typotypotypotypotypotypotypo...
Last edited by JATothrim on Fri Jan 22, 2010 6:57 pm, edited 1 time in total.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: Parallax scroller
Olet vahingossa yhden verbin pois.JATothrim wrote:Saat haukut jos ette tätä peliä valmiiksi
Niin, itse pelistä: se on ihan liian vaikea, mutta se on erittäin hieno. Viimeinen bossi tylsistytti aika paljon, kun ei se millään meinannut kuolla (ammuin sitä varmaan 5 minuuttia).
Re: Parallax scroller
Tai sitten tuo on typo: "ette" -> "et te" -> "et tee"Chaosworm wrote:Olet vahingossa yhden verbin pois.JATothrim wrote:Saat haukut jos ette tätä peliä valmiiksi
Mutta loistavat grafiikat sekä efektit. En nyt tiedä vaikeusasteesta, ehkä tuo ensimmäinen kenttä voisi olla hieman helpompi.
Kaiken kaikkiaan loistava.
Re: Parallax scroller
Vaikeustaso on ihan kohdillaan, jos on vähänkään enemmän pelaillut skrollaavia shoottereita. Kokeilin kahdesti, ensimmäisellä kerralla loppupomoon päästessäni omaan alukseen oli osunut kerran, toisella kertaa ei kertaakaan. Itse loppupomotaistelusta en sitten päässytkään nauttimaan, molemmilla kerroilla sama tulos:
Edit: Vähän lisää testailemalla selvisi, että peli kaatuu jos loppupomoa ampuu. Jos vain pyörii ruudulla ammuksia väistellen, ei kaatumista tapahdu.
Edit: Vähän lisää testailemalla selvisi, että peli kaatuu jos loppupomoa ampuu. Jos vain pyörii ruudulla ammuksia väistellen, ei kaatumista tapahdu.
Re: Parallax scroller
Hiiriohjauksessa on mielestäni se ongelma, että silloin voi liikkua aivan liian nopeaksi. En oikein muutenkaan tykkää hiiriohjauksesta missään pelissä. Katsotaan nyt. Musiikkia on tietysti tulossaKillBurn wrote:Vaikuttaavaa. Hienot grafiikat ja paljon erilaisia efektejä, vielä kun lisäät kenttiä, jykevät musiikit ja poistat sen oudon kuuloisen naurun niin tulee tosi hyvä peli. Jäin kaipaamaan hiiriohjausta ja lisäaseita, mutta vielä ehtii lisätä Peli oli aika helppo, mutta sehän oli vasta ensimmäinen kenttä. Koeta jaksaa tehdä peli valmiiksi.
No vaikeustaso on mielestäni melko helppo. Harjoittelua vaan kehiin No ei nyt sentään, peliin on tulossa eri vaikeusasteet. Ja alkeellisesta ohjauksesta. Tuollainen 'töksähtelevä' liikkuminen toimii paremmin, kun pitää pujotella ammusten väleistä, pehmeys haittaa pikkutarkkoja liikkeitä.JATothrim wrote:Peli on minusta vaikea. (Kuolin jotain 16 kertaa) Vaan on kyllä ihan saamarin nätin näköinen! Asebuusti saisi olla ehkä tehokkaampi, tuskin kerkesin osua mihinkään ennenkuin se jo kului pois.. Ohjaus on tosiaan hieman "alkeellinen" alus liikkuu töksähtäen. Sanoisin, että tee pelin alkuun yksi level ½ tuosta vaikeus asteesta, niin peliin pääsee sisään paremmin. Ko. level voi olla myös lyhyt, niin ei tylsisty. Saat haukut jos et tee tätä peliä valmiiksi, se on hieno.EDIT:typotypotypotypotypotypotypo...
Kai olit ottanut sen paremman aseen? Ei sen bossin tappamisessa nyt ihan niin kauaa pitäisi mennä.Chaosworm wrote:Olet vahingossa yhden verbin pois.JATothrim wrote:Saat haukut jos ette tätä peliä valmiiksi
Niin, itse pelistä: se on ihan liian vaikea, mutta se on erittäin hieno. Viimeinen bossi tylsistytti aika paljon, kun ei se millään meinannut kuolla (ammuin sitä varmaan 5 minuuttia).
Tuohon MAViin on vähän hankala vaikuttaa, kun sitä ei itsellä, eikä tietääkseni kovin monilla muillakaan tule. En tiedä mikä on vikana. Toivottavasti ongelma korjaantuu 'itsestään', näinkin on joskus tapahtunut.ezbe wrote:Vaikeustaso on ihan kohdillaan, jos on vähänkään enemmän pelaillut skrollaavia shoottereita. Kokeilin kahdesti, ensimmäisellä kerralla loppupomoon päästessäni omaan alukseen oli osunut kerran, toisella kertaa ei kertaakaan. Itse loppupomotaistelusta en sitten päässytkään nauttimaan, molemmilla kerroilla sama tulos:
Edit: Vähän lisää testailemalla selvisi, että peli kaatuu jos loppupomoa ampuu. Jos vain pyörii ruudulla ammuksia väistellen, ei kaatumista tapahdu.
Kiitos kaikille positiivisesta palautteesta! Lisää kommentteja saa tietysti antaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Parallax scroller
Hyvältä vaikutti, mutta oli mahdoton pelata, koska tuli MAV melkein joka kerta, kun tuhosin vihollisen. Edellinen versio pelistä toimi moitteettomasti.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Parallax scroller
Nyt sitten loput 20 kenttää valmiiksi ja olen tyytyväinen :]
No vitsi vitsinä, jatka samaa rataa Kaikki toimi kuten pitikin ja fps pysyi siinä 50 paikkeilla. Tämän vaikeus sopisi normaliksi, mutta nightmare täytyy löytyä lopullisesta versiosta
No vitsi vitsinä, jatka samaa rataa Kaikki toimi kuten pitikin ja fps pysyi siinä 50 paikkeilla. Tämän vaikeus sopisi normaliksi, mutta nightmare täytyy löytyä lopullisesta versiosta
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Parallax scroller
Hyvin toimi, en vaan osannu pelaa ja kuolin vähä väliä.. Fps oli siinä 60-120 välillä kokoajan.
^^
Re: Parallax scroller
Taitaa vika olla näytön ja selkänojan välissä jos oikeasti pitää tätä vaikeana. Pääsin demon läpi yhtään elämää menettämättä, mitä nyt otin vähän lämää, mutta kuitenkin.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.