Parallax scroller

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 6:48 pm

Re: Parallax scroller

Post by Substance » Wed Dec 09, 2009 4:05 pm

Hienoa työtä! Toivottavasti teet kenttiä jonkinmoisella editorilla, että siitä ei synny liikaa vaivaa. Efektit ovat todella hienoja :), jatka vaan projektia.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus

Jurri3
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:57 pm

Re: Parallax scroller

Post by Jurri3 » Wed Dec 09, 2009 4:40 pm

Ihan helkutin hyvät grafiikat!
Tekeillä uusi peli!

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Parallax scroller

Post by MaGetzUb » Wed Dec 09, 2009 4:50 pm

Oli kyllä mahtava pelikokemus. :) Musiikkia taustalle vaan ja vähän matalammalle vaikeustaso, kun vihollisia tuli joissain vaiheissa miljioonittain ja panoksiakin ihan hemmetisti.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Parallax scroller

Post by Aavesoturi » Wed Dec 09, 2009 5:13 pm

Ei ollenkaan huono, oikein hyvä itseasiassa. :) Latauskuva erityisesti oli mainio.
Itselläni hieman hidasteli räjähdyksissä, mutta se johtuu siitä, että pelasin Winen läpi. Olipahan vähän helpompaa :P

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Parallax scroller

Post by SPuntte » Wed Dec 09, 2009 5:28 pm

Näyttää kieltämättä tyylikkäältä.
Aavesoturi wrote:Ei ollenkaan huono, oikein hyvä itseasiassa. :) Latauskuva erityisesti oli mainio.
Itselläni hieman hidasteli räjähdyksissä, mutta se johtuu siitä, että pelasin Winen läpi. Olipahan vähän helpompaa :P
Ja mikähän mahtoi olla käyttöjärjestelmä ja winen versio? Entä miten winesi on konffattu? Itse en saa oikein mitään cb-ohjelmia pyörimään kunnolla. Ruutu ei tahdo päivittyä.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 6:48 pm

Re: Parallax scroller

Post by Substance » Wed Dec 09, 2009 6:39 pm

MaGetzUb wrote:Oli kyllä mahtava pelikokemus. :) Musiikkia taustalle vaan ja vähän matalammalle vaikeustaso, kun vihollisia tuli joissain vaiheissa miljioonittain ja panoksiakin ihan hemmetisti.
Jaa, pääsin tuon kyllä läpi ottamatta yhtään vahinkoa, minusta luoteja ja vihollisia oli ihan säädyllinen määrä, mutta ruutu oli ehkä liian pieni.
Tässä niitä luoteja on aika paljon, vaikkakin aluksen hitboxi on pieni.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Parallax scroller

Post by Ilkka » Thu Dec 10, 2009 6:56 pm

Grafiikka oli hienoa. Peli pyöri täydellisesti. Vaikeustaso on kyllä sen verran korkea, että jos tuo olis eka kenttä, en varmaan pääsis toista kenttää pitemmälle . Jos kouluarvosana(onko yhdyssana?) annetaan niin mun mielestä 9+. Good work!
Image

User avatar
ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Re: Parallax scroller

Post by ezbe » Thu Dec 10, 2009 8:25 pm

Hyvältä näyttää, fps pysyi aika tiukasti 60:ssä, vaikka tavaraa ruudulla oli astetta enempikin. Lisää kenttiä vain ja erilaisia aseita, kyllä tuosta vielä hieno roiskinta tulee.

Taatero_quest

Re: Parallax scroller

Post by Taatero_quest » Sat Dec 26, 2009 11:10 pm

Ohhoh, uteliaisuuttani latasin tämän uudellen koneelleni tesetatakseni sen suorituskykyä, jä fps pysyi aika kiltisti siinä kuudenkympin paikkella. Kun kuolin kerran, fps hyppäsi junnaamaan 180:neen loppupelin ajaksi. Aika hyvin pyörii uudella prossulla nämä pelit.

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Parallax scroller

Post by Pate5 » Wed Jan 20, 2010 6:11 pm

Pienehkö päivitys. Nyt ensimmäinen taso on kokonaan bossia myöten valmis. Lisäsin myös vihreän palkin. Kun se on täynnä, voi tehdä jonkin powerupin, kuten asebuustin tai slowmotionin. Vaikeustasoa on myös helponnettu aavistuksen.

Kuvat:

Image

Image

Ja lataus tästä.

Kontrollit:
-Nuolista liikkuu
-Vasen control ampuu
-1 tekee slowmotionin ja 2 asebuustin, kun vihreä palkki on täynnä

Saa kommentoida!
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Parallax scroller

Post by KillBurn » Wed Jan 20, 2010 6:51 pm

Vaikuttaavaa. Hienot grafiikat ja paljon erilaisia efektejä, vielä kun lisäät kenttiä, jykevät musiikit ja poistat sen oudon kuuloisen naurun niin tulee tosi hyvä peli. Jäin kaipaamaan hiiriohjausta ja lisäaseita, mutta vielä ehtii lisätä :) Peli oli aika helppo, mutta sehän oli vasta ensimmäinen kenttä. Koeta jaksaa tehdä peli valmiiksi.
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Parallax scroller

Post by JATothrim » Thu Jan 21, 2010 2:58 pm

Peli on minusta vaikea. (Kuolin jotain 16 kertaa) Vaan on kyllä ihan saamarin nätin näköinen! Asebuusti saisi olla ehkä tehokkaampi, tuskin kerkesin osua mihinkään ennenkuin se jo kului pois.. Ohjaus on tosiaan hieman "alkeellinen" alus liikkuu töksähtäen. Sanoisin, että tee pelin alkuun yksi level ½ tuosta vaikeus asteesta, niin peliin pääsee sisään paremmin. Ko. level voi olla myös lyhyt, niin ei tylsisty. Saat haukut jos et tee tätä peliä valmiiksi, se on hieno.
EDIT:

typotypotypotypotypotypotypo... :oops:

Last edited by JATothrim on Fri Jan 22, 2010 7:57 pm, edited 1 time in total.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Parallax scroller

Post by Awaclus » Thu Jan 21, 2010 3:53 pm

JATothrim wrote:Saat haukut jos ette tätä peliä valmiiksi
Olet vahingossa yhden verbin pois.

Niin, itse pelistä: se on ihan liian vaikea, mutta se on erittäin hieno. Viimeinen bossi tylsistytti aika paljon, kun ei se millään meinannut kuolla (ammuin sitä varmaan 5 minuuttia).

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Parallax scroller

Post by Viltzu » Thu Jan 21, 2010 7:07 pm

Chaosworm wrote:
JATothrim wrote:Saat haukut jos ette tätä peliä valmiiksi
Olet vahingossa yhden verbin pois.
Tai sitten tuo on typo: "ette" -> "et te" -> "et tee"
Mutta loistavat grafiikat sekä efektit. En nyt tiedä vaikeusasteesta, ehkä tuo ensimmäinen kenttä voisi olla hieman helpompi.
Kaiken kaikkiaan loistava.

User avatar
ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Re: Parallax scroller

Post by ezbe » Thu Jan 21, 2010 7:23 pm

Vaikeustaso on ihan kohdillaan, jos on vähänkään enemmän pelaillut skrollaavia shoottereita. Kokeilin kahdesti, ensimmäisellä kerralla loppupomoon päästessäni omaan alukseen oli osunut kerran, toisella kertaa ei kertaakaan. Itse loppupomotaistelusta en sitten päässytkään nauttimaan, molemmilla kerroilla sama tulos:
ParallaxMAV.PNG
ParallaxMAV.PNG (73.88 KiB) Viewed 4959 times

Edit: Vähän lisää testailemalla selvisi, että peli kaatuu jos loppupomoa ampuu. Jos vain pyörii ruudulla ammuksia väistellen, ei kaatumista tapahdu.

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Parallax scroller

Post by Pate5 » Fri Jan 22, 2010 9:03 pm

KillBurn wrote:Vaikuttaavaa. Hienot grafiikat ja paljon erilaisia efektejä, vielä kun lisäät kenttiä, jykevät musiikit ja poistat sen oudon kuuloisen naurun niin tulee tosi hyvä peli. Jäin kaipaamaan hiiriohjausta ja lisäaseita, mutta vielä ehtii lisätä :) Peli oli aika helppo, mutta sehän oli vasta ensimmäinen kenttä. Koeta jaksaa tehdä peli valmiiksi.
Hiiriohjauksessa on mielestäni se ongelma, että silloin voi liikkua aivan liian nopeaksi. En oikein muutenkaan tykkää hiiriohjauksesta missään pelissä. Katsotaan nyt. Musiikkia on tietysti tulossa ;)
JATothrim wrote:Peli on minusta vaikea. (Kuolin jotain 16 kertaa) Vaan on kyllä ihan saamarin nätin näköinen! Asebuusti saisi olla ehkä tehokkaampi, tuskin kerkesin osua mihinkään ennenkuin se jo kului pois.. Ohjaus on tosiaan hieman "alkeellinen" alus liikkuu töksähtäen. Sanoisin, että tee pelin alkuun yksi level ½ tuosta vaikeus asteesta, niin peliin pääsee sisään paremmin. Ko. level voi olla myös lyhyt, niin ei tylsisty. Saat haukut jos et tee tätä peliä valmiiksi, se on hieno.
EDIT:

typotypotypotypotypotypotypo... :oops:

No vaikeustaso on mielestäni melko helppo. Harjoittelua vaan kehiin :) No ei nyt sentään, peliin on tulossa eri vaikeusasteet. Ja alkeellisesta ohjauksesta. Tuollainen 'töksähtelevä' liikkuminen toimii paremmin, kun pitää pujotella ammusten väleistä, pehmeys haittaa pikkutarkkoja liikkeitä.
Chaosworm wrote:
JATothrim wrote:Saat haukut jos ette tätä peliä valmiiksi
Olet vahingossa yhden verbin pois.

Niin, itse pelistä: se on ihan liian vaikea, mutta se on erittäin hieno. Viimeinen bossi tylsistytti aika paljon, kun ei se millään meinannut kuolla (ammuin sitä varmaan 5 minuuttia).
Kai olit ottanut sen paremman aseen? Ei sen bossin tappamisessa nyt ihan niin kauaa pitäisi mennä.
ezbe wrote:Vaikeustaso on ihan kohdillaan, jos on vähänkään enemmän pelaillut skrollaavia shoottereita. Kokeilin kahdesti, ensimmäisellä kerralla loppupomoon päästessäni omaan alukseen oli osunut kerran, toisella kertaa ei kertaakaan. Itse loppupomotaistelusta en sitten päässytkään nauttimaan, molemmilla kerroilla sama tulos:

Edit: Vähän lisää testailemalla selvisi, että peli kaatuu jos loppupomoa ampuu. Jos vain pyörii ruudulla ammuksia väistellen, ei kaatumista tapahdu.
Tuohon MAViin on vähän hankala vaikuttaa, kun sitä ei itsellä, eikä tietääkseni kovin monilla muillakaan tule. En tiedä mikä on vikana. Toivottavasti ongelma korjaantuu 'itsestään', näinkin on joskus tapahtunut.


Kiitos kaikille positiivisesta palautteesta! Lisää kommentteja saa tietysti antaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
Tuxi
Active Member
Posts: 189
Joined: Wed Jan 21, 2009 11:25 pm
Contact:

Re: Parallax scroller

Post by Tuxi » Sat Jan 23, 2010 10:25 am

Hyvältä vaikutti, mutta oli mahdoton pelata, koska tuli MAV melkein joka kerta, kun tuhosin vihollisen. Edellinen versio pelistä toimi moitteettomasti.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)

User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 6:48 pm

Re: Parallax scroller

Post by Substance » Sat Jan 23, 2010 11:53 am

Nyt sitten loput 20 kenttää valmiiksi ja olen tyytyväinen :]
No vitsi vitsinä, jatka samaa rataa :) Kaikki toimi kuten pitikin ja fps pysyi siinä 50 paikkeilla. Tämän vaikeus sopisi normaliksi, mutta nightmare täytyy löytyä lopullisesta versiosta :P
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Parallax scroller

Post by TheDuck » Sat Jan 23, 2010 12:56 pm

Hyvin toimi, en vaan osannu pelaa ja kuolin vähä väliä.. Fps oli siinä 60-120 välillä kokoajan.
^^

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Parallax scroller

Post by Taatero » Sun Jan 24, 2010 9:39 pm

Taitaa vika olla näytön ja selkänojan välissä jos oikeasti pitää tätä vaikeana. Pääsin demon läpi yhtään elämää menettämättä, mitä nyt otin vähän lämää, mutta kuitenkin.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

Post Reply