RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
SaMike
Newcomer
Posts: 4
Joined: Wed Jul 29, 2009 1:53 am

RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Post by SaMike »

Eli työn alla on ylhäältäpäin kuvattu RPG josta on ajan myötä tarkoitus tulla todella suuri ja mahtava :D

Tällä hetkellä hyvin vähän on tehty (lähinnä grafiikoita ja tarinan/taistelusysteemin suunnittelua) mutta tässä on kuva jolta peli tällä hetkellä näyttäisi: http://www.aijaa.com/img/b/00932/4577919.png

Muutama sana tämänhetkisestä suunnitelmasta:
- Taistelusysteemistä tulee reaaliaikainen, ja se tapahtuu pelimaailmassa erillisen ikkunan sijaan.
- Hahmoaan pystyy muokkaamaan haluamaansa suuntaan joka 10 levelin välein.
- Mahdollisuus painottua joko 'melee' (lähitaistelu) tai 'magic' (taika) puoleen, tai vähän molempiin.
- Hahmon ominaisuuksia muokataan paitsi näissä 10lvl välein tapahtuvissa parannuksissa myös käyttämällä erilaisia "runeja" (riimuja)
- Tarina tulee rakentumaan yhden massiivisen tehtäväkaaren päälle mutta tarkoitus olisi tehdä useita sivutehtäviä jotka mahdollistavat esimerkiksi uusien aseiden, parannusten ja rahan hankkimisen.
- Pelissä kokoajan juokseva kellonaika sekä yö/päivä-tilat (jotkut tehtävät mahdollista suorittaa vain yöllä jne.)
- Pelissä voi (ja täytyy) jossain vaiheessa mennä naimisiin

Ja tiimissä tosissaan tilaa yhdelle tai useammalle henkilöille, joka tekee yhtä tai useampaa seuraavista:
- Tehtävien / Tarinan tarkempi suunnittelu
- Grafiikka
- Ohjelmointi

Jos mielenkiintosi heräsi lähetäthän yksityisviestiä minulle ja kerro miten voisit kantaa oman kortesi kekoon ja jotain esimerkkiä taidoistasi.

Jos projekti sujuu hyvin olisi tarkoitus jatkaa myös muiden pelien tekemistä saman tiimin kanssa ( tai ainakin niiden jotka haluavat jatkaa). :ugeek:
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Post by kaneli2000 »

Tehtävien/tarinan suunnittelusta voin vastata jos on tarvetta. Olen hyvä keksimään paikkojen nimiä yms. asiaan kuuluvaa.

Ja jos ohjelmoijaa tarvitaan niin voin toimi sinäkin, mutta taitoni eivät mitenkään kamalan hyviä ole...
I see the rainbow rising
Jurri3
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:57 pm

Re: RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Post by Jurri3 »

Mä voisin tulla mukaan ohjelmointi ja suunnittelu puolelle. Ohjelmoida osaan jonkin verran ja suunnittelu sujuu aika hyvin. Voisin jatkaa tämän projektin jälkeen tiimissä, jos sopii? :mrgreen:
Tekeillä uusi peli!
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Post by KilledWhale »

Voisin ilmoittautua mukaan koodailemaan, jos vielä mahtuu mukaan. En varmaankaan ehtisi kokopäiväisesti koodaamaan, mutta voisin koodailla jotain ominaisuuksia ja optimoida koodia aina kun aikaa riittää. Kokemusta tämäntyyppisestä RPG:stä cbllä löytyy jo jonkin verran ( yksi pakasteessa oleva rpg)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Post by Koodiapina »

Pelissä ei ole vielä riviäkään koodia, joten oletan monen koodaajan tulevan tarpeeseen. SaMike näytti projektin suunnitelmaa ja ainakin sen perusteella tekemistä tulee olemaan paljon. Olen itse mukana ohjelmoijana.

Muoks. En ole tiimissä enää, koska CoolBasic-koodaus vaatisi Windowsin käyttämistä.
Last edited by Koodiapina on Sun Aug 02, 2009 12:53 am, edited 1 time in total.
SaMike
Newcomer
Posts: 4
Joined: Wed Jul 29, 2009 1:53 am

Re: RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Post by SaMike »

Päivitystä
Mukaan mahtuisi vielä yksi tai kaksi ohjelmoijaa ja graafikkoa.
Jormalaz
Member
Posts: 77
Joined: Sun Jun 15, 2008 9:22 pm

Re: RPG: Chenenth (tiimissä tilaa)

Post by Jormalaz »

Itse voisin ilmottautua graafikoksi tai musiikin tekijäksi. Mieluiten musiikkia, sillä graafikon taitoni eivät ole parhaimmasta päästä. http://www.mikseri.net/TouhoX siinä pientä näytettä miten osaan tehdä musiikkia. Vain trancea, mutta roolipelimäinen musiikkikin onnistuu.
Post Reply