Page 2 of 2

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 7:10 pm
by esa94
-Z- wrote:
esa94 wrote: Millähän tuollaista 8/16-bittistä musiikkia saisi tehtyä?
Jälleen lähden Offtopicin maailmaan kertomalla, että sitä tehdään joko käyttämällä trackerissa erittäin askeettisia sampleja, tai käyttämällä 8-bit VST:tä kehittyneemmässä musiikinteko-ohjelmassa (Kuten FL-studio).
Anteeksi, eksyin jännän äärelle.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 7:13 pm
by KilledWhale
Håhå. Lähdekoodia tutkimalla löytyi pieni koodi 8-) Painakaapa pelin aikana b + o + s + x kerralla pohjaan niin pääsette suoraan vastusta piksemään.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 7:19 pm
by phons
Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen... Pelistä vielä, että vaikket teekkään tätä enempää, voisit vaihtaa noiden power-uppien käytön esim. 1, 2, ja 3 nappuloihin tai F1, F2 ja F3. Ja mitä ne vilkuvat siniset pallot olivat joissa oli 5 sisällä?

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 7:31 pm
by Guest
phons wrote:Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen...
Offia on, mutta: Mielestäni ei ole mitenkään epäreilua, koska decompilerin kirjoittamiseen on varmastikkin käytetty aikaa ja vaivaa. Tällöinhän on kaiketi pitänyt selvittää mikä komento vastaa mitäkin tavua + mahdollisesti parametrien tavut erotettuna siitä.

Niin ja jokainen on täysin vapaa kirjoittamaan minkälaisen ohjelman tahansa. Arvelisin myös että uudessa CoolBasic V3, ohjelmien tavukoodi on salattu mahdollisimman tehokkaasti.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 8:00 pm
by Ruuttu
Joskus 20 vuotta sitten CoolBasicin nettisivuilta löytyi FAQ -osio jossa mainittiin selvästi, että käännetyn ohjelman muuttaminen takaisin lähdekoodiksi on täysin mahdotonta, ja vaikka olisikin, niin käännetty versio olisi täysin lukukelvoton.

Jaa'a...

Mielestäni moisen ohjelman kyhääminen ei ole millään muotoa luvatonta, eikä sen käyttäminenkään, ainakaan suoraan. Saahan auton moottorinkin purkaa jos haluaa nähdä, mitä sisältä löytyy. Jos varastat naapurin autosta varaosan omaasi niin se onkin sitten eri asia.
Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta. ;)

Ja itse pelistä:
Montaa minuuttia en peliä jaksanut pelata mutta sen sulavuus ja efektit pistivät silmään. Ohjaus oli jännä ja tunnelmaa löytyi. Pelialue voisi tosin olla hieman laajempi (=isompi resoluutio) sillä välillä alue käy hieman ahtaaksi.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 8:50 pm
by Substance
KilledWhale wrote:Håhå. Lähdekoodia tutkimalla löytyi pieni koodi 8-) Painakaapa pelin aikana b + o + s + x kerralla pohjaan niin pääsette suoraan vastusta piksemään.
Niin sitä pitää ;)
phons wrote:Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen... Pelistä vielä, että vaikket teekkään tätä enempää, voisit vaihtaa noiden power-uppien käytön esim. 1, 2, ja 3 nappuloihin tai F1, F2 ja F3. Ja mitä ne vilkuvat siniset pallot olivat joissa oli 5 sisällä?
Joo, vaihdan ne jossain vaiheessa(varmaan heti), niissä palloissa on sisällä S ja niillä kasvatetaan sitä isoa nopeuspalkkia.
skinkken wrote:Wau! Hyvä peli!,Ekaan bossiin pääsin jollain 2 hp:llä.
Jos olisi vähän helpompi niin olisi parempi.
Ja muuten mitä vaikutusta tähtäimen pituudella on? montako leveliä pelissä?
Jos pääset 150 hp:lla niin on mahiksia, mun ennätys on peli läpi ja 6096 pistettä. Tähtäimen pituus vaikuttaa tähtäyksen leveyteen, esim. täysillä voit tähdätä vain suoraan eteenpäin. Pelissä on vain tämä yksi leveli, kuten ensimmäisessä viestissä luki.
Warlock wrote:+- erikoisaseet, jotka tosin latautuivat liian nopeasti
Sanoisin, että tuo menee plussan puolelle, koska peli olisi todella vaikea ilman jatkuvaa skillien käyttöä.

Ja tällaisissa peleissä vaikeus juuri on the avainsana, väliin pelkäsin, että tästä tulisi liian helppo :lol:
EDIT:

Päivitetty, valitse skilli napeilla 1,2,3 ja paina spacea. Olisi vaatinut enemmän muutoksia, että skilli aktivoituisi heti numeroa painettaessa.


Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 8:56 pm
by Tuxi
Löysin huijauksen loppuvihusta. Silloin kun se ampuu punaisia palloja, menee oikeaan yläkulmaan niin on turvassa. Siellä on kiva ootella että skillit latautuvat.
Tuon huijauksen voisi kyllä helposti estää muuttamalla hiukan koodia.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 8:58 pm
by Pate5
Ruuttu wrote:Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta. ;)
No ei tosiaankaan olisi suotavaa. Silloin kuka tahansa nyyppä pystyisi varastamaan koodiasi ihan vapaasti.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 9:23 pm
by Guest
Pate5 wrote:
Ruuttu wrote:Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta. ;)
No ei tosiaankaan olisi suotavaa. Silloin kuka tahansa nyyppä pystyisi varastamaan koodiasi ihan vapaasti.
Offtopic:
CBDecompilerin vuoksi en aio julkaista täällä mitään kyhäämiäni pelejä, vasta CB V3:lla tehtyjä projekteja voi kaiketi sitten julkaista ilman pelkoa siitä että joku tutkiskelee suurella vaivalla tehtyä koodia. Toivottavasti Zero kehittää tarpeeksi vahvan salauksen ettei tälläisiä asioita tarvitsisi miettiä.

Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Wed Jul 01, 2009 10:35 pm
by kaneli2000
Vieras wrote:Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
"Kill-so-many-enemies-you-ever-can"? Offiksi meni taas...

Muttmutta, peliin voisi tosiaan lisätä selkeän menun ja pelimuotoja, niin jaksaisi jotkut muutkin pelata kuin cb:läiset :D.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Thu Jul 02, 2009 9:04 am
by Substance
Pate5 wrote: Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
LittleGreen ekassa viestissään wrote:En aio kehittää tätä peliä enää pidemmälle, mahdollisia buginkorjauksia lukuunottamatta
Näin se on, kyllästymisestä koodin Scheißeuteen ja eiskriptattavuuteen. Jatko-osa on kylläkin tekeillä, jos kiinnostukseni pysyy yllä, niin keskityn nyt koodin siisteyteen ja skriptiengineen, sekä panosten ja monen muun koodilliseen keveyteen. Jatko-osassa näppisohjaus mahdollistaa kaksinpelin ja tietenkin suuremman tarkkuuden, olen jo alkanut tekemään pixelart grafiikkaa siihen. Red Encounter kakkosesta tulee paljon tyyliltään erilainen.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Thu Jul 02, 2009 9:10 am
by kaneli2000
LittleGreen wrote:
Pate5 wrote: Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
LittleGreen ekassa viestissään wrote:En aio kehittää tätä peliä enää pidemmälle, mahdollisia buginkorjauksia lukuunottamatta
Näin se on, kyllästymisestä koodin Scheißeuteen ja eiskriptattavuuteen. Jatko-osa on kylläkin tekeillä, jos kiinnostukseni pysyy yllä, niin keskityn nyt koodin siisteyteen ja skriptiengineen, sekä panosten ja monen muun koodilliseen keveyteen. Jatko-osassa näppisohjaus mahdollistaa kaksinpelin ja tietenkin suuremman tarkkuuden, olen jo alkanut tekemään pixelart grafiikkaa siihen. Red Encounter kakkosesta tulee paljon tyyliltään erilainen.
Kehität jo kakkosta :o ? Vou. No, ota sitten kommentit tästä pelistä huomioon :D .

Minuakin jäi vähän vaivaamaan tuo sekavuus, ja taustalla oli kyllä vähän liikaa tähtiä.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Thu Jul 02, 2009 11:22 am
by KilledWhale
Pelistä tykkää siihen asti kun 4 kertaa peräkkäin bossissa mavittaa. Yleensä silloin kun joku osa vastuksesta kuolee. Objektittomuus ei tarkoita mavittomuuta. Objektit, typet, taulukot, muistipalat ja pikselikomennot pois olisi lähempänä. Toki kyseessä voi olla cbn satunnaisia maveja, mutta silti se on välillä toiminutkin.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Thu Jul 02, 2009 11:33 am
by skinkken
Ei minulla ainakaan mavita.
Lyhyt(tosilyhyt) tähtitausta tutoriaali:
-väritä koko alue mustaksi
-laita noisea, no, jonkun verran
-säädä brighnessiä ja kontrastia: kontrastia isommalle ja brightbnessiä pienemmälle
EDIT:

hmh, näkyy jotenkin huonosti tässä tuo kuva


Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Thu Jul 02, 2009 11:46 am
by Substance
Höm, höm, tässä pitkä tähtitausta tuto millä tein taustani:http://gallery.artofgregmartin.com/tuts ... field.html
EDIT: Kylläkin photoshoppia varten, mutta kyllä gimpilläkin onnistuu.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Thu Jul 02, 2009 1:02 pm
by axu
Tai sitten voit aina generoida tähtitaustan joka pelikerralla erikseen: viewtopic.php?f=12&t=697&start=160#p27644

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Thu Jul 02, 2009 6:47 pm
by Hene
Mukava peli : )

Tuo aluksen liikkuminen tuntuu olevan "liian" pehmeää ja erikoiskykyjen käyttäminen jäi vähän epäselväksi. Muuten näyttää ja kuulostaa hyvältä.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Mon Mar 01, 2010 11:56 pm
by buke44
Sori bumppaaminen, mutta voisitko korjata latauslinkin kun näyttää ihan mukavalta peliltä.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Tue Mar 02, 2010 9:15 pm
by Substance
Dodi, eka viesti päivitetty.

Re: Red Encounter - shoot'em up

Posted: Tue Mar 09, 2010 5:01 pm
by Knoy
Aivan mahtava peli! Pelasin aika kauan ennen kuin tajasin kunnolla miten skillejä käytettiin. (Helpottui huomattavasti silloin).
Paljon plussaa sulle. En ollu löytäny toista noista biiseistä vielä... Nyt voin kuunnella ihanaa megaman musaa loppu päivän... jee!