Red Encounter - shoot'em up

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by esa94 »

-Z- wrote:
esa94 wrote: Millähän tuollaista 8/16-bittistä musiikkia saisi tehtyä?
Jälleen lähden Offtopicin maailmaan kertomalla, että sitä tehdään joko käyttämällä trackerissa erittäin askeettisia sampleja, tai käyttämällä 8-bit VST:tä kehittyneemmässä musiikinteko-ohjelmassa (Kuten FL-studio).
Anteeksi, eksyin jännän äärelle.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by KilledWhale »

Håhå. Lähdekoodia tutkimalla löytyi pieni koodi 8-) Painakaapa pelin aikana b + o + s + x kerralla pohjaan niin pääsette suoraan vastusta piksemään.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by phons »

Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen... Pelistä vielä, että vaikket teekkään tätä enempää, voisit vaihtaa noiden power-uppien käytön esim. 1, 2, ja 3 nappuloihin tai F1, F2 ja F3. Ja mitä ne vilkuvat siniset pallot olivat joissa oli 5 sisällä?
Image
Guest

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Guest »

phons wrote:Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen...
Offia on, mutta: Mielestäni ei ole mitenkään epäreilua, koska decompilerin kirjoittamiseen on varmastikkin käytetty aikaa ja vaivaa. Tällöinhän on kaiketi pitänyt selvittää mikä komento vastaa mitäkin tavua + mahdollisesti parametrien tavut erotettuna siitä.

Niin ja jokainen on täysin vapaa kirjoittamaan minkälaisen ohjelman tahansa. Arvelisin myös että uudessa CoolBasic V3, ohjelmien tavukoodi on salattu mahdollisimman tehokkaasti.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Ruuttu »

Joskus 20 vuotta sitten CoolBasicin nettisivuilta löytyi FAQ -osio jossa mainittiin selvästi, että käännetyn ohjelman muuttaminen takaisin lähdekoodiksi on täysin mahdotonta, ja vaikka olisikin, niin käännetty versio olisi täysin lukukelvoton.

Jaa'a...

Mielestäni moisen ohjelman kyhääminen ei ole millään muotoa luvatonta, eikä sen käyttäminenkään, ainakaan suoraan. Saahan auton moottorinkin purkaa jos haluaa nähdä, mitä sisältä löytyy. Jos varastat naapurin autosta varaosan omaasi niin se onkin sitten eri asia.
Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta. ;)

Ja itse pelistä:
Montaa minuuttia en peliä jaksanut pelata mutta sen sulavuus ja efektit pistivät silmään. Ohjaus oli jännä ja tunnelmaa löytyi. Pelialue voisi tosin olla hieman laajempi (=isompi resoluutio) sillä välillä alue käy hieman ahtaaksi.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Substance »

KilledWhale wrote:Håhå. Lähdekoodia tutkimalla löytyi pieni koodi 8-) Painakaapa pelin aikana b + o + s + x kerralla pohjaan niin pääsette suoraan vastusta piksemään.
Niin sitä pitää ;)
phons wrote:Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen... Pelistä vielä, että vaikket teekkään tätä enempää, voisit vaihtaa noiden power-uppien käytön esim. 1, 2, ja 3 nappuloihin tai F1, F2 ja F3. Ja mitä ne vilkuvat siniset pallot olivat joissa oli 5 sisällä?
Joo, vaihdan ne jossain vaiheessa(varmaan heti), niissä palloissa on sisällä S ja niillä kasvatetaan sitä isoa nopeuspalkkia.
skinkken wrote:Wau! Hyvä peli!,Ekaan bossiin pääsin jollain 2 hp:llä.
Jos olisi vähän helpompi niin olisi parempi.
Ja muuten mitä vaikutusta tähtäimen pituudella on? montako leveliä pelissä?
Jos pääset 150 hp:lla niin on mahiksia, mun ennätys on peli läpi ja 6096 pistettä. Tähtäimen pituus vaikuttaa tähtäyksen leveyteen, esim. täysillä voit tähdätä vain suoraan eteenpäin. Pelissä on vain tämä yksi leveli, kuten ensimmäisessä viestissä luki.
Warlock wrote:+- erikoisaseet, jotka tosin latautuivat liian nopeasti
Sanoisin, että tuo menee plussan puolelle, koska peli olisi todella vaikea ilman jatkuvaa skillien käyttöä.

Ja tällaisissa peleissä vaikeus juuri on the avainsana, väliin pelkäsin, että tästä tulisi liian helppo :lol:
EDIT:

Päivitetty, valitse skilli napeilla 1,2,3 ja paina spacea. Olisi vaatinut enemmän muutoksia, että skilli aktivoituisi heti numeroa painettaessa.

Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Tuxi »

Löysin huijauksen loppuvihusta. Silloin kun se ampuu punaisia palloja, menee oikeaan yläkulmaan niin on turvassa. Siellä on kiva ootella että skillit latautuvat.
Tuon huijauksen voisi kyllä helposti estää muuttamalla hiukan koodia.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Pate5 »

Ruuttu wrote:Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta. ;)
No ei tosiaankaan olisi suotavaa. Silloin kuka tahansa nyyppä pystyisi varastamaan koodiasi ihan vapaasti.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Guest

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Guest »

Pate5 wrote:
Ruuttu wrote:Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta. ;)
No ei tosiaankaan olisi suotavaa. Silloin kuka tahansa nyyppä pystyisi varastamaan koodiasi ihan vapaasti.
Offtopic:
CBDecompilerin vuoksi en aio julkaista täällä mitään kyhäämiäni pelejä, vasta CB V3:lla tehtyjä projekteja voi kaiketi sitten julkaista ilman pelkoa siitä että joku tutkiskelee suurella vaivalla tehtyä koodia. Toivottavasti Zero kehittää tarpeeksi vahvan salauksen ettei tälläisiä asioita tarvitsisi miettiä.

Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by kaneli2000 »

Vieras wrote:Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
"Kill-so-many-enemies-you-ever-can"? Offiksi meni taas...

Muttmutta, peliin voisi tosiaan lisätä selkeän menun ja pelimuotoja, niin jaksaisi jotkut muutkin pelata kuin cb:läiset :D.
I see the rainbow rising
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Substance »

Pate5 wrote: Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
LittleGreen ekassa viestissään wrote:En aio kehittää tätä peliä enää pidemmälle, mahdollisia buginkorjauksia lukuunottamatta
Näin se on, kyllästymisestä koodin Scheißeuteen ja eiskriptattavuuteen. Jatko-osa on kylläkin tekeillä, jos kiinnostukseni pysyy yllä, niin keskityn nyt koodin siisteyteen ja skriptiengineen, sekä panosten ja monen muun koodilliseen keveyteen. Jatko-osassa näppisohjaus mahdollistaa kaksinpelin ja tietenkin suuremman tarkkuuden, olen jo alkanut tekemään pixelart grafiikkaa siihen. Red Encounter kakkosesta tulee paljon tyyliltään erilainen.
Attachments
vihu1.PNG
vihu1.PNG (1.62 KiB) Viewed 12327 times
ship1.PNG
ship1.PNG (1.2 KiB) Viewed 12327 times
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by kaneli2000 »

LittleGreen wrote:
Pate5 wrote: Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
LittleGreen ekassa viestissään wrote:En aio kehittää tätä peliä enää pidemmälle, mahdollisia buginkorjauksia lukuunottamatta
Näin se on, kyllästymisestä koodin Scheißeuteen ja eiskriptattavuuteen. Jatko-osa on kylläkin tekeillä, jos kiinnostukseni pysyy yllä, niin keskityn nyt koodin siisteyteen ja skriptiengineen, sekä panosten ja monen muun koodilliseen keveyteen. Jatko-osassa näppisohjaus mahdollistaa kaksinpelin ja tietenkin suuremman tarkkuuden, olen jo alkanut tekemään pixelart grafiikkaa siihen. Red Encounter kakkosesta tulee paljon tyyliltään erilainen.
Kehität jo kakkosta :o ? Vou. No, ota sitten kommentit tästä pelistä huomioon :D .

Minuakin jäi vähän vaivaamaan tuo sekavuus, ja taustalla oli kyllä vähän liikaa tähtiä.
I see the rainbow rising
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by KilledWhale »

Pelistä tykkää siihen asti kun 4 kertaa peräkkäin bossissa mavittaa. Yleensä silloin kun joku osa vastuksesta kuolee. Objektittomuus ei tarkoita mavittomuuta. Objektit, typet, taulukot, muistipalat ja pikselikomennot pois olisi lähempänä. Toki kyseessä voi olla cbn satunnaisia maveja, mutta silti se on välillä toiminutkin.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by skinkken »

Ei minulla ainakaan mavita.
Lyhyt(tosilyhyt) tähtitausta tutoriaali:
-väritä koko alue mustaksi
-laita noisea, no, jonkun verran
-säädä brighnessiä ja kontrastia: kontrastia isommalle ja brightbnessiä pienemmälle
EDIT:

hmh, näkyy jotenkin huonosti tässä tuo kuva

Attachments
t.png
t.png (5.76 KiB) Viewed 12308 times
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Substance »

Höm, höm, tässä pitkä tähtitausta tuto millä tein taustani:http://gallery.artofgregmartin.com/tuts ... field.html
EDIT: Kylläkin photoshoppia varten, mutta kyllä gimpilläkin onnistuu.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by axu »

Tai sitten voit aina generoida tähtitaustan joka pelikerralla erikseen: viewtopic.php?f=12&t=697&start=160#p27644
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Hene
Active Member
Posts: 122
Joined: Wed Apr 22, 2009 8:13 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Hene »

Mukava peli : )

Tuo aluksen liikkuminen tuntuu olevan "liian" pehmeää ja erikoiskykyjen käyttäminen jäi vähän epäselväksi. Muuten näyttää ja kuulostaa hyvältä.
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by buke44 »

Sori bumppaaminen, mutta voisitko korjata latauslinkin kun näyttää ihan mukavalta peliltä.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Substance »

Dodi, eka viesti päivitetty.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Knoy »

Aivan mahtava peli! Pelasin aika kauan ennen kuin tajasin kunnolla miten skillejä käytettiin. (Helpottui huomattavasti silloin).
Paljon plussaa sulle. En ollu löytäny toista noista biiseistä vielä... Nyt voin kuunnella ihanaa megaman musaa loppu päivän... jee!
Post Reply