tekstiroolipeli (nimetön)

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
oskari
Newcomer
Posts: 22
Joined: Sat Nov 29, 2008 4:30 pm
Location: Kempele

tekstiroolipeli (nimetön)

Post by oskari »

tein tälläsen tekstiroolipeli. peli on vasta 0,1
pelissä tulee olemaan kaksi maksuvälinettä: nahat ja raha
pelissä voi jo: kalastaa, metsästää, taistella ja käydä kauppaa.
aseita ja vihollisia=1
nimi ehdotuksia otetaan vastaan
sanokaa bugeja ja ehdotuksia

tekemässä:

kartta
lisää kuvia
lisää paikkoja
lisää aseita
lisää vihollisia
talonrakennus

tämä on ensimmäinen pelini täällä!
roolipeli 0,1 beta.rar
beta0,1
(592.24 KiB) Downloaded 293 times
Last edited by oskari on Sat Jun 20, 2009 12:36 pm, edited 1 time in total.
Luuster
Newcomer
Posts: 30
Joined: Mon Feb 23, 2009 7:04 pm
Location: #joku vika jossakin#

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Luuster »

Hmmm... Ihan hyvä pelinrunko, mutta sekä graafisesti että sisäällöllisesti hyvin karu. Pelin alkuun voisilisätä jonkinlaisen valikon. Myös tarinaa ja mailmaa ei esitelty yhtään mikä on aika oleellinen osa roolipeleissä. Myöskään oleellisia asioita kuten energiaa ja sen kulumista ei mainita missään, ennenkuin silmille pomppaa errori joka ilmoittaa kuolemisesta energian loppumiseen.
Muuten taistellessa lukee vrjo jossainkohti.

Mutta lisäämällä esineitä paikkoja ja ohjeistusta tästä saattaisi tulla hienokin peli. :)
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Bambi »

Juu eipä tässä enää muuta voikkaan todeta. Lisää tavaraa ja tekemistä. Lisäksi jonkinmoinen mappi voisi olla kiva. ;) Ja jotain pikku kuvakkeita ja sen sellaisia, ettei mee liian sekavaksi tuo touhu, kuten tekstipeleissä usein saattaa käydä. :P
oskari
Newcomer
Posts: 22
Joined: Sat Nov 29, 2008 4:30 pm
Location: Kempele

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by oskari »

okei laitan lisää kuvia ja kartan jos saan toimimaan. ja tota energiaa kuluu 5 paikasta toiseen liikkuessa,
taisteluissa kuluu myös energiaa. Kiitti muuten kritiikistä, se opettaa paljon. laittakaa myös nimiehdotuksia.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Ilkka »

Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä. :lol:
Image
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by esa94 »

Värikäs wrote:Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä. :lol:
Wesnoth käyttää kyllä ihan geneerisiä nimiä. Perusmössöä, jota kuka tahansa käyttelee. Korjaa, jos olen väärässä.
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Warlock »

esa94 wrote:
Värikäs wrote:Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä. :lol:
Wesnoth käyttää kyllä ihan geneerisiä nimiä. Perusmössöä, jota kuka tahansa käyttelee. Korjaa, jos olen väärässä.
Värikäs taisi tarkoittaa niitä paikkojen nimiä, ei yksiköiden satunnaisesti arvottuja nimiä, kuten sinä taisit tarkoittaa.
Image
Tekstipelaaja

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Tekstipelaaja »

Okei, otan hyvin henkilökohtaisesti huonolaatuiset tekstipelit, ja yleensä kommentoin
vielä tekijällekin, vaikka olisikin kuinka hyvä.

Kerron nyt muutaman tärkeän seikan:


Yksi, poistuminen rakennuksesta, sisätiloista tms. on yleensä numerolla 0

Kaksi, henkilökohtaisesti pidän enemmän tekstikomennoista joilla voidaan
mm. poimia tavaraa maasta, liikkua vapaammin, jne, jne. Lisäksi tämä antaa tunteen
isommasta pelimaailmasta. (Elikkä suosittelen vahvasti).

Kolme, mitä varten tuolla alareunassa on tuo tyhjä boksi?

Neljä, kannattaa vaihtaa MakeError vaikka jtn. tähän tyyliin:
If energy = 0
location = "hospital"
EndIf

If location = "hospital" Then
(sairaalan tekstit ja valinnat)
(enemmin tai myöhemmin energy = 100)
EndIf
Viisi, en ehtinyt vielä tutkailla, mutta jos tässä on minkään asteinen tasojärjestelmä
pelaajan kehitykselle, niin ehdotan 5-6 taitoa: voima, nopeus, ketteryys, kestävyys,
nokkeluus, refleksit. Näitä pelaaja voi sitten parannella. Lisäksi kokemuspisteet olisivat hyväksi.
Lisäksi:
enemylvl = playerlvl
Kuusi, kun pelaaja etenee, nosta vihollisten tasoa, jotta pelaaja saisi vähäisenkin iloa irti.


Loppuun onnittelen toimivasta pohjasta, josta voisi tehdä hyvän roolipelin kovalla työllä.
Lisäksi muista, että paaduttava perinteinen tarina (pelasta prinsessa lohikäärmeltä ja saa
hänen kätensä ja puoli valtakuntaa) on helppo tapa pilata koko elämys, vaikka olisikin kuinka
oivaltava. Jos hyviä esimerkkejä etsit, niin googlaa Materia Magica, missä ei ole kuin se vika,
että se on liian hidastahtinen.

Post Scriptum: jos ketään kiinnostaa, niin minulta voi pyytää s-postin
[vellu(piste)rantanen(tiedät-kyllä-mikä)hotmail(piste)com] kautta toimivaa käyttäjäsysteemiä,
jossa tällä hetkellä on toimivat luomis-, kirjautumis-, poistamis- ja sulkemiskomennot. Lisäksi
on "help" komento. Kyllä, nimenomaan se lähdekoodi. Lisätietoja s-postin kautta.
Tekstipelaaja

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Tekstipelaaja »

Noniin, nyt löysinkin ison ongelman... Aloituspaikan torilla, en nyt muista nimeä,
ruokakaupassa on numerolla 2 "myy ruokaa", mutta kun painaa numeroa 2,
ohjelma siirtyy pois kaupasta. Lisäksi pelaaja ei saa mistään valuuttaa, jotenka
hän nääntyy vääjäämättä, kun ei ole nahkoja, joilla ostaa ruokaa,
joilla sitten nostaa energian määrää.


Post Scriptum: jos ketään kiinnostaa, niin minulta voi pyytää s-postin
[vellu(piste)rantanen(tiedät-kyllä-mikä)hotmail(piste)com] kautta toimivaa käyttäjäsysteemiä,
jossa tällä hetkellä on toimivat luomis-, kirjautumis-, poistamis- ja sulkemiskomennot. Lisäksi
on "help" komento. Kyllä, nimenomaan se lähdekoodi. Lisätietoja s-postin kautta.
oskari
Newcomer
Posts: 22
Joined: Sat Nov 29, 2008 4:30 pm
Location: Kempele

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by oskari »

Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä. :lol:
jep olen pelannut, se on hyvä peli. lainasin nuo kahden kaupungin nimet siitä.
Viisi, en ehtinyt vielä tutkailla, mutta jos tässä on minkään asteinen tasojärjestelmä
pelaajan kehitykselle, niin ehdotan 5-6 taitoa: voima, nopeus, ketteryys, kestävyys,
nokkeluus, refleksit. Näitä pelaaja voi sitten parannella. Lisäksi kokemuspisteet olisivat hyväksi.
niitä en tehnyt 0,1:seen, ne ovat tulossa!
Loppuun onnittelen toimivasta pohjasta, josta voisi tehdä hyvän roolipelin kovalla työllä.
Lisäksi muista, että paaduttava perinteinen tarina (pelasta prinsessa lohikäärmeltä ja saa
hänen kätensä ja puoli valtakuntaa) on helppo tapa pilata koko elämys, vaikka olisikin kuinka
oivaltava. Jos hyviä esimerkkejä etsit, niin googlaa Materia Magica, missä ei ole kuin se vika,
että se on liian hidastahtinen.
tarina on kehitteillä, siitä tulee alussa usvainen mutta se selvenee pelin kuluessa
Noniin, nyt löysinkin ison ongelman... Aloituspaikan torilla, en nyt muista nimeä,
ruokakaupassa on numerolla 2 "myy ruokaa", mutta kun painaa numeroa 2,
ohjelma siirtyy pois kaupasta. Lisäksi pelaaja ei saa mistään valuuttaa, jotenka
hän nääntyy vääjäämättä, kun ei ole nahkoja, joilla ostaa ruokaa,
joilla sitten nostaa energian määrää.
oho! olin laittanut kaksi samaa numeroa! korjaan sen, ja niitä nahkoja saa metsästämällä ja ruokaa saa ostamalla, kalastamalla ja metsästämällä
Kaksi, henkilökohtaisesti pidän enemmän tekstikomennoista joilla voidaan
mm. poimia tavaraa maasta, liikkua vapaammin, jne, jne. Lisäksi tämä antaa tunteen
isommasta pelimaailmasta. (Elikkä suosittelen vahvasti).
saatan laittaa 0,3 ( koska 0,2 suurimmaksi osaksi valmis valmis)

okei vastailin kysymyksiin nyt kerron pelin edistymisestä:
paikoilla lisää nimiä kartta valmis, pirtin teko melkein valmis ja sitten vain levelit, taitoja saatan tehdä aluksi vain pari, (lisää tulee 0,2) hautausmaa ja 2 vihollista
(peli ei ole oikein edistynyt koska olin mökillä)
ps: nimiehdotuksia plz!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Awaclus »

Tekstipelaaja wrote: Viisi, en ehtinyt vielä tutkailla, mutta jos tässä on minkään asteinen tasojärjestelmä
pelaajan kehitykselle, niin ehdotan 5-6 taitoa: voima, nopeus, ketteryys, kestävyys,
nokkeluus, refleksit. Näitä pelaaja voi sitten parannella. Lisäksi kokemuspisteet olisivat hyväksi.
Nopeus=ketteryys=refleksit, joten tuossa oikeastaan olisi vain neljä erilaista taitoa. Minä ehdottaisin mieluummin voimaa, näppäryyttä, älyä, mahtia, kokoa ja ulkonäköä - eli samoja, kuin RuneQuestissa, ja sitten noista laskettaisiin kaikki relevantti.
oskari
Newcomer
Posts: 22
Joined: Sat Nov 29, 2008 4:30 pm
Location: Kempele

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by oskari »

Lähden huomenna mökille vähintään 2 viikoksi, joten projekti ei edisty kunnes tulen.
oskari
Newcomer
Posts: 22
Joined: Sat Nov 29, 2008 4:30 pm
Location: Kempele

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by oskari »

Tulin tänään mökiltäni ja huomasin että koneeni oli jäänyt auki. Siihen oli tullut virus!
Se oli tuhonnut/imuroinut osan tiedostoistani ja tämän pelin kansio meni mukana :(
joten: lopullisesti jäässä
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by KilledWhale »

Jos asia tosiaankin on näin, voin yrittää pelastaa lähdekoodin exestä jos sitä haluat.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by Jani »

KilledWhale wrote:Jos asia tosiaankin on näin, voin yrittää pelastaa lähdekoodin exestä jos sitä haluat.
Vastausta tuskin saat heti... ne on mökillä taas :lol:
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: tekstiroolipeli (nimetön)

Post by kaneli2000 »

Muuten hyvä peli, mutta vaihtoehdoille voisi tehdä oman lokeron ja fontti voisi olla ismpi. Tarkistele myös oikeinkirjoitusvirheet.
I see the rainbow rising
Post Reply