tekstiroolipeli (nimetön)
tekstiroolipeli (nimetön)
tein tälläsen tekstiroolipeli. peli on vasta 0,1
pelissä tulee olemaan kaksi maksuvälinettä: nahat ja raha
pelissä voi jo: kalastaa, metsästää, taistella ja käydä kauppaa.
aseita ja vihollisia=1
nimi ehdotuksia otetaan vastaan
sanokaa bugeja ja ehdotuksia
tekemässä:
kartta
lisää kuvia
lisää paikkoja
lisää aseita
lisää vihollisia
talonrakennus
tämä on ensimmäinen pelini täällä!
pelissä tulee olemaan kaksi maksuvälinettä: nahat ja raha
pelissä voi jo: kalastaa, metsästää, taistella ja käydä kauppaa.
aseita ja vihollisia=1
nimi ehdotuksia otetaan vastaan
sanokaa bugeja ja ehdotuksia
tekemässä:
kartta
lisää kuvia
lisää paikkoja
lisää aseita
lisää vihollisia
talonrakennus
tämä on ensimmäinen pelini täällä!
Last edited by oskari on Sat Jun 20, 2009 12:36 pm, edited 1 time in total.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Hmmm... Ihan hyvä pelinrunko, mutta sekä graafisesti että sisäällöllisesti hyvin karu. Pelin alkuun voisilisätä jonkinlaisen valikon. Myös tarinaa ja mailmaa ei esitelty yhtään mikä on aika oleellinen osa roolipeleissä. Myöskään oleellisia asioita kuten energiaa ja sen kulumista ei mainita missään, ennenkuin silmille pomppaa errori joka ilmoittaa kuolemisesta energian loppumiseen.
Muuten taistellessa lukee vrjo jossainkohti.
Mutta lisäämällä esineitä paikkoja ja ohjeistusta tästä saattaisi tulla hienokin peli.
Muuten taistellessa lukee vrjo jossainkohti.
Mutta lisäämällä esineitä paikkoja ja ohjeistusta tästä saattaisi tulla hienokin peli.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Juu eipä tässä enää muuta voikkaan todeta. Lisää tavaraa ja tekemistä. Lisäksi jonkinmoinen mappi voisi olla kiva. Ja jotain pikku kuvakkeita ja sen sellaisia, ettei mee liian sekavaksi tuo touhu, kuten tekstipeleissä usein saattaa käydä.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
okei laitan lisää kuvia ja kartan jos saan toimimaan. ja tota energiaa kuluu 5 paikasta toiseen liikkuessa,
taisteluissa kuluu myös energiaa. Kiitti muuten kritiikistä, se opettaa paljon. laittakaa myös nimiehdotuksia.
taisteluissa kuluu myös energiaa. Kiitti muuten kritiikistä, se opettaa paljon. laittakaa myös nimiehdotuksia.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Wesnoth käyttää kyllä ihan geneerisiä nimiä. Perusmössöä, jota kuka tahansa käyttelee. Korjaa, jos olen väärässä.Värikäs wrote:Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Värikäs taisi tarkoittaa niitä paikkojen nimiä, ei yksiköiden satunnaisesti arvottuja nimiä, kuten sinä taisit tarkoittaa.esa94 wrote:Wesnoth käyttää kyllä ihan geneerisiä nimiä. Perusmössöä, jota kuka tahansa käyttelee. Korjaa, jos olen väärässä.Värikäs wrote:Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Okei, otan hyvin henkilökohtaisesti huonolaatuiset tekstipelit, ja yleensä kommentoin
vielä tekijällekin, vaikka olisikin kuinka hyvä.
Kerron nyt muutaman tärkeän seikan:
Yksi, poistuminen rakennuksesta, sisätiloista tms. on yleensä numerolla 0
Kaksi, henkilökohtaisesti pidän enemmän tekstikomennoista joilla voidaan
mm. poimia tavaraa maasta, liikkua vapaammin, jne, jne. Lisäksi tämä antaa tunteen
isommasta pelimaailmasta. (Elikkä suosittelen vahvasti).
Kolme, mitä varten tuolla alareunassa on tuo tyhjä boksi?
Neljä, kannattaa vaihtaa MakeError vaikka jtn. tähän tyyliin:
pelaajan kehitykselle, niin ehdotan 5-6 taitoa: voima, nopeus, ketteryys, kestävyys,
nokkeluus, refleksit. Näitä pelaaja voi sitten parannella. Lisäksi kokemuspisteet olisivat hyväksi.
Lisäksi:
Loppuun onnittelen toimivasta pohjasta, josta voisi tehdä hyvän roolipelin kovalla työllä.
Lisäksi muista, että paaduttava perinteinen tarina (pelasta prinsessa lohikäärmeltä ja saa
hänen kätensä ja puoli valtakuntaa) on helppo tapa pilata koko elämys, vaikka olisikin kuinka
oivaltava. Jos hyviä esimerkkejä etsit, niin googlaa Materia Magica, missä ei ole kuin se vika,
että se on liian hidastahtinen.
Post Scriptum: jos ketään kiinnostaa, niin minulta voi pyytää s-postin
[vellu(piste)rantanen(tiedät-kyllä-mikä)hotmail(piste)com] kautta toimivaa käyttäjäsysteemiä,
jossa tällä hetkellä on toimivat luomis-, kirjautumis-, poistamis- ja sulkemiskomennot. Lisäksi
on "help" komento. Kyllä, nimenomaan se lähdekoodi. Lisätietoja s-postin kautta.
vielä tekijällekin, vaikka olisikin kuinka hyvä.
Kerron nyt muutaman tärkeän seikan:
Yksi, poistuminen rakennuksesta, sisätiloista tms. on yleensä numerolla 0
Kaksi, henkilökohtaisesti pidän enemmän tekstikomennoista joilla voidaan
mm. poimia tavaraa maasta, liikkua vapaammin, jne, jne. Lisäksi tämä antaa tunteen
isommasta pelimaailmasta. (Elikkä suosittelen vahvasti).
Kolme, mitä varten tuolla alareunassa on tuo tyhjä boksi?
Neljä, kannattaa vaihtaa MakeError vaikka jtn. tähän tyyliin:
Viisi, en ehtinyt vielä tutkailla, mutta jos tässä on minkään asteinen tasojärjestelmäIf energy = 0
location = "hospital"
EndIf
If location = "hospital" Then
(sairaalan tekstit ja valinnat)
(enemmin tai myöhemmin energy = 100)
EndIf
pelaajan kehitykselle, niin ehdotan 5-6 taitoa: voima, nopeus, ketteryys, kestävyys,
nokkeluus, refleksit. Näitä pelaaja voi sitten parannella. Lisäksi kokemuspisteet olisivat hyväksi.
Lisäksi:
Kuusi, kun pelaaja etenee, nosta vihollisten tasoa, jotta pelaaja saisi vähäisenkin iloa irti.enemylvl = playerlvl
Loppuun onnittelen toimivasta pohjasta, josta voisi tehdä hyvän roolipelin kovalla työllä.
Lisäksi muista, että paaduttava perinteinen tarina (pelasta prinsessa lohikäärmeltä ja saa
hänen kätensä ja puoli valtakuntaa) on helppo tapa pilata koko elämys, vaikka olisikin kuinka
oivaltava. Jos hyviä esimerkkejä etsit, niin googlaa Materia Magica, missä ei ole kuin se vika,
että se on liian hidastahtinen.
Post Scriptum: jos ketään kiinnostaa, niin minulta voi pyytää s-postin
[vellu(piste)rantanen(tiedät-kyllä-mikä)hotmail(piste)com] kautta toimivaa käyttäjäsysteemiä,
jossa tällä hetkellä on toimivat luomis-, kirjautumis-, poistamis- ja sulkemiskomennot. Lisäksi
on "help" komento. Kyllä, nimenomaan se lähdekoodi. Lisätietoja s-postin kautta.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Noniin, nyt löysinkin ison ongelman... Aloituspaikan torilla, en nyt muista nimeä,
ruokakaupassa on numerolla 2 "myy ruokaa", mutta kun painaa numeroa 2,
ohjelma siirtyy pois kaupasta. Lisäksi pelaaja ei saa mistään valuuttaa, jotenka
hän nääntyy vääjäämättä, kun ei ole nahkoja, joilla ostaa ruokaa,
joilla sitten nostaa energian määrää.
Post Scriptum: jos ketään kiinnostaa, niin minulta voi pyytää s-postin
[vellu(piste)rantanen(tiedät-kyllä-mikä)hotmail(piste)com] kautta toimivaa käyttäjäsysteemiä,
jossa tällä hetkellä on toimivat luomis-, kirjautumis-, poistamis- ja sulkemiskomennot. Lisäksi
on "help" komento. Kyllä, nimenomaan se lähdekoodi. Lisätietoja s-postin kautta.
ruokakaupassa on numerolla 2 "myy ruokaa", mutta kun painaa numeroa 2,
ohjelma siirtyy pois kaupasta. Lisäksi pelaaja ei saa mistään valuuttaa, jotenka
hän nääntyy vääjäämättä, kun ei ole nahkoja, joilla ostaa ruokaa,
joilla sitten nostaa energian määrää.
Post Scriptum: jos ketään kiinnostaa, niin minulta voi pyytää s-postin
[vellu(piste)rantanen(tiedät-kyllä-mikä)hotmail(piste)com] kautta toimivaa käyttäjäsysteemiä,
jossa tällä hetkellä on toimivat luomis-, kirjautumis-, poistamis- ja sulkemiskomennot. Lisäksi
on "help" komento. Kyllä, nimenomaan se lähdekoodi. Lisätietoja s-postin kautta.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
jep olen pelannut, se on hyvä peli. lainasin nuo kahden kaupungin nimet siitä.Ihan hyvä roolipelialku. Oletko sattumoisin pelannut Battle for Wesnothia??? Nimet ilmeisesti kopioitu kyseisestä pelistä.
niitä en tehnyt 0,1:seen, ne ovat tulossa!Viisi, en ehtinyt vielä tutkailla, mutta jos tässä on minkään asteinen tasojärjestelmä
pelaajan kehitykselle, niin ehdotan 5-6 taitoa: voima, nopeus, ketteryys, kestävyys,
nokkeluus, refleksit. Näitä pelaaja voi sitten parannella. Lisäksi kokemuspisteet olisivat hyväksi.
tarina on kehitteillä, siitä tulee alussa usvainen mutta se selvenee pelin kuluessaLoppuun onnittelen toimivasta pohjasta, josta voisi tehdä hyvän roolipelin kovalla työllä.
Lisäksi muista, että paaduttava perinteinen tarina (pelasta prinsessa lohikäärmeltä ja saa
hänen kätensä ja puoli valtakuntaa) on helppo tapa pilata koko elämys, vaikka olisikin kuinka
oivaltava. Jos hyviä esimerkkejä etsit, niin googlaa Materia Magica, missä ei ole kuin se vika,
että se on liian hidastahtinen.
oho! olin laittanut kaksi samaa numeroa! korjaan sen, ja niitä nahkoja saa metsästämällä ja ruokaa saa ostamalla, kalastamalla ja metsästämälläNoniin, nyt löysinkin ison ongelman... Aloituspaikan torilla, en nyt muista nimeä,
ruokakaupassa on numerolla 2 "myy ruokaa", mutta kun painaa numeroa 2,
ohjelma siirtyy pois kaupasta. Lisäksi pelaaja ei saa mistään valuuttaa, jotenka
hän nääntyy vääjäämättä, kun ei ole nahkoja, joilla ostaa ruokaa,
joilla sitten nostaa energian määrää.
saatan laittaa 0,3 ( koska 0,2 suurimmaksi osaksi valmis valmis)Kaksi, henkilökohtaisesti pidän enemmän tekstikomennoista joilla voidaan
mm. poimia tavaraa maasta, liikkua vapaammin, jne, jne. Lisäksi tämä antaa tunteen
isommasta pelimaailmasta. (Elikkä suosittelen vahvasti).
okei vastailin kysymyksiin nyt kerron pelin edistymisestä:
paikoilla lisää nimiä kartta valmis, pirtin teko melkein valmis ja sitten vain levelit, taitoja saatan tehdä aluksi vain pari, (lisää tulee 0,2) hautausmaa ja 2 vihollista
(peli ei ole oikein edistynyt koska olin mökillä)
ps: nimiehdotuksia plz!
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Nopeus=ketteryys=refleksit, joten tuossa oikeastaan olisi vain neljä erilaista taitoa. Minä ehdottaisin mieluummin voimaa, näppäryyttä, älyä, mahtia, kokoa ja ulkonäköä - eli samoja, kuin RuneQuestissa, ja sitten noista laskettaisiin kaikki relevantti.Tekstipelaaja wrote: Viisi, en ehtinyt vielä tutkailla, mutta jos tässä on minkään asteinen tasojärjestelmä
pelaajan kehitykselle, niin ehdotan 5-6 taitoa: voima, nopeus, ketteryys, kestävyys,
nokkeluus, refleksit. Näitä pelaaja voi sitten parannella. Lisäksi kokemuspisteet olisivat hyväksi.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Lähden huomenna mökille vähintään 2 viikoksi, joten projekti ei edisty kunnes tulen.
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Tulin tänään mökiltäni ja huomasin että koneeni oli jäänyt auki. Siihen oli tullut virus!
Se oli tuhonnut/imuroinut osan tiedostoistani ja tämän pelin kansio meni mukana
joten: lopullisesti jäässä
Se oli tuhonnut/imuroinut osan tiedostoistani ja tämän pelin kansio meni mukana
joten: lopullisesti jäässä
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Jos asia tosiaankin on näin, voin yrittää pelastaa lähdekoodin exestä jos sitä haluat.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Vastausta tuskin saat heti... ne on mökillä taasKilledWhale wrote:Jos asia tosiaankin on näin, voin yrittää pelastaa lähdekoodin exestä jos sitä haluat.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: tekstiroolipeli (nimetön)
Muuten hyvä peli, mutta vaihtoehdoille voisi tehdä oman lokeron ja fontti voisi olla ismpi. Tarkistele myös oikeinkirjoitusvirheet.
I see the rainbow rising