Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Juu, eli tein tällaisen jännähkön arcadehenkisen avaruuspuzzlepelin. Kuulostaa aika jännältä, eikö?
Pelin idea on niinkin simppeli, että ylhäältä kuvattua avaruusalusta ohjataan paikasta toiseen nuolilla, mutta koska ollaan avarudessa, alus liukuu vaikka et kaasuttaisi ja kimpoaa (betaversiossa hyvin kökösti :s) seinästä, kun osut siihen.
Joka kentässä on avaimia, joita tulee kerätä, jotta pääset maaliin, mutta esteenä tulee olemaan mustia aukkoja, seiniä ja avaruuden öhkimömmiäisiä. Kenttiä tulee olemaan noin plus miinus 30, mutta ei siinä vielä kaikki, kuten Ostos-TV:ssä sanottiin!
Prime Deckissä on yksinkertainen, helposti käytettävä level maker, jonka avulla voit tehdä omia kenttiäsi. Eikä siinäkään vielä kaikki, vaan pelin julkaisemisen aikoihin avataan "Prime Deck map community" -sivusto, jonne saat uppia omia kenttiäsi ja ladata muiden tekeleitä. Pelin suurin este tuleekin olemaan suosio: jos ei tule aktiivisia uppijoita ja lataajia, koko peli-idea vesittyy. Että olkaa kilttejä ja pelatkaa :D.
Peli on vielä beta-asteella, mutta koodia löytyy mnoin 500 riviä, ja moottori on suhtkoht valmis. Tässä kuussa tulee valmistumaan, ellei ihmeempiä ilmaannu.
Ja sitten pari kuvaa ettei vain lukoteta:
Pelin idea on niinkin simppeli, että ylhäältä kuvattua avaruusalusta ohjataan paikasta toiseen nuolilla, mutta koska ollaan avarudessa, alus liukuu vaikka et kaasuttaisi ja kimpoaa (betaversiossa hyvin kökösti :s) seinästä, kun osut siihen.
Joka kentässä on avaimia, joita tulee kerätä, jotta pääset maaliin, mutta esteenä tulee olemaan mustia aukkoja, seiniä ja avaruuden öhkimömmiäisiä. Kenttiä tulee olemaan noin plus miinus 30, mutta ei siinä vielä kaikki, kuten Ostos-TV:ssä sanottiin!
Prime Deckissä on yksinkertainen, helposti käytettävä level maker, jonka avulla voit tehdä omia kenttiäsi. Eikä siinäkään vielä kaikki, vaan pelin julkaisemisen aikoihin avataan "Prime Deck map community" -sivusto, jonne saat uppia omia kenttiäsi ja ladata muiden tekeleitä. Pelin suurin este tuleekin olemaan suosio: jos ei tule aktiivisia uppijoita ja lataajia, koko peli-idea vesittyy. Että olkaa kilttejä ja pelatkaa :D.
Peli on vielä beta-asteella, mutta koodia löytyy mnoin 500 riviä, ja moottori on suhtkoht valmis. Tässä kuussa tulee valmistumaan, ellei ihmeempiä ilmaannu.
Ja sitten pari kuvaa ettei vain lukoteta:
- Attachments
-
- "Valmis" level makerilla tehty kenttä
- nimetön3.PNG (104.42 KiB) Viewed 6449 times
-
- Level maker käytössä
- nimetön2.PNG (103 KiB) Viewed 6449 times
-
- Menu
- nimetön1.PNG (106.21 KiB) Viewed 6449 times
I see the rainbow rising
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Pelissä näyttää olevan loisto grafiikat, koskas tuloo downloadingia?
Peli-idea vaikuttaa mainiolta, tuleehan peliin asteroideja, joita tulee väistellä ja kimpoilevia valonsäteitä, joita tähdet lähettelevät, ja sitten jonkinmoisia liikkuvia seiniä ja avaruus asemia, jotka yrittävät ampua alusta alas..?
Peli-idea vaikuttaa mainiolta, tuleehan peliin asteroideja, joita tulee väistellä ja kimpoilevia valonsäteitä, joita tähdet lähettelevät, ja sitten jonkinmoisia liikkuvia seiniä ja avaruus asemia, jotka yrittävät ampua alusta alas..?
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Downloadia betasta saadaan tämän tai ensi viikon paikkeilla, mutta lopullinen versio voi venähtää kuun loppuun. Peliin voisi tosiaan tuoda liikkuvia, seinistä kimpoilevia esineitä, kuten juuri asteroideja, ja avaruusasemat voisi vaihtaa turretteihin, jotka eivät liiku, mutta ampuvat pelaajaa jos näkevät tämän.programmer of DSG wrote:Pelissä näyttää olevan loisto grafiikat, koskas tuloo downloadingia?
Peli-idea vaikuttaa mainiolta, tuleehan peliin asteroideja, joita tulee väistellä ja kimpoilevia valonsäteitä, joita tähdet lähettelevät, ja sitten jonkinmoisia liikkuvia seiniä ja avaruus asemia, jotka yrittävät ampua alusta alas..?
Communityyn muuten tarvitsisi apuja, kun en osaa php:tä enkä html:ää (huoh) yhtään. Jos joku haluaa auttaa niin laittakoot privaa, muuten koitan selviytyä yksin.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Anteeksi tuplaposti.
Erinäisistä syistä (laiskuus ja ajanpuute) en julkaisekkaan beta-versiota ollenkaan. Pelimoottori on jo niin valmis, että kuun lopulla koko peli on jo viittä vaille valmis, jonka jälkeen bugien korjaus.
Erinäisistä syistä (laiskuus ja ajanpuute) en julkaisekkaan beta-versiota ollenkaan. Pelimoottori on jo niin valmis, että kuun lopulla koko peli on jo viittä vaille valmis, jonka jälkeen bugien korjaus.
EDIT:
Beta tuli sittenkin, katso seuraava posti.
Last edited by kaneli2000 on Thu Jul 09, 2009 4:15 pm, edited 1 time in total.
I see the rainbow rising
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Anteeksi triplaposti >.<
Nyt olen saanut betan tehtyä, muita projekteja kun on tullut ja kesätyöt vieneet aikaa, niin muuta en ole saanut aikaan.
Betassa on neljä kenttää ja puolitoimiva level editori (kenttiä ei voi tallentaa, ja voit tehdä ainoastaan maalin, vaikka ruudun alareunassa lukeekin vaikka mitä (tekstit siksi, ettei niitä tarvitsisi jälkeenpäin muuttaa :/ )
Tuskin jatkan pelin tekemistä enää, ideapula, aikapula ja muut projektit (jotka tuskin koskaan valmistuvat, kuten aina) käyvät päälle.
Known bugs (tuo kuulosti paremmalta kuin "tiedettyjä bugeja ):
-Level editorissa sanotaan kaikenlaista, mutta vain puolet pitää paikkaansa (bugi?)
-Joskus ketän uloskäynti on jossain aivan muualla kuin pitäisi (wut).
Nyt olen saanut betan tehtyä, muita projekteja kun on tullut ja kesätyöt vieneet aikaa, niin muuta en ole saanut aikaan.
Betassa on neljä kenttää ja puolitoimiva level editori (kenttiä ei voi tallentaa, ja voit tehdä ainoastaan maalin, vaikka ruudun alareunassa lukeekin vaikka mitä (tekstit siksi, ettei niitä tarvitsisi jälkeenpäin muuttaa :/ )
Tuskin jatkan pelin tekemistä enää, ideapula, aikapula ja muut projektit (jotka tuskin koskaan valmistuvat, kuten aina) käyvät päälle.
Known bugs (tuo kuulosti paremmalta kuin "tiedettyjä bugeja ):
-Level editorissa sanotaan kaikenlaista, mutta vain puolet pitää paikkaansa (bugi?)
-Joskus ketän uloskäynti on jossain aivan muualla kuin pitäisi (wut).
- Attachments
-
- Prime Deck.rar
- Beta
- (674.16 KiB) Downloaded 284 times
I see the rainbow rising
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Mikäs siinä... Nelos maassa pääsi leijailemaan vapaasti... Kun avasi "Level Number"- kohdan(se joka tulee painaessa Start Game:a) ja sen jälkeen Level Editorin, jäi siihen inputti leijailemaan, siis se missä kysytään levelin numeroa... CloseInput puuttuu... Fysiikat vähän oudot, kun tuli kulku-kulmassa 200 seinää päin niin lensi takaisin sinne mistä tulikin vaikka pitäisi lentää eteenpäin kulkukulmassa 160... Ymmärsitkö?! Noh, sovitaan että, H-kirjain on seinää ja A-kirjain on alus...
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
...tänne päin...
/
..tänne päin. A <- Alus tulee seinää päin ja törmää mutta lähteekin takaisin... ...vaikka sen pitäisi lähteä..
\ /
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
OK?!
Edit: Niin ja kyllä minä pysty tekemään level editorissa seiniä(ja maalin) ja pystyn sitten kokeilemaan sitä...
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
...tänne päin...
/
..tänne päin. A <- Alus tulee seinää päin ja törmää mutta lähteekin takaisin... ...vaikka sen pitäisi lähteä..
\ /
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
OK?!
Edit: Niin ja kyllä minä pysty tekemään level editorissa seiniä(ja maalin) ja pystyn sitten kokeilemaan sitä...
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Tämmöisellä koodilla saat aluksen kimpoamaan oikein:
Code: Select all
kulma1 = GetAngle( 0, 0, alusPX, -alusPY) //aluksen suunta
kulma2 = seinän_kulma
kulma1 = WrapAngle( kulma2 * 2 - kulma1) //kulman peilaus
alusPX = Cos(kulma1)
alusPY = Sin(kulma1)
Last edited by Substance on Thu Jul 09, 2009 8:10 pm, edited 1 time in total.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Juu tajusin.
Kaveri testailikin ja antoi parannusehdotuksia, mutta en nyt juuri niitä jaksanut alkaa soodailemaan. Voisinhan lisäillä nuo, kunhan kerkeän.
Kaveri testailikin ja antoi parannusehdotuksia, mutta en nyt juuri niitä jaksanut alkaa soodailemaan. Voisinhan lisäillä nuo, kunhan kerkeän.
I see the rainbow rising
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
teeppä muuten vaikka vielä joitain seiniä joita voisi tuhota menemällä päin... XD energiaa toki lähtee mutta olisi pirullista taktikointia, keksiä että missä järjestyksessä minkäkin hakee + jotkut energia boxit, niin saadaan kunnon peli kasaan... Joitain kunnon tehtäviä ja näin pois päin... Muuten LittleGreen, mitä hittoo sulla lukee että AlusPY = -Sin(angle1) ja alussa lukee angle1 = getangle(x,y,ALuPX, -AlusPY) miksi: -AlusPY kun tuossa Sin:ssä se on jo - puolella...
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
No sortsi, virhe iso on joo.phons wrote:Muuten LittleGreen, mitä hittoo sulla lukee että AlusPY = -Sin(angle1) ja alussa lukee angle1 = getangle(x,y,ALuPX, -AlusPY) miksi: -AlusPY kun tuossa Sin:ssä se on jo - puolella...
Re: Prime Deck - arcadehenkinen avaruuspuzzle
Ihan hyvä, mutta seinien tekeminen on turhan työlästä Kun pitää painaa aina jotain.
Liikkuminen on todella hankala, (Hyvällä ja Pahalla)
Liikkuminen on todella hankala, (Hyvällä ja Pahalla)
Black city peleistä parhain