Shells of War

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Shells of War

Post by reBorn »

Pelin tekeminen pienellä porukalla, enemmän kuin useimmin yksin, on raskasta ja aikaa vievää puuhaa. Kun pitää yksin keskittyä suunnitteluun, grafiikkaan ja koodaamiseen, jokin osa-alue jää väistämättä puutteelliseksi. Siinä vaiheessa kun esimerkiksi suurin osa grafiikasta on tehty, on jo uupunut tai puutunut peliä kohti, eikä koodausvaihe pääse ollenkaan toivottuun vauhtiin. Suoraan nopealla suunnittelulla koodausvaiheeseen siirtymiseen tuottaa tilanteen, jossa grafiikkaan ei ole paneuduttu juuri välttämätöntä enempää. Jo lähtökohdiltaan kattavan pelisuunnitelman tekeminen ja sen orjallinen toteuttaminen saattaa tappaa totaalisesti itse pelin tekemisen hauskuuden. Kun soppaan lisätään vielä "oikeasta elämästä" riippuvat tekijät, kuten viitseliäisyyden ja mielialat, sekä jopa niinkin raa'at tekijät kuin käytettävissä oleva aika tietokoneen ääressä, on jokainen valmistunut pikkupeli suoranainen ihme.

Edellisestä vuodatuksesta huolimatta allekirjoittanut on saanut jotain kaavittua taas kasaan, hyvin CB-perinteille uskollinen tankkiräiske, ensimmäinen versio mutta silti kokonaisuudessaan pelattava raakile. Riippuen siitä, kuinka kattavaa palautetta ja mielenkiintoa peli saa, saatetaan puuttuvat 90% pelillisestä sisällöstä valmistaa. Saatetaan.

Puhetta on taas riittänyt, joten:

SHELLS OF WAR
Lataa peli (1 Mt)

Image

Shells of War käsittelee siis tankkisotaa, pelaaja vastaan maailma. Tankit kaahaavat jättäen telaketjujen jäljet peräänsä, tornit kääntyilevat ja laukovat panssariammuksia. Efekteihin on taas panostettu, vettä sataa, kamera tärisee ja räjähdyksiä pamahtelee siellä täällä.

Peli sisältää pelaamisen peruselementit ja ensimmäisen tehtävän "Button up".
Paketissä ovat mukana ohjeet kontrolleista.
Last edited by reBorn on Mon Apr 27, 2009 9:30 am, edited 1 time in total.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Shells of War

Post by phons »

Graafisesti kaunis... Tehtävä puoli menee hyvin, toitaiseksi :mrgreen: ... Fysiikka ihan ok... Yksi bugi... Kun räjähtää sadepisarat menee vähän vistoon... Tosin tämäkin johtuu CB:stä...
Image
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Shells of War

Post by esa94 »

JATKOA!
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Shells of War

Post by Substance »

Pelissä oli hieno tunnelma ja hyvät efektit, pelattavuus ja tekoälykin toimi ja vaikeustaso oli riittävä(pääsin läpi kolmannella kerralla); mitä jäin kaipaamaan, oli tankkien välinen törmäys, lisää aseita, kenttiä ja vihollisia. Nyt kyllä jatkat tätä :D
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Shells of War

Post by MaGetzUb »

Ow yeah, vaihteeksi jotain kunnollista ja pelattavaa.. =) Kontrollit oli aluksi vähän hakusessa.. (Idioottina en lue readme:täsi..:D) Olisi jotenkin kätevempää jos hiirellä voisi kääntää tykkiä ja ampua, sitten perus klise w,s liikkuu, a ja d kääntää tankkia.. :) Pelihän on aivan mahtava, tätä jaksaa oikein kunnolla pelatakkin!! =D
EDIT:

Värejä, olisi kiva saada enemmän. ;)

Last edited by MaGetzUb on Fri Apr 24, 2009 6:45 pm, edited 2 times in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Shells of War

Post by otto90x »

No ihan jännää tankkirymistelyähän tuo oli.

Parannusehdotuksia:

- Tankkien väliset törmäykset.
- Vihollisten ammukset voivat osua myös vihollistankkeihin.
- Lumeen jäävät jäljet voisivat hiljalleen hävitä. Korvaa alkuperäinen jälki tietyn ajanjakson päästä haaleammalla jäljellä.
- Monipuolisempia tehtäviä. Tietokoneen ohjastamien tankkien tuhoaminen avoimella kentällä ei ole kovin mielekästä. Tietyn alueen puolustus, kohteiden (rakennusten) tuhominen, jalkaväen tuhoaminen ja alueiden valtaus näin vaikka yksinkertaisina esimerkkeinä tehtävätyypeistä.
-Suurempia ja monipuolisempia kenttiä, toki suuremmilla kentällä on helpompi eksyä, mutta jonkinlainen tutka tai kartta voisi auttaa, nyt kartta tuntui niin onnettoman pieneltä. Esimerkkeinä erilaisista kentistä, kaupunki, pieni kylä, kapea vuoristosola. Mahdollisesti myös maiseman vaihto, lumi <- -> vehreä viidakko tai kuiva autiomaa voisi piristää kummasti.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Shells of War

Post by esa94 »

Hmm, itsekin voisin parannuksia vielä kertoa... Listassa on jo mainittujakin
  • Tankkien välinen törmäys
  • Tankki kääntymään paikallaan
  • Räjähdykset vahingoittavat tankkeja (vain vähän, mutta rasittaa kun tahtoisi tuhota kaksi tankkia kerralla)
  • Räjähdyspaikan päältä ajaminen hidastaa (sama, vain vähän, jos toteutat, ei tarpeellinen)
  • ILMATUKEE
  • Lisää pelimoodi, jossa tankkeja tulee lisää aina kun tuhoaa pari
  • KENTTIÄ!
  • GET TO THE CHOPPAH-tehtävä
BTW DIS IS FUCKING AWSUM.
Nasse-setä
Member
Posts: 54
Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
Location: Loviisa

Re: Shells of War

Post by Nasse-setä »

Toi aloituksesi, miten on niin vaikeaa oikeastaan sattuneista syista saada aikaan kunnon peli, tai ollenkaan peliä on aivan totta.

Ja sitten peliisi, jäin koukkuun :shock: , olen jo addiktoitunut :geek: . ÄKKIÄ KAKKOSOSA :evil: Efektit oli mahtavia, grafiikat oli hyviä ja koko ulkoasu oli hyvä!
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Shells of War

Post by kaneli2000 »

OMFG oli hienon näkönen peli! Oli kivat räjähdykset ja muutenkin aika uniikkia graffaa, ja pelimekaniikka oli myös kohdillaan. 4/5
I see the rainbow rising
Jormalaz
Member
Posts: 77
Joined: Sun Jun 15, 2008 9:22 pm

Re: Shells of War

Post by Jormalaz »

Jatkoa pitää saada.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Shells of War

Post by Jani »

Oli virhe ladata.

Käynnistin pelin -> HotkeyApp kaatui :evil:
Ja nyt en löydä sitä mistään. :(

Nyt saa reBorn luvan kertoa mistä se käynnistetään.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Shells of War

Post by reBorn »

C:\Program Files\Launch Manager\? Eipä ole kannettavaa joten paha sanoa. Ihan kuin kysyisin Bill Gatesilta miksi kovalevyni meni paskaksi?

Kiitos kaikille rakentavaa kommentointia antaneille. Haluaisin kuitenkin kuulla lisää, mikä pelin raakileessa on hyvää ja huonoa, mikä vaatii panostusta ja mikä ei, mitä haluaisitte nähdä pelin käynnistämisestä sen lopettamiseen mennessä? Onko tankin hallinta millainen, vihollisten tekoäly, ammusten lentoradan visualisointi, maaston mitäänsanomattomuus, efektit...?

Kuitenkin näyttäisi siltä, että loput 90% pelistä voisi toteuttaa.
Nasse-setä
Member
Posts: 54
Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
Location: Loviisa

Re: Shells of War

Post by Nasse-setä »

Efektit oli jo muutenkin niin hyviä et en heti osaa sanoa niistä lisää, maasto oli kyllä mitään sanomaton ja siellä ei ollut suojia tms. Niitä seuraavaan.
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
Alewyane
Newcomer
Posts: 3
Joined: Tue Apr 21, 2009 4:29 pm

Re: Shells of War

Post by Alewyane »

Mahtava peli! Ainoa mitä jäin kaipaamaan oli värit.

Efektit olivat mahtavia ja liikkuminen oli todella sulavaa.

Jatka ihmeessä!
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Shells of War

Post by skinkken »

Todella hyvä!
Älä ihmeessä laita enempää värejä, äläkä muuta ohjaustyyliä, sillä nyt ne ovat juuri parhaimmillaan. ;)
Niinja tankki kääntymään paikallaan, kyllähän telaketjutankeilla pystuu pyörimään paikallaan
Jatka pelion tekemistä. :P
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Shells of War

Post by Sly_Jack0 »

Mahtava! Melkein kaikki on jo sanottu, mutta sanonpas vielä, että tekoälyä voisi parantaa. Pääsin pelin helposti ensimmäisellä yrityksellä kun vain käänsin tykin sivulle ja aloin kiertämään vihujen ympärillä.
Nasse-setä
Member
Posts: 54
Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
Location: Loviisa

Re: Shells of War

Post by Nasse-setä »

Sly_Jack0 wrote:Mahtava! Melkein kaikki on jo sanottu, mutta sanonpas vielä, että tekoälyä voisi parantaa. Pääsin pelin helposti ensimmäisellä yrityksellä kun vain käänsin tykin sivulle ja aloin kiertämään vihujen ympärillä.
Mee too.
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Shells of War

Post by phons »

Hehheh, mustia sadepisroita... VAihappa ne ainakin vähän sinertävämmäksi. Ei, mutta niin jos siellä sataakin lunta niin ne saa olla aika valkoisia, tai ehkä ennemmin harmahtavia, että ne erottaa sieltä.

Edit: Hei häiskät, kertokaa mulle, mikä hemmetti toi cbResource.dll oikein on?!!?
Image
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Shells of War

Post by MikkoK »

phons wrote:Hehheh, mustia sadepisroita... VAihappa ne ainakin vähän sinertävämmäksi. Ei, mutta niin jos siellä sataakin lunta niin ne saa olla aika valkoisia, tai ehkä ennemmin harmahtavia, että ne erottaa sieltä.

Edit: Hei häiskät, kertokaa mulle, mikä hemmetti toi cbResource.dll oikein on?!!?
Jos tuo tapahtuukin jossain Irakissa tjsp. :P Siellä öljykentillä satoi öljyä. Ja mahtava peli muuten. Pätkii vain kun niin huono kone.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Shells of War

Post by tuhoojabotti »

phons wrote:Edit: Hei häiskät, kertokaa mulle, mikä hemmetti toi cbResource.dll oikein on?!!?
resurssi kirjasto, jonka avulla pelin mediat voidaan salata( ja pakata?).
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Post Reply