Shells of War
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Shells of War
Pelasin niin kauan kunnes pääsin ekan tason läpi ja kappas, seuraava taso ei auennutkaan lukostaan. Vedin sitten ekan tason toisen kerran läpi eikä auennut tälläkään kertaa.
^^
Re: Shells of War
Kappas vaan, lukaiseppas vielä kerran hartaudella ketjun eka viesti. Tai vilkaise edes mitä pelin valikossa sanotaan asiasta. Sanonta RTFM on syntynyt todistetusti tarpeesta.
Sitten taas palaute raiteilleen:
Eniten tässä projektissa allekirjoittanutta vaivaa grafiikka. Tankit näyttävät kyllä tyylikkäiltä, itse sanottuna, mutta niiden värit ovat varsin aneemiset. Pelin demossa nähty musta-valkea-ruskea värimaailma onkin väliaikainen kompromissi, mutta miellyttänee silmää jossain määrin erikoisuudellaan. Näin ensimmäisen testin jälkeen, lähdetäänkö pelin grafiikkaan tuomaan kenties realistisempia värityksiä vai toimiiko kolmivärinen yhdistelmä?
Sitten kontrolleista, ajattelin varsin perinteistä ohjausta itse vaunulle, kääntyminen ja liikkyminen eteen ja taakse nuoli- tai WASD-näppäimistä. Tornia ohjattaisiin siten, että hiirellä klikataan haluttua kohdetta, jonka jälkeen torni kääntyy klikkauksen kohtaa päin ja latoo samaan paikkaa ammuksia kunnes pelaaja klikkaa uuden paikan tai keskeyttää ampumisen. Tällä tavalla ohjaus helpottuisi ja pelaaja saisi mahdollisuuden keskittyä siihen mitä muuallakin tapahtuu. hiirellä onnistuis myös helposti ilmapommitusten tilaaminen haluttuun paikkaan. Systeemi vaatinee demoamista mutta mitä ajatuksia pelin kontrollit ylipäänsä tuottavat?
Sitten taas palaute raiteilleen:
Eniten tässä projektissa allekirjoittanutta vaivaa grafiikka. Tankit näyttävät kyllä tyylikkäiltä, itse sanottuna, mutta niiden värit ovat varsin aneemiset. Pelin demossa nähty musta-valkea-ruskea värimaailma onkin väliaikainen kompromissi, mutta miellyttänee silmää jossain määrin erikoisuudellaan. Näin ensimmäisen testin jälkeen, lähdetäänkö pelin grafiikkaan tuomaan kenties realistisempia värityksiä vai toimiiko kolmivärinen yhdistelmä?
Sitten kontrolleista, ajattelin varsin perinteistä ohjausta itse vaunulle, kääntyminen ja liikkyminen eteen ja taakse nuoli- tai WASD-näppäimistä. Tornia ohjattaisiin siten, että hiirellä klikataan haluttua kohdetta, jonka jälkeen torni kääntyy klikkauksen kohtaa päin ja latoo samaan paikkaa ammuksia kunnes pelaaja klikkaa uuden paikan tai keskeyttää ampumisen. Tällä tavalla ohjaus helpottuisi ja pelaaja saisi mahdollisuuden keskittyä siihen mitä muuallakin tapahtuu. hiirellä onnistuis myös helposti ilmapommitusten tilaaminen haluttuun paikkaan. Systeemi vaatinee demoamista mutta mitä ajatuksia pelin kontrollit ylipäänsä tuottavat?
Re: Shells of War
Itse hieman lisäisin värejä peliin, Kolmiväri toimii ihan hyvin tällaisessa demossa, mutta kokoversiossa saattaa käydä tylsäksi.
Kontrollit toimivat hyvin jo nyt, mutta itse tykkään pelata hiirellä, joten hiiritähtäys voisi tässäkin pelissä olla kohdallaan. Kaikkia hiiritähtäys ei välttämättä miellytä, joten voisi valita kumman tyyliset kontrollit haluaa.
Koita keksiä tehtäviin runsaasti vaihtelua(Loppareista takaa-ajo tehtäviin...). Myös erilaisia aseita ja vihollisia näkisi mielellään. Lisäksi jos olisi jonkinlainen kauppaa, josta voisi ostaa uusia aseita tai vaikka tankkeja. Rahaa saisi tehtävistä ja\tai tuhotuista vihollisista. Toivottavasti saat pelin valmiiksi.
Kontrollit toimivat hyvin jo nyt, mutta itse tykkään pelata hiirellä, joten hiiritähtäys voisi tässäkin pelissä olla kohdallaan. Kaikkia hiiritähtäys ei välttämättä miellytä, joten voisi valita kumman tyyliset kontrollit haluaa.
Koita keksiä tehtäviin runsaasti vaihtelua(Loppareista takaa-ajo tehtäviin...). Myös erilaisia aseita ja vihollisia näkisi mielellään. Lisäksi jos olisi jonkinlainen kauppaa, josta voisi ostaa uusia aseita tai vaikka tankkeja. Rahaa saisi tehtävistä ja\tai tuhotuista vihollisista. Toivottavasti saat pelin valmiiksi.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Shells of War
Kokeilin peliä, pidin sen graafisesta ulkoasusta, vihut voisi tosin erottaa pelaajasta hieman selkeämmin, esim. värillä.
Tuo pelkistetty tausta voisi toimia valmiissakin pelissä varsin hyvin, hieman tummemaksi vain ja yksittäisiä puita yms. sinne tänne. Tykkitorinin kääntäminen voisi olla hieman vauhdikkaampaa, kääntö vauhti voisi vaikka kiihtyä kun nappia pidetään kauemman aikaa pohjassa.
Sade-efekti oli jotenkin ristiriidassa muun sisällön kanssa, oletko varma että se on tarpeellinen?
Sen poistaminen voisi kyllä nopeuttaa peliä, sillä minulla ainakin FPS oli vain 30 luokkaa.
Tuo pelkistetty tausta voisi toimia valmiissakin pelissä varsin hyvin, hieman tummemaksi vain ja yksittäisiä puita yms. sinne tänne. Tykkitorinin kääntäminen voisi olla hieman vauhdikkaampaa, kääntö vauhti voisi vaikka kiihtyä kun nappia pidetään kauemman aikaa pohjassa.
Sade-efekti oli jotenkin ristiriidassa muun sisällön kanssa, oletko varma että se on tarpeellinen?
Sen poistaminen voisi kyllä nopeuttaa peliä, sillä minulla ainakin FPS oli vain 30 luokkaa.
Itse koen pelin viehätyksen tulevan juuri tästä näppäinkontrollista, hiiriohjaus veisi pelistä kaiken fiiliksen ja oikeastaan vaikeuttaisi liikkumistakin. Eli ihan hyvä se on näin.Kontrollit toimivat hyvin jo nyt, mutta itse tykkään pelata hiirellä, joten hiiritähtäys voisi tässäkin pelissä olla kohdallaan.
Re: Shells of War
Tykin ohjaus hiirellä kävisi hyvin. Ja sitten tankin liikkuminen WASD.CCE wrote: ...hiiriohjaus veisi pelistä kaiken fiiliksen ja oikeastaan vaikeuttaisi liikkumistakin. Eli ihan hyvä se on näin.
Itse en oikein pitänyt kun tykkiä käännetään näppäimistä. Hiirellä kääntäminen nopeuttaisi aika paljon. Tosin eihän tankeissa tykki käänny niin nopeaa kuin hiirtä liikutetaan. Siihen kyllä sitten pitäisi saada jokin rajoitus kuinka nopeaa tykki kääntyy.
Jos niin että hiirtä liikutettaessa tykki kääntyy tasaista vauhtia sinne suuntaan mihin hiireä on vedetty.
Re: Shells of War
Itse pidin grafiikasta ja väreistä. En vaihtaisi niitä pois. Mutta tee ihmeessä jatkoa! Pelissä oli mukava tunnelma ja äänet oli hienot. Ja näppäimet on just nyt hyvät. Hiiriohjausta en kannata..
Re: Shells of War
Jos et tiedä mitä tehdä näiden grafiikka toiveiden kanssa, niin pistä pelin asetuksiin valinnoiksi monivärisyys, tai 3 värisyys. Ei siinä kova homma pitäisi olla jos objekteja pelissä kerran käytät.
Eikä oikeastaan kuvillakaan..
Eikä oikeastaan kuvillakaan..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Shells of War
Nätti peli on. Ohjaaminen näppäimillä tuo realistisuutta, mutta itse tankkia olisi helpompi ohjata WASD:illa ja tornia nuolilla. Väriteema oli kaunis ja sopi peliin. Torni saisi kääntyä hieman tankkia itseään nopeammin, sillä jos kääntyy ja kääntää samalla tornia vastasuuntaan torni pysyy "paikallaan" ja näin on hetken aikaa suojaton. Törmäystunnistus puuttuu ja samaten viholliset ampuvat surutta omistaan läpi. Se on hämäävää. Mutta peli oli itssessään loistavaa ainesta.
-
- Active Member
- Posts: 106
- Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm
Re: Shells of War
Omasta mielestä ei tarvitse lisää aseita. Räjähdys efektit oli jotain niin hienoa, tämä oli cb peli jota pelasin pisimpään O: Mutta kun maasto, sadepisarat ja räjähdykset ovat musta valkoisia niin eikö tankkien/sotavehkeiden ym olisi hyvä olla mustavalkoisia.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Shells of War
Pakko kommentoida, kun niin moni huomautti noista pelin väreistä. Minun mielestäni väriteema on loistavasti valittu antaen syvyyttä likaiselle ja ehkä hieman synkällekkin sotateemalle. Pieni epärealistisuuden tuntu tekee siitä omaperäisen ja herättää ikäänkuin koko pelin henkiin.