Shells of War
Shells of War
Pelin tekeminen pienellä porukalla, enemmän kuin useimmin yksin, on raskasta ja aikaa vievää puuhaa. Kun pitää yksin keskittyä suunnitteluun, grafiikkaan ja koodaamiseen, jokin osa-alue jää väistämättä puutteelliseksi. Siinä vaiheessa kun esimerkiksi suurin osa grafiikasta on tehty, on jo uupunut tai puutunut peliä kohti, eikä koodausvaihe pääse ollenkaan toivottuun vauhtiin. Suoraan nopealla suunnittelulla koodausvaiheeseen siirtymiseen tuottaa tilanteen, jossa grafiikkaan ei ole paneuduttu juuri välttämätöntä enempää. Jo lähtökohdiltaan kattavan pelisuunnitelman tekeminen ja sen orjallinen toteuttaminen saattaa tappaa totaalisesti itse pelin tekemisen hauskuuden. Kun soppaan lisätään vielä "oikeasta elämästä" riippuvat tekijät, kuten viitseliäisyyden ja mielialat, sekä jopa niinkin raa'at tekijät kuin käytettävissä oleva aika tietokoneen ääressä, on jokainen valmistunut pikkupeli suoranainen ihme.
Edellisestä vuodatuksesta huolimatta allekirjoittanut on saanut jotain kaavittua taas kasaan, hyvin CB-perinteille uskollinen tankkiräiske, ensimmäinen versio mutta silti kokonaisuudessaan pelattava raakile. Riippuen siitä, kuinka kattavaa palautetta ja mielenkiintoa peli saa, saatetaan puuttuvat 90% pelillisestä sisällöstä valmistaa. Saatetaan.
Puhetta on taas riittänyt, joten:
SHELLS OF WAR
Lataa peli (1 Mt)
Shells of War käsittelee siis tankkisotaa, pelaaja vastaan maailma. Tankit kaahaavat jättäen telaketjujen jäljet peräänsä, tornit kääntyilevat ja laukovat panssariammuksia. Efekteihin on taas panostettu, vettä sataa, kamera tärisee ja räjähdyksiä pamahtelee siellä täällä.
Peli sisältää pelaamisen peruselementit ja ensimmäisen tehtävän "Button up".
Paketissä ovat mukana ohjeet kontrolleista.
Edellisestä vuodatuksesta huolimatta allekirjoittanut on saanut jotain kaavittua taas kasaan, hyvin CB-perinteille uskollinen tankkiräiske, ensimmäinen versio mutta silti kokonaisuudessaan pelattava raakile. Riippuen siitä, kuinka kattavaa palautetta ja mielenkiintoa peli saa, saatetaan puuttuvat 90% pelillisestä sisällöstä valmistaa. Saatetaan.
Puhetta on taas riittänyt, joten:
SHELLS OF WAR
Lataa peli (1 Mt)
Shells of War käsittelee siis tankkisotaa, pelaaja vastaan maailma. Tankit kaahaavat jättäen telaketjujen jäljet peräänsä, tornit kääntyilevat ja laukovat panssariammuksia. Efekteihin on taas panostettu, vettä sataa, kamera tärisee ja räjähdyksiä pamahtelee siellä täällä.
Peli sisältää pelaamisen peruselementit ja ensimmäisen tehtävän "Button up".
Paketissä ovat mukana ohjeet kontrolleista.
Last edited by reBorn on Mon Apr 27, 2009 9:30 am, edited 1 time in total.
Re: Shells of War
Graafisesti kaunis... Tehtävä puoli menee hyvin, toitaiseksi ... Fysiikka ihan ok... Yksi bugi... Kun räjähtää sadepisarat menee vähän vistoon... Tosin tämäkin johtuu CB:stä...
Re: Shells of War
Pelissä oli hieno tunnelma ja hyvät efektit, pelattavuus ja tekoälykin toimi ja vaikeustaso oli riittävä(pääsin läpi kolmannella kerralla); mitä jäin kaipaamaan, oli tankkien välinen törmäys, lisää aseita, kenttiä ja vihollisia. Nyt kyllä jatkat tätä
Re: Shells of War
Ow yeah, vaihteeksi jotain kunnollista ja pelattavaa.. =) Kontrollit oli aluksi vähän hakusessa.. (Idioottina en lue readme:täsi..) Olisi jotenkin kätevempää jos hiirellä voisi kääntää tykkiä ja ampua, sitten perus klise w,s liikkuu, a ja d kääntää tankkia.. Pelihän on aivan mahtava, tätä jaksaa oikein kunnolla pelatakkin!! =D
EDIT:
Värejä, olisi kiva saada enemmän.
Last edited by MaGetzUb on Fri Apr 24, 2009 6:45 pm, edited 2 times in total.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Shells of War
No ihan jännää tankkirymistelyähän tuo oli.
Parannusehdotuksia:
- Tankkien väliset törmäykset.
- Vihollisten ammukset voivat osua myös vihollistankkeihin.
- Lumeen jäävät jäljet voisivat hiljalleen hävitä. Korvaa alkuperäinen jälki tietyn ajanjakson päästä haaleammalla jäljellä.
- Monipuolisempia tehtäviä. Tietokoneen ohjastamien tankkien tuhoaminen avoimella kentällä ei ole kovin mielekästä. Tietyn alueen puolustus, kohteiden (rakennusten) tuhominen, jalkaväen tuhoaminen ja alueiden valtaus näin vaikka yksinkertaisina esimerkkeinä tehtävätyypeistä.
-Suurempia ja monipuolisempia kenttiä, toki suuremmilla kentällä on helpompi eksyä, mutta jonkinlainen tutka tai kartta voisi auttaa, nyt kartta tuntui niin onnettoman pieneltä. Esimerkkeinä erilaisista kentistä, kaupunki, pieni kylä, kapea vuoristosola. Mahdollisesti myös maiseman vaihto, lumi <- -> vehreä viidakko tai kuiva autiomaa voisi piristää kummasti.
Parannusehdotuksia:
- Tankkien väliset törmäykset.
- Vihollisten ammukset voivat osua myös vihollistankkeihin.
- Lumeen jäävät jäljet voisivat hiljalleen hävitä. Korvaa alkuperäinen jälki tietyn ajanjakson päästä haaleammalla jäljellä.
- Monipuolisempia tehtäviä. Tietokoneen ohjastamien tankkien tuhoaminen avoimella kentällä ei ole kovin mielekästä. Tietyn alueen puolustus, kohteiden (rakennusten) tuhominen, jalkaväen tuhoaminen ja alueiden valtaus näin vaikka yksinkertaisina esimerkkeinä tehtävätyypeistä.
-Suurempia ja monipuolisempia kenttiä, toki suuremmilla kentällä on helpompi eksyä, mutta jonkinlainen tutka tai kartta voisi auttaa, nyt kartta tuntui niin onnettoman pieneltä. Esimerkkeinä erilaisista kentistä, kaupunki, pieni kylä, kapea vuoristosola. Mahdollisesti myös maiseman vaihto, lumi <- -> vehreä viidakko tai kuiva autiomaa voisi piristää kummasti.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: Shells of War
Hmm, itsekin voisin parannuksia vielä kertoa... Listassa on jo mainittujakin
- Tankkien välinen törmäys
- Tankki kääntymään paikallaan
- Räjähdykset vahingoittavat tankkeja (vain vähän, mutta rasittaa kun tahtoisi tuhota kaksi tankkia kerralla)
- Räjähdyspaikan päältä ajaminen hidastaa (sama, vain vähän, jos toteutat, ei tarpeellinen)
- ILMATUKEE
- Lisää pelimoodi, jossa tankkeja tulee lisää aina kun tuhoaa pari
- KENTTIÄ!
- GET TO THE CHOPPAH-tehtävä
-
- Member
- Posts: 54
- Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
- Location: Loviisa
Re: Shells of War
Toi aloituksesi, miten on niin vaikeaa oikeastaan sattuneista syista saada aikaan kunnon peli, tai ollenkaan peliä on aivan totta.
Ja sitten peliisi, jäin koukkuun , olen jo addiktoitunut . ÄKKIÄ KAKKOSOSA Efektit oli mahtavia, grafiikat oli hyviä ja koko ulkoasu oli hyvä!
Ja sitten peliisi, jäin koukkuun , olen jo addiktoitunut . ÄKKIÄ KAKKOSOSA Efektit oli mahtavia, grafiikat oli hyviä ja koko ulkoasu oli hyvä!
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Shells of War
OMFG oli hienon näkönen peli! Oli kivat räjähdykset ja muutenkin aika uniikkia graffaa, ja pelimekaniikka oli myös kohdillaan. 4/5
I see the rainbow rising
Re: Shells of War
Jatkoa pitää saada.
Re: Shells of War
Oli virhe ladata.
Käynnistin pelin -> HotkeyApp kaatui
Ja nyt en löydä sitä mistään.
Nyt saa reBorn luvan kertoa mistä se käynnistetään.
Käynnistin pelin -> HotkeyApp kaatui
Ja nyt en löydä sitä mistään.
Nyt saa reBorn luvan kertoa mistä se käynnistetään.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Shells of War
C:\Program Files\Launch Manager\? Eipä ole kannettavaa joten paha sanoa. Ihan kuin kysyisin Bill Gatesilta miksi kovalevyni meni paskaksi?
Kiitos kaikille rakentavaa kommentointia antaneille. Haluaisin kuitenkin kuulla lisää, mikä pelin raakileessa on hyvää ja huonoa, mikä vaatii panostusta ja mikä ei, mitä haluaisitte nähdä pelin käynnistämisestä sen lopettamiseen mennessä? Onko tankin hallinta millainen, vihollisten tekoäly, ammusten lentoradan visualisointi, maaston mitäänsanomattomuus, efektit...?
Kuitenkin näyttäisi siltä, että loput 90% pelistä voisi toteuttaa.
Kiitos kaikille rakentavaa kommentointia antaneille. Haluaisin kuitenkin kuulla lisää, mikä pelin raakileessa on hyvää ja huonoa, mikä vaatii panostusta ja mikä ei, mitä haluaisitte nähdä pelin käynnistämisestä sen lopettamiseen mennessä? Onko tankin hallinta millainen, vihollisten tekoäly, ammusten lentoradan visualisointi, maaston mitäänsanomattomuus, efektit...?
Kuitenkin näyttäisi siltä, että loput 90% pelistä voisi toteuttaa.
-
- Member
- Posts: 54
- Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
- Location: Loviisa
Re: Shells of War
Efektit oli jo muutenkin niin hyviä et en heti osaa sanoa niistä lisää, maasto oli kyllä mitään sanomaton ja siellä ei ollut suojia tms. Niitä seuraavaan.
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
Re: Shells of War
Mahtava peli! Ainoa mitä jäin kaipaamaan oli värit.
Efektit olivat mahtavia ja liikkuminen oli todella sulavaa.
Jatka ihmeessä!
Efektit olivat mahtavia ja liikkuminen oli todella sulavaa.
Jatka ihmeessä!
Re: Shells of War
Todella hyvä!
Älä ihmeessä laita enempää värejä, äläkä muuta ohjaustyyliä, sillä nyt ne ovat juuri parhaimmillaan.
Niinja tankki kääntymään paikallaan, kyllähän telaketjutankeilla pystuu pyörimään paikallaan
Jatka pelion tekemistä.
Älä ihmeessä laita enempää värejä, äläkä muuta ohjaustyyliä, sillä nyt ne ovat juuri parhaimmillaan.
Niinja tankki kääntymään paikallaan, kyllähän telaketjutankeilla pystuu pyörimään paikallaan
Jatka pelion tekemistä.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: Shells of War
Mahtava! Melkein kaikki on jo sanottu, mutta sanonpas vielä, että tekoälyä voisi parantaa. Pääsin pelin helposti ensimmäisellä yrityksellä kun vain käänsin tykin sivulle ja aloin kiertämään vihujen ympärillä.
-
- Member
- Posts: 54
- Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
- Location: Loviisa
Re: Shells of War
Mee too.Sly_Jack0 wrote:Mahtava! Melkein kaikki on jo sanottu, mutta sanonpas vielä, että tekoälyä voisi parantaa. Pääsin pelin helposti ensimmäisellä yrityksellä kun vain käänsin tykin sivulle ja aloin kiertämään vihujen ympärillä.
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
Re: Shells of War
Hehheh, mustia sadepisroita... VAihappa ne ainakin vähän sinertävämmäksi. Ei, mutta niin jos siellä sataakin lunta niin ne saa olla aika valkoisia, tai ehkä ennemmin harmahtavia, että ne erottaa sieltä.
Edit: Hei häiskät, kertokaa mulle, mikä hemmetti toi cbResource.dll oikein on?!!?
Edit: Hei häiskät, kertokaa mulle, mikä hemmetti toi cbResource.dll oikein on?!!?
Re: Shells of War
Jos tuo tapahtuukin jossain Irakissa tjsp. Siellä öljykentillä satoi öljyä. Ja mahtava peli muuten. Pätkii vain kun niin huono kone.phons wrote:Hehheh, mustia sadepisroita... VAihappa ne ainakin vähän sinertävämmäksi. Ei, mutta niin jos siellä sataakin lunta niin ne saa olla aika valkoisia, tai ehkä ennemmin harmahtavia, että ne erottaa sieltä.
Edit: Hei häiskät, kertokaa mulle, mikä hemmetti toi cbResource.dll oikein on?!!?
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Shells of War
resurssi kirjasto, jonka avulla pelin mediat voidaan salata( ja pakata?).phons wrote:Edit: Hei häiskät, kertokaa mulle, mikä hemmetti toi cbResource.dll oikein on?!!?