Darkening Despair on pienehkö peli jossa tarkoituksenasi on puolustaa pienen otuksesi taloa ampumalla sitä uhkaavat painajaiset jousipyssyllä. Pelissä on kolme "tasoa" joissa jokaisella on toistaan enemmän ammuttavia painajaisia. Painajaisten vauhti myös lisääntyy.
Vaikeusasteita on kolme ja ne menevät niin, että ensimmäisellä talosi kestää 10 painajaista, toisella 5 ja viimeisellä 3.
Mukana ei ole vielä ReadMe:ta joten tässä nopeat ohjeet:
- Suuntaa jousipyssyä hiirellä ja ammu painamalla hiiren vasenta
- Pidä hiiren vasen pohjassa kasvattaaksesi nuolen lähtönopeutta
Screenshot:
Lataa Beta 1.0
Suunnitteilla nyt toistaiseksi ainakin highscroelistat ja jonkinlainen valikkomusiikki mutta tietysti muita kehitysehdotuksia sekä muuta palautetta otetaan vastaan.
Edit: Nyt olen vihdoin löytänyt aikaa tällekin ja kehitellyt lähinnä musiikkeja.
Darkening Despair
Darkening Despair
Last edited by Eur0-5isu on Sat May 16, 2009 9:07 pm, edited 1 time in total.
Re: Darkening Despair
Ihan hyvä pelin alku. Voisiko sinnä olla joku palkki, josta näkee kuinka kovaa nuoli lähtee.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
-
- Newcomer
- Posts: 24
- Joined: Fri Nov 14, 2008 5:39 pm
- Location: En voi kertoa. He voivat kuunnella meitä.
Re: Darkening Despair
Onko pelissä juontahko?
Tuli vaan tuostahko "nightmaresta" mieleenhkö.
Tuli vaan tuostahko "nightmaresta" mieleenhkö.
"Working" for GameTailors.
Projektit:
Tower Climber, 23%
Avaruusjalkkisjuttu jossa ei ole jalkoja eikä palloja, 19%
I have been using coolbasic many years. I just fail a lot.
Projektit:
Tower Climber, 23%
Avaruusjalkkisjuttu jossa ei ole jalkoja eikä palloja, 19%
I have been using coolbasic many years. I just fail a lot.
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Darkening Despair
Täytyy sanoa että tykkäsin pelin visuaalisesta tyylistä, vaikka peli nyt tälläisenään ei kovin mielenkiintoinen pelillisesti olekaan.
Parannusehdotuksia:
- Poweruppeja. Esimerkiksi nopeampi nuolen jännittäminen ja mahdollisuus ampua useampi nuoli samaan aikaan saattaisivat parantaa muuten varsin yksitoikkoista ammuskelua.
- Valikot ovat aika karuja. Niitä voisi parantaa. Siis lähinnä noita neliöitä ja vakio courier fonttia voisi muuttaa. Taustakuvat ovat oikein nättejä.
- Hirviöt voisivat tulla kahdesta suunnasta, molemmin puolen taloa. Ja hieman hitaammin.
- Parhaimpia tuloksia tilastoitaisiin ja näytettäisiin pelin lopuksi. Myös nuolien osumaprosentti voisi pisteisiin vaikuttaa.
- Talon kunto voitaisiin ilmaista jotenkin kuvallisesti eikä tavallisen tylsällä mittarilla. Tai ainakin mittari voisi olla vähän tyylikkämpi.
- Nuolet voisivat jäädä maahan kiinni. En tiedä miten nuolet ja maa on toteutettu, mutta olisi kiva jos maassa törröttäisi ohimenneitä nuolia. Mikäli maa on kuva niin nuolien piirto maahan onnistuu helposti DrawToImage komennolla, tällöin myöskään objektien tai muiden päivitettävien kohdeiden määrä ei kasva ja hidasta peliä.
- Erilaisia vihollisia kaivataan. Lentävät ja/tai hyppivät viholliset voisivat piristää hiukan peliä.
EDIT: En sitten tiedä noista tasoista, mutta tuntuu että ensimmäisissä tasoissa hirviöt kävelevät pienemmin välein (vaikeampi ampua) kuin lopuksi.
Parannusehdotuksia:
- Poweruppeja. Esimerkiksi nopeampi nuolen jännittäminen ja mahdollisuus ampua useampi nuoli samaan aikaan saattaisivat parantaa muuten varsin yksitoikkoista ammuskelua.
- Valikot ovat aika karuja. Niitä voisi parantaa. Siis lähinnä noita neliöitä ja vakio courier fonttia voisi muuttaa. Taustakuvat ovat oikein nättejä.
- Hirviöt voisivat tulla kahdesta suunnasta, molemmin puolen taloa. Ja hieman hitaammin.
- Parhaimpia tuloksia tilastoitaisiin ja näytettäisiin pelin lopuksi. Myös nuolien osumaprosentti voisi pisteisiin vaikuttaa.
- Talon kunto voitaisiin ilmaista jotenkin kuvallisesti eikä tavallisen tylsällä mittarilla. Tai ainakin mittari voisi olla vähän tyylikkämpi.
- Nuolet voisivat jäädä maahan kiinni. En tiedä miten nuolet ja maa on toteutettu, mutta olisi kiva jos maassa törröttäisi ohimenneitä nuolia. Mikäli maa on kuva niin nuolien piirto maahan onnistuu helposti DrawToImage komennolla, tällöin myöskään objektien tai muiden päivitettävien kohdeiden määrä ei kasva ja hidasta peliä.
- Erilaisia vihollisia kaivataan. Lentävät ja/tai hyppivät viholliset voisivat piristää hiukan peliä.
EDIT: En sitten tiedä noista tasoista, mutta tuntuu että ensimmäisissä tasoissa hirviöt kävelevät pienemmin välein (vaikeampi ampua) kuin lopuksi.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: Darkening Despair
En kokeillut vielä, edittaan sitte. Mutta ekana tuli mieleen idea että porukkaa tippuu laskuvarjoilla...
Edit: Ihan ok mut aika hemmetin vaikee...
Edit: Ihan ok mut aika hemmetin vaikee...
Last edited by phons on Fri Apr 17, 2009 7:59 am, edited 1 time in total.
Re: Darkening Despair
Hmm, voisihan se olla. En pistänyt sitä kun ajattelin, että se tekisi pelistä liian helpon ja ilman sitä pelissä olisi vähän enemmän randomiteettiä.Tuxi wrote:Voisiko sinnä olla joku palkki, josta näkee kuinka kovaa nuoli lähtee.
Ei nyt mitään ihmeellisempää, kuin että peli sijoittuu fantasiamaailmaan jossa alituisena uhkana ovat pimeyden voimat jota painajaiset edustavat.kemp250 wrote:Onko pelissä juontahko?
Tuli vaan tuostahko "nightmaresta" mieleenhkö.
Tuosta tuli mieleen, että tasojen välillä voisi olla jokin "kauppa" tai kaupan tyylinen juttu josta voisi ostaa parannuksia aseeseen, taitoihin tai kotiin tason aikana ansaituilla pisteillä. Nuo valikoiden nappulat ovat kohtuullisen helppo parannus, ehkä jopa mukaan voisi lisätä kuvapohjaiset nappulat. Tuollainen kahdesta suunnasta tulevä hyökkäys voisi toimiakin vielä kun sekaan heitettäisiin erilaisia vihollisia.otto90x wrote: [Ehdotuksia]
Nuolet itseasiassa jäävät nytkin kiinni maahan mutta ne poistetaan melko nopeasti ja tuohon voisi lisätä jonkinlaisen asetuksen mistä voisi määrittää jäävätkö ne kiinni vai eivät.
Jonkinlaista visuaalista muutosta voisi talolle tapahtua sitä myötä kun sen kunto heikkenee. Mittarin ajattelin säilyttää.
Ne highscore -listat ovat tulossa mukaan mutta se koodi mitä yleensä olen pisteiden tallentamiseen käyttänyt on ajan kuluessa muovautunut melkoiseksi purkaksi ja täytyy kehitellä jokin helpompi tapa siihen.
Se ei välttämättä oikein sopisi juoneen. :]phons wrote:Mutta ekana tuli mieleen idea että porukkaa tippuu laskuvarjoilla...
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Darkening Despair
Ihan käypä peli, mukavan viimeistelty jo tässä vaiheessa. Sopivan vaikeakin.
Voimamittariksi piirtäisin viivan hahmon taakse, ja powerupit pistäisin leijailemaan alas taivaalta laatikoina/palloina.
Voimamittariksi piirtäisin viivan hahmon taakse, ja powerupit pistäisin leijailemaan alas taivaalta laatikoina/palloina.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Darkening Despair
Lääh. En osunu ku pari kertaa ekal vaikeustasol Lähtönopeuspalkki ehdottomasti : ) Todella hyvä alku. Jatka vaa tekemistä.