Darkening Despair

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Darkening Despair

Post by Eur0-5isu » Tue Apr 14, 2009 4:27 pm

Darkening Despair on pienehkö peli jossa tarkoituksenasi on puolustaa pienen otuksesi taloa ampumalla sitä uhkaavat painajaiset jousipyssyllä. Pelissä on kolme "tasoa" joissa jokaisella on toistaan enemmän ammuttavia painajaisia. Painajaisten vauhti myös lisääntyy.
Vaikeusasteita on kolme ja ne menevät niin, että ensimmäisellä talosi kestää 10 painajaista, toisella 5 ja viimeisellä 3.
Mukana ei ole vielä ReadMe:ta joten tässä nopeat ohjeet:
- Suuntaa jousipyssyä hiirellä ja ammu painamalla hiiren vasenta
- Pidä hiiren vasen pohjassa kasvattaaksesi nuolen lähtönopeutta

Screenshot:
Image

Lataa Beta 1.0

Suunnitteilla nyt toistaiseksi ainakin highscroelistat ja jonkinlainen valikkomusiikki mutta tietysti muita kehitysehdotuksia sekä muuta palautetta otetaan vastaan.


Edit: Nyt olen vihdoin löytänyt aikaa tällekin ja kehitellyt lähinnä musiikkeja. :)
Last edited by Eur0-5isu on Sat May 16, 2009 9:07 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Tuxi
Active Member
Posts: 189
Joined: Wed Jan 21, 2009 11:25 pm
Contact:

Re: Darkening Despair

Post by Tuxi » Tue Apr 14, 2009 4:38 pm

Ihan hyvä pelin alku. Voisiko sinnä olla joku palkki, josta näkee kuinka kovaa nuoli lähtee.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)

kemp250
Newcomer
Posts: 24
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:39 pm
Location: En voi kertoa. He voivat kuunnella meitä.

Re: Darkening Despair

Post by kemp250 » Tue Apr 14, 2009 6:31 pm

Onko pelissä juontahko?
Tuli vaan tuostahko "nightmaresta" mieleenhkö. :roll:
"Working" for GameTailors.

Projektit:
Tower Climber, 23%
Avaruusjalkkisjuttu jossa ei ole jalkoja eikä palloja, 19%

I have been using coolbasic many years. I just fail a lot.

User avatar
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Darkening Despair

Post by otto90x » Tue Apr 14, 2009 6:42 pm

Täytyy sanoa että tykkäsin pelin visuaalisesta tyylistä, vaikka peli nyt tälläisenään ei kovin mielenkiintoinen pelillisesti olekaan.

Parannusehdotuksia:

- Poweruppeja. Esimerkiksi nopeampi nuolen jännittäminen ja mahdollisuus ampua useampi nuoli samaan aikaan saattaisivat parantaa muuten varsin yksitoikkoista ammuskelua.
- Valikot ovat aika karuja. Niitä voisi parantaa. Siis lähinnä noita neliöitä ja vakio courier fonttia voisi muuttaa. Taustakuvat ovat oikein nättejä.
- Hirviöt voisivat tulla kahdesta suunnasta, molemmin puolen taloa. Ja hieman hitaammin.
- Parhaimpia tuloksia tilastoitaisiin ja näytettäisiin pelin lopuksi. Myös nuolien osumaprosentti voisi pisteisiin vaikuttaa.
- Talon kunto voitaisiin ilmaista jotenkin kuvallisesti eikä tavallisen tylsällä mittarilla. Tai ainakin mittari voisi olla vähän tyylikkämpi.
- Nuolet voisivat jäädä maahan kiinni. En tiedä miten nuolet ja maa on toteutettu, mutta olisi kiva jos maassa törröttäisi ohimenneitä nuolia. Mikäli maa on kuva niin nuolien piirto maahan onnistuu helposti DrawToImage komennolla, tällöin myöskään objektien tai muiden päivitettävien kohdeiden määrä ei kasva ja hidasta peliä.
- Erilaisia vihollisia kaivataan. Lentävät ja/tai hyppivät viholliset voisivat piristää hiukan peliä.

EDIT: En sitten tiedä noista tasoista, mutta tuntuu että ensimmäisissä tasoissa hirviöt kävelevät pienemmin välein (vaikeampi ampua) kuin lopuksi.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Darkening Despair

Post by phons » Wed Apr 15, 2009 7:28 am

En kokeillut vielä, edittaan sitte. Mutta ekana tuli mieleen idea että porukkaa tippuu laskuvarjoilla...

Edit: Ihan ok mut aika hemmetin vaikee...
Last edited by phons on Fri Apr 17, 2009 7:59 am, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Darkening Despair

Post by Eur0-5isu » Wed Apr 15, 2009 4:37 pm

Tuxi wrote:Voisiko sinnä olla joku palkki, josta näkee kuinka kovaa nuoli lähtee.
Hmm, voisihan se olla. En pistänyt sitä kun ajattelin, että se tekisi pelistä liian helpon ja ilman sitä pelissä olisi vähän enemmän randomiteettiä.
kemp250 wrote:Onko pelissä juontahko?
Tuli vaan tuostahko "nightmaresta" mieleenhkö. :roll:
Ei nyt mitään ihmeellisempää, kuin että peli sijoittuu fantasiamaailmaan jossa alituisena uhkana ovat pimeyden voimat jota painajaiset edustavat. :lol:
otto90x wrote: [Ehdotuksia]
Tuosta tuli mieleen, että tasojen välillä voisi olla jokin "kauppa" tai kaupan tyylinen juttu josta voisi ostaa parannuksia aseeseen, taitoihin tai kotiin tason aikana ansaituilla pisteillä. Nuo valikoiden nappulat ovat kohtuullisen helppo parannus, ehkä jopa mukaan voisi lisätä kuvapohjaiset nappulat. Tuollainen kahdesta suunnasta tulevä hyökkäys voisi toimiakin vielä kun sekaan heitettäisiin erilaisia vihollisia.
Nuolet itseasiassa jäävät nytkin kiinni maahan mutta ne poistetaan melko nopeasti ja tuohon voisi lisätä jonkinlaisen asetuksen mistä voisi määrittää jäävätkö ne kiinni vai eivät.

Jonkinlaista visuaalista muutosta voisi talolle tapahtua sitä myötä kun sen kunto heikkenee. Mittarin ajattelin säilyttää.

Ne highscore -listat ovat tulossa mukaan mutta se koodi mitä yleensä olen pisteiden tallentamiseen käyttänyt on ajan kuluessa muovautunut melkoiseksi purkaksi ja täytyy kehitellä jokin helpompi tapa siihen.
phons wrote:Mutta ekana tuli mieleen idea että porukkaa tippuu laskuvarjoilla...
Se ei välttämättä oikein sopisi juoneen. :]

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Darkening Despair

Post by -Z- » Wed Apr 15, 2009 5:43 pm

Ihan käypä peli, mukavan viimeistelty jo tässä vaiheessa. Sopivan vaikeakin.

Voimamittariksi piirtäisin viivan hahmon taakse, ja powerupit pistäisin leijailemaan alas taivaalta laatikoina/palloina.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Darkening Despair

Post by Ilkka » Thu Apr 16, 2009 9:19 pm

Lääh. En osunu ku pari kertaa ekal vaikeustasol :D :D Lähtönopeuspalkki ehdottomasti : ) Todella hyvä alku. Jatka vaa tekemistä. ;)
Image

Post Reply