Pelissä on ideana väistellä esteitä ja kerätä kolikoita\timantteja\tähtiä helikopterilla. Kolikot ja timantit ovat ns. sidoksissa esteisiin ja niitä keräillessä pitää olla varovainen, että ei törmää palikkamaisiin ja usein pyöriviin esteisiin.
Ohjaus tapahtuu hiirellä, hiiren vasemmasta napista ottaa korkeutta ja oikeasta lentää paikallaan, jos mitään ei paina, niin kopteri putoaa. Kopteri myös kallistuu hiirtä kohti vaakasuunnassa, mikä mahdollistaa hyvän ohjattavuuden. Ohjauksen oppii hallitsemaan aika nopeasti.
Jos vahingossa klikkaat hiirellä peliruudun ulkopuolelle pelin aikana(eli ei pausella), niin peli siirtyy itsestään taas päällimmäiseksi cbFunin ansiosta. Parhaat pisteet tallentuvat aina kun uusi ennätys tehdään, pelin aikana. Minun ennätykseni on 477.
Taustan vuoret generoidaan satunnaisesti DiamondSquare2D algoritmilla ja Smooth2D on käytössa(latausaika silti lyhyt).
Sain ideani tähän pelistä Fly the copter ja tekemiseen meni neljä päivää.
Screenshotti ja pelinlataus:
Fly the chopper
Fly the chopper
- Attachments
-
- Fly the chopper.zip
- Lisätty valinnainen ohjauksenhelpotus.
- (1.38 MiB) Downloaded 305 times
-
- scrshot1.PNG (29.14 KiB) Viewed 7147 times
Last edited by Substance on Tue Apr 07, 2009 6:28 pm, edited 2 times in total.
Re: Fly the chopper
Kopteri pomppii ikkunan laidasta laitaan ja ohjattavuus on mielestäni mahdotonta, vaika noin 2 minuuttia yritin harjoitella ja ihmetellä, että onko vika pelissä vai minussa.
Ihan kiva peli, kiva idea.
Grafiikat mielestäni hienot, itse en osaisi tehdä vastaavia.
No, ei kai tässä sitten muuta.
Vielä kun teet ohjattavuudesta vähän helpompaa, niin hyvä tulee
Ja joku samaan väriteemaan sopiva tausta, joka liikkuu maailman menon mukana.
Niin, mistäs muuten waretit noin hienot ja aidot äänet?
Ihan kiva peli, kiva idea.
Grafiikat mielestäni hienot, itse en osaisi tehdä vastaavia.
No, ei kai tässä sitten muuta.
Vielä kun teet ohjattavuudesta vähän helpompaa, niin hyvä tulee
Ja joku samaan väriteemaan sopiva tausta, joka liikkuu maailman menon mukana.
Niin, mistäs muuten waretit noin hienot ja aidot äänet?
Re: Fly the chopper
Se kopteri ei kaipaa kovin isoa hiirenheilutusta, kyllä sen oppii jos minäkin. Ja koeta liikuttaa hiirtä enemmän kopterin mukana, niin se ei lähde kieppumaan ympäriinsä.
Audacityllähän minä nuo äänet muokkailin hienoiksi. Netistä löytyy paljon ilmaista muokattavaa.
Audacityllähän minä nuo äänet muokkailin hienoiksi. Netistä löytyy paljon ilmaista muokattavaa.
Re: Fly the chopper
Tuo oli hemmetin vaikeeta ohjata... se keinui vaikka piti missä sitä hiirtä ja kun sitä liikutti niin se vain nosti nopeuttaan sitten kun päästi niin se läähtii liitämään komealla nopeudella pitkin ruutua... Ja Muose(2) lentää paikallaan.... jaa.. se vain hyppii siinä yhdessä kohtaa eli menee ylös tulee takas alas, ylös alas... jne. Hyvät äänet, fysiikat ja graffat. Mihin tarvitset cbFun:ia?
Re: Fly the chopper
No kyllä tuon ohjauksen voi oppia, ja pakkohan se onkin, koska se näyttää olevan pelin koukku.
Vaikka ei kopterin hallinta mitään helpoa ole. Ja taas pelisessio pääättyi MAV:iin. Minun koneeni ei taida tykätä sinun pelistäsi. Muut pelit toimii ilman maveja.
Loppujenlopuksi hyvin yksinkertainen peli.
Vaikka ei kopterin hallinta mitään helpoa ole. Ja taas pelisessio pääättyi MAV:iin. Minun koneeni ei taida tykätä sinun pelistäsi. Muut pelit toimii ilman maveja.
Loppujenlopuksi hyvin yksinkertainen peli.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Fly the chopper
No heti kun kokeilin uudestaan ja opin ohjaamaan vähän paremmin, tuli MAVi kun törmäsin laatikkoon täysillä elkuilla.
Joo ja laita vielä silleen, ettei hiirtä tarvitsisi liikuttaa kopterin mukana. Kyllähän se haastetta lisää, mutta kyllä olisi kivempi pelata niin, että se hiiren sijainti ei ihan niin paljoa vaikuttaisi kopterin liikkumiseen.
Laita vaikka niin, että jos hiiren liikuttaa johonkin kohtaan ruutua, kopteri liikkuu hiiren luokse ja pysähtyy siihen, eikä lennä kovaa vauhtia sen ohi. Ja että se kiihdyttäisi alussa ja hidastaisi, ennen kuin se tapaa hiiren.
Joo ja laita vielä silleen, ettei hiirtä tarvitsisi liikuttaa kopterin mukana. Kyllähän se haastetta lisää, mutta kyllä olisi kivempi pelata niin, että se hiiren sijainti ei ihan niin paljoa vaikuttaisi kopterin liikkumiseen.
Laita vaikka niin, että jos hiiren liikuttaa johonkin kohtaan ruutua, kopteri liikkuu hiiren luokse ja pysähtyy siihen, eikä lennä kovaa vauhtia sen ohi. Ja että se kiihdyttäisi alussa ja hidastaisi, ennen kuin se tapaa hiiren.
Re: Fly the chopper
Hiiren kakkosnapista se siis lentää ylös sillä voimalla, millä painovoima vetää alas.phons wrote:Tuo oli hemmetin vaikeeta ohjata... se keinui vaikka piti missä sitä hiirtä ja kun sitä liikutti niin se vain nosti nopeuttaan sitten kun päästi niin se läähtii liitämään komealla nopeudella pitkin ruutua... Ja Muose(2) lentää paikallaan.... jaa.. se vain hyppii siinä yhdessä kohtaa eli menee ylös tulee takas alas, ylös alas... jne. Hyvät äänet, fysiikat ja graffat. Mihin tarvitset cbFun:ia?
Voisin lähettää tänne vaikka videon siitä miten ohjataan.
Ensimmäisessä viestissä kerrotaan siitä cbFunista.
Last edited by Substance on Tue Apr 07, 2009 6:27 pm, edited 1 time in total.
Re: Fly the chopper
Lisäsin peliin valinnaisen ohjauksen helpotuksen, eli se päällä hiiri seuraa kopteria CurveValuella, mikä helpottaa mukavasti ja tasapainottaa kopterin itsestään. Itse helikopterin käyttäytymistä en muokannut.
Re: Fly the chopper
Mavia pukkasi useaan otteeseen eri tilanteissa niin en päässyt kunnolla testaamaan. Grafiikat oli ainakin hienot ja kopteri käyttäytyi hyvin "kopterimäisesti".