Tetris Wars

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Tetris Wars

Post by KuroNeko » Sun Feb 15, 2009 2:57 pm

Image

Heipä hei,
Tullut tässä hieman taukoa taas Epic Crusadesta koulutöiden ja työssäoppimisen takia, niin päätinpä tehdä Tetriksen. Teen pelistä mahdollisesti opinnäytetyön kouluani varten, joten yritän panostaa laatuun enemmän.

Noh, itse pelistä:
Peli poikkeaa hieman siinä mielessä normaaleista tetriksistä, että se on tehty enemmän niinkuin tappelupeli.
Pelissä voi valita seitsemästä eri hahmosta mieleisensä. Kaikilla on omat erikoisiskunsa, joita ladataan kombottamalla rivejä pois. Tällä hetkellä pelissä on ainoastaan survival mode, jossa yritetään selvitä mahdollisimman pitkään palikoiden nopeutuessa ajan myötä. Pisteitä saamalla voidaan hidastaa palikan nopeutumista. Seuraavaksi kehitteillä on timeattack mode, jossa yritetään taas saada tietty määrä pisteitä tiettyyn aikaan mennessä.

Pelissä on tällä hetkellä verkon kautta toimiva nettipeli, joka toimii melkein moitteetta. Nattia se ei osaa ohittaa, joten serverillä pitää olla suora yhteys ulkomaailmaan. Suosittelen käyttämään hamachia tai jotain muuta samantyylistä ohjelmaa, jos ei millään meinaa toimia. Serveri pitää kuitenkin käynnistää uudestaan joka pelikerran jälkeen. Tähän tulee korjaus myöhemmin.

Itse pelimekaniikassa ei hirveästi pitäisi olla enään bugeja. Yksi iso bugi kuitenkin on vielä korjaamatta, mikä jättää joskus kokonaisen tyhjän rivin palikoiden väliin kombottamisen jälkeen. Tämä korjataan mahdollisesti seuraavaan versioon.

Pari screeniä tähän väliin:

http://kuroneko.no-ip.biz/images/tetriswars2.png
http://kuroneko.no-ip.biz/images/tetriswars1.png
http://kuroneko.no-ip.biz/images/tetriswars3.png
http://kuroneko.no-ip.biz/images/tetriswars4.png

Peliä on työstetty vasta 1-2 viikkoa, joten en ole hirveänä ehtinyt panostaa grafiikoihin(muuten kuin hra. Mooglen piirtämillä hienoilla hahmokuvilla).

Näppäimet: normaalit tetriksessä käytettävät näppäimet, ylös kääntää, alas tiputtaa palikka nopeasti alaspäin, oikea ja vasen liikuttaa palikkaa horisontaalisti.
Enter = käyttää erikoisiskun.
Oikea Shift = ostaa pommin(maksaa 1000 pistettä).

Suunnitteilla olevia ominaisuuksia:
- Highscore lista(mahdollisesti myös netissä pidettävä top 100 lista).
- Enemmän synkronisaatiota nettipeleihin(värilliset palikat?), voittoruutu, ei serverin uudelleenkäynnistystä pelikertojen välillä.
- Timeattack mode.
- Heikkoudet ja vahvuudet eri hahmoille(esim. jollekki hahmolle tulee suuremmalla todennäköisyydellä pommeja kuin toiselle).
- Options(volumesäädöt, grafiikkasäädöt jne..).
- Palikkaa tulee pystymään liikuttamaan sivuille pelkästään painamalla napin pohjaan.
- Williamin erikoisisku ei toimi vielä, korjataan seuraavaan versioon.
- Chat(pelissä ei ole vielä mahdollista kommunikoida keskenään mitenkään).
- Nimimerkit ja molempien pelaajien pisteet näkymään toisille.
- Nettipelejä varten jonkunlainen aula, jossa monta pelaajaa voi olla kerrallaan, jutella ja haastaa toisiaan tetrismatseihin.
- (Spektaattorit?)

Enemmittä puheitta, tässä latauslinkit rariin ja zippiin.

http://kuroneko.no-ip.biz/downloads/Tetris%20Wars.rar
http://kuroneko.no-ip.biz/downloads/Tetris%20Wars.zip

Kertokaa ihmeessä jos tulee parannusehdotuksia, noiden listattujen lisäksi siis.
Fps-lukemia myös kaipaisin, erilaisilta kokoonpanoilta.
Last edited by KuroNeko on Mon Feb 16, 2009 5:55 am, edited 1 time in total.

User avatar
ristis
Moderator
Moderator
Posts: 101
Joined: Sat Sep 08, 2007 4:32 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tetris Wars

Post by ristis » Sun Feb 15, 2009 11:34 pm

Peli oli kiva. Valikoista lähtien hyvä tunnelma, kiitokset erityisesti musiikille.
En pidä pelistä, koska en ole Tetriksen ystävä. Mutta laatutyötä eittämättä.
Go for teh win.

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Tetris Wars

Post by Ruuttu » Mon Feb 16, 2009 11:56 am

Tämä on todennäköisesti paras CoolBasic -tetris tähän mennessä. Menussa pyörähtelevät tetrispalikat ja musiikki yhdessä loivat oivan tunnelman pieneen Tetris -sessioon. Itse pelikin toimii hyvin, tosin eroja tavalliseen tetrikseen ei erikoiskykyjen lisäksi juuri ole. Nettipeli tuntui toimivalta, mutta kuten mainitsit, jonkinlainen aula jossa pelaajat näkisi ja peleihin voisi liittyä olisi kiva.

Jatkuu laiskuuden vuoksi tylsänä listana:
  • Päävalikossa leijailevat palikat liukuvat hieman oikealle, mutta valkoiset pisteet suoraan alas. Pisteetkin voisivat liikkua hieman sivusuunnassa. Merkityksetöntä, tiedän, mutta suoraan alas putoilevat pisteet näyttävät aika luonnottomilta.
  • Taustalla pyörivät palikat pyörivät aika töksähdellen. Suurempi pyöritysarvo, pliiz! (Jos pyöritysarvon nostattaminen hidastaa pelin käynnistymistä liikaa, luo ohjelman taustalle aliohjelma jossa lasketaan palikoiden pyörityskuvat yksi aste kerrallaan. Eli siis masterkuva, taulukko, cloneimage, rotateimage. Tämä voidaan toistaa pari kertaa yhden framen aikana. Vasta kun palikan kaikki pyörimiskuvat on ladattu, sitä aletaan lätkiä ruudulle.)
  • Pelihahmojen valintaruudussa on muutama pikku-pikkuseikkaa jotka häiritsevät. Hahmojen esittelytekstit lähtevät rullaamaan puolesta välistä ruutua, jolloin hitaampi ei ehdi lukea tekstin alkua ennen kuin se ehtiikin jo livistää ruudulta. Teksti voisi mielellään lähteä ruudun oikeasta reunasta tai parisataa pikseliä oikeasta reunasta vasemmalle. Tekstien asettelu myös pistää silmään. Perustiedot hyppäävät aina pelihahmon viereen mutta esittelyteksti rullaakin aina alhaalla? Siinä sitten pomppii silmä kun yrittää päättää, mitä lukee. ;) Mielellään hahmojen perustiedotkin voisivat olla aina sen ison hahmokuvan vieressä, ei valitun pikkukuvan kohdalla.
  • Yksinpelimoodissa asettelu on vähän hassu... Pelialue keskelle ruutua, kiitos.
  • Pilkunu**inta: Pelialueen taustan harmaat laatikot (jotka edustavat tyhjää tilaa) ovat liian kirkkaita. Menevät sekaisin palikoiden kanssa.
Last edited by Ruuttu on Wed Feb 18, 2009 9:12 pm, edited 1 time in total.

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Tetris Wars

Post by tuhoojabotti » Mon Feb 16, 2009 3:21 pm

Joo hyvältä peliltä vaikuttaa. Kun saa vielä voluumin säädötkin :D (kajarit rikki toimii vaan 0% tai 100% voluumeilla :? ) fps pyöri nettipelissäkin siinä 30 paikkeilla (tarkoituskin?), vaikka pyöritinkin kahta klienttiä ja servua samalla koneella. kokoonpanona asus p5q se, intel core duo 3Ghz, ja ati radeon x1300. otin vielä kuvan en tiiä tiedätkö tämänlaisesta bugista... Kuva
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tetris Wars

Post by MaGetzUb » Mon Feb 16, 2009 8:02 pm

Ihan hyvältähän peli näyttää, varsinkin graffat jo(tässä vaiheessa).. (Katsoin vain noita kuvia tossa pääviestissäsi..) Olisi hianoa, jos teris tehtäisiin niin, että palikkoja voitaisiin pyörittää sulavasti moneen suuntaan, ja vauhti olisi nopea.. ja käyteetäisiin vähän fysiikkaa, niin saataisiin hauska uusi tapa pelata tetristä. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tetris Wars

Post by phons » Tue Feb 17, 2009 11:50 am

Eikö palikoita voi pyörittää?!?! :o Se on varmaan tärkein omiaisuus tetriksessä. Tosin varmaan tuollaiseen aika vaikea tehdä... Hieno oli, ReadMe vielä uupuu.
Edit: OK, thanks.
Last edited by phons on Tue Feb 17, 2009 3:13 pm, edited 1 time in total.
Image

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Tetris Wars

Post by Sepi » Tue Feb 17, 2009 12:18 pm

KuroNeko wrote: ylös kääntää

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tetris Wars

Post by Awaclus » Tue Feb 17, 2009 11:47 pm

Peli oli muuten hyvä, mutta ne pommit olivat ihan kauheita. Jos jokaisen pommin tilalla olisi tullut jokin pala, joka ei ainakaan tee hallaa omille suunnitelmille, olisin ehkä joskus saanut käytettyäkin niitä erikoiskykyjä, mutta kun tuli pommeja, sinne jäi niitä kotkon tyhjiä ruutuja ja niin se juttu täyttyi ennen kuin sain ladattua sen palkin täyteen. Lylette Betan erikoiskykyä en oikein ymmärrä - yksinpelissä ei ole mitään hyötyä ja noin paha toisten muroille virtsaaminen nettipeleissä on ihan owerpower.

User avatar
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 9:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Tetris Wars

Post by Requiem for Anthrax » Wed Feb 18, 2009 6:45 pm

60 FPS. AMD kaksiytiminen prossu, Nvidian 8600 GS, 3g muistia.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tetris Wars

Post by MaGetzUb » Thu Feb 19, 2009 5:53 pm

Fps oli tällä koneellaki 60, vaikka oli paljo ohjelmia taustalla auki. Eikä tää mikää huippukone enää oo... Acer Aspire 5520 läppäri. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Tetris Wars

Post by MikkoK » Thu Feb 19, 2009 8:04 pm

programmer of DSG wrote:Fps oli tällä koneellaki 60, vaikka oli paljo ohjelmia taustalla auki. Eikä tää mikää huippukone enää oo... Acer Aspire 5520 läppäri. :D
OFF: Minullakin on Acer Aspire 5520 :P Justiin asennettiin Windows Vista Ultimate kun XP ei enään käynnistynyt. :/

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tetris Wars

Post by Awaclus » Thu Feb 19, 2009 8:38 pm

FPS oli 60 myös täällä, paitsi silloin kun yritin mennä nettipeliin, laski sinne 1-5 ja tämän jälkeen heitti jotain erroria.

Post Reply