Avaruuslentelypeli Alpha
Idea: Pelissä on kolme eri pelimuotoa - peruspeli, kaksinpeli, ja hc-moodi. Pelin idea on
selvitä valitsemansa pelimuodon läpi. Pelissä ei itsessään ole mitään "tarinaa",
tarkoitusta, tai muuta vastaavaa, vaan se on vain pikkupeli, joka on tarkoitettu
hetken ajanvietteeksi.
Pelimuodot:
--> Peruspelissä <-- tarkoituksesi on estää asteroidien pääsy ohitsesi. Jokaisesta
ampumastasi asteroidista saat 1 pisteen, ja kun sinulla on kasassa 50 pistettä, olet
selviytynyt tehtävästä kunnollisesti. Jokaisesta läpipäässestä asteroidista sinulta
vähennetään 10 pistettä. Luonnollisesti jos pisteesi menevät miinukselle, olet hävinnyt
pelin. Kontrollit ovat nuolet ylös ja alas aluksen liikutteluun, sekä välilyönti, josta ampuu.
--> Kaksinpeli <-- on kuin peruspeliä, mutta voit pelata yhdessä kaverisi kanssa.
Jokaisesta ammutusta asteroidista saatte 2 pistettä, ja ohipäässeestä menetätte 16.
Tavoitteenanne on saada 100 pistettä. Jottei mentäisi liiaksi helpon puolelle,
kaksinpelissä aluksienne aseet latautuvat hitaammin. Yhteistyö on valttia!
Ykköspelaajan kontrollit ovat nuolet ylös ja alas, sekä oikea shift-nuoli ampumiseen, ja
kakkospelaajan kontrollit ovat w ja s aluksen liikutteluun, sekä välilyönti ampumiseen.
--> HardCore -moodi <-- onkin haastavammille pelaajille tarkoitettu juttu. Sen voit avata
läpäisemällä kerran peruspelin. Hc-moodi on kuin peruspeli, mutta asteroidit vyöryvät
laumoina sinua kohti nopeammin, ja yksikään asteroidi ei saa päästä ohitsesi! Yhdestä
ammutusta asteroidista saat 1 pisteen, ja tarkoituksenasi on selvitä 150 pisteeseen
asti. Saat alussa jo 50 pistettä bonusta siitä, että uskalsit ylipäätään yrittää koko
moodia . Kontrollit ovat samat - nuolet ylös ja alas, sekä välilyönti ampumiseen.
Versio: Beta 2
Koko: Beta 1 - 618.51 kb (.zip) | Beta 2 - 634,19 kb (.zip)
Lataus: Beta 1 | Beta 2 (Suositeltava)
Tulossa Beta 2: Toinen vihollistyyppi - marsilaisten avaruusalukset, sekä kaksinpeli, jossa voit kaverisi kanssa ampua yhä enemmän vyöryviä asteroidilaumoja avaruuspölyksi, sekä jonkinasteinen räjähdys vihollisten ja asteroidien tuhoutuessa. HC modi, jossa yksikään asteroidi/avaruusalus ei saa päästä ohitsesi
Lähdekoodi:
Code: Select all
'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
'!!!!!Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]!!!!!'
'!!!!!Lähdekoodi - (c) "Wee" Vauhkonen !!!!!'
'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
'Kokoelmat
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
Type ASTEROIDIT'Kokoelma asteroidi
Field obj'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
'Alkuvalmistelut
SCREEN 400, 300
SetWindow "Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]", 0, "Oletko varma, että haluat lopettaa..?"
AddText "Ladataan..."
DrawScreen
times = 0
timesk = 0
voitot = 0
voitotk = 0
hcvoitot = 0
'Musiikki ennen kaikkea!
PlaySound "media\NFSIIIaquila.mid"
FrameLimit 33
alku :
ClearText
'Ns. menu
Locate 55,115
AddText "Paina 1 aloittaaksesi tavallisen pelin"
AddText "Paina 2 aloittaaksesi kaksinpelin"
AddText "Paina 3 katsellaksesi pelin statseja"
If voitot > 0 Then
AddText "Paina 4 aloittaaksesi pelin hc-modella"
EndIf
Locate 50,2
AddText "Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
Locate 50,275
AddText "(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009"
'Piirretään ylä-ja alaviivat kentälle
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
DrawScreen
WaitKey
ClearText
'Minne mennään menusta?
If KeyDown(cbkey1) Then Goto peli
If KeyDown(cbkey2) Then Goto kaksinpeli
If KeyDown(cbkey3) Then Goto stats
If voitot > 0 Then
If KeyDown(cbkey4) Then
Goto hc
EndIf
EndIf
peli :
'Ladataan objecktit, spritet, äänet
pumsnd = LoadSound("media/Blaster.wav")
alus = LoadObject("media/ship.png", 4)
pati = LoadObject("media/pati.png", 4)
asteroidi = LoadObject("media/asteroidi.png", 1)
ShowObject pati,OFF
TurnObject alus, 90
PositionObject alus, -160, 30
PositionObject asteroidi, -250,-250
'PERUSPELISILMUKKA
Repeat
If uusiutuminen>0 Then uusiutuminen=uusiutuminen-1
If uusiutuminen<0 Then uusiutuminen=0
'Asteroidit...'
If uusiutuminen=0 Then
newAsteroidi.ASTEROIDIT= New(ASTEROIDIT)
newAsteroidi\obj=CloneObject(asteroidi)
PositionObject newAsteroidi\obj, 230, Rand(110,-100)
MoveObject newAsteroidi\obj,Rand(-0.5,-5)
uusiutuminen=Rand(10,27)
EndIf
'Päivitetään asteroidit
i=0
For aAsteroidi.ASTEROIDIT= Each ASTEROIDIT
MoveObject aAsteroidi\obj,Rand(-2,-4.5)
If ObjectX(aAsteroidi\obj)< -225 Then
DeleteObject aAsteroidi\obj
Delete aAsteroidi
pisteet=pisteet-10
EndIf
i=i+1
Next aAsteroidi
'Pisteet yläkulmaan
Text 300,2, "Pisteet: "
Text 370,2, pisteet
'Tekstinsyötötökokeilut ylös, ja alaspäin vas. ylänurkka
If UpKey() Then
ClearText
Text 2,2, "Painat nuolta ylöspäin"
EndIf
If DownKey() Then
ClearText
Text 2,2, "Painat nuolta alaspäin"
EndIf
'Päiväys alareunaan
Text 1,280, "Tänään on"
Text 80,280,Date()
Text 177,280,Time()
'FPS oikeaan alareunaan
Text 340,280, "FPS:"
Text 370,280,FPS()
'Piirretään ylä-ja alaviivat kentälle
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
'Aluksen liikkuminen
If UpKey() Then MoveObject alus, 4.5
If DownKey() Then MoveObject alus, -4.5
'Aluksen pelikentän rajaaminen
If ObjectX(alus)>200 Then PositionObject alus, 200,ObjectY(alus)
If ObjectX(alus)<-200 Then PositionObject alus, -200,ObjectY(alus)
If ObjectY(alus)>115 Then PositionObject alus, ObjectX(alus),115
If ObjectY(alus)<-100 Then PositionObject alus, ObjectX(alus),-100
'Ampuminen oikealle
If KeyDown(cbkeyspace) And aselataus=0 Then
PlaySound pumsnd, 65
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,alus
PositionObject luoti\obj, ObjectX(luoti\obj)+11.5,ObjectY(luoti\obj)-1
aselataus=8
EndIf
If aselataus>0 Then aselataus=aselataus-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
'Mitäpä jos asteroidi ja ammus törmäävät?
For aAsteroidi.ASTEROIDIT= Each ASTEROIDIT
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
If Distance2 (luoti\obj, aAsteroidi\obj)<20 Then
pisteet=pisteet+1
DeleteObject aAsteroidi\obj
Delete aAsteroidi
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Exit
EndIf
Next luoti
Next aAsteroidi
'Pelin lopetus
If pisteet<0 Then
pisteet = 0
Goto havisit
EndIf
If pisteet>49 Then
pisteet = pisteet+1
Goto voitto
EndIf
'Pelikentän pisteet, "tähdet"
Dot 40,50
Dot 150,200
Dot 300,97
Dot 270,160
Dot 210,185
Dot 25,143
Dot 180,240
Dot 190,50
Dot 17,85
Dot 45,240
Dot 50,150
Dot 350,200
Dot 75,201
Dot 150,200
Dot 180,150
Dot 120,40
Dot 170,195
Dot 100,110
Dot 365,100
Dot 340,50
Dot 80,70
Dot 240,90
Dot 270,210
Dot 350,220
Dot 170,80
'Se unohtumaton
DrawScreen
Forever
kaksinpeli :
'Ladataan objecktit, spritet, äänet
pumsnd = LoadSound("media/Blaster.wav")
alus = LoadObject("media/ship.png", 4)
alus2 = LoadObject("media/ship2.png", 4)
pati = LoadObject("media/pati.png", 4)
asteroidi = LoadObject("media/asteroidi.png", 1)
ShowObject pati,OFF
TurnObject alus, 90
TurnObject alus2, 90
PositionObject alus, -130, 30
PositionObject alus2, -180, 30
PositionObject asteroidi, -250,-250
'KAKSINPELISILMUKKA
Repeat
If uusiutuminen>0 Then uusiutuminen=uusiutuminen-2
If uusiutuminen<0 Then uusiutuminen=0
'Asteroidit...'
If uusiutuminen=0 Then
newAsteroidi.ASTEROIDIT= New(ASTEROIDIT)
newAsteroidi\obj=CloneObject(asteroidi)
PositionObject newAsteroidi\obj, 230, Rand(110,-100)
MoveObject newAsteroidi\obj,Rand(-1.5,-7)
uusiutuminen=Rand(10,30)
EndIf
'Päivitetään asteroidit
a=0
For aAsteroidi.ASTEROIDIT= Each ASTEROIDIT
MoveObject aAsteroidi\obj,Rand(-3,-6.5)
If ObjectX(aAsteroidi\obj)< -225 Then
DeleteObject aAsteroidi\obj
Delete aAsteroidi
pisteet=pisteet-16
EndIf
a=a+1
Next aAsteroidi
'Pisteet yläkulmaan
Text 300,2, "Pisteet: "
Text 370,2, pisteet
'Tekstinsyötötökokeilut ylös, ja alaspäin vas. ylänurkka
If UpKey() Then
ClearText
Text 2,2, "Painat nuolta ylöspäin"
EndIf
If DownKey() Then
ClearText
Text 2,2, "Painat nuolta alaspäin"
EndIf
'Päiväys alareunaan
Text 1,280, "Tänään on"
Text 80,280,Date()
Text 177,280,Time()
'FPS oikeaan alareunaan
Text 340,280, "FPS:"
Text 370,280,FPS()
'Piirretään ylä-ja alaviivat kentälle
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
'Ykköspelaajan aluksen liikkuminen
If UpKey() Then MoveObject alus, 3
If DownKey() Then MoveObject alus, -3
'Ykköspelaajan aluksen pelikentän rajaaminen
If ObjectX(alus)>200 Then PositionObject alus, 200,ObjectY(alus)
If ObjectX(alus)<-200 Then PositionObject alus, -200,ObjectY(alus)
If ObjectY(alus)>115 Then PositionObject alus, ObjectX(alus),115
If ObjectY(alus)<-100 Then PositionObject alus, ObjectX(alus),-100
'Kakkospelaajan aluksen liikkuminen
If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject alus2, 3
If KeyDown(cbkeys) Then MoveObject alus2, -3
'Kakkospelaajan aluksen pelikentän rajaaminen
If ObjectX(alus2)>200 Then PositionObject alus2, 200,ObjectY(alus2)
If ObjectX(alus2)<-200 Then PositionObject alus2, -200, ObjectY(alus2)
If ObjectY(alus2)>115 Then PositionObject alus2, ObjectX(alus2),115
If ObjectY(alus2)<-100 Then PositionObject alus2, ObjectX(alus2),-100
'Ampuminen pelaaja1
If KeyDown(cbkeyrshift) And aselataus=0 Then
PlaySound pumsnd, 65
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,alus
PositionObject luoti\obj, ObjectX(luoti\obj)+11.5,ObjectY(luoti\obj)-1
aselataus=12
EndIf
If aselataus>0 Then aselataus=aselataus-1
'Ampuminen pelaaja2
If KeyDown(cbkeyspace) And aselataus2=0 Then
PlaySound pumsnd, 65
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,alus2
PositionObject luoti\obj, ObjectX(luoti\obj)+11.5,ObjectY(luoti\obj)-1
aselataus2=12
EndIf
If aselataus2>0 Then aselataus2=aselataus2-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
'Mitäpä jos asteroidi ja ammus törmäävät?
For aAsteroidi.ASTEROIDIT= Each ASTEROIDIT
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
If Distance2 (luoti\obj, aAsteroidi\obj)<20 Then
pisteet=pisteet+2
DeleteObject aAsteroidi\obj
Delete aAsteroidi
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Exit
EndIf
Next luoti
Next aAsteroidi
'Pelin lopetus
If pisteet<0 Then
pisteet = 0
Goto kaksinhavio
EndIf
If pisteet>149 Then
pisteet = pisteet+1
Goto kaksinvoitto
EndIf
'Pelikentän pisteet, "tähdet"
Dot 40,50
Dot 150,200
Dot 300,97
Dot 270,160
Dot 210,185
Dot 25,143
Dot 180,240
Dot 190,50
Dot 17,85
Dot 45,240
Dot 50,150
Dot 350,200
Dot 75,201
Dot 150,200
Dot 180,150
Dot 120,40
Dot 170,195
Dot 100,110
Dot 365,100
Dot 340,50
Dot 80,70
Dot 240,90
Dot 270,210
Dot 350,220
Dot 170,80
'Se unohtumaton
DrawScreen
Forever
hc :
'Ladataan objecktit, spritet, äänet
pumsnd = LoadSound("media/Blaster.wav")
alus = LoadObject("media/ship.png", 4)
pati = LoadObject("media/pati.png", 4)
asteroidi = LoadObject("media/asteroidi.png", 1)
ShowObject pati,OFF
TurnObject alus, 90
PositionObject alus, -160, 30
PositionObject asteroidi, -250,-250
Repeat
If uusiutuminen>0 Then uusiutuminen=uusiutuminen-1
If uusiutuminen<0 Then uusiutuminen=0
'Asteroidit...'
If uusiutuminen=0 Then
newAsteroidi.ASTEROIDIT= New(ASTEROIDIT)
newAsteroidi\obj=CloneObject(asteroidi)
PositionObject newAsteroidi\obj, 230, Rand(110,-100)
MoveObject newAsteroidi\obj,Rand(-1,-6)
uusiutuminen=Rand(9,25)
EndIf
'Päivitetään asteroidit
i=0
For aAsteroidi.ASTEROIDIT= Each ASTEROIDIT
MoveObject aAsteroidi\obj,Rand(-2.5,-6)
If ObjectX(aAsteroidi\obj)< -225 Then
DeleteObject aAsteroidi\obj
Delete aAsteroidi
Goto hchavio
EndIf
i=i+1
Next aAsteroidi
'Pisteet yläkulmaan
Text 300,2, "Pisteet: "
Text 370,2, pisteeth
'Tekstinsyötötökokeilut ylös, ja alaspäin vas. ylänurkka
If UpKey() Then
ClearText
Text 2,2, "Painat nuolta ylöspäin"
EndIf
If DownKey() Then
ClearText
Text 2,2, "Painat nuolta alaspäin"
EndIf
'Päiväys alareunaan
Text 1,280, "Tänään on"
Text 80,280,Date()
Text 177,280,Time()
'FPS oikeaan alareunaan
Text 340,280, "FPS:"
Text 370,280,FPS()
'Piirretään ylä-ja alaviivat kentälle
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
'Aluksen liikkuminen
If UpKey() Then MoveObject alus, 4.5
If DownKey() Then MoveObject alus, -4.5
'Aluksen pelikentän rajaaminen
If ObjectX(alus)>200 Then PositionObject alus, 200,ObjectY(alus)
If ObjectX(alus)<-200 Then PositionObject alus, -200,ObjectY(alus)
If ObjectY(alus)>115 Then PositionObject alus, ObjectX(alus),115
If ObjectY(alus)<-100 Then PositionObject alus, ObjectX(alus),-100
'Ampuminen oikealle
If KeyDown(cbkeyspace) And aselataus=0 Then
PlaySound pumsnd, 65
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,alus
PositionObject luoti\obj, ObjectX(luoti\obj)+11.5,ObjectY(luoti\obj)-1
aselataus=8
EndIf
If aselataus>0 Then aselataus=aselataus-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
'Mitäpä jos asteroidi ja ammus törmäävät?
For aAsteroidi.ASTEROIDIT= Each ASTEROIDIT
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
If Distance2 (luoti\obj, aAsteroidi\obj)<20 Then
pisteeth=pisteeth+1
DeleteObject aAsteroidi\obj
Delete aAsteroidi
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Exit
EndIf
Next luoti
Next aAsteroidi
'Pelin lopetus
If pisteet>99 Then
pisteeth = 0
Goto hcvoitto
EndIf
'Pelikentän pisteet, "tähdet"
Dot 40,50
Dot 150,200
Dot 300,97
Dot 270,160
Dot 210,185
Dot 25,143
Dot 180,240
Dot 190,50
Dot 17,85
Dot 45,240
Dot 50,150
Dot 350,200
Dot 75,201
Dot 150,200
Dot 180,150
Dot 120,40
Dot 170,195
Dot 100,110
Dot 365,100
Dot 340,50
Dot 80,70
Dot 240,90
Dot 270,210
Dot 350,220
Dot 170,80
'Se unohtumaton
DrawScreen
Forever
voitto :
DrawScreen
DeleteObject alus
Repeat
'Viivat
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Text 30,100,"Läpäisit pelin, ja sait 50 pistettä!"
Text 30,120,"Paina SPACE mennäksesi alkuvalikkoon"
Text 30,140,"Avasit peruspelitilan voittamalla HC - moodin!"
Text 30,160,"Katso pelin infotiedosto, jos haluat"
Text 30,180,"lisätietoa HC - moodista"
Text 50,275,"(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009 "
Text 50,2,"Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Next luoti
For newAsteroidi.ASTEROIDIT = Each ASTEROIDIT
DeleteObject newAsteroidi\obj
Delete newAsteroidi
Next newAsteroidi
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyspace)
times = times+1
voitot = voitot+1
Goto alku
havisit :
DeleteObject alus
Repeat
'Viivat
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Text 5,100,"Hävisit pelin, sillä pisteesi menivät miinukselle."
Text 5,120,"Paina SPACE mennäksesi alkuvalikkoon"
Text 5,140,"Voit lopettaa pelin painamalla ESC"
Text 5,160,"Yritä toki uudelleen!"
Text 50,275,"(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009 "
Text 50,2,"Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Next luoti
For newAsteroidi.ASTEROIDIT = Each ASTEROIDIT
DeleteObject newAsteroidi\obj
Delete newAsteroidi
Next newAsteroidi
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyspace)
times = times+1
Goto alku
kaksinvoitto :
DeleteObject alus
DeleteObject alus2
Repeat
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Text 30,100,"Onnea! Voititte kaksinpelin!"
Text 30,120,"Paina SPACE mennäksesi alkuvalikkoon"
Text 30,140,"Voit lopettaa pelin painamalla ESC"
Text 50,275,"(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009 "
Text 50,2,"Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Next luoti
For newAsteroidi.ASTEROIDIT = Each ASTEROIDIT
DeleteObject newAsteroidi\obj
Delete newAsteroidi
Next newAsteroidi
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyspace)
voitotk = voitotk+1
timesk = timesk+1
Goto alku
kaksinhavio :
DeleteObject alus
DeleteObject alus2
Repeat
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Text 30,60,"Pisteenne menivät miinukselle..."
Text 30,80,"...ja hävisitte kaksinpelin..."
Text 30,100,"...mutta kokeilkaa toki uudelleen!"
Text 30,120,"Paina SPACE mennäksesi alkuvalikkoon"
Text 30,140,"Voit lopettaa pelin painamalla ESC"
Text 50,275,"(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009 "
Text 50,2,"Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Next luoti
For newAsteroidi.ASTEROIDIT = Each ASTEROIDIT
DeleteObject newAsteroidi\obj
Delete newAsteroidi
Next newAsteroidi
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyspace)
timesk = timesk+1
Goto alku
hchavio :
DeleteObject alus
Repeat
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Text 30,80,"Asteroidi pääsi ohitsesi!"
Text 30,100,"...JA SINÄ HÄVISIT!"
Text 30,120,"Paina SPACE mennäksesi alkuvalikkoon"
Text 30,140,"Voit lopettaa pelin painamalla ESC"
Text 50,275,"(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009 "
Text 50,2,"Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Next luoti
For newAsteroidi.ASTEROIDIT = Each ASTEROIDIT
DeleteObject newAsteroidi\obj
Delete newAsteroidi
Next newAsteroidi
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyspace)
Goto alku
hcvoitto :
DeleteObject alus
Repeat
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Text 30,60,"Ohhoh..!"
Text 30,80,"Et päästänyt ainoatakaan asteroidia ohitsesi!"
Text 30,100,"Voitit hc-moden!"
Text 30,120,"Paina SPACE mennäksesi alkuvalikkoon"
Text 30,140,"Voit lopettaa pelin painamalla ESC"
Text 50,275,"(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009 "
Text 50,2,"Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Next luoti
For newAsteroidi.ASTEROIDIT = Each ASTEROIDIT
DeleteObject newAsteroidi\obj
Delete newAsteroidi
Next newAsteroidi
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyspace)
hcvoitot = hcvoitot+1
Goto alku
//////////////////////////////
stats :
Repeat
Text 50,275,"(c) Veikko 'Wee' Vauhkonen 2008-2009 "
Text 50,2,"Avaruuslentelypeli Alpha [Beta 2]"
Line 0,26,400,26
Line 0,260,400,260
Text 50,70,"Olet pelannut yksinpeliä"
Text 270,70,times
Text 295,70,"kertaa"
Text 50,85,"Olet voittanut yksinpelin"
Text 270,85,voitot
Text 295,85,"kertaa"
Text 50,110,"Olet pelannut kaksinpeliä"
Text 270,110,timesk
Text 295,110,"kertaa"
Text 50,125,"Olet voittanut kaksinpelin"
Text 270,125,voitotk
Text 295,125,"kertaa"
If voitot > 0 Then
Text 50,160,"Olet avannut HC-moden!"
Text 50,175,"Olet voittanut HC-moden"
Text 270,175,hcvoitot
Text 295,175,"kertaa"
EndIf
Text 15,220,"Pääset takaisin alkuvalikkoon painamalla SPACE"
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyspace)
Goto alku
Btw, tarvitseeko keskeneräisissä projekteissa olla kuvia? Jos haluatte/vaaditte, niin onnistuu kyllä, vaikkei pelissä paljoa kuvattavaa olekkaan.