Viikatemies 1 v2.0

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Viikatemies 1 v2.0

Post by rami123 » Mon Dec 22, 2008 1:10 am

Latauslinkkiä ei toistaiseksi ole, koska vanha sivuston mukana katosi se.
Last edited by rami123 on Thu Mar 03, 2011 6:25 pm, edited 12 times in total.

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Viikatemies 1

Post by iTKEVAnAKKI » Mon Dec 22, 2008 2:05 am

Nooh kyllä tästä jotain tulee... joskus... Mutta vielä se kaipaa paljon parannettavaa. Alussa ongelmana oli se että ruutu oli liian iso näytölleni(korkeus oli yli 800). Peliin päästyäni suljin äkkiä kaiuttimet, oli niin hirveä meteli. Liikkuminen oli outoa mutta siihen kyllä tottu. Tekoäly bugit pahasti ja suurin osa vihuista jäi seiniin jumiin. Ja kaiken päälle grafiikka oli järkyttävää. Mutta loppujen lopuksi tämä on erittäin hyvä alku, kaikki parannetta on helppoa, vähän ku käytät photari/jotain muuta ohjelmaa niin grafiikoista tulee siedettävät, koodaat tekoälyä hieman ja parannat kokonaisuutta niin peli saattaa olla hyväkin :)
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Viikatemies 1

Post by rami123 » Mon Dec 22, 2008 11:13 am

jaa-a alanpa sitten korjailemaa noita virheitä. :|
Last edited by rami123 on Thu Mar 03, 2011 6:16 pm, edited 4 times in total.

User avatar
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Viikatemies 1

Post by MikkoK » Mon Dec 22, 2008 6:21 pm

Screeni pelistä mielellään.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Viikatemies 1

Post by rami123 » Mon Dec 22, 2008 6:45 pm

tässä niitä screenshotteja

Image
Image
Image

ja kohta laitan sen pelin uudestaan tänne :)

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Viikatemies 1

Post by KankiKalle » Mon Dec 22, 2008 9:03 pm

Onko tää siis joku Tapan Kaikki-peli, vai roolipeli vai niitten sekotus vai mikä tää on? Näyttää mukavalta, kai beta tulee piakkoin?
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Viikatemies 1

Post by rami123 » Mon Dec 22, 2008 9:09 pm

nooh tässä tarkoitus tappaa noi bossit :D joka on aika vaikeata , joten varmaan joutuu tappamaan aika paljon muitakin. Apuna on myös apuri joka parantaa koko ajan kun sen on ostanut sen kaksi kertaa.

tällä hetkellä lisätty

meluisa lohikäärme joka räyhää luolassaan ja pitää meteliä joka kuuluu pelissä (älkää siitä sitten valittako)
tekoälyä , lähtee perään vasta kun näkee pelaajan.
Last edited by rami123 on Thu Mar 03, 2011 6:22 pm, edited 1 time in total.

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Viikatemies 1

Post by rami123 » Mon Dec 22, 2008 10:15 pm

tässä nyt se peli ja ylimmässä viestissä.

http://files.filefront.com/viikatemiesz ... einfo.html (EI TOIMI)

mitä pidätte ? :)

se meluava ääni on lohikäärme.
Last edited by rami123 on Thu Mar 03, 2011 6:17 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Re: Viikatemies 1

Post by Coolariko » Mon Dec 22, 2008 11:17 pm

KUn kuolee tuo Make error on huono tee vaikka Goto .......
ja sitte Grafiikat on aika huonot.
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Viikatemies 1

Post by KankiKalle » Mon Dec 22, 2008 11:49 pm

Todella hipastempoinen, fps itellä melkein koko ajan 20, joskus hyppäsi 30:een. Viikatemies tuntui liikkuvan vähän hitaahkosti, tosin kuolema saapuu hitaasti :D Ruutu välkehtii ilkeästi kun liikkuu, piti välillä pitää taukoa ennenkuin jatkoin matkaa. Grafiikka oli vähän tylsähköä, mutta hienosti toteutettu pelimaailma korvasi sen puutteen. Laitan tällälailla laiskasti nyt hyvät ja huonot asiat:

plussat:
-pelimaailma monipuolinen
-vihujen tappaminen vaati taitoa esim. jousiampujan nuoli piti väistellä ja samalla hyökätä ritaria kohti. Ei onnistunu ekalla kerralla :)
-tunnelma oli ok, ainakin kun törmäsin lohikäärmeeseen jännitti hieman
-grafiikka jotenkin sopi tähän peliin

miinukset:
-hidas
-vihut katosi tyhjään, jäin kaipaamaan jotakin verilänttiä yms
-törmäystunnistus kusee, oli inhottavaa ettei pysytynyt mennemään parin puskan välistä vaan ne piti kiertää (ja näin monta kertaa)
-ei ääniä, lohikäärmettä lukuunottamatta
-grafiikka olisi voinut olla parempi

Eli jos peli olisi hiukan nopeampi niin peli olisi suorastaan nautittavan mukava, nyt oli todella tylsää körötellä rollaattorivautia.
Mutta, tämä oli eka pelisi, ja itse en osaisi tehdä edes promillea tästä pelistä :lol: Jatka, ideasi on mielenkiintoinen ja kun nuo puutteet vielä korjaat niin hyvä tulee!

edit
offtopic: Minusta tuli memberi!
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Viikatemies 1

Post by Jonhu » Tue Dec 23, 2008 12:23 pm

Peli oli paljon odottamaani parempi :) Grafiikat olivat ihan hienot (kaikki lähes itse piirrettyjä).
Bossit olisit kuitenkin voinut toteuttaa typeillä, jolloin koodisi olisi parisataa riviä lyhempi xD

Itsellä on ongelmana, että en osaa piirtää mitään, mutta ohjelmoida kuitenkin jotenkuten.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)

User avatar
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 9:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Viikatemies 1

Post by Requiem for Anthrax » Tue Dec 23, 2008 12:42 pm

+ Menu.
+ Iso maailma.
+ Grafiikka.

- HIDAS.
- törmäys kusee.
- Vihujen tappaminen on hämärää. ei tiedä milloin osuu ja milloin ei.
- Jousimies alkoi konekivääriksi.

6/10

ihan ok peli, kärsii vielä pienistä ongelmista.
toivotaan pachiä.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Viikatemies 1

Post by rami123 » Tue Dec 23, 2008 1:10 pm

hienoa että pidätte :), jatkan tätä projektia
EDIT:

hieman korjailtu.

ja muita parannus ehdotuksia saa ehdottaa.
Last edited by rami123 on Thu Mar 03, 2011 6:18 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Tuomasd
Newcomer
Posts: 14
Joined: Fri Dec 12, 2008 5:46 pm

Re: Viikatemies 1

Post by Tuomasd » Sun Dec 28, 2008 9:20 pm

+ Valikko
+ Viikatteella hakkaaminen
+ Palkki ylhäällä
+ 'Luotain'


- Tökkää pelin aloituksessa
- Jos kuolee joutuu käynnistämään pelin uudestaan
- Jousimiehestä tuli konekiväärimies
- Vihollisia spawnaa toistensa päälle ja puiden sisään.
moxd

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Viikatemies 1

Post by rami123 » Sat Jan 03, 2009 10:48 pm

Uudempi versio on ladattavissa, ensimmäinen viesti.

yksi kuva
Image
tuosta näkee hieman korjauksia esim tuo bossi ja ylhäältä noi napit


Lataa peli tästä
http://files.filefront.com/viikatemies+ ... einfo.html (EI TOIMI)



Kokeilkaas ! ;) ja arvostelkaapa...
Last edited by rami123 on Thu Mar 03, 2011 6:19 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Re: Viikatemies 1

Post by Coolariko » Sun Jan 04, 2009 9:12 pm

oli aika hauska ku se tonttu sanoi älä tapa autan sinua jos et vain tapa XD.no toivottavasti tee viikatemies 2
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Viikatemies 1

Post by phons » Sun Jan 04, 2009 9:14 pm

Joo ihan hyvä peli vaikka en kylä kauaa selvinnyt ja vähän offina tuosta coolariko:n sanomasta, että kyllä se paras on silti: "Kuole tai tapan sinut!"
Image

User avatar
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Re: Viikatemies 1

Post by Coolariko » Mon Jan 05, 2009 3:59 pm

phons wrote:Joo ihan hyvä peli vaikka en kylä kauaa selvinnyt ja vähän offina tuosta coolariko:n sanomasta, että kyllä se paras on silti: "Kuole tai tapan sinut!"
missä tommonen oli "kuole tai tapan sinut!"?? mä en nähny sitä pelissä jos se ees oli siinä.
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Viikatemies 1

Post by rami123 » Mon Jan 05, 2009 4:19 pm

Coolariko wrote:
phons wrote:Joo ihan hyvä peli vaikka en kylä kauaa selvinnyt ja vähän offina tuosta coolariko:n sanomasta, että kyllä se paras on silti: "Kuole tai tapan sinut!"
missä tommonen oli "kuole tai tapan sinut!"?? mä en nähny sitä pelissä jos se ees oli siinä.
Jeps.
Last edited by rami123 on Thu Mar 03, 2011 6:20 pm, edited 2 times in total.

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Viikatemies 1

Post by KankiKalle » Tue Jan 06, 2009 12:26 am

Omituista, fps pomppi nyt välillä 8-22. Eli hitaantui entisestään=silkkaa tuskaa. Mutta hyviä puolia oli pelaajan törmäysten toimiminen. Vihujen määrää voisi minun mielestäni valita esim. Helppo ja Vaikea vaikeusaste olisi plussaa. Nyt oli melko vaikeaa. Ja jonkinlainen merkki siitä että onko vihuun osuttu, esim. veriläntti tai uurgh-huudahdus auttaisi paljon. Ja sanokaa muutkin mikä fps teillä on pelin aikana, ettei vaan olisi minun koneestani kiinni :)
Vieressäni tosin nököttää 3,4GHz:en celeron D, mutta piru kun se tahtoo vaatia järeämmän coolerin joka sattuu vielä olemaan kaupan hyllyllä!
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

Post Reply