areena-klooni.

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

areena-klooni.

Post by Sepi » Wed Nov 26, 2008 11:47 pm

Elikkäs tässä olisi areena-klooni, jonka kanssa värkkäilen silloin tällöin. Tämä ei siis ole valmis peli, eikä esimerkiksi sarjataulukko toimi. Lisäksi joukkue ei ole joukkue, sillä siihen ei voi palkata kuin yhden gladiaattorin.


Edit 8.12

Nyt sarjataulukko toimii muuten, mutta divisioonasta laskeminen\nouseminen tuottaa vielä päänvaivaa. Lisäksi olen parannellut peliä sieltä sun täältä pikkuseikoilla huomattavasti, tehnyt amuletteja muutamia ja fiksaillut aseitten tehoa ym.

Edit 5.12

Parhaillaan lisäilen peliin amuletteja (Vaikuttavat esimerkiksi voima+5) ja taikasauvoja. Amuletit ovat jo toiminnassa oman pelaajan osalta, mutta vihollisen ei.

Edit 4.12

Uusin versio lisätty.
Nyt loitsiminen ja jousien käyttö on mahdollista ja vihollinen myös ampuu jousella jos se omistaa sellaisen. Vihollisen loitsimista en ole vielä tehnyt, sillä siinä on pari juttua vielä pähkäilyn alla. Pikku paranteluja siellä sun täällä ja panssareita on nyt reilusti enemmän.
Attachments
Areena.rar
(2.33 MiB) Downloaded 156 times
Last edited by Sepi on Mon Jan 12, 2009 5:09 pm, edited 11 times in total.

Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Paskanen areena-klooni.

Post by Igr0 » Thu Nov 27, 2008 1:49 pm

Oli ihan jees, työstä ihmeessä eteenpäin, jos vaan jaksat. :) Se vaan vähän ihmetytti että heti alussa oli rahaa joku 150k... Sainpahan ostettua kaikkein parhaimmat kamat ja maksimoitua taidot. :lol:

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Paskanen areena-klooni.

Post by Koodiapina » Thu Nov 27, 2008 4:00 pm

Oli hieman karun näköinen, mutta kaikki pääelementit oli toteutettu niin taidokkaasti, että suosittelen ehdottomasti jatkamaan. Ja voihan sitä ulkoasuakin parannella pelin ollessa valmiimpi.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Paskanen areena-klooni.

Post by Sepi » Thu Nov 27, 2008 4:17 pm

Kiitos kommenteista. Igro: Sitä rahaa oli vain itselleni testausta varten niin paljon, enkä sitten muistanut ottaa sitä pois :D

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Paskanen areena-klooni.

Post by KankiKalle » Fri Nov 28, 2008 10:04 pm

Jatka ihmeessä, grafiikka ei (vielä) päätä huimaa, mutta muuten ihan hyvin. Muista kehittää jotakin omaa, ettet vain tee toista areena-peliä!
Hanki jostakin graafikko kaveriksesi, niin voit keskittyä tuohon koodauspuoleen :D
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Paskanen areena-klooni.

Post by MAVmaggot » Fri Nov 28, 2008 10:23 pm

Ihan kiva, tykkäsin. Jatka ihmeessä. Aika alkeellinen vielä mutta kannattaa nähdä vaivaa ja kehittää pidemmälle.
E: Ja se piti vielä mainita, että kaikki grafiikat on kopioitu http://www.areenaonline.fi:stä, joten ne eivät ole omiani.
Nuo ovat vapaassa jaossa olevat grafiikat ja mm. areenonlinessä käytetään niitä.

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Paskanen areena-klooni.

Post by Sepi » Sat Nov 29, 2008 12:19 am

Kankikalle: Yritän keksiä jotain omaakin, jos nyt vain saan edes jotain aikaseksi tästä :) MAVmaggot: Tuota en tiennytkään, tiedätkö mistä ne on otettu?

Kiitokset vielä kaikille kommenteista, yritän jatkaa ;)

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re:areena-klooni.

Post by Sepi » Sun Nov 30, 2008 11:37 pm

Nosto:

Lisäsin pelin tämän hetkisen version ladattavaksi ekaan viestiin.
Pelissä on nyt muutama jousi ja pari taikaa (joita ei voi vielä käyttää :D).

Kysyn tässä graafikkoa peliini piirtämään jousia ym. Tyylin näet pelistä.

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: areena-klooni.

Post by KankiKalle » Mon Dec 01, 2008 6:01 pm

Hohoo, hienoa edistystä! Grafiikoihin vain värit mukaan niin näillä mentäis. Ihmetyttää vain mihinkä se kaikki raha hävisi, ja olipas kauppias hyvällä tuulella kun kaikki antoi ilmatteeks :lol: Ei sinua ainakaan voi huumorintajuttomuudesta syyttää, oli sitten niin hauskan nimisiä aseita ja hahmoja! Älä missään nimessä ala niitä muuttamaan(ainakaan huonompaan suuntaan :D ) Taistelutilanteesssa olisi mukavaa jos tuo teksti joka kertoo osuinko jne olisi isompaa, nyt oli melkoista tihrustamista.

Ja muutamia parannusehdotuksia: (joita voit sitten miettiä KUN olet saanut perusasiat toimimaan) Ainoastaan kauden alussa voisi ostaa( gladiaattoreiden treidaus kyllä onnistuisi koko kauden ajan) gladiaattoreita, tämän avulla joka kaudesta tulisi jännittävä, esim. jos puolet gladiaattoreistasi loukkaantuu ekassa taistelussa pahasti , niin yritä siinä sitten vajaamiehityksellä mennä eteenpäin!
Mitäs jos gladiaattoreille tehtäisiin sopimuksia kuten jääkiekossa konsanaan? Osta kehittyvä nuori taistelija halvalla, kouluta hänet, voita mestaruus ja ennen sopimuksen loppumista treidaa hänet uusiin nuoriin toivoihin? Tuo gladiaattoreiden vaihtainen joukkueesta toiseen tuossa sitten tulikin.
Hieno lisä olisi myös sponsorit. Mitä menestyvämpi joukkue, sitä parempi sponsori jne. Ja eräänlainen veikkaus/arvonta, josta voi voittaa yhdeksi vuodeksi huippugladiaattorin,(se arvonta olis kerran vuodes) jota kaikki joukkueet tavoittelisivat. Ja musiikkia mukaan!
No nythän mä vallan innostuin, älä silti ota paineita mun hulluista toiveistani, tee kuten parhaaksi näet! Odotan innolla mitä tästä sinun projektistasi seuraa. ;)

PS. Saattaisin olla kiinnostunut graafikon paikasta jos et ketään muuta löydä. Pistä mut varaehdokkaaks :D
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: areena-klooni.

Post by phons » Mon Dec 01, 2008 7:31 pm

Kun löin toista niin en tiennyt osuiko se vai ei vai mitä oikein kävi kun melkein heti ensimmäisellä lyönnillä se lähti pois eikä ilmoittanut mitään. Muuten ihan hyvä.
Image

User avatar
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: areena-klooni.

Post by Eur0-5isu » Mon Dec 01, 2008 7:53 pm

Tämähän oli veihteeksi ihan hyvän oloinen pelinalku. :) Grafiikat oli nyt mitä oli, mutta nehän voi aina uudistaa. (Tuli mieleen joku Castle of the Winds -tyylinen 80-90 luvun peli :P) Mutta jatka ihmeessä.

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: areena-klooni.

Post by Sepi » Mon Dec 01, 2008 8:15 pm

Kiitoksia taas kommenteista! Kankikalle: Mielenkiintoisia osa noista ehdottamistasi parannuksista, pitää katsella niitä sitten kun on niiden aika. Tuosta gladiaattoreiden treidauksesta sen verran, että voisi olla melko vaikeaa saada vastustajille järkevää tekoa älyä siihen :) Voitaisiin katsella tuota graafikko-hommelia myöhemmin ;)

Phons: Tuossa taistelysysteemissä tosiaan on vielä paljon puutteita.

Euro-Sisu: Nuo grafiikat ovat tosiaan surkeat, mutta onneksi niitä voi aina vaihtaa ;) Kiitos kannustuksesta!


Suurin pelintekoa haittaava ongelma on tällä hetkellä se, että en tiedä kuinka toteuttaisin vihollisen tekoälyn taistelussa kun niitä on enemmän kuin tuo yksi. Joten siihen saakka kun löydän ratkaisun, pelissä on vain yksi gladiaattori per "joukkue" :roll:

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: areena-klooni.

Post by Sepi » Thu Dec 04, 2008 7:44 pm

Uusin versio lisätty ekaan viestiin.

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: areena-klooni.

Post by Sepi » Thu Dec 11, 2008 12:30 am

Toivoisin kommentteja jälleen, joten nostan tämän taas. Toivottavasti triplapostista ei ole haittaa, sillä kukaan ei huomaisi jos vain editoisin tuohon edelliseen. Uusin versio ladattavissa ekasta viestistä. Toivon ja pyydän ja rukoilen että jaksaisitte ladata ja heittää kommenttia :D

Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: areena-klooni.

Post by Igr0 » Thu Dec 11, 2008 1:54 pm

Hyvin oot parantanu tätä ensimmäisestä versiosta. ;) Musiikki oli ihan lepposaa kuunneltavaa ja uudet valikkografiikat oli kans ihan hienot. Pieni miinus tulee siitä että onnistuin jäämään jumiin taisteluun. Metsähaltiani ei tehnyt vihollis-parantajaan yhtään vahinkoa ja päinvastoin, vaikka kuinka yritin.
EDIT:

KankiKalle wrote:Mutta huomasin että jos olen lähitaistelussa ja käytän jousta niin en voi ampua mutta en myöskään perua ampumista :shock: Ja sama homma loitsunheiton kanssa jos mana on loppu.
Ainakin ampumisen peruminen toimii hiiren oikealla klikkauksella, loitsua en kokeillut.[/edit]
Last edited by Igr0 on Thu Dec 11, 2008 3:35 pm, edited 2 times in total.

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: areena-klooni.

Post by KankiKalle » Thu Dec 11, 2008 3:15 pm

Tämähän kehittyy hurjaa vauhtia. Ja vielä hyvään suuntaan! Sisältöä on paljon enemmän (vaikkei vielä tietysti tarpeeksi) kuin silloin alussa. Taistelusysteemi on aikas hieno, nuo numerot jotka kertoo paljonko meni healttia on hieno idea. Ja amuletit on kans käteviä! Mutta huomasin että jos olen lähitaistelussa ja käytän jousta niin en voi ampua mutta en myöskään perua ampumista :shock: Ja sama homma loitsunheiton kanssa jos mana on loppu. (vai pitääkö minun painaa jotain?) Musiikki sopivaa, niitä saisi olla vain enemmän. Taistelussa kun hyökkään niin se ääni ei oikein tunnu sopivan, omasta mielestäni ainakaan fantasia/managerointipeliin. Enemmän johonkin avaruustaisteluun.Mutta se on oma mielipiteeni. Valikkografiikoihin kun laitat vähän väriä niin ne olis jo hyvät. Nyt aika ankeaa:( Kai muistat sitten laittaa loukkaantumiset mukaan? Vaikka ne ei oo kivoja (omalle kohdalle kun sattuu) niitä ei saa unohtaa! Kun löin yhtä tyyppiä ja healttia meni siltä niin maan pirusti, olis ollu hauskaa katsoo että tuo ja tämä joukkue sivusta loppukauden :D
Areena 5 jää pian tämän varjoon :D
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: areena-klooni.

Post by Sepi » Thu Dec 11, 2008 4:22 pm

Kiitoksia (rakentavista) kommenteista! Sen ampumisen/loitsimisen voi tosiaan perua hiiren toisesta näppäimestä kuten Igr0 sanoi. Äänet eivät todellakaan ole lopullisia vielä, nehän eivät sovi peliin ollenkaan :D Grafiikat myös uudistuvat sataprosenttisesti. Loukkaantumiset laitan varmasti jossain vaiheessa ja pitänee laittaa joku itsemurha nappi tuohon jotta taisteluun ei jää jumiin :D Nyt pitää vielä korjailla yksi bugi noiden sarjataulukoiden kanssa ja sitten tekemään statsien kehittymistä :)

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: areena-klooni.

Post by KankiKalle » Sun Jan 11, 2009 10:53 pm

Ei kai projekti ole jäätynyt? Mitään uutta ei ole tapahtunut hetkeen. :(
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: areena-klooni.

Post by Sepi » Mon Jan 12, 2009 9:34 pm

Näillä näkymin en ole peliä enää jatkamassa. Mielenkiinto koko projektia kohtaan lopahti äkillisesti. Mutta tiedä vaikka jatkankin tätä jonain kauniina päivänä :)

Post Reply