Luolalahtaus

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Furry
Newcomer
Posts: 7
Joined: Tue Nov 11, 2008 5:06 pm

Luolalahtaus

Post by Furry » Sun Nov 16, 2008 11:35 pm

Pieni RPG-tyylinen luolalahtaus. :P Mikään pro en ole coolbasicin kanssa, tässä taitaakin olla ensimmäinen "pelini" CB:llä. CB:tä harrastin joku pari vuotta sitten, mutta nyt tauon jälkeen otin uudelleen ja aloitin tämän projektin. Vastahan tämä vain pieni beta on. Kauppa ynms. NPC ja hienommat tehtävät on tekemättä, mutta onhan tuossakin jo jotakin.

Peliin tulee muutamia aseita ja pari örvelöä joita lahdataan. Tasoista en tiedä, mutta jokainen taso sisältää muutaman tehtävän ja sokkelon. Nämä 2 sokkeloa ovat vasta pieniä ja niissä on helppo vaeltaa, mutta kun oletetaan jokaisella tasolla tason korkeuden ja leveyden kasvavan n. 3:lla, niin kuvittele joku taso 14. : D 50*50, niissä on jo vaikeampaa vaeltaa.

Tästä pelin ensimmäisestä osasta en kauhean laajaa tee, saa nähdä sitten kun tämä on valmis, että tuleeko edes jatko-osaa, ja mitä siitä tulee. Samanlainen?

No mutta joo. Tuo kolmen ruudun näyttö on tahallaan tehty noin pieneksi, koska se vaikeuttaa peliä ja tekee pelistä omalaatuisemman. Sehän on paljon vaikeampi toteuttaa kuin esim. koko kartan näyttäminen kerralla, joten en sitä osaamattomuuttani tehnyt.

Peli kulkee pienen paskaisen klise-tarinan rinnalla. Ajattelin juoneen semmoisen käännöksen, että rakastetustasi tuleekin luolien paha kuningatar ja jotain semmoista.

Niin, ja koska kauppaa ei ole vielä tässä betassa, niin aseena on aina nyrkki ja rahaa ei saa tuhlattua. Sori shoppaajat ja herkkärystyiset.

Image
Lataa tästä [1,91mt] (File URL kohdan alapuolelta se " Save file to your pc ")

Tahtoisin kritiikkiä. :)

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Luolalahtaus

Post by CCE » Sun Nov 16, 2008 11:50 pm

Yiff in hell!

Elikkä valikko sekä myöskin alku-, sekä välianimaatiot olivat hyvin tunnelmallisia, ja musiikkikin sitä lisäsi omalla tavallaan :D
Itse pelattavuus oli hieman keskeneräistä, aluksi pelaajan lyhyt näkökenttä hämmensi enkä ymmärtänyt liikkuvani.
Myös vihollisen kohtaaminen oli varsin mielenkiintoinen kokemus, örvelö hyppää tyhjästä ja olenkin jo voittanut sen ennekuin edes tiedostin koko asiaa. Minulla ei myöskään ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa taistelun kulkuun, ja tämä käy hyvin turhauttavaksi.

Eli tässä on asenne kohdillaan, mutta jonkinlaista interaktiivisuutta taisteluun, viholliset näkyviksi örvelöiksi kartalle ja olisi myös kiva jos ruudun alalaidassa olevia nappuloita voisi klikkailla. Niin ja tehtävät kentän läpäisemiseksi olivat varsin kehnosti esillä, en ensin hoksannut niiden olevan mitään tähdellistä.

Paintgrafiikka kunniaan!

User avatar
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Luolalahtaus

Post by otto90x » Mon Nov 17, 2008 12:01 am

Taistelut eivät tunnu miltään. Et voi vaikuttaa lopputulokseen mitenkään ja näköjään aina voittaa. Et myöskään voi vältellä vihollisia vaan ne aina tulevat milloin sattuu, et edes oikein tiedä milloin ne tulevat ennenkuin olet jo voittanut ne. Voisit esimerkiksi laittaa viholliset näkymään niissä ruuduissa joissa sijaitsevat. Sitten taistelussa voisi olla näin aluksi valinnanmahdollisuus paeta jos vihollinen käy liian hankalaksi. Mahdollisesti myös erilaiset iskut ja torjunnat voisivat olla paikallaan.
Tuo kolmen ruudun näyttö on tahallaan tehty noin pieneksi, koska se vaikeuttaa peliä ja tekee pelistä omalaatuisemman.
En oikein ole varma onko tuo vain tekosyy vai oikeasti tarkoin harkittu juttu, mutta jokatapauksessa näkökenttä voisi olla mielestäni hieman isompi, ei ehkä koko kenttää, mutta silti hieman suurempi.

Alkutarina oli hyvä, kuvat olivat tyylikkäästi piirrettyjä ja tarina nyt oli suhteellisen järkevä, vaikkei mitenkään järin omaperäinen, mutta varmaankin silti toimiva. Tykkäsin myös tuosta rakenteesta että täytyy suorittaa tehtäviä jotta pääsee tason läpi, tosin en ehkä laittaisi seuraavaan tasoon pääsemiseksi ehtoa että koluaa kenttään ympäri ämpäri vihollisia etsiessä kun hahmo taso ei ole tarpeeksi korkea vaikka avain ja ovi ovat jo löytyneet aikapäiviä sitten.

Äänistä en osaa sanoa mitään kun piti laittaa ne pois päältä. Jostain syystä (ilmeisesti Vista ei tykkää mun äänikortista) aiheuttaa coolbasic ohjelmien äänissä sirinää jonka voimakkuus vain kasvaa ja kasvaa.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.

Furry
Newcomer
Posts: 7
Joined: Tue Nov 11, 2008 5:06 pm

Re: Luolalahtaus

Post by Furry » Mon Nov 17, 2008 3:57 pm

Kiitokset kommenteista! Näkökenttää en aio suurentaa, taktiikkaa tuo (?) peliin ja jos kentät ovat suhteellisen pieniä (esim. ensimmäinen 7*7 ruutua), ei isompaa näkökenttää välttämättä kannata tehdä. Viholliset näkyviksi peliin ajattelin tuoda kyllä, ja tuohon taistelun kulkuun ajattelin jotain kivi-paperi-sakset tyyppistä. Lisäksi ajattelin, että jokainen "hyökkäys" olisi oma kivi-paperi-sakset pelinsä. Tasapeli = ei mitään ekstraa hyökkäykseen, voitto = 150% hyökkäys, häviö = 50% puolustus tai jotain sinne päin. Itsekin ajattelin taisteluiden olevan aika kuivia, nuo pelkät raportit ovat aika köyhä vaihtoehto.
Ja tosiaan, ruudun alareunan näppäimet ovat tarkoitettu hiirelle, niitä vain en ole vielä toteuttanut. Jääneet siihen keskeneräisiksi.
Kehitysideat ja kritiikki ovat tervetulleita!

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Luolalahtaus

Post by Koodiapina » Mon Nov 17, 2008 4:05 pm

Ei toimi:

Code: Select all

The file link that you requested is not valid. Please contact link publisher or try to make a search. 
Yritäppä korjailla nopeasti, että pääsee testailemaan :)
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Luolalahtaus

Post by =Joku= » Mon Nov 17, 2008 4:10 pm

Itsellä toimii. Aika kiva peli vaikka viholliset tuli puuntakaa.
Eikös revitty kartta olisi hyvä? Ei näkisi kaikkea kartasta.
8+ Syy:Apuua mistä toi pahis tuli?
äänet:10+ Hyvin valittu!
*Poistunut foorumilta*

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Luolalahtaus

Post by Pate5 » Mon Nov 17, 2008 4:41 pm

Linkki toimii ainakin itselläni.

En ole pitkään aikaa jaksanut postailla tänne projektit-osioon johtuen pelien yleisestä tasosta, mutta tällä kertaa se on tarpeen.
Hieno pelinalku. Tunnelma oli korkealla, ja yritystä on vaikka muille jakaa. Ensimmäiseksi peliksi mahtava! Graffat ovat ihan ok, äänet ja musiikki paransivat tunnelmaa. Paljon on selvästi tehty, mutta vielä on tehtävää, sillä sisältöa on melko niukasti.

Tätä projektia kannattaa jatkaa. Onnea!
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Luolalahtaus

Post by -Z- » Mon Nov 17, 2008 5:25 pm

Kyllä taytyy sanoa että on oikein lupaava pelinalku! Hyvin oli piirretty alku- ja välidemot. Taistelu saisi tosiaan edetä vaihettain, ja vaikka joku pieni varoitusääni ja pehmeämpi siirtyminen mennessä taistelukuvaan. Lisäksi ietysti esineitä yms. Jatka toki ihmeessä, ja laita näkökentän koko vaikka asetuksista vaihdettavaksi.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

Furry
Newcomer
Posts: 7
Joined: Tue Nov 11, 2008 5:06 pm

Re: Luolalahtaus

Post by Furry » Mon Nov 17, 2008 5:51 pm

Kiitokset piristävistä kommenteista!
Olen sitä mieltä, että tuo 3x3 näköalue on ja pysyy. Se on pelin "idea" tavallaan. Mutta tosiaan, esineitä teen, EHKÄ semmoisen pienen inventoryn ja sellaista. Pitää tosin varoa pelin liiallista paisumista, koska mikäli projekti on liian iso, on minulla liikaa tehtävää (tai en tiedä mitä alan tekemään) ja se jääkin sitten siihen. Senpä takia on edettävä vain asia-pari kerrallaan.
Peliin teen joitain erikoisruutuja, esim. kaupparuutu, josta voi ostaa leipää, lihaa, uusia aseita tai vaikka kilven, joilla sitten voidaan nostella noita arvoja. Ruoka => health, ase => attack, kilpi => defence, tiirikka => sellin ovi auki (ja sieltä jokin easter egg).

Niin, siis ensimmäinen peli ikinä tämä ei ole, mutta coolbasicilla ensimmäinen projekti. Tosin kaikki edelliset peliprojektini ovatkin jääneet vain projekteiksi juuri tuon paisumisen takia. Ajattelin, että uuden kielen myötä asioita ei voi tulla liikaa, jos ei osaa kaikkea. Lisäksi cb:llä on mielestäni paljon mukavampaa tehdä näitä väkerryksiä kuin esim. Game Maker, jostain syystä.
EDIT: Niin, GM:n lisäksi on tultu PHP:lla vääntelemään selainpelien alkuja. Nekin loppuneet liikaan asianpaljouteen.

Njuu, tarvisiko taisteluosuus mielestänne eri musiikkia kuin tuo oletus, joka tossa soi? Esim. pelitilassa tuo musiikki, valikossa joku muu, välinäytöksissä kolmas ja taistelutilanteessa taistelumusiikki? Vai kelpaisiko tuo yksi joka kohtaan. Minusta olisi todella mukava saada vaihtelua musiikkiin, mutta en tiedä jaksanko vääntää 4-5 biisiä tätä varten. Enkä jaksa säätää noiden musiikkien kanssa ehkä niin paljoa. Njääh, tuo yksi kelvatkoon ainakin vähän aikaa. :)

Ja sisältöä tässä ladattavassa ei ole juuri sen enempää kuin se pieni näytepala. :)

EDIT: Niin, eniten ongelmia minulle tuottaa tuon oman savetussysteemin vääntäminen. Pitäisi tehdä yksinkertainen toteutettava, mutta myös ei-niin-yksinkertainen huijattava. :D
Last edited by Furry on Mon Nov 17, 2008 7:16 pm, edited 1 time in total.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Luolalahtaus

Post by regalis » Mon Nov 17, 2008 6:58 pm

Ihan hyvä pelin alku, varsinkin ensimmäiseksi peliksesi* (?). Grafiikat oli suht hyvät ja musiikki sopii pelin tunnelmaan. Näkökenttä voisi tosin olla mielestäni esimerkiksi 5 * 5 ruutua, koska nyt luolaston muodon hahmottaminen oli liikkuessa hieman hankalaa. Tai sitten pelihahmo voisi kävellä seuraavaan ruutuun, tyyliin pokemon-pelit. Taistelut taas eivät tuntuneet yhtään taistelulta. Ennen kuin edes huomaat taistelun alkaneen, se on ohi. Kuten -Z- ehdotti, ennen taistelua voisi tulla juuri joku varoitusääni tai vastaava. Ja edes joku yksinkertainen iske/suojaa/käytä esinettä -tyylinen taistelusysteemi piristäisi myös peliä.

Tuli kyllä kirjoitettua aika lailla samat asiat mitä muutkin ovat sanoneet, mutta haitanneeko tuo...
Furry wrote:EDIT: Niin, eniten ongelmia minulle tuottaa tuon oman savetussysteemin vääntäminen. Pitäisi tehdä yksinkertainen toteutettava, mutta myös ei-niin-yksinkertainen huijattava. :D
Kirjoita vaan tekstitiedostoon muuttujat ja salaa ne Encryptillä vaikka pari kertaa eri salausavaimilla. Tuskin kukaan jaksaa alkaa salausta murtamaan, mutta sen varalta voi vaikka kirjoitella tallennustiedoston täyteen jotain turhaa dataa ja kätkeä oikeat muuttujat niiden sekaan.
EDIT:

* Heh, osaan lukea. Eihän tämä ihan ensimmäinen pelisi ollutkaan. :) Mutta hyvää jälkeä joka tapauksessa, jos olet vääntänyt aikaisemmin Game Makerilla.


User avatar
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Luolalahtaus

Post by =Joku= » Thu Nov 20, 2008 7:50 pm

Onko uutta tulossa?
paljon mukavampaa tehdä näitä väkerryksiä kuin esim. Game Maker, jostain syystä.
Teilläkin tuli sama ongelma :D Olis mukava jos tulisi mahdollisemman nopeasti. Siis että peli on pelattava.
*Poistunut foorumilta*

Furry
Newcomer
Posts: 7
Joined: Tue Nov 11, 2008 5:06 pm

Re: Luolalahtaus

Post by Furry » Fri Nov 21, 2008 4:51 pm

Pari uutta kenttää olen vääntänyt, mutta betaa ei ole vähään aikaan luvassa. Viikon parin päästä voi tulla seuraavaa pelattavaa. Harmillista, että etenen hitusen hitaasti, mutta katsos on meikäläisellä muutakin elämää ja semmosta. Pitäisi keksiä mitä seuraavaksi teen... Viholliset näkymään kartalle, uusi taistelusysteemi, Kauppaa, Tallennussysteemit? Hmm... :D
Juuri tuommoisen ongelman takia projektit jäävät kesken... :/ Lupaan kuiteskin tehdä tämän valmiiksi, mutta hiljaa hyvä tulee. Ajattelin myös, että olisiko nättiä jos esim. valikoissa jne. olisi jotkin hienot taustat? Lisäksi tuo teksti paremmalla fontilla (ääriviivat, efektiä) ja sellasta.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Luolalahtaus

Post by Taatero » Fri Nov 28, 2008 2:11 pm

Yksi parhaista peleistä jota olen täällä CB -foorumeilla nähnyt!

Peli on todella hieno ensmmäiseksi CB-peliksi, ja pelkisi ylipäätään. Kaikki pelistä löytytvät aspektit oli tehty huolellisesti loppuun asti, eikä CB-peleistä yleensä loistava "puolivalmius" näkynyt tässä projetktissa tippaakaan. Tunnelma oli koko ajan korkealla, kiitos pimeyden ja hyvän musiikin.

Grafiikat olivat hieman yksinkertaisia, ukolla ollut animointia sekä tarina oli hieman kliseinen, mutta tälläisissä retropeleissä se vain parantaa tunnelmaa. Ainoa miinuspuoli tarinankehittelyssä oli saman "Olet vieläkin vihainen ja kostonhimoinen, koska et saa rakastettuasi takaisin" -preesin jatkuva käyttö. (tietenkään en voi tietää mitä kokoversiossa juonen kannalta tapahtuu).

Asiasta toiseen, eli parannusehdotuksiin; näkökenttä oli omasta mielestäni liian pieni. Sitä voisi suurentaa vaikka tilen joka suuntaan, vaikka sitten kaummaiset tilet tummemmaksi blendattuina tunnelman säilyttämikseksi.
Taisteluosuuteen voisi lisätä jotain interaktiivisuutta (niikuin porukat jo kertoivat), vaikka toisaalta pidän taistelumekanismista tälläisenään.

Tosi hyvä pelinalku, kannattaa jatkaa!
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

Furry
Newcomer
Posts: 7
Joined: Tue Nov 11, 2008 5:06 pm

Re: Luolalahtaus

Post by Furry » Sat Nov 29, 2008 2:10 pm

Kiitos! Motivointia sain ehdottomasti kohdasta "Sitä voisi suurentaa vaikka tilen joka suuntaan, vaikka sitten kaummaiset tilet tummemmaksi blendattuina tunnelman säilyttämikseksi.", koska itsekin olen sitä ajatellut. Myönnetään, kartan tilet ovat hitusen yksinkertaiset, mutta kyllä niihin parannuksia tulee ajan myötä. Ties vaikka ihan oman ukon suunnittelu. :S
Mutta avaanpa tästä coolbasicin vihdoin about viikkoon, ei vain ole jaksanut jatkaa. Nyt vain koodit "sauhuamaan" jne. :D

Furry
Newcomer
Posts: 7
Joined: Tue Nov 11, 2008 5:06 pm

Re: Luolalahtaus

Post by Furry » Mon Dec 01, 2008 9:02 pm

Jees, projekti päivittyny jonkun verran. En tiedä minkänäköisen version saan ulos ennen joulua, mutta tässä pari spoilausta:
3*3 ruudukko on nyt = 5*5 joista uloimmat himmennetty
Pausevalikko
Jotain muutakin pientä, tossa kuvaa:
Image

User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Luolalahtaus

Post by elmo123 » Tue Dec 02, 2008 9:20 pm

Tässä risuni ja ruusuni:

+ Musiikki oli tunnelmaan sopiva ja yksinkertainen
++ Grafiikat olivat näyttäviä
+ Äänet hyvin valittu
+ Haastetta pieniin tasoihin pienellä näkökentällä
++ Hyvä juoni kuvilla
+ Kelpuutettava sokkelomoottori


- Mörköjä ei näe
-- Taistelu tulee satunnaisesti eikä siinä itse voi tehdä mitään
- Rahaa tulee, mutta sillä ei voi tehdä mitään. Tosin tuskin keskellä mörköjen linnaa löytyy ystävällisiä kauppiaita.
- Isoissa tasoissa liian pieni näkökenttä voi aiheuttaa pelin liiallisen vaikeuden tai jopa mahdottomuuden.


Parannusehdotuksia:

  • Isompi näkökenttä, hiukan pienemmällä tummennuksella kuin tuossa uuden version screenshotissasi.
  • Jonkunlainen taistelu, kivi, sakset, paperi(siis omanlainen, esim. Miekka, kilpi tikari:
    Kilpi torjuu miekan, tikarilla saa iskettyä nopeasti raskaan kilven ohitse ja miekalla voi katkoa tikarin.), tai tällainen systeemi:

    Molemmilla on kilpi ja miekka. Kun painaa vaikka Z:aa, oma ukko iskee. Jos toinen iskee samaan aikaan, miekat kilahtavat yhteen. Jos toinen puolustautuu, miekkasi kilahtaa kilpeen ja menetät voimasi hetkeksi, kun taas toinen saa tilaisuuden iskeä sinua palautuessasi..
    Kun painaa X:ää, oma ukko puolustautuu. Jos toinen on iskemässä, toinen väsyy hetkeksi. Jos puolustaudut turhaan (toisen harhautus tai molemmat puolustautuvat kilvellä, tai itse puolustautuu omia aikojaan), omalta ukolta menee voimat hetkeksi. Tietenkin jos toinen ukko harhauttaa, se vetäisee vahinkoa.
    Jos itse harhauttaa ja toinen puolustaa turhaan, saa itse tilaisuuden iskeä.

    Tietenkin tekoälylle viiveitä esim. puolustukseen, ja ihan joka harhautukseen se ei vastaa puolustautumalla (riippuen miten tyhmä örvelö on).
  • Ja pelin tallennukseen löytyy sisäinen komento Coolbasicista itsestään: SaveProgram ja LoadProgram. Ohjeen löytää Komennot -> Järjestelmä ja sekalaiset
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Luolalahtaus

Post by Misthema » Wed Dec 03, 2008 11:14 am

Mielenkiintoisen oloinen peli (kuvankaappaukset näyttää hyviltä). Harmi vain, kun en vielä pääse sitä kokeilemaan, vaikka juuri sopivasti vapaa-aikaa olisi.. =/

Arvostelen peliä kunhan tästä kotiin pääsen. :)

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1593
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Luolalahtaus

Post by valscion » Thu Dec 04, 2008 8:38 pm

elmo123 wrote:Ja pelin tallennukseen löytyy sisäinen komento Coolbasicista itsestään: SaveProgram ja LoadProgram. Ohjeen löytää Komennot -> Järjestelmä ja sekalaiset
Pakko sanoa tähän väliin:
Älä käytä noita komentoja vaan koodaa omat tallennusfunktiosi, nuo SaveProgram ja LoadProgram komennot ovat hyvin virhealttiita ja ne eivät palvele tämän kokoisen pelin tallennuksen ideaa kunnolla. Ei ole mitään järkeä tallentaa joka ikistä muuttujaa tiedostoon ja ladata ne myöhemmin...
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Luolalahtaus

Post by phons » Fri Dec 05, 2008 8:33 am

Olen samaa mieltä ja eihän sen täydy olla edes functio, voihan se olla myös "aliohjelma". Tai niin minä tallenuksen ensin hoidin. Voi olla että on parempi jos se on functio.
Image

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Luolalahtaus

Post by Koodiapina » Fri Dec 05, 2008 4:38 pm

Joo'o, tosiaan mielenkiintoisen näköinen ja näyttää hienolta omaperäisillä grafiikoillasi. Uusi näkökenttä vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta, mutta jonkinlainen Line Of Sight voisi tuoda lisää ammattimaisuutta. Toivoisin myös jotain jalokiviä luolastoon, joita löytäessään pelaaja saisi pisteitä. Niitä olisi sitten kiva sieltä etsiskellä grindauksen muodossa jos monsunhakkaus tylsistyttää ;)
phons wrote:Olen samaa mieltä ja eihän sen täydy olla edes functio, voihan se olla myös "aliohjelma". Tai niin minä tallenuksen ensin hoidin. Voi olla että on parempi jos se on functio.
Se on funktio, ei functio. Huomaa myös, että myös ne ovat aliohjelmia, eivätkä pelkästään kirjanmerkit.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

Post Reply