Tekstipelini
Tekstipelini
Tässä on jonkin aikaa ollut pieni tekstipeliprojekti käynnissä. Tähän nyt päätin laittaa tämän aivan alkukohdan, itse pelistä on tarkoitus tulla roolipeli, tehtävineen ja sellaisineen.
Olisi mukavaa jos kokeilisitte ja kommentoisitte tätä "alkua".
Edit: Lisätty hieman päivitetty versio.
Edit: Lisätty versio 0.15
Olisi mukavaa jos kokeilisitte ja kommentoisitte tätä "alkua".
Edit: Lisätty hieman päivitetty versio.
Edit: Lisätty versio 0.15
- Attachments
-
- tekstipelialku3.zip
- Kolmas julkaisu, versio 0.15 ja erittäin keskeneräinen
- (600.27 KiB) Downloaded 309 times
-
- tekstipelialku2.zip
- Toinen julkaisu, erittäin keskeneräinen
- (597.01 KiB) Downloaded 279 times
-
- tekstipelialku.zip
- Ensimmäinen julkaisu, erittäin keskeneräinen
- (596.29 KiB) Downloaded 267 times
Last edited by Warlock on Sun Nov 16, 2008 5:03 pm, edited 1 time in total.
Re: Tekstipelini
Onko se niin ettei portista pääse eteenpäin?
Joo keskeneräiseksi hiano. Taustat ja Media kansio olisi parempi.
Täähän on Rune tekstipelinä (Mutta paljon parempi) Pistä että ase lukee jossakin.
Tässä olisi lista jota voisit laittaa:
Jos haluat niin minä voin auttaa kehittelyssä. 10 näin keskeneräiseksi.
Joo keskeneräiseksi hiano. Taustat ja Media kansio olisi parempi.
Täähän on Rune tekstipelinä (Mutta paljon parempi) Pistä että ase lukee jossakin.
Tässä olisi lista jota voisit laittaa:
Code: Select all
1.Lisää paikkoja
2.Vaikka 20 asetta lisää
3.Taustat
4.Kuolemis äänet.
5.Kohta jossa lukee missä olet.
6.Kartta
7.40% mahdollisuus tulla pahis metsässä.
8.Isompi ikkuna.
*Poistunut foorumilta*
Re: Tekstipelini
Joo siis, kuten tässä ilmaisinkin, tämä ei todellakaan ole valmis, paikkoja ja ääniä tässä parhaillaan lisäilen, ehkäpä tuota isompaa screeniäkin voisi sitten kokeilla. Tuo metsäpahisjuttu riippuu ihan metsän sijainnista ja paikan pahamaineisuudesta, esimerkiksi ihan korvessa ei välttämättä ryöväreitä tai muita pahiksia näy. Aseita luonnollisesti tulee lisää, myös haarniskoita ja esimerkiksi maagisia esineitä jotka antavat bonuksia. Mitäs taustaksi?=Joku= wrote:1.Lisää paikkoja
2.Vaikka 20 asetta lisää
3.Taustat
4.Kuolemis äänet.
5.Kohta jossa lukee missä olet.
6.Kartta
7.40% mahdollisuus tulla pahis metsässä.
8.Isompi ikkuna.
Re: Tekstipelini
Vanha paperi. Jossa olisi kehyksenä tiilejä. Tiesin että tämä ei ole lähellekkään valmis.
Toi taistelusysteemi on muuten hiano! Se muistuttaa Sherwood Classikkia.
Toi taistelusysteemi on muuten hiano! Se muistuttaa Sherwood Classikkia.
*Poistunut foorumilta*
Re: Tekstipelini
Seuraavaan versioon on tarkoitus tulla:
- Kylä
- Kaupankäynti
- Lisää vihollisia
- Ainakin yksi tehtävä
- Äänitehosteita
- Erityisominaisuudet (perkit) tasojen nousun yhteydessä
- Mahdollisesti uusia taitoja, joita ei käytetä taistelussa
Lisäksi, etsitään muusikkoa, joka voisi tehdä roolipelitunnelmaista musiikkia peliin.
- Kylä
- Kaupankäynti
- Lisää vihollisia
- Ainakin yksi tehtävä
- Äänitehosteita
- Erityisominaisuudet (perkit) tasojen nousun yhteydessä
- Mahdollisesti uusia taitoja, joita ei käytetä taistelussa
Lisäksi, etsitään muusikkoa, joka voisi tehdä roolipelitunnelmaista musiikkia peliin.
Re: Tekstipelini
Julkaisin version 0.15
Uutta:
- 4 uutta asetta, joista 3 on ostettavana (harmi vaan että kun olet ehtinyt saada nuo ei ole enää taisteluita tässä versiossa)
- kaupankäynti
- osa kaupunkia
- peräti yksi tehtävä
- yksi vihollinen lisää
Peli on luonnollisesti buginen ja sellasta, joten..
Ja olisi mukavaa jos joku muukin kuin =Joku= kommentoisi peliä, kehitysideoita otetaan vastaan.
Etsitään yhä jotakuta, joka voisi tehdä roolipelimusaa. (PM)
Uutta:
- 4 uutta asetta, joista 3 on ostettavana (harmi vaan että kun olet ehtinyt saada nuo ei ole enää taisteluita tässä versiossa)
- kaupankäynti
- osa kaupunkia
- peräti yksi tehtävä
- yksi vihollinen lisää
Peli on luonnollisesti buginen ja sellasta, joten..
Ja olisi mukavaa jos joku muukin kuin =Joku= kommentoisi peliä, kehitysideoita otetaan vastaan.
Etsitään yhä jotakuta, joka voisi tehdä roolipelimusaa. (PM)
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Tekstipelini
Hei, mä teen (tai se on melkosesti jäis ) kanssa vähän samantyylistä peliä, mutta tämähän on paljon hienompi! Odotan innolla että pelisi tulee valmiiksi. Kun tuo ruutu on jaettu 4 osaan, kysyisin mitä niihin oikein tulee? Siis kahteen alempaan. En oikein tykkäisi katsella puolityhjää näyttöä Minulla olisi muutamia parannusehdotuksia:
-tekstejä erivärisiksi, on mukavampi katsella
- yksityiskohtaisempi alku (esim. pakenis vaikka susia tai jotain sinne cityyn, ettei vain lähtis käppäileen sinne suuntaan)
-taistelusysteemiä voisi muuttaa, vaikka esim. valita hyökkääkö päätä, vartaloo tai jalkoja kohti
-alussa rodun valinta voisi olla valittavissa eri vaihtoehdoista, vaikka samooja, haltija, örkki yms, ja kaikilla olis sitten erilaiset kyvyt
Sitten sulla menee tosi hyvin!
-tekstejä erivärisiksi, on mukavampi katsella
- yksityiskohtaisempi alku (esim. pakenis vaikka susia tai jotain sinne cityyn, ettei vain lähtis käppäileen sinne suuntaan)
-taistelusysteemiä voisi muuttaa, vaikka esim. valita hyökkääkö päätä, vartaloo tai jalkoja kohti
-alussa rodun valinta voisi olla valittavissa eri vaihtoehdoista, vaikka samooja, haltija, örkki yms, ja kaikilla olis sitten erilaiset kyvyt
Sitten sulla menee tosi hyvin!
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Re: Tekstipelini
Muistio kohta olis hyvä tonne ales. toiseen vaikka... Kartta!
*Poistunut foorumilta*
Re: Tekstipelini
Jou! Hyvältä näyttää, taidan tämän tyylistä itekki koittaa tehä . Oon koittanu tavallista rgp-tä mut ei onnistu, ja tekstipeli on aika helppo.. hyvin toimiva mutta synkän näköinen tuo musta , laita tausta , tai joku taustaväri edes .
E: Tai , teen tän tyýlisen mikäli sallit että varastan ideasi. ?
E: Tai , teen tän tyýlisen mikäli sallit että varastan ideasi. ?
Re: Tekstipelini
CCE:ltä kannattaa mielestäni kysäistä noista musiikeista, Tavton's Rescuessa oli ihan loistava musiikki.
Re: Tekstipelini
Kiitoksia vain kaikille kommenteista, tässä on ollut vähän kiireitä, joten projekti on viivästynyt hieman.
Nyt on taustana vanha, kulunut paperi ja taistelusysteemia hion vuoropohjaiseksi.
Nyt on taustana vanha, kulunut paperi ja taistelusysteemia hion vuoropohjaiseksi.
Ei se ole varastamista, joten kaikin mokomin.Värikäs wrote:Tai , teen tän tyýlisen mikäli sallit että varastan ideasi. ?
Re: Tekstipelini
No kokeilinpa minäkin vihdoin tätä.
Näyttö oli tosiaan jaettu neljään osaan, ei sinänsä paha ratkaisu, varsinkin jos ruudulle pitää mahduttaa paljon kaikenlaista informaatiota, mutta ehkä ruudun jakavat viivat voisivat olla hieman tummempia.
Alku oli aika kökkö, jotain kuvailua ja selitystä voisi laittaa lisää sinne tänne. Tämä voi tietenkin aiheuttaa ongelmia tekstialueen ollessa niin pieni, siksi ehdottaisinkin että harkitsisit uudestaan pelin käyttöliittymää, olisi kiva jos ruudulla näkyisi jonkinlainen loki aiemmin tapahtuneista tekemisistä, ja kaikkia pelaajan statseja ei välttämättä tarvitsisi näyttää kokoajan ruudulla.
Taistelut olivat tavallaan realiaikaisia, mutta niistä katoaa kaikki hupi jos pelaaja ei voi itse päättää mitä tekee. Edes pieni illuusio valinnasta, ja joku kivi-paperi-sakset tyyppinen taistelusysteemi tekisi siitä jo hurjasti mielenkiintoisemman.
Lisäksi on turhauttavaa kuolla taistelussa johon ei voinut itse vaikuttaa suorasti.
Kaupunkiin edetessä tunnelma kohosi kummasi, luultavasti johtuen kuvailun kasvusta.
Mutta pahahan tätä on arvostella kun sisältöä on niin vähänlaisesti :/
Näyttö oli tosiaan jaettu neljään osaan, ei sinänsä paha ratkaisu, varsinkin jos ruudulle pitää mahduttaa paljon kaikenlaista informaatiota, mutta ehkä ruudun jakavat viivat voisivat olla hieman tummempia.
Alku oli aika kökkö, jotain kuvailua ja selitystä voisi laittaa lisää sinne tänne. Tämä voi tietenkin aiheuttaa ongelmia tekstialueen ollessa niin pieni, siksi ehdottaisinkin että harkitsisit uudestaan pelin käyttöliittymää, olisi kiva jos ruudulla näkyisi jonkinlainen loki aiemmin tapahtuneista tekemisistä, ja kaikkia pelaajan statseja ei välttämättä tarvitsisi näyttää kokoajan ruudulla.
Taistelut olivat tavallaan realiaikaisia, mutta niistä katoaa kaikki hupi jos pelaaja ei voi itse päättää mitä tekee. Edes pieni illuusio valinnasta, ja joku kivi-paperi-sakset tyyppinen taistelusysteemi tekisi siitä jo hurjasti mielenkiintoisemman.
Lisäksi on turhauttavaa kuolla taistelussa johon ei voinut itse vaikuttaa suorasti.
Kaupunkiin edetessä tunnelma kohosi kummasi, luultavasti johtuen kuvailun kasvusta.
Mutta pahahan tätä on arvostella kun sisältöä on niin vähänlaisesti :/
Re: Tekstipelini
Vähän ärsytti kun ruudun vasemmasta ja alareunasta leikkautu hieman pois. Johtuu varmaan mun näytön 1680 x 1050 resosta... Muuten oli ihan jees peli, ökkösatiaisen tai minkä lie sain sentää jopa tapettua.