Tekstipelini

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Tekstipelini

Post by Warlock »

Tässä on jonkin aikaa ollut pieni tekstipeliprojekti käynnissä. Tähän nyt päätin laittaa tämän aivan alkukohdan, itse pelistä on tarkoitus tulla roolipeli, tehtävineen ja sellaisineen.
Olisi mukavaa jos kokeilisitte ja kommentoisitte tätä "alkua".

Edit: Lisätty hieman päivitetty versio.

Edit: Lisätty versio 0.15
Attachments
tekstipelialku3.zip
Kolmas julkaisu, versio 0.15 ja erittäin keskeneräinen
(600.27 KiB) Downloaded 309 times
tekstipelialku2.zip
Toinen julkaisu, erittäin keskeneräinen
(597.01 KiB) Downloaded 279 times
tekstipelialku.zip
Ensimmäinen julkaisu, erittäin keskeneräinen
(596.29 KiB) Downloaded 267 times
Last edited by Warlock on Sun Nov 16, 2008 5:03 pm, edited 1 time in total.
Image
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Tekstipelini

Post by =Joku= »

Onko se niin ettei portista pääse eteenpäin?
Joo keskeneräiseksi hiano. Taustat ja Media kansio olisi parempi.
Täähän on Rune tekstipelinä :D(Mutta paljon parempi) Pistä että ase lukee jossakin.
Tässä olisi lista jota voisit laittaa:

Code: Select all

1.Lisää paikkoja
2.Vaikka 20 asetta lisää
3.Taustat
4.Kuolemis äänet.
5.Kohta jossa lukee missä olet.
6.Kartta
7.40% mahdollisuus tulla pahis metsässä.
8.Isompi ikkuna.
Jos haluat niin minä voin auttaa kehittelyssä. 10 näin keskeneräiseksi.
*Poistunut foorumilta*
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Tekstipelini

Post by Warlock »

=Joku= wrote:1.Lisää paikkoja
2.Vaikka 20 asetta lisää
3.Taustat
4.Kuolemis äänet.
5.Kohta jossa lukee missä olet.
6.Kartta
7.40% mahdollisuus tulla pahis metsässä.
8.Isompi ikkuna.
Joo siis, kuten tässä ilmaisinkin, tämä ei todellakaan ole valmis, paikkoja ja ääniä tässä parhaillaan lisäilen, ehkäpä tuota isompaa screeniäkin voisi sitten kokeilla. Tuo metsäpahisjuttu riippuu ihan metsän sijainnista ja paikan pahamaineisuudesta, esimerkiksi ihan korvessa ei välttämättä ryöväreitä tai muita pahiksia näy. Aseita luonnollisesti tulee lisää, myös haarniskoita ja esimerkiksi maagisia esineitä jotka antavat bonuksia. Mitäs taustaksi?
Image
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Tekstipelini

Post by =Joku= »

Vanha paperi. Jossa olisi kehyksenä tiilejä. Tiesin että tämä ei ole lähellekkään valmis.
Toi taistelusysteemi on muuten hiano! Se muistuttaa Sherwood Classikkia.
*Poistunut foorumilta*
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Tekstipelini

Post by Warlock »

Seuraavaan versioon on tarkoitus tulla:
- Kylä
- Kaupankäynti
- Lisää vihollisia
- Ainakin yksi tehtävä
- Äänitehosteita
- Erityisominaisuudet (perkit) tasojen nousun yhteydessä
- Mahdollisesti uusia taitoja, joita ei käytetä taistelussa

Lisäksi, etsitään muusikkoa, joka voisi tehdä roolipelitunnelmaista musiikkia peliin.
Image
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Tekstipelini

Post by Warlock »

Julkaisin version 0.15
Uutta:
- 4 uutta asetta, joista 3 on ostettavana (harmi vaan että kun olet ehtinyt saada nuo ei ole enää taisteluita tässä versiossa)
- kaupankäynti
- osa kaupunkia
- peräti yksi tehtävä
- yksi vihollinen lisää


Peli on luonnollisesti buginen ja sellasta, joten..
Ja olisi mukavaa jos joku muukin kuin =Joku= kommentoisi peliä, kehitysideoita otetaan vastaan.
Etsitään yhä jotakuta, joka voisi tehdä roolipelimusaa. (PM)
Image
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Tekstipelini

Post by KankiKalle »

Hei, mä teen (tai se on melkosesti jäis :cry: ) kanssa vähän samantyylistä peliä, mutta tämähän on paljon hienompi! Odotan innolla että pelisi tulee valmiiksi. Kun tuo ruutu on jaettu 4 osaan, kysyisin mitä niihin oikein tulee? Siis kahteen alempaan. En oikein tykkäisi katsella puolityhjää näyttöä :D Minulla olisi muutamia parannusehdotuksia:

-tekstejä erivärisiksi, on mukavampi katsella
- yksityiskohtaisempi alku (esim. pakenis vaikka susia tai jotain sinne cityyn, ettei vain lähtis käppäileen sinne suuntaan)
-taistelusysteemiä voisi muuttaa, vaikka esim. valita hyökkääkö päätä, vartaloo tai jalkoja kohti
-alussa rodun valinta voisi olla valittavissa eri vaihtoehdoista, vaikka samooja, haltija, örkki yms, ja kaikilla olis sitten erilaiset kyvyt

Sitten sulla menee tosi hyvin!
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Tekstipelini

Post by =Joku= »

Muistio kohta olis hyvä tonne ales. toiseen vaikka... Kartta!
*Poistunut foorumilta*
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Tekstipelini

Post by Ilkka »

Jou! Hyvältä näyttää, taidan tämän tyylistä itekki koittaa tehä . :) Oon koittanu tavallista rgp-tä mut ei onnistu, ja tekstipeli on aika helppo.. ;) hyvin toimiva mutta synkän näköinen tuo musta , laita tausta , tai joku taustaväri edes . :)

E: Tai , teen tän tyýlisen mikäli sallit että varastan ideasi. ?
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tekstipelini

Post by Awaclus »

CCE:ltä kannattaa mielestäni kysäistä noista musiikeista, Tavton's Rescuessa oli ihan loistava musiikki.
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Tekstipelini

Post by Warlock »

Kiitoksia vain kaikille kommenteista, tässä on ollut vähän kiireitä, joten projekti on viivästynyt hieman.
Nyt on taustana vanha, kulunut paperi ja taistelusysteemia hion vuoropohjaiseksi.
Värikäs wrote:Tai , teen tän tyýlisen mikäli sallit että varastan ideasi. ?
Ei se ole varastamista, joten kaikin mokomin.
Image
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Tekstipelini

Post by CCE »

No kokeilinpa minäkin vihdoin tätä.
Näyttö oli tosiaan jaettu neljään osaan, ei sinänsä paha ratkaisu, varsinkin jos ruudulle pitää mahduttaa paljon kaikenlaista informaatiota, mutta ehkä ruudun jakavat viivat voisivat olla hieman tummempia.
Alku oli aika kökkö, jotain kuvailua ja selitystä voisi laittaa lisää sinne tänne. Tämä voi tietenkin aiheuttaa ongelmia tekstialueen ollessa niin pieni, siksi ehdottaisinkin että harkitsisit uudestaan pelin käyttöliittymää, olisi kiva jos ruudulla näkyisi jonkinlainen loki aiemmin tapahtuneista tekemisistä, ja kaikkia pelaajan statseja ei välttämättä tarvitsisi näyttää kokoajan ruudulla.

Taistelut olivat tavallaan realiaikaisia, mutta niistä katoaa kaikki hupi jos pelaaja ei voi itse päättää mitä tekee. Edes pieni illuusio valinnasta, ja joku kivi-paperi-sakset tyyppinen taistelusysteemi tekisi siitä jo hurjasti mielenkiintoisemman.
Lisäksi on turhauttavaa kuolla taistelussa johon ei voinut itse vaikuttaa suorasti.

Kaupunkiin edetessä tunnelma kohosi kummasi, luultavasti johtuen kuvailun kasvusta.
Mutta pahahan tätä on arvostella kun sisältöä on niin vähänlaisesti :/
Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Tekstipelini

Post by Igr0 »

Vähän ärsytti kun ruudun vasemmasta ja alareunasta leikkautu hieman pois. Johtuu varmaan mun näytön 1680 x 1050 resosta... :| Muuten oli ihan jees peli, ökkösatiaisen tai minkä lie sain sentää jopa tapettua. ;)
Post Reply