cbSDL v.0.20 - Nopeampaa grafiikkaa

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by Koodiapina »

Heitti ajaksi 93.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by Aavesoturi »

KilledWhale wrote:Tässä olisi testiohjelma http://up.servut.us/11142.i62g46j
Ohjelma piirtää 4000 viivaa ja errorittaa siihen kuluneen ajan.
Kaikki halukkaat sanokoon tuloksensa
Testasin ja sain keskimäärin karvan verran yli 60, eli ero ei ole kovin suuri. Taidanpa kokeilla tossa jossain vaiheessa kuvan lataamista ja pyörittämistä, eroaako se enemmän suuntaan tai toiseen.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by Viltzu »

Njoo, itselläni paras oli 96ms ja huonoin 400ms :S
10 kertaa koitin ja keskinopeus ois minulla jtn 260ms luokkaa.
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by Henkru »

73 tuli tällä AMD Athlon X2 +4800 2.51 Ghz
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by nevssons »

KilledWhale wrote:Tässä olisi testiohjelma http://up.servut.us/11142.i62g46j

Ohjelma piirtää 4000 viivaa ja errorittaa siihen kuluneen ajan.
Kaikki halukkaat sanokoon tuloksensa
100-150
Viivoista en kyllä nähnyt vilaustakaan :|
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by KilledWhale »

nevssons wrote:
KilledWhale wrote:Tässä olisi testiohjelma http://up.servut.us/11142.i62g46j

Ohjelma piirtää 4000 viivaa ja errorittaa siihen kuluneen ajan.
Kaikki halukkaat sanokoon tuloksensa
100-150
Viivoista en kyllä nähnyt vilaustakaan :|
Voisiko se vaikuttaa että jätin SDL_Flip kutsumatta?
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by KilledWhale »

Koska suunnitellun demoprojektin toteutus venyy julkaisen projektin cb puolen jo nyt.
Paketti sisältää cbSDL.dll ja muut tarvittavat dll:t
cbSDL.cb on varsinainen projekti joka pitää includettaa ja SDL_testi on esimerkkiohjelma joka on ladattavissa ensimmäisestä viestistä.
dll on kaikilla ominaisuuksillä käännetty (input, gfx ja image) ja sisältää myös virheilmoitukset (hieman hitaampi kuin ilman virheitä mutta saa kelvata)
Lataa:
http://up.servut.us/dl/11143.ikg8

Ja tosiaan bugiraportteja voi postailla tähän topicciin. Jos ohjelma iskee mavia mielellään lähdekoodi mukaan myös.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by temu92 »

41 tuli itelle 3 kertaa ja paras oli 40.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbSDL v.0.10 - Nopeampaa grafiikkaa

Post by KilledWhale »

Eilisen sähkökatkoksen aikana ehdin koodailemaan taas ja uutta versiota olisi tulossa. Mukaan on tällä kertaa laitettu:
- SDL_DrawImageBox()
- SDLTTF_Init()
- SDLTTF_LoadFont()
- SDLTTF_Text()
- SDL_PollEvent

Funktiot on nyt jaettu useisiin tiedostoihin käyttötarkoituksittain

Eventtien ja tekstin käyttöä demonstroi SDL_testi.cb

Lataa:
http://killedwhale.jouluserver.com/cbSD ... se%202.zip

// Edit
Laitampa mukaan vielä c++ lähdekooditkin siltä varalta että jotakin sattuu kiinnostamaan.
http://killedwhale.jouluserver.com/cbSDL%20-%20c++.zip

Lisäksi tarvitset ainakin:
SDL
SDL_gfx
SDL_image (vaatii toimiakseen tiff, zlib, libpng ja libjpeg)
SDL_ttf

Jos haluat jättää joitain toimintoja pois dll:stä avaa cbSDL.h ja muuta haluamasi seuraavista:
#define IMAGE 1 // Kuvat
#define GFX 1 // Piirtokomennot
#define DEBUG 1 // Virheentarkistukset mukana tai ei (ilman hieman nopeampaa)
#define INPUT 1 // Syötteet
#define EVENT 1 // SDL_Eventit
#define TTF 1 // Fontit ja tekstin piirto
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Post Reply