Ris :in projektit

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Ris :in projektit

Post by Ris »

lukko
Last edited by Ris on Thu Mar 26, 2009 8:55 pm, edited 29 times in total.
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Pakkimies - klooni Pacmanista

Post by =Joku= »

Kiva. Pac meinaa muuten suunauki syömistä.
Mahtava nimi! Äläppäs anna jäätyä! :P
*Poistunut foorumilta*
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: PacMan klooni - demo julkaistu

Post by Ris »

Pacman projekti on toistaseksi tauolla.
Last edited by Ris on Mon Oct 20, 2008 5:32 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: PacMan klooni - demo julkaistu

Post by Substance »

Hyvää:
Grafiikan retroilu.
Tekoäly toimii (ja tarvitsee myös liukutörmäyksen).

Paranneltavaa:
Törmäystä seiniin voisi parannella vaikka liukuvaksi ja isoalueisemmaksi(siis ettei vain keskusta osuisi kenttään).
Ja joskus viholliset eivät vahingoita sinua ollenkaan.
Ehkäpä kaksinpeli, kameran ei tarvitse seurata koska alue mahtuu koko ruutuun.

Joo menee liian nopeasti, laita framelimitti 40.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: PacMan klooni - demo julkaistu

Post by koodaaja »

Palautetta vaadittiin.

Jos teet pacmankloonin, tee pacmanklooni. Kun pelistä ei tule mieleen pacman, se ei ole hyvä pacmanklooni. Semmoisesta voisit lähteä, että liikuttaisiin kuten esikuvassa ja grafiikastakin löytyisi jotain yhtäläistä. Myöskään haamuja(?) ei pystynyt syömään, vaikka nappasi punaisen neliön, mikä aiheutti suurta hämmästystä ja game overin. Lisäksi ukkojen törmääminen oli kovin kummallista ja.. tosiaan, se ei näyttänyt eikä tuntunut lainkaan pacmanilta.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: PacMan klooni - demo julkaistu

Post by Ris »

koodaaja wrote:Palautetta vaadittiin.
Niin tosiaan tekstitiedostosta jäi se: että health palautuu pun neliöistä. Kuten sanoin aikaisemmin, graafikolle on tarve. Niin ja tämähän on vasta toinen versio, ei valmis versio vielä. ;). Pikkuhiljaa pyrin saamaan tästä mahdollisimman samanlaisen kuin alkuperäinen PacMan, jos grafiikkaa ei oteta lukuun. Mutta en kovin montaa versiota tule julkaisemaan ennen lopullista valmista versiota. Mutta health systeemin tulen myös muuttamaan elämiksi. Eli ei ole hp pisteitä.

Niin ja toki saa sanoa mikä on huonoa, kunhan sen perustelee asiallisesti, niin voin korjata ne viat seuraavaan versioon.
Lisää palautetta vaan. :) Mutta kiitos palautteesta.
Last edited by Ris on Wed Oct 15, 2008 3:17 pm, edited 17 times in total.
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: "PacMan" - demo julkaistu

Post by =Joku= »

Noniin. Vanha palaute oli aika karua niin teen paremman:

Noh nyt tajusin miksi peli ei toiminut viime kerralla jonka takia tein aika karusti.
Joku pikkutiedosto hukassa.

Pelattavuus:
Joissain kohti alko vetää huippunopeutta joka ei ole ongelma.
Ongelma oli se että välillä hahmo jäi seinään kiinni.
Pahikset olivat hyviä. Vaikka ne jäi törmäilee joissain kohti.
9½ tekoslystä.
9½ liikkuvuudesta(Muuten 10 jos olisi hahmo liikkunut paremmin joissan kohti)




Ehdotukset:
Alkuvalikko
Ääniä


OMG?
Taso muistutti:http://www.youtube.com/watch?v=HL2p2ANFlQ4
Sattumaa.
*Poistunut foorumilta*
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Ris :in projektit

Post by Ris »

Nostetaampa tämä.

"Pacman" projektin olen toistaiseksi keskeyttänyt. Koska nyt 1 projektina on jonkinlainen satunnaiskartoilla toimiva
roolipeli. Lataus on ekassa postissa, mutta tässä on screenshotti.

http://img352.imageshack.us/img352/3918 ... emodu9.png

Niin ja antakaa palautetta, kiitos. Tekniikkademoja en tule välttämättä julkaisemaan kovin montaa.
Karttojen generoiminen kestää tällä hetkellä arviolta 5 - 10 sekunttia.
EDIT:

edit 21:06 Kiitoksia kaikille palautteesta. Parantelemaan tulen tätä vielä jonkin verran.

Last edited by Ris on Mon Oct 20, 2008 9:06 pm, edited 2 times in total.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Ris :in projektit

Post by -Z- »

Karttageneraattorin toimivuutta on vähän vaikea arvioida tuon LOS:in kanssa.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Ris :in projektit

Post by JATothrim »

Erittäin hyvä karttageneraattori. :) Onnittelut. Vaan peli taitaa muilta osin vielä "ToDo" listalla? :D
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Ris :in projektit

Post by Pate5 »

Kokeilin tuota tekniikkademoa ja päätin pistää vähän palautetta.

Generaattorista: Karttageneraattori genoroi karttaa kauan, mutta tulos on hyvä. Pieni optimointi voisi parantaa nopeutta.
Muusta: Kannattaa todella tehdä ruuduittain liikkuminen. Itseäni ärsyttää tuo nykäisy hahmon osuessa seinään(updategame hoitaa ongelman). Näkökenttä oli myös pelkkä äijän ympärille piirretty valoisa laatikko.

Kokonaisuudeltaan ihan hieno, mutta hiottavaa löytyy.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Ris :in projektit

Post by MaGetzUb »

Hienon näköistä oli! :) Mietin vain sitä, voisiko karttaa piirtää jollain muulla tavalla... Esim: step 1: ensin ladataan tilesetti step 2: Sitten ladataan kartta. step 3: Setmapilla tausta ja päällys kerros pois. step 5: piirretään karttaa niin että:

Code: Select all

For x=1 to 100 step 32
For y = 1 to 100 step 32
if Getmap2(0,x+paikkax,y+paikkay) <> 0 then Drawimage tilesetti,x,y,Getmap2(0,x+paikkax,y+paikkay)
if Getmap2(1,x+paikkax,y+paikkay) <> 0 then Drawimage tilesetti,x,y,Getmap2(1,x+paikkax,y+paikkay)
Next y
Next x
Jotenkin noin. Tajuaako kukaan tuosta esimerkistäni? :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Ris :in projektit

Post by Ris »

Lisää palautetta vaan, kiitos. Kun testaatte niin kertokaa paljon fps oli. Sehän näkyy pelissä vasemmalla ylhäällä.

Edelleen riittää jonkin verran tehtävää ennen kuin voin julkaista seuraavan version.

Olen nyt tutkinut ja miettinyt muita algoritmeja joilla voisin toteuttaa kartan generoinnin. Erittäin todennäköisesti päädyn käyttämään binary tree maze algoritmia. seuraavassa linkissä on joitain algrítmeja.

http://www.astrolog.org/labyrnth/algrithm.htm

Niin ja toteustapakin pitää miettiä. Erittäin todennäköisesti myös nykyinen line of sight menee uusiksi. Syitä tähän on se että fps on itselläni siinä 25 - 35 välillä. Ja eihän se ole edes aito line of sight.
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Ris :in projektit

Post by DatsuniG »

Kokeilinpa tuota tekniikkademoa, ja se oli armottoman hidas. Millä tavalla toteutat kartan piirron? Tässä olisi yksi esimerkki:

Code: Select all

SCREEN 800,600

Const Blocksize = 50
Const Mapsize = 1000

Dim Map(Mapsize,Mapsize)

For a=1 To Mapsize
    For i=1 To mapsize 
        If Map(i-1,a)=0 Then 
            If map(i,a-1)=0 Then 
                If Rand(15)>9 Then map(i,a)=1
            Else 
                If Rand(12)>10 Then map(i,a)=1
            EndIf 
        EndIf 
    Next i
Next a

ScreenX=0
ScreenY=0

Repeat

Screenx=Screenx+(LeftKey()-RightKey())*-1
Screeny=Screeny+(UpKey()-DownKey())*-1

If Screenx<0 Then Screenx=0
If screeny<0 Then Screeny=0

If screeny>Mapsize Then screeny=Mapsize
If screenX>Mapsize-ScreenWidth()/Blocksize Then screenX=Mapsize-ScreenWidth()/Blocksize
tempx=0
tempy=0
For a=ScreenY To ScreenHeight()/Blocksize+ScreenY
    For i=ScreenX To ScreenWidth()/blocksize+ScreenX
    
        Select map(i,a)
            Case 1
                Color cbblackskin
                Box tempx*Blocksize,tempy*Blocksize,Blocksize,blocksize
        EndSelect
        
    tempx=tempx+1
    Next i
tempy+1
tempx=0
Next a
        
DrawScreen

Forever 
Joo, tuo kartan generointi kusee.
Hengität nyt manuaalisesti.
Post Reply