Ris :in projektit
Re: Pakkimies - klooni Pacmanista
Kiva. Pac meinaa muuten suunauki syömistä.
Mahtava nimi! Äläppäs anna jäätyä!
Mahtava nimi! Äläppäs anna jäätyä!
*Poistunut foorumilta*
Re: PacMan klooni - demo julkaistu
Pacman projekti on toistaseksi tauolla.
Last edited by Ris on Mon Oct 20, 2008 5:32 pm, edited 2 times in total.
Re: PacMan klooni - demo julkaistu
Hyvää:
Grafiikan retroilu.
Tekoäly toimii (ja tarvitsee myös liukutörmäyksen).
Paranneltavaa:
Törmäystä seiniin voisi parannella vaikka liukuvaksi ja isoalueisemmaksi(siis ettei vain keskusta osuisi kenttään).
Ja joskus viholliset eivät vahingoita sinua ollenkaan.
Ehkäpä kaksinpeli, kameran ei tarvitse seurata koska alue mahtuu koko ruutuun.
Joo menee liian nopeasti, laita framelimitti 40.
Grafiikan retroilu.
Tekoäly toimii (ja tarvitsee myös liukutörmäyksen).
Paranneltavaa:
Törmäystä seiniin voisi parannella vaikka liukuvaksi ja isoalueisemmaksi(siis ettei vain keskusta osuisi kenttään).
Ja joskus viholliset eivät vahingoita sinua ollenkaan.
Ehkäpä kaksinpeli, kameran ei tarvitse seurata koska alue mahtuu koko ruutuun.
Joo menee liian nopeasti, laita framelimitti 40.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: PacMan klooni - demo julkaistu
Palautetta vaadittiin.
Jos teet pacmankloonin, tee pacmanklooni. Kun pelistä ei tule mieleen pacman, se ei ole hyvä pacmanklooni. Semmoisesta voisit lähteä, että liikuttaisiin kuten esikuvassa ja grafiikastakin löytyisi jotain yhtäläistä. Myöskään haamuja(?) ei pystynyt syömään, vaikka nappasi punaisen neliön, mikä aiheutti suurta hämmästystä ja game overin. Lisäksi ukkojen törmääminen oli kovin kummallista ja.. tosiaan, se ei näyttänyt eikä tuntunut lainkaan pacmanilta.
Jos teet pacmankloonin, tee pacmanklooni. Kun pelistä ei tule mieleen pacman, se ei ole hyvä pacmanklooni. Semmoisesta voisit lähteä, että liikuttaisiin kuten esikuvassa ja grafiikastakin löytyisi jotain yhtäläistä. Myöskään haamuja(?) ei pystynyt syömään, vaikka nappasi punaisen neliön, mikä aiheutti suurta hämmästystä ja game overin. Lisäksi ukkojen törmääminen oli kovin kummallista ja.. tosiaan, se ei näyttänyt eikä tuntunut lainkaan pacmanilta.
Re: PacMan klooni - demo julkaistu
Niin tosiaan tekstitiedostosta jäi se: että health palautuu pun neliöistä. Kuten sanoin aikaisemmin, graafikolle on tarve. Niin ja tämähän on vasta toinen versio, ei valmis versio vielä. . Pikkuhiljaa pyrin saamaan tästä mahdollisimman samanlaisen kuin alkuperäinen PacMan, jos grafiikkaa ei oteta lukuun. Mutta en kovin montaa versiota tule julkaisemaan ennen lopullista valmista versiota. Mutta health systeemin tulen myös muuttamaan elämiksi. Eli ei ole hp pisteitä.koodaaja wrote:Palautetta vaadittiin.
Niin ja toki saa sanoa mikä on huonoa, kunhan sen perustelee asiallisesti, niin voin korjata ne viat seuraavaan versioon.
Lisää palautetta vaan. Mutta kiitos palautteesta.
Last edited by Ris on Wed Oct 15, 2008 3:17 pm, edited 17 times in total.
Re: "PacMan" - demo julkaistu
Noniin. Vanha palaute oli aika karua niin teen paremman:
Noh nyt tajusin miksi peli ei toiminut viime kerralla jonka takia tein aika karusti.
Joku pikkutiedosto hukassa.
Pelattavuus:
Joissain kohti alko vetää huippunopeutta joka ei ole ongelma.
Ongelma oli se että välillä hahmo jäi seinään kiinni.
Pahikset olivat hyviä. Vaikka ne jäi törmäilee joissain kohti.
9½ tekoslystä.
9½ liikkuvuudesta(Muuten 10 jos olisi hahmo liikkunut paremmin joissan kohti)
9½
Ehdotukset:
Alkuvalikko
Ääniä
OMG?
Taso muistutti:http://www.youtube.com/watch?v=HL2p2ANFlQ4
Sattumaa.
Noh nyt tajusin miksi peli ei toiminut viime kerralla jonka takia tein aika karusti.
Joku pikkutiedosto hukassa.
Pelattavuus:
Joissain kohti alko vetää huippunopeutta joka ei ole ongelma.
Ongelma oli se että välillä hahmo jäi seinään kiinni.
Pahikset olivat hyviä. Vaikka ne jäi törmäilee joissain kohti.
9½ tekoslystä.
9½ liikkuvuudesta(Muuten 10 jos olisi hahmo liikkunut paremmin joissan kohti)
9½
Ehdotukset:
Alkuvalikko
Ääniä
OMG?
Taso muistutti:http://www.youtube.com/watch?v=HL2p2ANFlQ4
Sattumaa.
*Poistunut foorumilta*
Re: Ris :in projektit
Nostetaampa tämä.
"Pacman" projektin olen toistaiseksi keskeyttänyt. Koska nyt 1 projektina on jonkinlainen satunnaiskartoilla toimiva
roolipeli. Lataus on ekassa postissa, mutta tässä on screenshotti.
http://img352.imageshack.us/img352/3918 ... emodu9.png
Niin ja antakaa palautetta, kiitos. Tekniikkademoja en tule välttämättä julkaisemaan kovin montaa.
Karttojen generoiminen kestää tällä hetkellä arviolta 5 - 10 sekunttia.
"Pacman" projektin olen toistaiseksi keskeyttänyt. Koska nyt 1 projektina on jonkinlainen satunnaiskartoilla toimiva
roolipeli. Lataus on ekassa postissa, mutta tässä on screenshotti.
http://img352.imageshack.us/img352/3918 ... emodu9.png
Niin ja antakaa palautetta, kiitos. Tekniikkademoja en tule välttämättä julkaisemaan kovin montaa.
Karttojen generoiminen kestää tällä hetkellä arviolta 5 - 10 sekunttia.
EDIT:
edit 21:06 Kiitoksia kaikille palautteesta. Parantelemaan tulen tätä vielä jonkin verran.
Last edited by Ris on Mon Oct 20, 2008 9:06 pm, edited 2 times in total.
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Ris :in projektit
Karttageneraattorin toimivuutta on vähän vaikea arvioida tuon LOS:in kanssa.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Ris :in projektit
Erittäin hyvä karttageneraattori. Onnittelut. Vaan peli taitaa muilta osin vielä "ToDo" listalla?
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: Ris :in projektit
Kokeilin tuota tekniikkademoa ja päätin pistää vähän palautetta.
Generaattorista: Karttageneraattori genoroi karttaa kauan, mutta tulos on hyvä. Pieni optimointi voisi parantaa nopeutta.
Muusta: Kannattaa todella tehdä ruuduittain liikkuminen. Itseäni ärsyttää tuo nykäisy hahmon osuessa seinään(updategame hoitaa ongelman). Näkökenttä oli myös pelkkä äijän ympärille piirretty valoisa laatikko.
Kokonaisuudeltaan ihan hieno, mutta hiottavaa löytyy.
Generaattorista: Karttageneraattori genoroi karttaa kauan, mutta tulos on hyvä. Pieni optimointi voisi parantaa nopeutta.
Muusta: Kannattaa todella tehdä ruuduittain liikkuminen. Itseäni ärsyttää tuo nykäisy hahmon osuessa seinään(updategame hoitaa ongelman). Näkökenttä oli myös pelkkä äijän ympärille piirretty valoisa laatikko.
Kokonaisuudeltaan ihan hieno, mutta hiottavaa löytyy.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Ris :in projektit
Hienon näköistä oli! Mietin vain sitä, voisiko karttaa piirtää jollain muulla tavalla... Esim: step 1: ensin ladataan tilesetti step 2: Sitten ladataan kartta. step 3: Setmapilla tausta ja päällys kerros pois. step 5: piirretään karttaa niin että:
Jotenkin noin. Tajuaako kukaan tuosta esimerkistäni?
Code: Select all
For x=1 to 100 step 32
For y = 1 to 100 step 32
if Getmap2(0,x+paikkax,y+paikkay) <> 0 then Drawimage tilesetti,x,y,Getmap2(0,x+paikkax,y+paikkay)
if Getmap2(1,x+paikkax,y+paikkay) <> 0 then Drawimage tilesetti,x,y,Getmap2(1,x+paikkax,y+paikkay)
Next y
Next x
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Ris :in projektit
Lisää palautetta vaan, kiitos. Kun testaatte niin kertokaa paljon fps oli. Sehän näkyy pelissä vasemmalla ylhäällä.
Edelleen riittää jonkin verran tehtävää ennen kuin voin julkaista seuraavan version.
Olen nyt tutkinut ja miettinyt muita algoritmeja joilla voisin toteuttaa kartan generoinnin. Erittäin todennäköisesti päädyn käyttämään binary tree maze algoritmia. seuraavassa linkissä on joitain algrítmeja.
http://www.astrolog.org/labyrnth/algrithm.htm
Niin ja toteustapakin pitää miettiä. Erittäin todennäköisesti myös nykyinen line of sight menee uusiksi. Syitä tähän on se että fps on itselläni siinä 25 - 35 välillä. Ja eihän se ole edes aito line of sight.
Edelleen riittää jonkin verran tehtävää ennen kuin voin julkaista seuraavan version.
Olen nyt tutkinut ja miettinyt muita algoritmeja joilla voisin toteuttaa kartan generoinnin. Erittäin todennäköisesti päädyn käyttämään binary tree maze algoritmia. seuraavassa linkissä on joitain algrítmeja.
http://www.astrolog.org/labyrnth/algrithm.htm
Niin ja toteustapakin pitää miettiä. Erittäin todennäköisesti myös nykyinen line of sight menee uusiksi. Syitä tähän on se että fps on itselläni siinä 25 - 35 välillä. Ja eihän se ole edes aito line of sight.
Re: Ris :in projektit
Kokeilinpa tuota tekniikkademoa, ja se oli armottoman hidas. Millä tavalla toteutat kartan piirron? Tässä olisi yksi esimerkki:
Joo, tuo kartan generointi kusee.
Code: Select all
SCREEN 800,600
Const Blocksize = 50
Const Mapsize = 1000
Dim Map(Mapsize,Mapsize)
For a=1 To Mapsize
For i=1 To mapsize
If Map(i-1,a)=0 Then
If map(i,a-1)=0 Then
If Rand(15)>9 Then map(i,a)=1
Else
If Rand(12)>10 Then map(i,a)=1
EndIf
EndIf
Next i
Next a
ScreenX=0
ScreenY=0
Repeat
Screenx=Screenx+(LeftKey()-RightKey())*-1
Screeny=Screeny+(UpKey()-DownKey())*-1
If Screenx<0 Then Screenx=0
If screeny<0 Then Screeny=0
If screeny>Mapsize Then screeny=Mapsize
If screenX>Mapsize-ScreenWidth()/Blocksize Then screenX=Mapsize-ScreenWidth()/Blocksize
tempx=0
tempy=0
For a=ScreenY To ScreenHeight()/Blocksize+ScreenY
For i=ScreenX To ScreenWidth()/blocksize+ScreenX
Select map(i,a)
Case 1
Color cbblackskin
Box tempx*Blocksize,tempy*Blocksize,Blocksize,blocksize
EndSelect
tempx=tempx+1
Next i
tempy+1
tempx=0
Next a
DrawScreen
Forever
Hengität nyt manuaalisesti.