Yksinkertainen matopeli

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Yksinkertainen matopeli

Post by Wingman »

matopelin tossa tekasin, ja tällästä jälkeä tuli.

en oikeen saanut toiimaan madon kasvua, joten jätin pois, mutta laitoin nopeuden lisääntymisen, vaikeuttamaan peliä ;)

eipä muuta, toivottavasti pidätte

Code: Select all

hedimg=MakeImage(10,10)
 
DrawToImage hedimg
    Color 0,150,0
    Circle 2,2,7,1
    Circle 7,3,2,1
    Line 5,5,10,7.5
    Line 5,5,10,2.5
DrawToScreen 
hed=MakeObject(72)
PaintObject hed,-hedimg
plus#=0.01
Repeat 
    If UpKey() Then RotateObject hed,90
    If LeftKey() Then RotateObject hed,180
    If DownKey() Then RotateObject hed,270
    If RightKey() Then RotateObject hed,0
    
    r#=r#+plus#
    MoveObject hed, r#
    If ObjectX(hed)<-200 Then 
        PositionObject hed,-200,ObjectY(hed)
        MakeError "osuit seinään, kuolit"
    EndIf 
    If ObjectX(hed)>200 Then 
        PositionObject hed,200,ObjectY(hed)
        MakeError "osuit seinään, kuolit"
    EndIf 
    If ObjectY(hed)<-150 Then 
        PositionObject hed,ObjectX(hed),-150
        MakeError "osuit seinään, kuolit"
    EndIf 
    If ObjectY(hed)>150 Then 
        PositionObject hed,ObjectX(hed),150
        MakeError "osuit seinään, kuolit"
    EndIf
    Color 0,200,0
    Text 0,0,"nopeus: "+r
    DrawScreen 
Forever 
EDIT: muutin "ötön" muotoa, ja nimeän tämän ötökkäpeliksi

EDIT2: pistin vielä nopeuden näkymään yläkulmaan
Last edited by Wingman on Wed Oct 01, 2008 7:58 pm, edited 2 times in total.
- - - -
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Sly_Jack0 »

Ei pahalla, mutta mielestäni tuossa ei oikein mikään vittaa matopeliin. Nyt tuo on niinkuin "liikuta vihreää kokoajan nopeutuvaa laatikkoa ruudulla äläkä osu seinään" - peli. Madon kasvaminen ja syöminen ovat aika tärkeitä juttuja matopelissä elleivät jopa tärkeimpiä. Joten ei muuta kuin kehittämään tota eteenpäin.. (Ei sillä että itse osaisin tuon kasvamisen tehdä =P)
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Wingman »

ötökkäpeliksi sen nimeän :D koska eihän siinä se mato kasva...
- - - -
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by phons »

Huippunopeuteni oli 23.4583 ja sekin tuli vasta 26. yrityksellä. Pistäkääs paremmaksi!! ;)
Image
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Wingman »

Hyvä että oli jotain iloa tästä "ötökkäpelistä", oma ennätykseni on noin 13000
- - - -
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by MAVmaggot »

Itse en päässyt kun 13 pojoon :( Mutta peli-idea oli mahtava ;) tykkäsin paljon.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by phons »

Melkein ennätys: 22.8537 :(
Image
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Wingman »

paransin omaa ennätystäni: 20000 :D
- - - -
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by phons »

Pelasin 15 min ja sanoin "Ei prkl et on tyhmä." ja aloin koodata CB:llä. :roll:
Image
Bajaxo
Newcomer
Posts: 47
Joined: Fri Aug 01, 2008 3:49 pm
Contact:

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Bajaxo »

Et tylsempää peliä keksiny...?
Bajaxo Productions -CoolBasic games from year 2008!

Image
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by TheDuck »

Bajaxo wrote:Et tylsempää peliä keksiny...?
Nohnoh, äläs nyt morkkaa >:(

Uskon, että pelin tekijä on vielä aloittelija, ja tämä peli on aloittelijan silmissä hieno. Ajattele jos itsekkin olet tehnyt aloittelijana jonkun "hienon" pelin ja joku tulee tänne haukkumaan. Ei näin.

Ja sitä paitsi, koukuttava peli. Yksinkertainen on parasta.
^^
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by phons »

TheDuck puhuu asiaa. Yksinkertaisuus on hyvästä. :)
Image
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Wingman »

tosiaan, aloittelemassa vasta tätä koodailua... :)
- - - -
Jurri3
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:57 pm

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Jurri3 »

Ihan pirun koukuttava! Tosi hyvä!
Tekeillä uusi peli!
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Yksinkertainen matopeli

Post by Wingman »

JEE! ötökkäpeli on saanut uuden version!

periaatteessa peli on sama, mutta tässä on nyt alku ja loppu, eli kun törmäät seinään, et saa virheilmoitusta ja huomaa, että pelihän sammui, vaan ohjelma jää päälle, voit painaa X-nappia jotta pääset pois tai Enter, jotta pelaat uudestaan....

eikä peli myöskään ala ennen kuin itse haluat.

joten nauttikaa ötökkäpelin versiosta 1.2 :)

Code: Select all

SetWindow "ötökkäpeli",0,"oletko varma?"
alku:
    Color 0,200,0
    Text 0,0,"peli alkaa kun painat Enteriä"
    If KeyHit(28) Then 
        ClearText
        r#=0
        Goto peli
    EndIf 
    r#=0
    ClearText
    DrawScreen 
    Goto alku
peli:
    hedimg=MakeImage(10,10)
 
 
    DrawToImage hedimg
        Color 0,150,0
        Circle 2,2,7,1
        Circle 7,3,2,1
        Line 5,5,10,7.5
        Line 5,5,10,2.5
    DrawToScreen 
    hed=MakeObject(72)
    PaintObject hed,-hedimg
    plus#=0.01
    AddText "paina ESC niin peli loppuu"
    r#=0
    Repeat 
        If UpKey() Then RotateObject hed,90
        If LeftKey() Then RotateObject hed,180
        If DownKey() Then RotateObject hed,270
        If RightKey() Then RotateObject hed,0
        
        r#=r#+plus#
        MoveObject hed, r#
        If ObjectX(hed)<-200 Then 
            PositionObject hed,-200,ObjectY(hed)
            Goto loppu
            
            r#=r#
        EndIf 
        If ObjectX(hed)>200 Then 
            PositionObject hed,200,ObjectY(hed)
            Goto loppu
            r#=r#
        EndIf 
        If ObjectY(hed)<-150 Then 
            PositionObject hed,ObjectX(hed),-150
            Goto loppu
            r#=r#
        EndIf 
        If ObjectY(hed)>150 Then 
            PositionObject hed,ObjectX(hed),150
            Goto loppu
            r#=r#
        EndIf
        Color 0,200,0
        Text 0,289,"nopeus: "+r#
        DrawScreen 
     
    Forever 

loppu:
    ClearText
    AddText "Game Over"
    AddText "peli alkaa uudestaan, kun painat Enteriä."
    AddText "pisteesi olivat:"+r#
    If KeyHit(28) Then 
        ClearText
        r#=0
        Goto peli        
    EndIf
    DrawScreen 
    Goto loppu 
- - - -
Post Reply