Unlimited
-
- Newcomer
- Posts: 37
- Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm
Unlimited
Elikkäs, esikoispelini Unlimited alkaa kohta olemaan lähellä 1.0 versiota. Paljon on hiomista ym, esim grafiikat taitavat olla lähes kokonaan vielä cb:n vakioita, tarkoituksena on että joko parantelen ne tähän versioon tai sitten kunhan jakselen niin päivitän niitä uudemmassa versiossa.. Uutta karttaa en tod. näk. tule tekemään ainakaan lähiaikoina, saa kelvata minulle tuo esimerkkimappi, kun en oikein hallitse niiden tekemistä (eikä innosta tehdä niitä).
Mutta sitten ihan siitä pelistä, perinteinen tapa-kaikki-vihut kopiohan se on, ammutaan ja räjäytetään zombeja niin paljon kuin vain ehditään ennen kuin kuolema vie. Syvällisempää juonta en koettanutkaan suunnitella siihen. Ja tässä on aika raa'asti hyödynnetty KillBurnin esimerkkipeliä..
Laittelen jossain välissä, varmaan tämän viikon sisällä ensimmäistä versiota ulos siitä, jos sanoisitte ammattilaisen mielipiteen esikoisestani.
Kaksinpelimoodia saatan koettaa työstää johonkin versioon
Muutama raaka screenshotti:
Tässäpä on Unlimited 1.0: http://up.servut.us/10480
Mutta sitten ihan siitä pelistä, perinteinen tapa-kaikki-vihut kopiohan se on, ammutaan ja räjäytetään zombeja niin paljon kuin vain ehditään ennen kuin kuolema vie. Syvällisempää juonta en koettanutkaan suunnitella siihen. Ja tässä on aika raa'asti hyödynnetty KillBurnin esimerkkipeliä..
Laittelen jossain välissä, varmaan tämän viikon sisällä ensimmäistä versiota ulos siitä, jos sanoisitte ammattilaisen mielipiteen esikoisestani.
Kaksinpelimoodia saatan koettaa työstää johonkin versioon
Muutama raaka screenshotti:
Tässäpä on Unlimited 1.0: http://up.servut.us/10480
Last edited by SuojelusPerkele on Sun Oct 05, 2008 3:15 pm, edited 4 times in total.
Blooddrunk Game Industry [BGI] :
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Re: Unlimited
Hienoa, kuulostaa hyvältä.
Yleisein tavan mukaan tosin foorumeille pistetään viestiä vasta sitten kun pelistä on jotain näytettävää, ja usein yksi screenshotkin antaa kuvan että jotain konkreettista on kasassa, ja täten antaa paremman syyn odottaa pelin julkaisua.
Zombipelit kiinnostaa aina :>
Yleisein tavan mukaan tosin foorumeille pistetään viestiä vasta sitten kun pelistä on jotain näytettävää, ja usein yksi screenshotkin antaa kuvan että jotain konkreettista on kasassa, ja täten antaa paremman syyn odottaa pelin julkaisua.
Zombipelit kiinnostaa aina :>
Re: Unlimited
Jaha pelimoottori on killburn:in omasta kopio...?
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Newcomer
- Posts: 37
- Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm
Re: Unlimited
Jep, niinkuin tuolla ekassa postissa lukee, siitä olen hyvin pitkälle katsonut neuvoa, ja sen pohjalta olen tätä värkännyt.programmer of DSG wrote:Jaha pelimoottori on killburn:in omasta kopio...?
Blooddrunk Game Industry [BGI] :
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Re: Unlimited
Tee avoin modaus peli.
Eli voi tehdä omat tasot tekemällä tile ym...
Ja voisi valita oman tason valikossa !
Eli muokataan media kansiota.
parempi?
Eli voi tehdä omat tasot tekemällä tile ym...
Ja voisi valita oman tason valikossa !
Eli muokataan media kansiota.
parempi?
*Poistunut foorumilta*
-
- Newcomer
- Posts: 37
- Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm
Re: Unlimited
Pientä hienosäätöä olen vielä tehnyt, valikoita parannellut ja ominaisuuksia lisännyt peliin. Todennäköinen ilmestyminen on viikonloppuna (vko 40), jos en saa ennen sitä mitään kuningasideaa jonka lisään tai löydä mitään pahempaa bugia. Graffoja koetin uusia, paremmannäköisiä vihuja mallailin väkertää vaan eihän siitä mitään tullut.. Ikinä ei ole piirto-ohjelmat oikein iskeneet minua..
Blooddrunk Game Industry [BGI] :
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Re: Unlimited
Tästä tulee hyvä jos teet oman tilesetin ym...
Cb omat vähän tökkii!
Cb omat vähän tökkii!
*Poistunut foorumilta*
Re: Unlimited
Pistäppä sellainen koodi vihollisten päivitys osioon, kun Showobject Vihu\Obj,ObjectSight(Vihu\Obj,Hero)
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Newcomer
- Posts: 37
- Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm
Re: Unlimited
Nyt on 1.0 versio ulkona, aloituspostissa on linkki.
Kehittäviä kommentteja kaipailisin. Arvostelkaa vaikka numeroin/kouluarvosanoin.
Kehittäviä kommentteja kaipailisin. Arvostelkaa vaikka numeroin/kouluarvosanoin.
Blooddrunk Game Industry [BGI] :
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Re: Unlimited
Keltaiset ukkelit ovat vähän ärsyttävän näköisiä, mutta muuten ehkä joku 8 vaik'en olekkaan mikään arvostelija parhaasta päästä niin kuin jotkut muut.
Re: Unlimited
Ensimmäiseksi Kuvat png:ksi ja äänet Mp3:ksi niin ei vie tilaa noin paljoa.
Tousta saa kyllä ihan hyvänkin räiskinnän kunhan liisäät ratoja, vihollisia,aseita ja muuta sälää.
-musiikit ja äänet kelpasi hyvin.
-Tallennus systeemi ennätyksiä varten pitää saada.
-Veren roiskeita kun vihollisen saa tapettua.
-Häviön jälkeen pitäisi päästä takaisin alkuvalikkoon.
Kyllä tuon koodin tunsi omakseen
Tousta saa kyllä ihan hyvänkin räiskinnän kunhan liisäät ratoja, vihollisia,aseita ja muuta sälää.
-musiikit ja äänet kelpasi hyvin.
-Tallennus systeemi ennätyksiä varten pitää saada.
-Veren roiskeita kun vihollisen saa tapettua.
-Häviön jälkeen pitäisi päästä takaisin alkuvalikkoon.
Kyllä tuon koodin tunsi omakseen
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Unlimited
Jos vihollisille vähän reitin etsintää.. Niin ei viholliset jäisi aina epäilyttävästi seinän taakse hommimaan..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Active Member
- Posts: 106
- Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm
Re: Unlimited
Semmoinen taskulamppu efekti ois aika hyvä toho, kaikki muu pimeetä paitsi taskulampun valokeila. Ja sitte luodit lentämää realistisempaa vauhtia, ukkeli juoksee yhtä lujaa kuin luoti lentää. Arvosanana eehkä 7-
Re: Unlimited
Taskulamppuefektin teko coolbasicilla ei ole kovin helppo tai järkevä homma. Sen tekeminen on näet melkein mahdotonta coolbasicin nopeuksilla ja järkevän nopeuksiset ovat taas niin tökerön näköisiä ettei niitä jaksa/halua katsella.
-
- Newcomer
- Posts: 37
- Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm
Re: Unlimited
Miten muuten onnistuisi tuo reitin etsintä järkevästi? Olen toisenlaista peliä tekemässä ja siinä olisi myös ihan mukava jos viholliset osaavat kävellä tiettyjä reittejä ja odotella joissain pisteissä. Ja sama tiimikavereilla, ei ehkä paras vaihtoehto ole että liikkuu samaa matkaa kuin sinun hahmo (eli samalla kun liikutat hahmoasi niin muut teammatet liikkuu samaa rataa, eli ohjautuvat samoista napeista.)
Blooddrunk Game Industry [BGI] :
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Unlimited
Hyvä tapa on käyttää waypointteja, eli pisteitä reitillä joita botit yksitellen seuraavat. Kun yksi piste on saavutettu, etsitään seuraava ja suunnataan sitä kohti. Tilemappeja käytettäessä waypointit voidaan toteuttaa esimerkiksi Data -kerroksilla. Jos pisteitä ei tehdä aivan vieriviereen ja välissä voi olla monenlaisia mutkia jne., on turvauduttava A* nimiseen algorithmiin, joka löytää lyhimmän reitin. Netistä löytyy aiheesta kirjallisuutta ja foorumeiltakin esimerkkiä, kunhan jaksat etsiskellä :-)
Re: Unlimited
Wohoo nimeni on päässyt teksitiedostoon...
Hitsi toi tileset on pieni kuin sieni..
ja istuu kuin tatti!
rakentelen sulle ihan uutta kamaa!
Tilesettiin uusia juttuja!
Grafiikkaa annan ja sen semmosta!
9+
Hitsi toi tileset on pieni kuin sieni..
ja istuu kuin tatti!
rakentelen sulle ihan uutta kamaa!
Tilesettiin uusia juttuja!
Grafiikkaa annan ja sen semmosta!
9+
*Poistunut foorumilta*