Unlimited

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
SuojelusPerkele
Newcomer
Posts: 37
Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm

Unlimited

Post by SuojelusPerkele »

Elikkäs, esikoispelini Unlimited alkaa kohta olemaan lähellä 1.0 versiota. Paljon on hiomista ym, esim grafiikat taitavat olla lähes kokonaan vielä cb:n vakioita, tarkoituksena on että joko parantelen ne tähän versioon tai sitten kunhan jakselen niin päivitän niitä uudemmassa versiossa.. Uutta karttaa en tod. näk. tule tekemään ainakaan lähiaikoina, saa kelvata minulle tuo esimerkkimappi, kun en oikein hallitse niiden tekemistä (eikä innosta tehdä niitä).

Mutta sitten ihan siitä pelistä, perinteinen tapa-kaikki-vihut kopiohan se on, ammutaan ja räjäytetään zombeja niin paljon kuin vain ehditään ennen kuin kuolema vie. Syvällisempää juonta en koettanutkaan suunnitella siihen. Ja tässä on aika raa'asti hyödynnetty KillBurnin esimerkkipeliä.. :)

Laittelen jossain välissä, varmaan tämän viikon sisällä ensimmäistä versiota ulos siitä, jos sanoisitte ammattilaisen mielipiteen esikoisestani.

Kaksinpelimoodia saatan koettaa työstää johonkin versioon :)

Muutama raaka screenshotti:
Image






Image


Tässäpä on Unlimited 1.0: http://up.servut.us/10480
Last edited by SuojelusPerkele on Sun Oct 05, 2008 3:15 pm, edited 4 times in total.
Blooddrunk Game Industry [BGI] :

Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla

Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Unlimited

Post by CCE »

Hienoa, kuulostaa hyvältä.
Yleisein tavan mukaan tosin foorumeille pistetään viestiä vasta sitten kun pelistä on jotain näytettävää, ja usein yksi screenshotkin antaa kuvan että jotain konkreettista on kasassa, ja täten antaa paremman syyn odottaa pelin julkaisua.

Zombipelit kiinnostaa aina :>
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Unlimited

Post by MaGetzUb »

Jaha pelimoottori on killburn:in omasta kopio...?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
SuojelusPerkele
Newcomer
Posts: 37
Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm

Re: Unlimited

Post by SuojelusPerkele »

programmer of DSG wrote:Jaha pelimoottori on killburn:in omasta kopio...?
Jep, niinkuin tuolla ekassa postissa lukee, siitä olen hyvin pitkälle katsonut neuvoa, ja sen pohjalta olen tätä värkännyt.
Blooddrunk Game Industry [BGI] :

Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla

Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Unlimited

Post by =Joku= »

Tee avoin modaus peli.
Eli voi tehdä omat tasot tekemällä tile ym...
Ja voisi valita oman tason valikossa :D!
Eli muokataan media kansiota.
parempi?
*Poistunut foorumilta*
SuojelusPerkele
Newcomer
Posts: 37
Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm

Re: Unlimited

Post by SuojelusPerkele »

Pientä hienosäätöä olen vielä tehnyt, valikoita parannellut ja ominaisuuksia lisännyt peliin. Todennäköinen ilmestyminen on viikonloppuna (vko 40), jos en saa ennen sitä mitään kuningasideaa jonka lisään tai löydä mitään pahempaa bugia. Graffoja koetin uusia, paremmannäköisiä vihuja mallailin väkertää vaan eihän siitä mitään tullut.. :) Ikinä ei ole piirto-ohjelmat oikein iskeneet minua..
Blooddrunk Game Industry [BGI] :

Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla

Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Unlimited

Post by =Joku= »

Tästä tulee hyvä jos teet oman tilesetin ym...
Cb omat vähän tökkii!
*Poistunut foorumilta*
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Unlimited

Post by MaGetzUb »

Pistäppä sellainen koodi vihollisten päivitys osioon, kun Showobject Vihu\Obj,ObjectSight(Vihu\Obj,Hero)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
SuojelusPerkele
Newcomer
Posts: 37
Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm

Re: Unlimited

Post by SuojelusPerkele »

Nyt on 1.0 versio ulkona, aloituspostissa on linkki.

Kehittäviä kommentteja kaipailisin. Arvostelkaa vaikka numeroin/kouluarvosanoin. :)
Blooddrunk Game Industry [BGI] :

Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla

Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Unlimited

Post by phons »

Keltaiset ukkelit ovat vähän ärsyttävän näköisiä, mutta muuten ehkä joku 8 vaik'en olekkaan mikään arvostelija parhaasta päästä niin kuin jotkut muut.
Image
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Unlimited

Post by KillBurn »

Ensimmäiseksi Kuvat png:ksi ja äänet Mp3:ksi niin ei vie tilaa noin paljoa.
Tousta saa kyllä ihan hyvänkin räiskinnän kunhan liisäät ratoja, vihollisia,aseita ja muuta sälää.

-musiikit ja äänet kelpasi hyvin.
-Tallennus systeemi ennätyksiä varten pitää saada.
-Veren roiskeita kun vihollisen saa tapettua.
-Häviön jälkeen pitäisi päästä takaisin alkuvalikkoon.

Kyllä tuon koodin tunsi omakseen :)
Sumu Games: Sam, Ur eye!
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Unlimited

Post by MaGetzUb »

Jos vihollisille vähän reitin etsintää.. :P Niin ei viholliset jäisi aina epäilyttävästi seinän taakse hommimaan..
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Someday coder
Active Member
Posts: 106
Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm

Re: Unlimited

Post by Someday coder »

Semmoinen taskulamppu efekti ois aika hyvä toho, kaikki muu pimeetä paitsi taskulampun valokeila. Ja sitte luodit lentämää realistisempaa vauhtia, ukkeli juoksee yhtä lujaa kuin luoti lentää. Arvosanana eehkä 7-
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Unlimited

Post by temu92 »

Taskulamppuefektin teko coolbasicilla ei ole kovin helppo tai järkevä homma. Sen tekeminen on näet melkein mahdotonta coolbasicin nopeuksilla ja järkevän nopeuksiset ovat taas niin tökerön näköisiä ettei niitä jaksa/halua katsella.
SuojelusPerkele
Newcomer
Posts: 37
Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm

Re: Unlimited

Post by SuojelusPerkele »

Miten muuten onnistuisi tuo reitin etsintä järkevästi? Olen toisenlaista peliä tekemässä ja siinä olisi myös ihan mukava jos viholliset osaavat kävellä tiettyjä reittejä ja odotella joissain pisteissä. Ja sama tiimikavereilla, ei ehkä paras vaihtoehto ole että liikkuu samaa matkaa kuin sinun hahmo (eli samalla kun liikutat hahmoasi niin muut teammatet liikkuu samaa rataa, eli ohjautuvat samoista napeista.)
Blooddrunk Game Industry [BGI] :

Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla

Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Unlimited

Post by Koodiapina »

Hyvä tapa on käyttää waypointteja, eli pisteitä reitillä joita botit yksitellen seuraavat. Kun yksi piste on saavutettu, etsitään seuraava ja suunnataan sitä kohti. Tilemappeja käytettäessä waypointit voidaan toteuttaa esimerkiksi Data -kerroksilla. Jos pisteitä ei tehdä aivan vieriviereen ja välissä voi olla monenlaisia mutkia jne., on turvauduttava A* nimiseen algorithmiin, joka löytää lyhimmän reitin. Netistä löytyy aiheesta kirjallisuutta ja foorumeiltakin esimerkkiä, kunhan jaksat etsiskellä :-)
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Unlimited

Post by =Joku= »

Wohoo nimeni on päässyt teksitiedostoon...
Hitsi toi tileset on pieni kuin sieni..
ja istuu kuin tatti!
rakentelen sulle ihan uutta kamaa!
Tilesettiin uusia juttuja!
Grafiikkaa annan ja sen semmosta!
9+
*Poistunut foorumilta*
Post Reply